Djurgårdens IF - Asplöven HC 28/2 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: Djurgårdens IF - Asplöven HC 28/2 2014

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Kall-El skrev:Ta två pinnar i Ängelholm mot ett Rögle som säkert gärna tar oss i Playoff ( mer publik enklare att resa till Stockholm än Karlskoga ) blir inte kul alls.

Är rädd för att vi hamnar i förkvalet och med alla våra skador samt möten med lag som kommer kriga till de spyr för att just slå oss tror inte jag att vi fixar det tyvärr.

Snacka om antiklimax efter den fina upphämtning som vi ändå gjort.

Vår prestation mot Asplöven tyder tyvärr på att det kommer gå åt helvete mot Rögle. Asplöven i detta läge skall vi städa av med 5-6 mål och samtidigt se till att vi har målskillnaden på vår sida mot Karlskoga inför sista....
Jo visst vore det.
Men samtidigt har ju DIF gjort precis allt som står i deras makt för att reda ut detta, 8 raka!
Bara att vi har chans till KS vid vinst med en match kvar ser jag som nåt oerhört positivt, säker på att alla i DIF också gör det.

I det pissläge vi försatt oss i, likt förra säsongen har vi även varit beroende av att övriga resultat gynnar oss, det gick ända tills idag (var nära idag också)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Laget har gjort en heroisk resa sista 10 matcherna, så sluta gnälla på att det såg jävligt krampaktigt ut idag, det man däremot kan vara förbannad på är domaren i bik-khk som var usel, där var det ett justitiemord!
Användarvisningsbild
diftobbe89
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av diftobbe89 »

Har inte läst tråden men såg ni hur mycket BIK filmade och avgjorde i PP, förbannade horungar, dö.
Spela fult
baate

Inlägg av baate »

captcash skrev:Gnället och domedagsflickorna på detta forum är fan helt unikt i världen.. vi har 8 raka, vi vinner en måste-match, vi har 2p till godo på ett BIK som tappat allt på slutet... och folk gnäller! :shock:

Var istället jävligt satans glada att vi ens är MED i en top3-fight, det är ju en bragd och något helt otroligt om man bara kollar 2 månader tillbaka!

Detta löser vi, klarar vi 5 raka, klarar vi 8 raka, så klarar vi väl fan 9 raka! Om inte så mördar vi ev. motstånd i en playoff-serie med denna form vi har!

Underbart att vara djurgårdare igen, härligt! :lol:

Ja för f*n det låter som Bajenfans flyttat in här. Vi är DIF och skall vinna alla matcher som är kvar på den här säsongen. Forza!
Användarvisningsbild
DIFference

Inlägg av DIFference »

En tanke. Kan senaste dagarnas värvningar har stjälpt mer än hjälpt? Tänker på att grupper ändras på olika sätt när nya kommer in och det tar ett tag att normaliseras.

Sent from my HTC One using Tapatalk
Alltid oavsett. Förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Säsongskort: Ja

Inlägg av Lidingö DIF »

Tack för 3 poäng, grabbar. Det var inte vackert, men skit samma.

Förövrigt måste Djurgården på något sätt värva Per Kenttä. Den snubben är sådan genuin Djurgårdare att det börjar nästan bli plågsamt. Så fort han får chansen så öser han illa dolda superlativ över oss. Och sedan ta ut målisen för att bjuda på målskillnad var bara lite väl gulligt.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Lidingö DIF skrev:Tack för 3 poäng, grabbar. Det var inte vackert, men skit samma.

Förövrigt måste Djurgården på något sätt värva Per Kenttä. Den snubben är sådan genuin Djurgårdare att det börjar nästan bli plågsamt. Så fort han får chansen så öser han illa dolda superlativ över oss. Och sedan ta ut målisen för att bjuda på målskillnad var bara lite väl gulligt.

:lol:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Vi vinner ju även fast det inte är riktigt där. Det om något är ju jäkligt positivt! Det är ju precis det man har saknat tidigare under säsongen. Tror också Rögle är mer intresserade av att möta bik i ett playoff, även fast det kanske inte har pratat om det öppet med varandra..
ciirree

Inlägg av ciirree »

Högström är verkligen inte den spelare han var i Almtuna, inte ännu iallafall. I PP duger han inte alls!
daaviid

Inlägg av daaviid »

#10 skrev:Laget har gjort en heroisk resa sista 10 matcherna, så sluta gnälla på att det såg jävligt krampaktigt ut idag, det man däremot kan vara förbannad på är domaren i bik-khk som var usel, där var det ett justitiemord!

Tre poäng är alltid tre poäng hur dom än tas och jag är säker på att alla är nöjda med det. Men idag var det krampaktigt och felpass i massor. Det måste man väl ändå få skriva? Det är ju ingen toksågning utav laget vad jag sett, enbart personer som luftar sina åsikter om hur spelet såg ut idag.

All heder åt lagets arbetsinsats och resultat de senaste matcherna, mest beröm går till våra orädda och sjukt duktiga juniorbackar som tagit för sig ordentligt. Försvarsspelet och målvaktsspelet har varit klanderfritt länge nu. Hoppas det håller i sig.
Morwin

Re: Sv: Djurgårdens IF - Asplöven HC 28/2 2014

Inlägg av Morwin »

ciirree skrev:Högström är verkligen inte den spelare han var i Almtuna, inte ännu iallafall. I PP duger han inte alls!
alla är ju så som kommer hit.

Skickat från min SGP311 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
4.9.5

Inlägg av 4.9.5 »

Fan Mora vann

Swype:at från min Sony Xperia Z1 i tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Om vi har svårt mot ett asplöven utan nerver hemma så kommer bik få det svårt mot tröja borta.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)

Inlägg av #10 »

daaviid skrev:
#10 skrev:Laget har gjort en heroisk resa sista 10 matcherna, så sluta gnälla på att det såg jävligt krampaktigt ut idag, det man däremot kan vara förbannad på är domaren i bik-khk som var usel, där var det ett justitiemord!

Tre poäng är alltid tre poäng hur dom än tas och jag är säker på att alla är nöjda med det. Men idag var det krampaktigt och felpass i massor. Det måste man väl ändå få skriva? Det är ju ingen toksågning utav laget vad jag sett, enbart personer som luftar sina åsikter om hur spelet såg ut idag.

All heder åt lagets arbetsinsats och resultat de senaste matcherna, mest beröm går till våra orädda och sjukt duktiga juniorbackar som tagit för sig ordentligt. Försvarsspelet och målvaktsspelet har varit klanderfritt länge nu. Hoppas det håller i sig.
Laget ska inte hyllas efter matchen och liknande kommentarer hör inte hemma efter 8 raka vinster.
ciirree

Inlägg av ciirree »

4.9.5 skrev:Fan Mora vann

Swype:at från min Sony Xperia Z1 i tapatalk

Men Rögle är fortfarande klara.. i sista omgången blir det bara spel om vilken plats de hamnar på, och jag antar inte att de vill börja med 1 p i Play-Off
Skriv svar