ET: JYP Jyväskylä - Djurgårdens IF, 19/12 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Axel_K
Säsongskort: Ja

Re: ET: JYP Jyväskylä - Djurgårdens IF, 19/12 2013

Inlägg av Axel_K »

Lee Harvey Oswald skrev:Alltså ni är för gulliga.
Om DIF bara förlorar med 3 mål mot luleå måste det ses som ett både logiskt och godkänt resultat.
Men så sitter ni (på allvar?) och pratar om vinst med 3 mål

Jag antar att ni bara tar med er de sista 4 min från JyP-matchen? för då hade ju DIF tryck (i spel 6-5)
Vi säger inte att vi kommer vinna med 3 mål, vi säger att det är vad som krävs för att gå till final.
Det är inte omöjligt, väldigt lite är omöjligt i hockey.

Hur spelar Luleå idag? Samma tråkhockey som förut? För isåfall har vi ju ett och ett halvt års träning av detta nu.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Manijock skrev: Men det är sådana som dig Sensei som jag tror är farliga.
Och Wayne Gretzky också, glöm inte honom. Han delar ju min uppfattning i frågan, liksom många andra framstående spelare, liksom 249 av 250 NHL-spelare i senaste undersökningen.

Jag tycker istället att ni som inte använder logik, ni som bortser från de egentliga farorna i hockeyn så som huvudskador, puckrelaterade skador, etc men skriker er hesa över hur hemskt det är när två gentlemen gör upp med ömsesidig respekt á old school -- enbart på grund av någon sossig principsak som ni gärna propagerar för med överdrivna slagord -- är de som är ute på väldigt tunn is.

Kalla mig gärna primitiv i sammanhanget, det tar jag enbart som en komplimang. När jag går på hockey så vill jag ha kul, och jag njuter av att se tuffa spelare tävla i några timmar och sedan ge varandra ett respektfullt handslag och klapp på axeln.

Jag förstår inte varför det är så viktigt för er, att vi som gillar detta inte ska få se det. Jag upprepar -- kan ni inte bara gå och köpa korv när det hettar till?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Manijock »

sensei skrev:
Manijock skrev: Men det är sådana som dig Sensei som jag tror är farliga.
Och Wayne Gretzky också, glöm inte honom. Han delar ju min uppfattning i frågan, liksom många andra framstående spelare, liksom 249 av 250 NHL-spelare i senaste undersökningen.

Jag tycker istället att ni som inte använder logik, ni som bortser från de egentliga farorna i hockeyn så som huvudskador, puckrelaterade skador, etc men skriker er hesa över hur hemskt det är när två gentlemen gör upp med ömsesidig respekt á old school -- enbart på grund av någon sossig principsak som ni gärna propagerar för med överdrivna slagord -- är de som är ute på väldigt tunn is.

Kalla mig gärna primitiv i sammanhanget, det tar jag enbart som en komplimang. När jag går på hockey så vill jag ha kul, och jag njuter av att se tuffa spelare tävla i några timmar och sedan ge varandra ett respektfullt handslag och klapp på axeln.

Jag förstår inte varför det är så viktigt för er, att vi som gillar detta inte ska få se det. Jag upprepar -- kan ni inte bara gå och köpa korv när det hettar till?
Ni får hemskt gärna gilla detta. Kommer aldrig någonsin att förstå det bara, vilket är det jag skriver om. Att skriva att ett slagsmål är årets höjdpunkt på en hockeysäsong ser jag bara som väldigt märkligt. Ungefär som en snubbe jag träffade på en Iron Maiden-konsert som berättade att han var där för att få "slåss lite". Frågade honom om vad han tyckte om musiken och han svarade att den var ju "också viktig förstås". Det här är exakt samma sak. Du missar musiken, även om du säkert har roligt, vilket är det viktigaste naturligtvis. Men jag förstår det inte!
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Jag håller med Sensei att fighter ska få förekomma. Tycker man kan slopa matchstraff direkt på slagsmål t.ex. och införa 5 min för fighting likt i NHL. Dock ska tilläggas att allvarliga skador inträffar vid slagsmål. Slagskämpen George Parros åkte på en otäck hjärnskakning i början på säsongen. En kille vid namn Don Sanderson dog faktiskt i sviterna av en fight. Detta går att läsa på Wikipedia ang. den incidenten: "Played for the Whitby Dunlops of the Ontario Hockey Association. Struck head on ice during fight on December 12, 2008 and died three weeks later. Drafted by the Kitchener Rangers of the OHL in 2003."

Ofarligt är det alltså inte, men väl en stämningshöjare. När Honken sänkte ngn av Westerholmarna på Hovet förra året var en av mina personliga höjdpunkter från förra säsongen.
Manijock

Inlägg av Manijock »

1962FenderStrat skrev:Jag håller med Sensei att fighter ska få förekomma. Tycker man kan slopa matchstraff direkt på slagsmål t.ex. och införa 5 min för fighting likt i NHL. Dock ska tilläggas att allvarliga skador inträffar vid slagsmål. Slagskämpen George Parros åkte på en otäck hjärnskakning i början på säsongen. En kille vid namn Don Sanderson dog faktiskt i sviterna av en fight. Detta går att läsa på Wikipedia ang. den incidenten: "Played for the Whitby Dunlops of the Ontario Hockey Association. Struck head on ice during fight on December 12, 2008 and died three weeks later. Drafted by the Kitchener Rangers of the OHL in 2003."

