SHL: Djurgårdens IF - Hv71 17/1 2015

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
BloodBride
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Djurgårdens IF - Hv71 17/1 2015

Inlägg av BloodBride »

Trots fulklack fixar vi som ser framåt tre pinnar.
hatred
Säsongskort: Ja

Inlägg av hatred »

sm910 skrev:Bidrar "avgå styrelsen" med några goda argument så övriga kan omvärdera situationen på rationell grund? Nej.
Finns det någon icke-försumbar mängd föreningsaktiva medlemmar som inte känner till den här härvan och inte går att nå på något annat sätt än genom läktarmanifestationer? Knappast
Är styrelsen omedveten om åsikterna från den falangen? Nej.

Det enda det utgör är en maktdemonstration, hur effektiv den är kan diskuteras när man visar sig vara i förkrossande minoritet på plats, och om någon ändrar sig är det endast för att de hellre viker sig i den här frågan än ser sitt Djurgården ta stryk sportsligt såväl som stämningsmässigt. Bojkotta, klipp kort, kampanja i sociala medier, anordna egna möten, samtal, debatter för våra medlemmar - använd vilka föreningsdemokratiska metoder man vill som sker utanför läktaren. Jag stödjer det till 100%, konstruktiva sätt att förändra det man tycker är fel i föreningen.. Men att som liten minoritet på plats ta det sportsliga och stämningen gisslan är bara destruktivt. Yttrandefrihet, visst, men vad som är tillåtet är inte alltid lämpligt eller bra. Det är inte hållbart i längden att alla som vill säga något ska ta sig tid att proklamerandet på läktarna, vi har gott om andra föreningsdemokratiska kanaler.

Och får jag höra "styrelsen har splittrat" en gång till blir jag grymt trött. Med tusentals medlemmar kommer eller ens ska vi aldrig ha full konsensus i alla frågor. Det är ju just därför vi har stadgar, stämmor, föreningsdemokrati för att hantera den oenigheten. Splittring är inte problemet, problemet är hur vi hanterar det. Goda, vänskapliga samtal och opinionsbildning i respekt är konstruktivt och bra, ytterst avgjort genom årsmötesbeslut. Internbox, "ut med packet" och plakatpolitiska läktarmanifestationer är motsatsen. Jag hoppas verkligen inte vi får fler sådana här matcher, för det är ett total onödigt förstörande utan att någon övertygas om det ena eller det andra på rationell grundval av goda argument.

Och alla destruktiva yttringar är de som utför ansvariga, ingen annan. Det är ett genomskinligt cirkelargument "vi är missnöjda med styrelsen för att vi är splittrad, vi är splittrade för att så många är missnöjda med styrelsen." Att vissa är missnöjda med styrelsen och dess arbete, och den splittring som därav följer, kan aldrig vara skäl i sig. Det är bara en intellektuellt slapp ursäkt för att inte behöva diskutera grundvalarna för missnöjet.
+1
Get the fuck out of my way,
Praetori

Inlägg av Praetori »

BloodBride skrev:Trots fulklack fixar vi som ser framåt tre pinnar.
Klacken gjorde ändå ett bra jobb ikväll. Plakat mm till trots. Tycker inte att det är katastrof men ändå lite onödigt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Challen

Inlägg av Challen »

Blev så sjukt sugen på att lira lite NHL efter denna matchen, köpa in lite vettig spets. Skickade in NHL14 skivan i ps3 och går in för att starta en säsong med DIF. Trycker in på "shl" och blir påmind om att DIF inte låg i shl förra säsongen. Helvete va sänkt jag blev.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

sm910 skrev:Bidrar "avgå styrelsen" med några goda argument så övriga kan omvärdera situationen på rationell grund? Nej.
Finns det någon icke-försumbar mängd föreningsaktiva medlemmar som inte känner till den här härvan och inte går att nå på något annat sätt än genom läktarmanifestationer? Knappast

Det enda det utgör är en maktdemonstration, hur effektiv den är kan diskuteras när man visar sig vara i förkrossande minoritet på plats, och om någon ändrar sig är det endast för att de hellre viker sig i den här frågan än ser sitt Djurgården ta stryk sportsligt såväl som stämningsmässigt. Bojkotta, klipp kort, kampanja i sociala medier, anordna egna möten, samtal, debatter för våra medlemmar - använd vilka föreningsdemokratiska metoder man vill som sker utanför läktaren. Jag stödjer det till 100%, konstruktiva sätt att förändra det man tycker är fel i föreningen.. Men att som liten minoritet på plats ta det sportsliga och stämningen gisslan är bara destruktivt. Yttrandefrihet, visst, men vad som är tillåtet är inte alltid lämpligt eller bra. Det är inte hållbart i längden att alla som vill säga något ska ta sig tid att proklamerandet på läktarna, vi har gott om andra föreningsdemokratiska kanaler.

