SHL: HV71 - Djurgårdens IF 2/10 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: SHL: HV71 - Djurgårdens IF 2/10 2014

Inlägg av Praetori »

4.9.5 skrev:nej fyfan, vi åker ur iår, vi är fan sämre än topplagen i HA, vilka vi än möter kommer dom rövknulla oss fullständigt i en bäst av 7 serie, fyfan vad pinsamt
Tur då att vi som värst möter fjärde eller femte bästa laget från HA pm vi hamnar i kvalet.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
4.9.5
Säsongskort: Ja

Re: SHL: HV71 - Djurgårdens IF 2/10 2014

Inlägg av 4.9.5 »

Lee Harvey Oswald skrev:Aja, långt ifrån nån utskåpning (utan att ha sett en sekund, skön....T).
Svårt att ta poäng borta så länge vi envisas med att bara göra 1 mål.
Njaa, nog luktar alla poängtapp Playoff-kval lång väg, grymt viktigt att ta 3p i stort sett i alla hemmamatcher

Näh, som nån var inne på, det är lite större nivåskillnad mellan HA & SHL än jag hoppades.
Så här kommer det se ut, bra att vänja in sig direkt så man inte svävar iväg och behöver landa tungt sedan i november

Sjukt onödigt av Samuelsson att fälla ut benet och liksom testa domarens kassa omdömme.
-Jepp, han gick på det, kul va...?....eller hur resonerar man?
skillnaden är inte SÅ stor, saken är bara den att vi var långt ifrån det bästa laget i serien förra året, vi visade bara vad lite vilja och jävlaranamma kan göra
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Praetori

Inlägg av Praetori »

Mattias_87 skrev:Jag är så jävla less att vi ska förlora med ett mål på det här sättet. En tavla av Tellqvist ena matchen, den andra matchen tavla av Mantas och nu Samme som förstör allt igen. Vi skulle ha tagit poäng i dessa tre bortamatcher. SLUTA UPP MED MISSTAG.
Om våra målvakter släpper in mindre än två mål per match så är det någon annanstans som det brister. Kan vi inte vinna matcher trots att målvakterna blir bombade och tar 94% så måste anfallet justeras.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Jag fattar inte om jag har sett samma match som er.

På de flesta låter det som att vi blivit helt överkörda utan ett uns till eget konstruktivt spel.
25/4-2025
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

förevigtdjurgården skrev:Jag fattar inte om jag har sett samma match som er.

På de flesta låter det som att vi blivit helt överkörda utan ett uns till eget konstruktivt spel.
En överkörning kan jag ta. Att kasta bort poäng pga total idioti är långt värre.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Mattias_87 skrev:Jag är så jävla less att vi ska förlora med ett mål på det här sättet. En tavla av Tellqvist ena matchen, den andra matchen tavla av Mantas och nu Samme som förstår allt igen. Vi skulle ha tagit poäng i dessa tre bortamatcher. SLUTA UPP MED MISSTAG.
Det går inte att eliminera misstag i 60 min i omgång efter omgång. helt omöjligt.

Vi måste få igång en fungerande offensiv, eftersom kunskap saknas får vi väl börja kasta puck och "köra allsvenskt" (det brukar sprida panik bland lag från högsta divisionen.)
Lägg pucken djupt och öka skridskofrekvensen, jobbigt javisst, men vad har vi för val?
Vi är alldeles för passiva, och det leder nästan till poäng
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Det är gräddan av bitterhetens brödraskap som härjar här. Vinner vi är det ok och matchtrådarna stannar på 11-14 sidor. Förlorar vi blir det 20+ sidor och den ena domedagsprofetian efter den andra.

Det enda jag håller med om är Tukhno. Han tillför inte ett skit offensivt, tyvärr. Satt och kikade lite på killen. Det händer inte särskilt mycket där. Alls. Alibispelare. LÅNGT bättre om vi tar upp en j20-spelare dit istället. Ärligt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
BigJ

Inlägg av BigJ »

förevigtdjurgården skrev:Jag fattar inte om jag har sett samma match som er.

+1
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mattias_87 skrev:Jag är så jävla less att vi ska förlora med ett mål på det här sättet. En tavla av Tellqvist ena matchen, den andra matchen tavla av Mantas och nu Samme som förstör allt igen. Vi skulle ha tagit poäng i dessa tre bortamatcher. SLUTA UPP MED MISSTAG.
Vi har ju snarare haft flyt som kommer undan med uddamålsförluster. I Frölunda borde vi torskat med 3-4 mål.
Expert.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

SirDIFalot skrev:
Vi har ju snarare haft flyt som kommer undan med uddamålsförluster. I Frölunda borde vi torskat med 3-4 mål.
Precis
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Sjöwall skrev:
SirDIFalot skrev:
Precis
Idag gör vi dock vår bästa match för säsongen sett över 60 min. HV är snäppet vassare men inte mer än så. Vi släppte ju inte ens till 30 skott idag fan. Fall framåt.
Expert.
Användarvisningsbild
Henke95

Inlägg av Henke95 »

Magnutz skrev:Det är gräddan av bitterhetens brödraskap som härjar här. Vinner vi är det ok och matchtrådarna stannar på 11-14 sidor. Förlorar vi blir det 20+ sidor och den ena domedagsprofetian efter den andra.

Det enda jag håller med om är Tukhno. Han tillför inte ett skit offensivt, tyvärr. Satt och kikade lite på killen. Det händer inte särskilt mycket där. Alls. Alibispelare. LÅNGT bättre om vi tar upp en j20-spelare dit istället. Ärligt.
+1

Helt enig.
Victory is sweetest when you've known defeat.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Vi har kraften att lira hockey i 3x20 med rätt bra fart, även i slutet av matcher. Det talar för oss.

Att Samme hade en dålig period var inte bra, kostade oss antagligen poäng men... Det finns potential i laget. Plocka bort en pjäs och ersätt med hungrig j20-spelare så kanske offensiven tar ett kliv framåt. Om 63an fortsätter lira som han gjort är det som att köra 4-5 när han är på isen.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Donkels

Inlägg av Donkels »

Tycker vi gör en OK bortamatch nu tar vi nya tag och sänker Brynäs på Lördag
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Det tragiska är att förra året (och året innan,) dvs när vi spelade i Hockeyallsvenskan var det helt ofattbart att vi kunde skjuta 400 skott per match och ändå inte vinna.

I år är det helt ofattbart hur vi inte kan skjuta fler än 15-20 skott i vissa matcher, vi kommer aldrig klara oss och det här går inte. Man kan inte vinna utan att skjuta.

Domedagsprofeterna verkar ha någon sorts sammanträde på detta forum VARJE GÅNG det är match.

Spelar vi bra är det bara för att "<det andra laget> är dåliga", eller vi har tur, eller vad fan det är.

Idag åker vi till Bibelköping, gör en BRA bortamatch men snubblar på mållinjen. Mot samma lag som hittills har 15-7 i målskillnad på just hemmais mot Växjö, Skellefteå & Frölunda.

Fattar inte hur man orkar vara en sån förlorare hela vägen in i benmärgen. Förstår inte.
Senast redigerad av förevigtdjurgården den 2014-10-02 20:46:29, redigerad totalt 2 gång.
25/4-2025
Skriv svar