European Trophy 2013

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Högdalen
Säsongskort: Ja

Re: European Trophy 2013

Inlägg av Högdalen »

Om vi matar S24 med pengar så kommer dom ju sända mer, och de kommer ta DIFs matcher istället för Viasat väl, och det vill vi fan inte. Jag köper av brynäs.
Sämre skit än S24 finns inte och jag vill aldrig se skiten igen.
superfast

Inlägg av superfast »

ciirree skrev: Håller absolut inte med och förstår inte resonemanget. Inte kul att ge pengar till s24 men att ge pengarna direkt till ett lag som är en konkurrent i ET och en möjlig konkurrent senare i vår i en ev kvalserie är direkt otänkbart i min värld.
Jag ger hellre pengarna till hockeyn även om det i detta fall går till ett annat lag. Om jag köper från s24 hamnar pengarna i en norsk slipsnisses ficka och inget återinvesteras i sporten.
Användarvisningsbild
Arkju
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Arkju »

Högdalen skrev:Om vi matar S24 med pengar så kommer dom ju sända mer, och de kommer ta DIFs matcher istället för Viasat väl, och det vill vi fan inte. Jag köper av brynäs.
Sämre skit än S24 finns inte och jag vill aldrig se skiten igen.
Och matar du Brynäs med pengar så händer vadå? Hur spenderar de pengarna de får in?

Vilket agerande är bäst för Djurgården? Att direkt föda en motståndare eller valfritt mediabolag (ja, jag är medveten om att mediabolagen på olika sätt sedan skickar pengar vidare till klubbarna)?

Hade du gjort på samma sätt om det var solna som stod för motståndet och det var deras sändning?
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
Användarvisningsbild
Arkju

Inlägg av Arkju »

superfast skrev:
ciirree skrev: Håller absolut inte med och förstår inte resonemanget. Inte kul att ge pengar till s24 men att ge pengarna direkt till ett lag som är en konkurrent i ET och en möjlig konkurrent senare i vår i en ev kvalserie är direkt otänkbart i min värld.
Jag ger hellre pengarna till hockeyn även om det i detta fall går till ett annat lag. Om jag köper från s24 hamnar pengarna i en norsk slipsnisses ficka och inget återinvesteras i sporten.
Sportbladet sponsrar ju såväl SHL som Hockeyallsvenskan så pengarna återinvesteras till viss del visst i sporten och då slipper du själv direktsponsra en konkurrent. Tänk om!

Edit: Mycket märklig känsla att sitta och försöka övertala folk att ge sina pengar till Sportbladet måste jag säga. Jag som tom oftast försöker undvika att klicka på deras länkar när de dyker upp här i forumet.
:lol:
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
Användarvisningsbild
Kungen
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Kungen »

Arkju skrev:
superfast skrev:
Sportbladet sponsrar ju såväl SHL som Hockeyallsvenskan så pengarna återinvesteras till viss del visst i sporten och då slipper du själv direktsponsra en konkurrent. Tänk om!

Edit: Mycket märklig känsla att sitta och försöka övertala folk att ge sina pengar till Sportbladet måste jag säga. Jag som tom oftast försöker undvika att klicka på deras länkar när de dyker upp här i forumet.
:lol:
Hellre en jävla skittidning än ett jävla skitlag åtminstone.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Förutsättningarna klara inför imorgon. Bli bästa tvåa går inte.

En poäng krävs för Berlin. Det är ändå ett bra utgångsläge vi gett oss själv. Det är sjukt många lag med i den här turneringen och mer eller mindre alla ska vara bättre än oss på pappret. Vi behöver endast en poäng för att ta oss till slutspel inför sista omgången. Det är bra förutsättningar och något jag gärna hade tagit före turneringen. Inte läge att gnälla.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Hur mkt får man för att bli 2:a i gruppen? 15.000 euro och 25.000 för 1:a?
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

-daniel- skrev:Hur mkt får man för att bli 2:a i gruppen? 15.000 euro och 25.000 för 1:a?
After the regulation round, the four division winners will receive €25 000 each, the four second-placed teams €20 000, and the third, fourth and fifth team of each division will receive €15 000, €10 000, and €5 000, respectively. Additionally, in the final of the Red Bulls Salute, the winning team receives €50 000, while the losing finalist gets €10 000. In total, €360 000 will be given out during the entire 2013 European Trophy tournament
Isabo

Inlägg av Isabo »

SirDIFalot skrev:Förutsättningarna klara inför imorgon. Bli bästa tvåa går inte.

En poäng krävs för Berlin. Det är ändå ett bra utgångsläge vi gett oss själv. Det är sjukt många lag med i den här turneringen och mer eller mindre alla ska vara bättre än oss på pappret. Vi behöver endast en poäng för att ta oss till slutspel inför sista omgången. Det är bra förutsättningar och något jag gärna hade tagit före turneringen. Inte läge att gnälla.
Jag blev förkyld igår men tänker nog lik förbannat infinna mig på Hovet i morgon. Framför allt håller inte mina nerver för att sitta vid datorn och se på. Då är det bättre att vara på plats.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Tack! Så minst 20.000 euro då, riktigt mycket pengar för fattiglapps-DIF.
MGC

Inlägg av MGC »

Mycket nöjd med inställningen, påminner lite om lågbudget åren. Ett lag kommer långt på rätt inställning.
Hoppas det är samma inställning efter en svacka i HA också.
Isabo

Inlägg av Isabo »

MGC skrev:Mycket nöjd med inställningen, påminner lite om lågbudget åren. Ett lag kommer långt på rätt inställning.
Hoppas det är samma inställning efter en svacka i HA också.
Har man den inställningen så blir nog inte svackorna så djupa eller långvariga, tror jag ivf.
litto

Inlägg av litto »

Sänder DIFTV matchen imorgon...?
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Användarvisningsbild
Jepe

European Trophy 2013

Inlägg av Jepe »

litto skrev:Sänder DIFTV matchen imorgon...?
JA!
2014-04-07, vad hände?
litto

Inlägg av litto »

Jepe skrev:
litto skrev:Sänder DIFTV matchen imorgon...?
JA!
HÄRLIGT!
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Skriv svar