Och får jag höra "styrelsen har splittrat" en gång till blir jag grymt trött. Med tusentals medlemmar kommer eller ens ska vi aldrig ha full konsensus i alla frågor. Det är ju just därför vi har stadgar, stämmor, föreningsdemokrati för att hantera den oenigheten. Splittring är inte problemet, problemet är hur vi hanterar det. Goda, vänskapliga samtal och opinionsbildning i respekt är konstruktivt och bra, ytterst avgjort genom årsmötesbeslut. Internbox, "ut med packet" och plakatpolitiska läktarmanifestationer är motsatsen. Jag hoppas verkligen inte vi får fler sådana här matcher, för det är ett total onödigt förstörande utan att någon övertygas om det ena eller det andra på rationell grundval av goda argument.

Och alla destruktiva yttringar är de som utför ansvariga, ingen annan. Det är ett genomskinligt cirkelargument "vi är missnöjda med styrelsen för att vi är splittrad, vi är splittrade för att så många är missnöjda med styrelsen." Att vissa är missnöjda med styrelsen och dess arbete, och den splittring som därav följer, kan aldrig vara skäl i sig. Det är bara en intellektuellt slapp ursäkt för att inte behöva diskutera grundvalarna för missnöjet.
+1
Bluebrigade08
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: SHL: Djurgårdens IF - Hv71 17/1 2015i

Inlägg av Bluebrigade08 »

Ni 25-40 pajaser som skriker av avgå, kan ni inte bara stanna hemma. Om man vill DIF bästa så hjälper det inte med att skrika avgå. Dessa människor jublade inte ens vid mål. Ni är inga riktiga djurgårdare ni vill bara ställa till med problem. Ni är smuts. Att 30 idioter får ta så stor plats är pinsamt . Det ända ni kan hota jmed är våld.
Senast redigerad av Bluebrigade08 den 2015-01-17 21:42:35, redigerad totalt 1 gånger.
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

minalman skrev:
android skrev:
minalman skrev:
android skrev:Folk som i barerna hyllar nilson mer än Ölvestad. Märkliga människor.
Hur skulle ett hyll av Ölve kunna hjälpa oss i år?
Du snackar som vanlig utan att ha någon större koll.
.
Jag var i baren. Kan man ha bättre koll?
Men en sundare åsikt, som hjälper oss denna säsong, det har jag. Det står jag för.
Vilken bar? Jag har inte sjungit med men att folk hyllar nilson mer än spelare som tagit upp vårat lag till elitserien och krigat iår. Det känns fel.
Född till sportchef.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Don66-2 skrev:

+1
Bästa inlägget på länge
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

android skrev:
minalman skrev:
android skrev:
minalman skrev:
android skrev:Folk som i barerna hyllar nilson mer än Ölvestad. Märkliga människor.
.
Men en sundare åsikt, som hjälper oss denna säsong, det har jag. Det står jag för.
Vilken bar? Jag har inte sjungit med men att folk hyllar nilson mer än spelare som tagit upp vårat lag till elitserien och krigat iår. Det känns fel.
Antagligen för att provocera, medvetet eller ej.
Praetori

Inlägg av Praetori »

android skrev:
minalman skrev:
android skrev:
minalman skrev:
.
Va? Ölvestad är en riktig järnkamin men han har inte spelat på länge och var inte med och spelade upp oss i SHL.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Länge sedan 3 pinnar kändes så skönt.
Nilson precis så bra jag hoppats på.
Tellan glömmer man numera nästan bort hur nyttig han är. Lätt viktigaste nyförvärvet.
Klassmål av Lauritzen. Syns att han har mer träning kvar, men oj om vi får upp honom i nivå med vad han kan.

Missade 5-2 målet. Brukar gå och pissa när Saviano åker sig fri.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Länge sedan 3 pinnar kändes så skönt.
Nilson precis så bra jag hoppats på.
Tellan glömmer man numera nästan bort hur nyttig han är. Lätt viktigaste nyförvärvet.
Klassmål av Lauritzen. Syns att han har mer träning kvar, men oj om vi får upp honom i nivå med vad han kan.

Missade 5-2 målet. Brukar gå och pissa när Saviano åker sig fri.
Han gör alltid mål utan målvakt i vägen. 100%
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

bastis7 skrev:
ciirree skrev:Vad är grejen när Högström tar fart i PP sen stannar vid blå. Snacka om temposänkande.
Vet inte ens vf han får spela pp!
Nej, just det. Många som är bättre. :shock:
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Kontakt:

Inlägg av 136_Djurgårdare »

pulverapa skrev:De enda som deppar är väl UCS
Nej
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
mb81

Inlägg av mb81 »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
bastis7 skrev:
ciirree skrev:Vad är grejen när Högström tar fart i PP sen stannar vid blå. Snacka om temposänkande.
Vet inte ens vf han får spela pp!
Nej, just det. Många som är bättre. :shock:
Tycker ändå Högström gör det bra i pp. Värre med Nordlund. Fast kanske inte ska klaga på Nordlunds pp idag. Han var väl inne på 3 pp-mål?
Skriv svar