Karlskrona HK - Djurgårdens IF 28/11 2013
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 28/11 2013
Jag tror ärligt talat inte att Sörenssen är en särskilt rolig spelare att ha i sitt lag i motgång. Funderat på det länge, man riktigt ser hur frustrerad och oengagerad/egoistisk han blir ju längre matcherna lider och "fel" lag leder eller styr matchen. Han har tagit en hel del dumma utvisningar i dåliga stunder på sistone.
Kommer bli helt överkörd och hatad för detta men enbart en liten fundering jag har haft ett par matcher i rad nu.
Kommer bli helt överkörd och hatad för detta men enbart en liten fundering jag har haft ett par matcher i rad nu.
25/4-2025
- minalman
Trots att Sörensen står för fart, så har andra i laget verkligen försökt spela som han borde göra i den här senaste perioden. Vi har fler Sörensen i den här matchen än senast då han var själv var med.
Men Johner är inget vidare.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Det var ju just en turpuck vi fick in. Ser iaf bättre ut än mot södertälje. Nu möter vi ett topplag och inte jumbon så kanske ska inte ha lika stora krav att vi ska vinna komfortabelt som man borde mot södertälje.Magnutz skrev:Ser hellre att vi spelar bra och gör mål som frukten av det spelet än att vi ska få in turpuckar och komma ikapp på ren och skär tok-tur. Inget kvitto på något alls.minalman skrev:Det är inga skönhetspoäng i den här sporten. När vi sätter i alla fall några av alla målchanser (hade vi fyra nu i andra, med straffen?) så kan man tillåta sig att berömma laget.mb81 skrev:Vi spelar ok. Riktigt bra är väl att överdriva?Magnutz skrev:Fyfan vad skitnödiga ni är. Inte ens när vi spelar riktigt bra kan det komma vettigheter från er.
Kan vi fortsätta att spela så här OCH hänga ett par kassar är det ett fint kvitto på att vi har en väg tillbaka till ett spel som funkar.
Sörensen borta idag. Tankar kring det? Hur tycker ni det påverkar/påverkat matchen?
Ser ju iaf inte sämre ut utan Sörensen. Men han måste komma tillbaka till formen han hade i et och början av säsongen. Fast gäller ju de flesta spelarna
-
Feldaaviid skrev:Jag tycker att det är riktigt synd att han missar denna matchen, den hade passat honom perfekt. Fart och fläkt är hans signum, därav hade han trivts bra och varit tillbaka i sin "hal som en ål" åkning och kanske även prickat in ett mål ikväll.Magnutz skrev:Ser hellre att vi spelar bra och gör mål som frukten av det spelet än att vi ska få in turpuckar och komma ikapp på ren och skär tok-tur. Inget kvitto på något alls.minalman skrev:Det är inga skönhetspoäng i den här sporten. När vi sätter i alla fall några av alla målchanser (hade vi fyra nu i andra, med straffen?) så kan man tillåta sig att berömma laget.mb81 skrev:Vi spelar ok. Riktigt bra är väl att överdriva?Magnutz skrev:Fyfan vad skitnödiga ni är. Inte ens när vi spelar riktigt bra kan det komma vettigheter från er.
Kan vi fortsätta att spela så här OCH hänga ett par kassar är det ett fint kvitto på att vi har en väg tillbaka till ett spel som funkar.
Sörensen borta idag. Tankar kring det? Hur tycker ni det påverkar/påverkat matchen?
Senast redigerad av S. Skuggan den 2013-11-28 20:36:50, redigerad totalt 1 gånger.
-
Mycket bra period av DIF, endast målen som saknas
Nej, det går seeeeeeeeeeegt.minalman skrev:Trots att Sörensen står för fart, så har andra i laget verkligen försökt spela som han borde göra i den här senaste perioden. Vi har fler Sörensen i den här matchen än senast då han var själv var med.
