SHL Omgång 5: Rögle BK - Djurgårdens IF 1/10

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Omgång 5: Rögle BK - Djurgårdens IF 1/10

Inlägg av Manijock »

SirDIFalot skrev:Tycker det är vår sämsta match av våra fem hittills. Tellan har väldigt stor del i tre poäng mot Rögle. Så ska det inte vara.

Sörensen tar sig till mycket lägen och är där det händer, så svårt att säga att han är kall, men han ser inte lika eldad ut som ifjol. Tjurigare. Men klart han ska lägga straff, dels möjlighet för honom att "komma igång", och sen är han ju vår bästa straffskytt. Lägger alla spelare i laget 100 straffar var så garanterar jag att Sörensen har gjort flest mål av alla, därför ska han lägga.

För övrigt har vi max en högerforward som är bättre än Cehlin, och han är alltid skadad.
Nr 1. Njaa Sören kommer till mycket chanser idag, det är riktigt. Mycket rätt plats vid rätt tidpunkt vilket aldrig är fel. Saknar dock hans passion och hans glöd. Hans förmåga, att hota på egen hand. Nu känns han desperat och tanklös i allt han gör. Sen brände han en tre jättelägen innan straffen, bland annat ett där målvakten slutat spela pga felaktiga offsiden. Det kallar jag kall!

Nr 2. Skämtar du? Idag var ytterligare ett bevis på att han kommit rätt, den gode Cehlin. Hyfsad nyckelspelare i ett gjutet bottenlag i SHL(ex Rögle), alternativt potentiell stjärna i HA. Lika klen som senaste sejouren i DIF. Lite smartare naturligtvis vilket ger ett lite mera moget intryck, men alldeles för tarvlig för att kunna hota på en högre nivå. Den enda i Rögle som kändes farlig var Smotherman, i övrigt smälte Sillen in ganska bra bland den sisodära anfallsuppsättningen i det laget.

Men klart står valet mellan Cehlin och exempelvis Guter, så tar jag den förstnämda. Av rent nostalgiska skäl. Han bildade ju en sjukt intressant kedja med Tim Eriksson och Josefson under finalåret.
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Inlägg av pulverapa »

Även om jag hade högre förväntningar på Daniel Brodin inför säsongen så skulle jag inte byta honom mot Patrick Cehlin... Aldrig.
Berra

Inlägg av Berra »

Skönt med tre poäng.

Domaren borde söka sig till Kazakhstans andraliga. Innan dess borde den lära sig hur en visselpipa fungerar. Pinsamt att ta en tveksam på DIF för att ta en lika värdelös utvisning på Rögle som uppenbar kompensation då idioten fattat ett felbeslut vid 3-1 målet. Även straffen vi fick var ett felbeslut.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Lynxlynx

Inlägg av Lynxlynx »

Nu kanske mitt närminne är kasst men Press har väl inte gjort någon dålig match hittills? Jag vet att han har ganska lite speltid men ändå.

Anderson och Tellan bäst ikväll, skönt om transatlanten kommer igång nu, såg riktigt taggad ut.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Lynxlynx skrev:Nu kanske mitt närminne är kasst men Press har väl inte gjort någon dålig match hittills? Jag vet att han har ganska lite speltid men ändå.

Anderson och Tellan bäst ikväll, skönt om transatlanten kommer igång nu, såg riktigt taggad ut.
Inte vad jag har sett iaf.
Jag tycker Press är bra över hela banan. Synd att poängen inte trillat in än. Lite bättre skärpa i avsluten så.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Spontant känns det som att Cehlin behöver steppa upp en hel del om han skall bli intressant för oss.

Hade för övrigt betydligt hellre sett att Saviano varit kvar i klubben jämfört med en spelare som Lundberg, antagligen också framför en spelare som Brodin kanske skall tilläggas. .
rikkard

Inlägg av rikkard »

Tycker nog inte att gårdagens match var så dålig från vår sida (om man bortser från tredje periodens andra del)
Rögle spelar allsvenskt vilket rycker sönder matchen. Puckarna studsar lite hit och dit. Andra perioden var riktigt bra. En detalj i spelet som jag gillade var den gamla klassiska Hardy-idèn långa-pass-genom-mittzon gav oss flera bra lägen. Thoresens handleder har vaknat, nu är det bara benen kvar.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Det är inte ofta jag gnäller på domare, men det här var ju helt otroligt märkligt. Satt stundtals och gapade som en jävla guppy och var helt apatisk.

