Nr 1. Njaa Sören kommer till mycket chanser idag, det är riktigt. Mycket rätt plats vid rätt tidpunkt vilket aldrig är fel. Saknar dock hans passion och hans glöd. Hans förmåga, att hota på egen hand. Nu känns han desperat och tanklös i allt han gör. Sen brände han en tre jättelägen innan straffen, bland annat ett där målvakten slutat spela pga felaktiga offsiden. Det kallar jag kall!SirDIFalot skrev:Tycker det är vår sämsta match av våra fem hittills. Tellan har väldigt stor del i tre poäng mot Rögle. Så ska det inte vara.
Sörensen tar sig till mycket lägen och är där det händer, så svårt att säga att han är kall, men han ser inte lika eldad ut som ifjol. Tjurigare. Men klart han ska lägga straff, dels möjlighet för honom att "komma igång", och sen är han ju vår bästa straffskytt. Lägger alla spelare i laget 100 straffar var så garanterar jag att Sörensen har gjort flest mål av alla, därför ska han lägga.
För övrigt har vi max en högerforward som är bättre än Cehlin, och han är alltid skadad.
Nr 2. Skämtar du? Idag var ytterligare ett bevis på att han kommit rätt, den gode Cehlin. Hyfsad nyckelspelare i ett gjutet bottenlag i SHL(ex Rögle), alternativt potentiell stjärna i HA. Lika klen som senaste sejouren i DIF. Lite smartare naturligtvis vilket ger ett lite mera moget intryck, men alldeles för tarvlig för att kunna hota på en högre nivå. Den enda i Rögle som kändes farlig var Smotherman, i övrigt smälte Sillen in ganska bra bland den sisodära anfallsuppsättningen i det laget.
Men klart står valet mellan Cehlin och exempelvis Guter, så tar jag den förstnämda. Av rent nostalgiska skäl. Han bildade ju en sjukt intressant kedja med Tim Eriksson och Josefson under finalåret.