Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
seppuko
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av seppuko »

Han är dock jätteslarvig och spelar alldeles för svårt för ofta. Men det är inget snack om att han kommer bli en väldigt bra back, kanske behöver ett år i SHL först. Jag vill gärna ha han nästa säsong, dock utan att sätta för mycket press på honom.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

jensa öhling skrev:Sägs att Robin Press från SSK troligen väljer DIF till nästa säsong. Någon som hört samma sak? Har väl varit rätt bra i ett uselt SSK. Spelande back, rightare. En uppgradering mot Deilert men är väl tveksamt om han fyller Gysbers skor.
Kanske inte utesluter Gysbers. Känns som en trolig värvning då vi försökte få loss honom redan i slutet av detta transferfönstret. Vi kanske ville öra som med Hage och Lundberg. Bara det att sportklubbens situation var/är lite värre så de kan inte släppa så viktiga spelare. Det positiva är att vi fick in Gysbers istället.
mb81

Inlägg av mb81 »

seppuko skrev:Han är dock jätteslarvig och spelar alldeles för svårt för ofta. Men det är inget snack om att han kommer bli en väldigt bra back, kanske behöver ett år i SHL först. Jag vill gärna ha han nästa säsong, dock utan att sätta för mycket press på honom.
Så han kommer få lika mycket skit som Erka och Högström mao.
Kalliasson

Inlägg av Kalliasson »

seppuko skrev:Han är dock jätteslarvig och spelar alldeles för svårt för ofta. Men det är inget snack om att han kommer bli en väldigt bra back, kanske behöver ett år i SHL först. Jag vill gärna ha han nästa säsong, dock utan att sätta för mycket press på honom.
Att ha två Högström i en och samma trupp låter jobbigt.
Samtidigt så har det snackats om att endast värva två spetsbackar vilket utesluter Robin Press, eller?
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Sägs väl att Robin är Djurgårdare och hans syster Ida Press lirar ju i damlaget.

Förövrigt hoppas jag att Samme förlänger. Till ett rimligt pris då han förmodligen kommer spela runt 70% av matcherna kanske.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Tobbis

Inlägg av Tobbis »

Jim Morrison skrev:Sägs väl att Robin är Djurgårdare och hans syster Ida Press lirar ju i damlaget.

Förövrigt hoppas jag att Samme förlänger. Till ett rimligt pris då han förmodligen kommer spela runt 70% av matcherna kanske.
Det är nog inte helt omöjligt, han har flertalet gånger sagt att han fortfarande tycker det är väldigt roligt att spela hockey. Men precis som dig hoppas jag att han förlänger, han är en av få i laget som faktiskt vågar hålla i pucken och inte bara slänger iväg den i panik.
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

Jag tycker att Gysbergs börjar visa sina kvaliteer, håller han denna klass säsongen ut tycker jag vi borde behålla honom!
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Tim Heed var ju också en back som var otroligt slarvig i allsvenskan men hade stor potential. Nu är han en av de bästa i SHL.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Benjamin L. Willard skrev:
Tim Heed var ju också en back som var otroligt slarvig i allsvenskan men hade stor potential. Nu är han en av de bästa i SHL.
Exakt, och han tog den långa vägen till dit han är idag, jag tror kanske Robin kan gå fortare. Men man måste nog låta han växa genom att låta han spela sitt spel och göra lite misstag. Föga förvånande har faktiskt SSK gjort det i år trots den utrensning av spelare de ändå haft under säsongen. Men han har framåt sett betytt så mycket för dom, men fansen är inte alltför glada i hans spel.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

seppuko skrev:
Exakt, och han tog den långa vägen till dit han är idag, jag tror kanske Robin kan gå fortare. Men man måste nog låta han växa genom att låta han spela sitt spel och göra lite misstag. Föga förvånande har faktiskt SSK gjort det i år trots den utrensning av spelare de ändå haft under säsongen. Men han har framåt sett betytt så mycket för dom, men fansen är inte alltför glada i hans spel.
Ja, det är ju tungt att spela i SSK i huvud taget just nu. Är det någon spelare fansen är nöjd med? Har ju också visat sig att Säcken och Nyman tillåter en del misstag bland våra spelare, bara kolla på nuvarande backar. Har själv varit sugen på Press väldigt länge och tror absolut att det kan bli en riktigt bra spelare i framtiden.
Kalliasson

Inlägg av Kalliasson »

Jim Morrison skrev:Sägs väl att Robin är Djurgårdare och hans syster Ida Press lirar ju i damlaget.

Har också tänkt på det ett tag.
Däremot med en lite mindre roll då avbräcket med en skadad Samuelsson har varit för stor den här säsongen. Andra formation kanske?
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

seppuko skrev:
Ja, det är ju tungt att spela i SSK i huvud taget just nu. Är det någon spelare fansen är nöjd med? Har ju också visat sig att Säcken och Nyman tillåter en del misstag bland våra spelare, bara kolla på nuvarande backar. Har själv varit sugen på Press väldigt länge och tror absolut att det kan bli en riktigt bra spelare i framtiden.
Ja de är ju inte helt missnöjda med målvakterna, Beck, Edblom, Kranjc (som tyvärr vart skadad väldigt länge), Gulasi samt de två Div 1 värven Palmberg och Dahlström (som för övrigt varit de bättre forwardsen).

Men har försökt initiera en diskussion på jobbet (jobbar i s-tälje) om huruvida deras säsong kan vara en av de största flopparna i modern tid. Näst högst budget, massvis med insamlade pengar från fans och knallsist. Och här pratar vi om spelare som faktiskt har en marknadsmässig lön. Man vill gärna hävda Malmös storsatsning för ett par år sedan som en monumental flopp (vilket det var) men de kom ändå inte sist och deras spelare hade fantasilöner, det fanns ingen rim och reson i lönesättningen alls där.
Mårten_

Inlägg av Mårten_ »

Joey Tenute från Malmö kanske vore något?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11557

Jesper Jensen från Rögle är rätt vass han också:
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=18860
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Press hade jag inte ens tagit om vi åkt ner till allsvenskan, då tar jag hellre tillbaka Nils.

Vill vi ha in verklig spets får vi nog kika på andra ligor än allsvenskan.
Spela fult
Rix

Inlägg av Rix »

Jag har egentligen inget emot om Samme förlänger, han är antagligen vår bästa spelare när han är hel, problemet är ju bara det att han är skadedrabbad och ett år till lär ju knappast underlätta. Men om vi kan ta in bra spets och behålla honom till ett rimligt pris då är jag absolut positiv till en förlängning.

Press är en väldigt duktig spelare, likaså Oscar Englund, men det är inte dessa backar vi behöver. Vi behöver rejäl spets, backar som kan vara ledande i 55 omgångar. Typ Cory Murphy/Tim Heed etc, backar som inte bara håller i SHL utan också kan producera.

Jag skulle vilja att DIF värvar enligt följande:
1. Spetscenter, en given förstacenter måste vi ha, denna spelare får kosta mycket i mina ögon, vi alla har sett hur jobbigt det är utan en duktigt förstacenter.
2. PP back, vårt PP är helt okej, med en skicklig förstacenter och en duktigt back i PP så kommer vi höja oss.
3. Tvåvägsback - En duktig back åt båda hållen som kan lira i ett första/andra backpar.
4. Spetsforward - Målskytt/poängspelare, helt enkelt en spelare som gör en jävla massa poäng.

Egentligen kan man kasta om ordningen på 3-4 då båda är viktiga beroende på hur resten av laget utvecklas.
Låst