Ofarligt är det alltså inte, men väl en stämningshöjare. När Honken sänkte ngn av Westerholmarna på Hovet förra året var en av mina personliga höjdpunkter från förra säsongen.
Sänkte? Honken kastade handskarna helt i onödan efter att vi gjort ett mål. Westerholmaren å sin sida var inte särskilt danssugen och gjorde någon motsvarighet till sköldpaddan. Minns inte om han åkte på matchstraff han också men har för mig att han inte gjorde det. Det vill säga Honken tog ett matchstraff med avstängningsrisk trots att vi krossade Bik på resultattavlan. Publiken var galen på grund av vårat strålande spel, Honken kunde inte hantera trycket i det läget och fick en blackout. Otroligt farligt spel helt i onödan! Enda fighten jag uppskattat senaste åren var Printz vs Blomdahl för ett par säsonger sedan. Undantaget att vi förlorade en av våra bästa backar medan ghniet fick nöjet att bli av med en av sina största sopor.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

1962FenderStrat skrev:Jag håller med Sensei att fighter ska få förekomma. Tycker man kan slopa matchstraff direkt på slagsmål t.ex. och införa 5 min för fighting likt i NHL. Dock ska tilläggas att allvarliga skador inträffar vid slagsmål. Slagskämpen George Parros åkte på en otäck hjärnskakning i början på säsongen. En kille vid namn Don Sanderson dog faktiskt i sviterna av en fight. Detta går att läsa på Wikipedia ang. den incidenten: "Played for the Whitby Dunlops of the Ontario Hockey Association. Struck head on ice during fight on December 12, 2008 and died three weeks later. Drafted by the Kitchener Rangers of the OHL in 2003."

Parros föll ju olyckligt, mer otur en någon typ av TKO. Kan ju även hända i spelet i sig.

Sen hände det väl inte direkt mycket mellan Vesterholm och Honken, tycker det var ganska tråkig ''uppgörelse'', båda verkade knappt med på det.
Då var ju Ahléns lilla dans igår trevligare att se enligt mig, när man själv sitter lite frustererad i soffan och spelarna är med på att bjuda upp till dans och inte bara står och tar emot match efter match.
Smart att behålla handskarna på också, rätt onödigt att förstöra knogar och få böter och fan allt man får annars :wink:
Spela fult
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Freak accidents är ju inte speciellt relevant. Det finns säkert någon stackare som har dött av schack genom att tugga på en bonde och råkat kvävas.

Allra störst risk löper ju för övrigt vi fans när vi transporterar oss till och från arenan, så mot den bakgrunden borde ju hela skiten totalförbjudas så folk istället stannar hemma, helst i ett vadderat sovrum hela dagen.

Skulle det däremot vara så att det entydigt går att visa att just fajter är så pass farligt att det rimligen borde förbjudas, så visst. Dock är ju de som argumenterar mot detta mer inne på flummiga floskler, som

- Ja du får ju inte slåss på stan, så varför i rinken?
- Fajter hör inte hemma i hockeyn
- Etc

Herregud, precis som om man fick gå runt och tackla folk på stan, eller skjuta slagskott in i en folkmassa. Totalt nonsens alltså, och uttryck som tillhör häxornas ologiska värld. Trams.

Det går ju också att titta bort, precis som jag gör när det visas bilder från idiotiska dansövningar i omklädningsrum efter en seger. Där kan vi snacka skämskudde och riktigt dålig PR för sporten. Men om fansen gillar det och spelarna dansar frivilligt, vem är jag att döma?

Låt spelarna vara naturligt aggressiva i en fysisk sport och låt publiken ha lite kul. Så länge det hela sköts med respekt, ömsesidigt och under något så när ordnade former så ser jag inga problem alls.
Staten

Inlägg av Staten »

Kom igen nu. Matchtråd till Luleå.
Honken

Inlägg av Honken »

Verkar vara Admins nya policy, att starta matchtråd så sent som möjligt.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
daaviid

Inlägg av daaviid »

Seriöst? Matchen börjar om en och en halv timme. Var är matchtråden mot Luleå?
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Sensei: Någon har filmat lite från läktaren, vid 12:43 nångång ser du Ahléns lilla match i matchen.

Spela fult
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

diftobbe89 skrev:Sensei: Någon har filmat lite från läktaren, vid 12:43 nångång ser du Ahléns lilla match i matchen.

Tack.
Född till sportchef.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

diftobbe89 skrev:Sensei: Någon har filmat lite från läktaren, vid 12:43 nångång ser du Ahléns lilla match i matchen.

Tackar! Bra grejjer för att vara filmat med någon ramdom kamera.

God jul!
Skriv svar