- minalman
Med bra målvaktsspel (Adam räddade snyggt ett friläge, så liket sprattlar) kan det gå vår väg!Lee Harvey Oswald skrev: Såna här perioder (av perioder) gör DIF då & då, man släpper handbromsen och gasar, bära eller brista.
Ibland leder det till en fin upphämtning, men oftast går vi bort oss med mål i baken som belöning.
Men det krävs alltid ett underläge innan man tar till denna primitiva men ganska effektiva HA-hockey.
Så, nu vet ni vad som väntar, snabbt PP för KHK i uppstarten av 3:e och så ridå
Zabels sista chans nu....
- minalman
Det stämmer, inte om din förväntade överkörning, men om Sörensen. Han leder också ligan "nu måste jag fixa det här alldeles själv".förevigtdjurgården skrev:Jag tror ärligt talat inte att Sörenssen är en särskilt rolig spelare att ha i sitt lag i motgång. Funderat på det länge, man riktigt ser hur frustrerad och oengagerad/egoistisk han blir ju längre matcherna lider och "fel" lag leder eller styr matchen. Han har tagit en hel del dumma utvisningar i dåliga stunder på sistone.
Någon mer än jag som noterade vad som hände efter situationen som ledde till straffen?
Guter ställer sig upp vid sargkanten efter att han blivit trippad, och en Karlskronaspelare slår till han i bakhuvudet med en rak höger, varpå ena domaren tydligt åker fram och pekar på honom (som dom gör när dom tar ut folk för roughing vid gruff).
Var helt övertygad om att det skulle bli straff eller 5 mot 3, men icke, domaren fegade uppenbarligen ur om jag uppfattade det hela korrekt. Hur som helst, utvisningen var helt solklar, och med tanke på det PP Karlskrona fick vid deras mål, så var det årets mest solklara tvåa för roughing.
Guter ställer sig upp vid sargkanten efter att han blivit trippad, och en Karlskronaspelare slår till han i bakhuvudet med en rak höger, varpå ena domaren tydligt åker fram och pekar på honom (som dom gör när dom tar ut folk för roughing vid gruff).
Var helt övertygad om att det skulle bli straff eller 5 mot 3, men icke, domaren fegade uppenbarligen ur om jag uppfattade det hela korrekt. Hur som helst, utvisningen var helt solklar, och med tanke på det PP Karlskrona fick vid deras mål, så var det årets mest solklara tvåa för roughing.
Fått lite samma känsla. Det måste finnas en större vilja och ett större tålamod hos honom. Kör man sitt eget race blir det inte bra för laget.minalman skrev:Det stämmer, inte om din förväntade överkörning, men om Sörensen. Han leder också ligan "nu måste jag fixa det här alldeles själv".förevigtdjurgården skrev:Jag tror ärligt talat inte att Sörenssen är en särskilt rolig spelare att ha i sitt lag i motgång. Funderat på det länge, man riktigt ser hur frustrerad och oengagerad/egoistisk han blir ju längre matcherna lider och "fel" lag leder eller styr matchen. Han har tagit en hel del dumma utvisningar i dåliga stunder på sistone.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Haha vet inte om du försökte va rolig eller om du inte tycker om Hagelin.minalman skrev:Hagelin? Nummer 38? Lånet från Linköping?ciirree skrev:Hagelin va värd de målet, synd att han brände den.
-Absolut!
Men ja, Hagelin har varit bra enda sen han kom.
Fel?
Va fan är det för jävla ord, en mening är väl inte svårt att få till?
Va fan är det för jävla ord, en mening är väl inte svårt att få till?
-
Challe i båset. LOL!
- minalman
Jag var absolut jätterolig! Älskar 38:an!ciirree skrev:Haha vet inte om du försökte va rolig eller om du inte tycker om Hagelin.minalman skrev:Hagelin? Nummer 38? Lånet från Linköping?ciirree skrev:Hagelin va värd de målet, synd att han brände den.
-Absolut!
Men ja, Hagelin har varit bra enda sen han kom.