Nåja, tycker vi - trots en rätt dålig match - är hästlängder bättre än RBK. På precis allt.

Ser ut som Thoresen börjar komma igång, fortfarande tämligen seg men börjar åtminstone hitta mer rätt i banan. Viktigt. Anderson gör en bra match.

Nya tag mot Malmö imorrn.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Okey första. Bra andra. Svag sista.

Hoppas nu Falk kan komma tillbaka snabbt så vi kan ställa Högström åt sidan.
Vi behöver fler backar som är bra utan puck. Högström är alldeles för kreativ framåt.

Tellan matchvinnare. Det ska Sörensen vara glad för då han var kvällens otursgubbe.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Är inte orolig, tror det blir bra det här när vi är full trupp igen, äntligen! Med Ljung och Fällström kommer vi få en bra balans i hela truppen. Uppspelen börjar sitta bättre också. Tror Sörensen kommer igång snart också. Han skjuter mest tillsammans med Hultsröm, snart kommer målen börja trilla in. Thoresen kommer bli grymt viktig, framförallt i PP. Märks att han har riktigt bra blick för spelet och tror mycket assister kommer komma från hans klubba denna säsong.
Alvarez börjar väl växa fram till den spelare man ville ha när man värvade honom, intressant utveckling den här säsongen.
Lundberg och Rundqvist är väl inget att hurra över just nu, hade nog hellre sett Forsberg då man knappt ser någon av dom längre.
Benjamin L. Willard

Förövrigt så ligger vi topp 3 när det gäller skott på mål jämfört med förra året då vi kom näst sist, snart börjar målen komma också.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Högström var fenomenalt bra i denna match. Vi spelade ändå rätt stabilt, var lika slarviga som Rögle åtminstone. Märks att det är tidig säsong än, jag tror vi är tränade att blomma ut till vintern, men man måste vinna matcher nu också.

Sen måste vi ju medge vilket jäkla sparkapital vi har i Sören, Thoresen och Fällström. Nu även i Ljungh som är skadad. Sen tror jag Matt kommer växa enormt. Och det är bara potentialen på forwardsidan, där bak... Jisses.

Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Benjamin L. Willard

seppuko skrev:Högström var fenomenalt bra i denna match. Vi spelade ändå rätt stabilt, var lika slarviga som Rögle åtminstone. Märks att det är tidig säsong än, jag tror vi är tränade att blomma ut till vintern, men man måste vinna matcher nu också.

Sen måste vi ju medge vilket jäkla sparkapital vi har i Sören, Thoresen och Fällström. Nu även i Ljungh som är skadad. Sen tror jag Matt kommer växa enormt. Och det är bara potentialen på forwardsidan, där bak... Jisses.

Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk
Tycker också Högström är bättre en ifjol, det är ju inte precis en hemlighet att han är en offensiv back. Många har jäkligt lätt att klaga på den typen av backar.
Erik af Sibirien

Inlägg av Erik af Sibirien »

Kall-El skrev:..........

Hade för övrigt betydligt hellre sett att Saviano varit kvar i klubben jämfört med en spelare som Lundberg, antagligen också framför en spelare som Brodin kanske skall tilläggas. .
Den där Lundberg får rätt mycket kritik, nästan lika mycket som Alvarez fick förra säsongen. Alvarez fick speltid ändå och är nu bra. Kanske man kan hoppas på samma utveckling för lundberg som dessutom är sex år yngre än Alvarez?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Tycker förresten också att Högström var grymt bra, det är märkligt att man accepterar att Hultström är offensiv men inte detsamma med Högström. Han var resor bättre än Hultström igår.

Att misstag kommer när man försöker vara kreativ hör liksom till, då är tanken att man skall ha andra spelare som får täcka upp och spela mer defensivt. Där tycker jag det kan fallera ibland.
Skriv svar