Magnutz skrev:"Something is rotten in the state of Denmark" - "Det är grus i maskineriet" - "WTF"...
Jag fattar inte vad det är som är fel. Varför kan vi inte spela hockey över alla zonerna? Det känns som att vi fastnar i egen zon och sen är det liksom stopp. Det finns inget mer. Inget ordentligt understöd i anfallen. Inget tryck. Jag fattar inget.
Ännu en kväll i sann jävla Ior-stämning. (Ior, åsnan i Nalle Puh).
Nu kommer jag säkert bli halshuggen men jag tror att DIF behöver ha in en tränare som INTE är från Sthlm. Nån bonnläpp som är riktigt tjurig och inte är rädd att bänka "veteraner".
Sådär många felpass och förvirrade spelare har jag inte sett sedan Hardy coachade sina sista omgångar. Det är riktigt oroväckande.
Fem raka torska kan givetvis ske på en säsong. Mer eller mindre naturligt. Men vi hade inte gett oss själva någon marginal alls. Efter sex stycken vinster på 23 omgångar har vi inte råd med sånt.
Det är så många saker som vi gör dåligt, så jag vet inte var man ska börja. Det eviga burskyddet vi måste ta i varenda uppspel är en sak. Vi måste lära oss att göra flygande uppspel och vända spelet snabbare. Jävligt tacksamt för alla lag att hela tiden få ställa upp fem gubbar i styrspelet, medan våra backar måste invänta så forwards kommer i de inövade bågarna.
Vi dumpar 9 av 10 puckar i helt fel lägen. Våra forwards kommer med full fart och får tvärnita vid blålinjen för att backarna transporterar puck igenom mittzonen. Sen när dumpen kommer får forwards starta stillastående och motståndarbackarna kan hämta puck i lugn och ro.
Vi är för långt ifrån varandra i anfallszonen. Vi måste våga gå in med en gubbe till när vi grötar i hörnen. Som det är nu så blir vi så fega och backar hem för att inte hamna på fel sida och motståndarna är övertaliga i de flesta situationerna.
Idoff gör sin livs match??? Är du seriös? Vem som helst över 9år kan stå mot DIF och släppa in Max 2 mål. Helt ofarliga skott från kanterna...skapar 3-4 vassa målchanser per match. Helt värdelöst! Vart är gameplanen? Finns det nån?
Zabel måste såklart avgå. Men inte bara tränarens ansvar. Vad gör spelarna egentligen? Vad har hänt med killar som var så bra i början av säsongen? Sörensen, Guter,Nils, nordamerikanerna? De måste verkligen steppa upp sig ett par game nu!!!