CHL-tråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: CHL-tråden

Inlägg av ciirree »

pulverapa skrev:
ciirree skrev:
pulverapa skrev:27 av 32 lag tillhör Europa

Avangard Omsk
Barys Astana
Metallurg Novokuznetsk
Amur Chabarovsk
Admiral Vladivostok

Dessa fem ligger geografiskt inte i Europa.

Barys Astana ligger ungefär 300 mil från Stockholm. Det finns massor av ryska lag som ligger 200-250 mil från Stockholm men som geografiskt tillhör Europa.

Ett Schweiziskt lag har ju inte nämnvärt svårare att ta sig till Luleå än till t.ex. Tjeljabinsk (på gränsen till Asien).
Okej bra med info :)

Varför kallas dem Europeiska lag om dem inte ligger i Europa geografiskt? Det blir ju lite dumt.

Jag tycker iaf att lagen som ligger där geografiskt ska få vara med.
De fem asiatiska lagen ligger i Asien och resterande 27 lag ligger i Europa. Som tidigare sagts så går gränsen vid Uralbergen, nästan 300 mil öster om Stockholm. Att flyga dit är inte nämnvärt jobbigare än att flyga till Skandinavien/Finland för många av lagen i CHL.
Haha, jaaa.
Jag fattade som att du menade att 5 av de europeiska lagen inte ligger i Europa geografiskt, haha [SLAP IN THE FACE]
järnkaminen82
Säsongskort: Ja

Re: CHL-tråden

Inlägg av järnkaminen82 »

Nu verkar de som om Eurosport2 kommer sända våra matcher på TV här i Sverige. Våra matcher finns med i deras TV tablå på TV.nu förra omgången så tror jag de var hv som hade match som skulle sändas på eurosport2 men då var de cykel istället. Så de är ju skönt att de verkar som om dom löst rättighet södra han. DIF berör å dom vill inte bli ovän med Djurgårdsfamiljen.
fullmonty

Inlägg av fullmonty »

Mm tänk om man nu bara kunde få in e2an i 3 dagar...
ciirree

Inlägg av ciirree »

Notera att ni som har digital tv måste göra en kanalsökning för att få in den "nya" E2.

Eftersom rättigheterna för CHL på Eurosport bara gäller i Sverige så fick de öppna en svensk E2, där visas CHL.
eriblo189

Inlägg av eriblo189 »

någon som vet om eurosport kommer visa helgens matcher även i eurosport player appen eller på hemsidan? kostar väl 49-69kr/månad, billigt för två matcher om det funkar.

lite dålig info om detta...
ciirree

Inlägg av ciirree »

Jag tror Eurosport player visar den Europeiska E2. Kolla matchtråden, captcash gav ett snyggt tips som inte kostar någonting. Men ännu vet vi inte om den sidan har den svenska eller inte. Får se ikväll när de visar Saik.
Användarvisningsbild
sm910

Inlägg av sm910 »

Om man nu inte kan gå och eurosport strular bort ännu en sändning, så kan man alltid se om man inte kan göra en snabbvisit till Österrike eller Tyskland över kvällen. Där sänds matchen på Laola1.tv

Sen bråkas det ju förövrigt lite på twitter kring CHL också, eller snarare Cramo och deras top scorer jippo där dom nu lagt ut bilder på tjejer iförda endast hockeytröjorna. Adolfsson fördömde och SLO-lena lade upp bild utan underdel på sig i protest. Cramos top scorer projekt lär få allt större pajasstämpel här i Sverige.
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

Kan meddela att Magine inte visar hockeyn just nu. Visar tennis. Dock så står det saik - xxxx i beskrivningen till programmet..
ciirree

Inlägg av ciirree »

Bra resultat mellan Zlin och Fribourg för oss ikväll. 2-3 på övertid. Båda ligger nu på 6 p vardera.
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

Någon som vet om det går att lyssna på SR eller liknande imorgon? Jobbar alltid 07-19 så det vore fint med radio imorn.
Kagen

Inlägg av Kagen »

pulverapa skrev:Ett Schweiziskt lag har ju inte nämnvärt svårare att ta sig till Luleå än till t.ex. Tjeljabinsk (på gränsen till Asien).
Nåja, flyger du till östra Ryssland ofta? Förutom mecket med information som ju organisationer på denna nivå har någon som ordnar åt dem tar det i regel fler timmar från Zürich till Tjeljabinsk - flygplats - till flygplats, jämfört med Zürich - Luleå. Sen tillkommer tidsskillnaden, när domaren blåser av en match kl 21:30 i Zürich så är hon också 21:30 i Luleå medan den slagit 01:30 i Tjeljabinsk.

Till Luleå tar sig Schweizarna på 6h med reguljärflyg och byta på Arlanda och landar utan jetlag.

Men det är klart, det är stora avstånd i NHL också och ligorna delas ju in i 'konferenser' så de östra KHL lagen får väl finna sig i att spela i samma CHL grupp då medan Jokerit får spela mot Eisbären Berlin.

Själv tycker jag att KHL är en rutten skitliga vars existens vilar på ryska storpolitiska mål och jag är glad att de inte är med i CHL.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Jag är inte heller ett jättestort fan av KHL. Eller jag tänker som så att så länge vi slipper vara med så kan de köra på så länge det går. Men jag håller inte med om att Tjeljabinsk ligger i östra Ryssland. Självklart finns det ett problem med tidsskillnad, men det slår värst för de ryska lagen som ligger före oss. Om de kommer till Schweiz eller Sverige så är deras kroppar inställda på match på nätterna, medan vi spelar matcher strax efter lunch när vi besöker dem. Som i morgon t.ex. då matchen startar 14:35. Det vore kul om några av deras lag spelade i CHL så man kunde knäppa dem på näsan.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Läst att en del undrat hur pengarna fördelas i CHL och enligt Hockeysverige är det dessa summor i år:

"I CHL är den totala prispotten på 1,5 miljoner EUR, 13,6 miljoner SEK.
Vinnaren får 127 000 EUR, runt 1,15 miljoner SEK av dessa (28k EUR i kvalificeringsbidrag, 11k för att nå åttondel, 12k för kvartsfinal, 16k för semfinal, 30k för finalplatsen och 30k för att vinna)"
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

pulverapa skrev:Jag är inte heller ett jättestort fan av KHL.
Hahahahaha
DIF!
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Hörde att frölunda sålt tusen biljetter till semifinalen mot käärpät ikväll. Och att saik vs lule också bottennoterar. Tre av fyra lag från SHL. Vilken succè för CHL ute i Europa! Och i Sverige skiter man i det.
Tycker CHL ska vara försäsong/höst. Färdigspelad i oktober.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar