SHL Omgång 45: Brynäs - Djurgårdens IF 20/2 2016

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Omgång 45: Brynäs - Djurgårdens IF 20/2 2016

Inlägg av Magnutz »

Vikas skrev:Förresten, någon annan som såg vansinnesdådet av Brunolfs spelare som räddade Thoresens första försök på öppet mål? Efter att Thore vaskat in returen så fick han totalt spel och kastade klubban allt han hade in i sargen - någon centimeter från egen spelare.

Kan man bli avstängd för sånt?

I SHL kan man bli avstängd för vad som helst.

Skickat från min E6853 via Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Vikas skrev:Förresten, någon annan som såg vansinnesdådet av Brunolfs spelare som räddade Thoresens första försök på öppet mål? Efter att Thore vaskat in returen så fick han totalt spel och kastade klubban allt han hade in i sargen - någon centimeter från egen spelare.

Kan man bli avstängd för sånt?
Kul att det finns känslor i SHL.

Brynäs är ett jävligt bra lag. Har ändå en viss respekt för den föreningen som näst mesta mästarna. Och de är inte plast som många andra lag.
Men vi vann. Åh en så härlig dag!

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori

Inlägg av Praetori »

captcash skrev:
Praetori skrev:Mantas, Ljungh, Alvarez, Englund, Thoresen, Brodin, Hultström, Lundberg. Där är kvällens matchvinnare på sätt och vis. Hank och Ahlén gör en helt ok match också.

Matt och Sören var lite osynliga (trots Sörensens mål) och varken Lehtonen eller Sallinen gör någon superinsats.
Inte så att de var dåliga men jag förväntar mig mer av våra toppar.

Det är detta jag tycker är så jäkla nice, inte att de gör en dålig match utan att vi kan ha topplirare som har en svacka en dag och ändå så vinner vi... dessutom en ganska mentalt svår och viktig bortamatch... riktigt skönt att vi har ett lag där 3 kedjor kan leverera! :D
Thoresen håller med dig.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2301231.ab

- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Vilken DIF-kväll det blev.
Mordor spöar fuleå, 3p upp till 4:e platsen!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Praetori

Inlägg av Praetori »

Lee Harvey Oswald skrev:Vilken DIF-kväll det blev.
Mordor spöar fuleå, 3p upp till 4:e platsen!
LHC kommer klappa ihop. Sanna mina ord. Luleå å andra sidan har något på gång. Får de ordning på sin skit så tror jag de är finalkandidater.

Men skrälla kan å andra sidan vi också. Kan detta lag spela på max tror jag vi är mer än en match för både fisk och Skellefte.

Användarvisningsbild
DIFtomppa

Inlägg av DIFtomppa »

Robin Press spelade alltså 3 minuter idag, och han med 3 brutala felpassningar. Killen måste ju bort inför nästa säsong, där snackar vi floppvärvning. Är ju ändå en offensiv back
Användarvisningsbild
Davidsson

Inlägg av Davidsson »

DIFtomppa skrev:Robin Press spelade alltså 3 minuter idag, och han med 3 brutala felpassningar. Killen måste ju bort inför nästa säsong, där snackar vi floppvärvning. Är ju ändå en offensiv back
SirDif??

Vad tycker du om Press?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Davidsson skrev:
DIFtomppa skrev:Robin Press spelade alltså 3 minuter idag, och han med 3 brutala felpassningar. Killen måste ju bort inför nästa säsong, där snackar vi floppvärvning. Är ju ändå en offensiv back
SirDif??

Vad tycker du om Press?
Jag tycker inte han sett så bra ut i dom tre matcherna efter uppehållet. Men i alla tre har han ju bänkats efter första dåliga bytet. Svårt att prestera då.

Oavsett tror jag att han kommer spela i en stor roll för oss nästa säsong.
Expert.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Praetori skrev:
captcash skrev:
Praetori skrev:Mantas, Ljungh, Alvarez, Englund, Thoresen, Brodin, Hultström, Lundberg. Där är kvällens matchvinnare på sätt och vis. Hank och Ahlén gör en helt ok match också.

