Troja-Ljungby - Djurgårdens IF 23/10 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Troja-Ljungby - Djurgårdens IF 23/10 2013

Inlägg av minalman »

captcash skrev:
minalman skrev:1) Jag har inte skrivit att vi spelar tråkig hockey, eller om jag har skrivit det så menar jag i stället att det är tråkigt att TITTA PÅ den hockey vi spelar nu.
2) Jag håller med om att det är bra att vi satsar på försvaret först och utvecklar vår förmåga att vinna matcher efter vi lärt oss att inte förlora. Men jag tycker det är tråkigt att TITTA PÅ den hockey vi spelar nu.
3) Hockeykännaren inom mig gillar vad jag ser, men hockeyälskaren HAR TRÅKIGT.
EDIT: Eftersom jag vet att detta jag skriver kan vara dålig PR för biljettförsäljningen (då vad som skrivs i detta forum ögonblickligen tränger in i varje svensk hockeyintresserads medvetande) så har jag väntat med att ge uttryck för dessa mina åsikter till dess att jag läste att det var slutsålt på söndag.
Då vänder ändå allt när vi skåpat ut malmö med propagandahockey.
Fan vad vi har olika åsikter om hur hockey ska spelas då, jag tycker att säkert 90% av den hockey vi lirat i år har varit riktigt kul att titta på. Och ärligt talat, vem bryr sig om vi lirar glamor-hockey och förlorar.. ifall vi kan lira "tråk-hockey" och vinna? Tror inte många sitter och tänker på någon "snygg" match vi gjorde 2001, däremot har alla den säsongens resultat i minnet!
För mig är hockey ett strategispel, jag kan bli lika glad för en soloåkning som avslutas med ett skott i krysset, som när en back står rätt och bryter ett anfall med millimeterprecision.
Vet ju inte vad för hockey du gillar nu men antar även att du bara tycker det är kul att se fotboll när Barca lirar? :wink:
Näe, det finns så jävla mycket mer att glädjas åt och tycka om i hockey än bara EG-snurrar och Åberg-NHLskott! :)
Barca är skittråkiga, de håller bara i bollen och sedan avgör den lille argentinaren. :wink:

Men jag är nog inte den ende som tyckte det var riktigt djävla usel underhållning i onsdags. Det är bara att gå tillbaka i den här tråden så förstår du vad jag menar. Men vi kan skylla på S24 och tråkiga bönder i publiken.

Om vi ska lämna denna tråd där bara senaste matchen borde diskuteras, så finns det många ljuspunkter tidigare på säsongen och jag tror att många som kritiserar mitt inlägg syftar på detta. Att det inte är nattsvart alls, utan att det finns ljus i tunneln.

Vi får se på söndag, då två lag som mycket väl kan neutralisera varandra totalt ska mötas. Då kanske det skulle vara fler än jag som skulle glädjas om Zabel sätter in en liten argentinare i andrafemman bara för muntra upp oss. :D
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Jag kan hålla med Minalman, jag är inte glad när jag ser oss spela. Det har väl lite med att man inte vill få upp förhoppningarna också. Men det har funnits matcher där jag varit glad, det var de matcher man såg hur glada spelarna var. Jag tror detta kan vara båda vägarna, ifall klacken är glada på söndag och sjunger så tror jag det smittar av sig till spelarna men om vi inte sjunger så lär de känna sig lika ledsna och uttråkade ut som oss.
Man kan spela "tråkhockey" på ett roligt sätt, man kan fortfarande tacklas och åka fort. Men då gäller det att spelarna verkligen känner för det.

Så ALLA ska sjunga på söndag, ifall det är något grottmongo som drar igång "Sittplats ställ er upp" och inte sjunger något efter det, VÅGA dra igång något. Gör inte klacken det så får väl sittplats göra det.
Om någon drar igång något och era grannar på sittplats sätter sig så säg till dem att STÅ upp och SJUNGA!
(Förlåt för capsade ord, men ALLA ska VÅGA STÅ och SJUNGA!:wink:)
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Hehe, vi har iaf en liten amerikan, det är hyffsat nära!

Jag är helt hysteriskt skitnervös inför söndagen.. det vore ju så grymt skönt att ligga 2a i HA efter 2 säsongers mög, skulle väl vara bästa position vi haft på 2+ år?

Men håller med, ny matchtråd så vi kan preppa för nästa skräckfilm!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
medu82

Inlägg av medu82 »

captcash skrev:Hehe, vi har iaf en liten amerikan, det är hyffsat nära!

Jag är helt hysteriskt skitnervös inför söndagen.. det vore ju så grymt skönt att ligga 2a i HA efter 2 säsongers mög, skulle väl vara bästa position vi haft på 2+ år?

Men håller med, ny matchtråd så vi kan preppa för nästa skräckfilm!

+1
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

IN MED SIMON MITMAN, så blir allt bra, för han är ju så jäkla grym...

Eller?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

Vem är det?
Användarvisningsbild
Challen

Inlägg av Challen »

Simon Mitman våran hitman

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Upp med matchtråd till söndagens match, please.
Skriv svar