Knivskarp analys.DIF_Soldier skrev:Du måste ta ett piller gubben. Du lär dö inom 60 iallafall. Ingen anledning att skynda på nåt.Jim Morrison skrev:"Sucken som blåste bort DIF från Elitserien"
Äh, vi var inte effektiva och Leksand tog de lägen de fick. I två perioder kontrollerar vi matchen och gör misstaget att bli för passiva. Bara grymt surt.
Djurgårdens IF - Leksands IF 20/2 2013
- Jim Morrison
Re: Djurgårdens IF - Leksands IF 20/2 2013
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Ölvestads magsjuka oroar. Hoppas nu inte att det sprider sig till fler spelare i laget, inte i detta skede. Tycker det har varit lite väl mycket utav den varan, vad/vart käkar de egentligen?
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Fyra kvar å spela.
Vinner vi allt 12 p
Bommar VIK/BIK en match vardera får dom 9 p
Då kommer vi på samma p som ViK å målskillnad får avgöra, så kör hårt och göra mål, får bli vår melodi och givet tätt bakåt.
Vinner vi allt 12 p
Bommar VIK/BIK en match vardera får dom 9 p
Då kommer vi på samma p som ViK å målskillnad får avgöra, så kör hårt och göra mål, får bli vår melodi och givet tätt bakåt.
Pp är en del av spelet, inte hela...Jim Morrison skrev:Ok? Du säger det ju själv. Vårt powerplay är under all jävla kritik alltså. Hur kan vi INTE göra mål på ALLA dom chanserna vi får? Och att vi sedan bestämmer oss för att spela på ledning i tjugo minuter gör detta till en ännu mindre ok match.Rolv skrev:Men kom igen. 3 poäng och sämre målskillnad ifrån direktplatsen. Med 12 poäng kvar att spela om. Går inte att lägga sig ner och dö än...
Inte kan ni ha trott att vi behövde kamma rent de 5 sista matcherna för att ta direktplatsen. Västerås kommer med största sannolikhet också tappa poäng innan detta är över.
Dagens match idag är ju trots allt ok, bortsett ifrån ett pp som är under all kritik, och de 5 minuterna i 3:e som vi förlorar matchen på.
Matchen i övrigt är ok. Möjligen skulle jag ha önskat några mer klara chanser.
Försvarsspelet på första målet är ju inte heller nåt vidare. Guter, Johner och nån back kliver ut i hörnet och Eriksson sover framför....
Jävla skitmatch. Vårt PP och fem usla minuter i tredje perioden fällde oss. Satsa stenhårt på att ta varje jävla poäng som finns kvar så får vi ett schyst utgångsläge inför förkvalserien.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
- Daniel08
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Ännu en match där vår ineffektivitet i kombination med vårt kassa defensiva spel leder till förlust. Sjukt besviken just nu.
Ständig medlem säsongen DIF åkte ner i allsvenskan.
PATETISKT. Har sagt det förr och jag säger det igen; våra spelare skiter ner sig så fort det är bra tryck på läktarna. Vi spelar oerhört mycket bättre på bortaplan. Detta håller inte för spel i förkvalet.
Vad gjorde idioterna sista 10 min i 3e? Jo tror de kan dribbla av hela laget själva, där förlorar vi alla chanser att kvittera.
Vad gjorde idioterna sista 10 min i 3e? Jo tror de kan dribbla av hela laget själva, där förlorar vi alla chanser att kvittera.
- Caeruleus_Sancti
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sv: Djurgårdens IF - Leksands IF 20/2 2013
#87, Jim och buford: Min första spontana reaktion var densamma som er, i min frustration efter genomklappningen skrev jag det jag gjorde.
Men faktum, jag ger aldrig upp. Alltid oavsett i alla lägen. Det är 12 pinnar kvar. Inget är omöjligt. Jag står hellre kvar och sjunger för att ge en liten ynka gnutta tröst och tagg till spelarna att köra på. Det är det värt att offra och ge än att genomlida denna jävla pissiga serie ett år till. Jag vill upp!! Nu!!
Skickat med min HTC Sensation via Tapatalk 2.
Men faktum, jag ger aldrig upp. Alltid oavsett i alla lägen. Det är 12 pinnar kvar. Inget är omöjligt. Jag står hellre kvar och sjunger för att ge en liten ynka gnutta tröst och tagg till spelarna att köra på. Det är det värt att offra och ge än att genomlida denna jävla pissiga serie ett år till. Jag vill upp!! Nu!!

Djurgårdsbonde? Res med Järnkaminerna - Sektion Syd!
Brandman och sjv.instruktör, och djurgårn tills jag dör.
DIFGrafik.se - ditt vattenhål för Djurgårdsgrafik.
- Jim Morrison
Re: Sv: Djurgårdens IF - Leksands IF 20/2 2013
Det är den eviga debatten med publik kontra spelare/lag. Något man inte orkar ta igen.Caeruleus_Sancti skrev:#87, Jim och buford: Min första spontana reaktion var densamma som er, i min frustration efter genomklappningen skrev jag det jag gjorde.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Ändå lite komiskt.. Leksand driver ur oss ur elitserien.. Och dom verkar se till att vi blir kvar....
Djurgården ALLTID OAVSETT.....
Äh, playoff är ju också roligt grabbar..
Fy fan att man är tvungen att stå ut med den här skitserien i minst en säsong till, hade hoppats på att få undvika det.
Fy fan att man är tvungen att stå ut med den här skitserien i minst en säsong till, hade hoppats på att få undvika det.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag ger fan upp idrotten om vi stannar kvar i AS.
Får börja med TV-spel igen.
Får börja med TV-spel igen.
Avskaffa tre mot tre.
Då kanske grabbarna är med från början....Kentta skrev:Äh, playoff är ju också roligt grabbar..
Kan bara hålla med, ska bli intressantes playoff.. 2 år i AS kan någon skjuta mig?Kentta skrev:Äh, playoff är ju också roligt grabbar..