Matt och Sören var lite osynliga (trots Sörensens mål) och varken Lehtonen eller Sallinen gör någon superinsats.
Inte så att de var dåliga men jag förväntar mig mer av våra toppar.

Det är detta jag tycker är så jäkla nice, inte att de gör en dålig match utan att vi kan ha topplirare som har en svacka en dag och ändå så vinner vi... dessutom en ganska mentalt svår och viktig bortamatch... riktigt skönt att vi har ett lag där 3 kedjor kan leverera! :D
Thoresen håller med dig.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2301231.ab

Success! Helt ok att du ringer mig om 5-6 år Thore, när du behöver en assisterande tränare i din framtida ledarstab! ;)
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
ciirree

Inlägg av ciirree »

Verkligen en flopp. Press som värvades in som en toppback med förväntningar om att göra uppemot +40 poäng. Efter 3(!) säsonger i HA så borde killen spruta in poäng i SHL nu.
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

ciirree skrev:
Verkligen en flopp. Press som värvades in som en toppback med förväntningar om att göra uppemot +40 poäng. Efter 3(!) säsonger i HA så borde killen spruta in poäng i SHL nu.
Du minns Ljunghs och Sörensens första flopp säsonger i DIF va? Eller Alvarez floppdebut i SHL.

Ha lite jävla tålamod.
ciirree

Inlägg av ciirree »

DRC skrev:
ciirree skrev:
Du minns Ljunghs och Sörensens första flopp säsonger i DIF va? Eller Alvarez floppdebut i SHL.

Ha lite jävla tålamod.
Jag trodde att "+40 poäng" skulle få folk att förstå att hela inlägget var ironi.
Jisses.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Glory1 skrev:Viktigt!

Bara 4 poäng upp till LHC på 3e plats. Dock ska Luleå spela senare.
Dom förlorar.
Mash

Inlägg av Mash »

#10 skrev:
Glory1 skrev:Viktigt!

Bara 4 poäng upp till LHC på 3e plats. Dock ska Luleå spela senare.
Dom förlorar.
Bra jinx!

Jävlar vad underbar vinst! Matchtråden är klockren, ger en bra beskrivning av de senaste 5 åren :lol:

Skönt att äntligen få se ett LAG som kan prestera under press. Ungt lag med en grym potentiell, som med rätt ledare och träning kan ta Djurgårdens IF tillbaka på riktigt.

It is a good day to be alive!
Praetori

Inlägg av Praetori »

Mash skrev:Skönt att äntligen få se ett LAG som kan prestera under press. Ungt lag med en grym potentiell, som med rätt ledare och träning kan ta Djurgårdens IF tillbaka på riktigt.
Jag tror själva nyckeln utöver teknik och spelsystem är just att de yngre förmågorna till största delen består av två kategorier spelare (och har fått chansen just på grund av specifika egenskaper som särskiljer dem från andra kanske ännu "duktigare" talanger).
De som inte känner någon press på grund av ett inre lugn och de som älskar själva pressen och presterar därefter.
Till det kommer en sansad tränarstab som åter börjat fostra en kultur där man inte blir desperat utan bara maler på.

Det Alvarez sade i intervjun efter matchen var ett klockrent exempel på det tänket. Målen som Brynäs gjorde för kvittering upplevdes (och var) olyckliga slumpchanser men påverkade inte lagets spel som det gjort tidigare. Det infann sig liksom aldrig någon uppenbar nervositet utan man malde på som om man gick för 4-0 istället för att det precis blivit 3-3 och det var nyckeln till att vinna.

De mentalitet som fanns i topplaget som åkte ur Elitserien var av självförnekande natur som utmynnade i nervositet när det verkligen gällde medan den mentalitet som finns hos den nuvarande truppen är att man bara trummar vidare och sätter ett par baljor framåt istället.

Just den där nonchalansen inför motståndarnas göranden och låtanden är klassisk Djurgårdskultur och den har sina nackdelar i vissa situationer som när motståndarna växlar upp ett par snäpp efter att vi gjort mål men för just det här gänget i just det här läget så är det klockrent.
Skriv svar