Barca är skittråkiga, de håller bara i bollen och sedan avgör den lille argentinaren.captcash skrev:Fan vad vi har olika åsikter om hur hockey ska spelas då, jag tycker att säkert 90% av den hockey vi lirat i år har varit riktigt kul att titta på. Och ärligt talat, vem bryr sig om vi lirar glamor-hockey och förlorar.. ifall vi kan lira "tråk-hockey" och vinna? Tror inte många sitter och tänker på någon "snygg" match vi gjorde 2001, däremot har alla den säsongens resultat i minnet!minalman skrev:1) Jag har inte skrivit att vi spelar tråkig hockey, eller om jag har skrivit det så menar jag i stället att det är tråkigt att TITTA PÅ den hockey vi spelar nu.
2) Jag håller med om att det är bra att vi satsar på försvaret först och utvecklar vår förmåga att vinna matcher efter vi lärt oss att inte förlora. Men jag tycker det är tråkigt att TITTA PÅ den hockey vi spelar nu.
3) Hockeykännaren inom mig gillar vad jag ser, men hockeyälskaren HAR TRÅKIGT.
EDIT: Eftersom jag vet att detta jag skriver kan vara dålig PR för biljettförsäljningen (då vad som skrivs i detta forum ögonblickligen tränger in i varje svensk hockeyintresserads medvetande) så har jag väntat med att ge uttryck för dessa mina åsikter till dess att jag läste att det var slutsålt på söndag.
Då vänder ändå allt när vi skåpat ut malmö med propagandahockey.
För mig är hockey ett strategispel, jag kan bli lika glad för en soloåkning som avslutas med ett skott i krysset, som när en back står rätt och bryter ett anfall med millimeterprecision.
Vet ju inte vad för hockey du gillar nu men antar även att du bara tycker det är kul att se fotboll när Barca lirar?![]()
Näe, det finns så jävla mycket mer att glädjas åt och tycka om i hockey än bara EG-snurrar och Åberg-NHLskott!

Men jag är nog inte den ende som tyckte det var riktigt djävla usel underhållning i onsdags. Det är bara att gå tillbaka i den här tråden så förstår du vad jag menar. Men vi kan skylla på S24 och tråkiga bönder i publiken.
Om vi ska lämna denna tråd där bara senaste matchen borde diskuteras, så finns det många ljuspunkter tidigare på säsongen och jag tror att många som kritiserar mitt inlägg syftar på detta. Att det inte är nattsvart alls, utan att det finns ljus i tunneln.
Vi får se på söndag, då två lag som mycket väl kan neutralisera varandra totalt ska mötas. Då kanske det skulle vara fler än jag som skulle glädjas om Zabel sätter in en liten argentinare i andrafemman bara för muntra upp oss.