Djurgårdens IF - Västerås IK 13/2 2013
Re: Djurgårdens IF - Västerås IK 13/2 2013
Gustafsson har gjort sitt i A-laget nu i mina ögon. Två misstag - två baklängesmål. Det känns som han svävar på mål efter att han blev delvis matchhjälte mot Malmö förra omgången. Grabben är fan inte bra just nu. För mycket tittande på pucken och spelsinnet är under all kritik. Skärpning eller dra.
Domarinsatsen var minst sagt bedrövlig. Kompensationsutvisningar och han var då inte konsekvent. Tycker synd om linjedomarna som måste åka runt med Shane där ute, kan inte vara lätt... Självklart inte hans fel att vi endast tog en pinne men matchtempot och atmosfären framförallt blev så otroligt tråkig och långsam så det kändes som en träningsmatch i Augusti. Fy fan, stick hem Shane.
I övrigt tycker jag tempot är lägre än vanligt i laget. Det känns som det inte finns något go eller krigarinstinkt. Ser ut som laget har siktet inställt på förkvalet och bara lirar av matcherna en efter en på halvfart. Undrar verkligen hur säsongen kommer sluta för just nu känns det som vi kan sluta var som helst. Ytterst svårt att se DIF klara en kvalserie, åtminstone i dagsläget.
Domarinsatsen var minst sagt bedrövlig. Kompensationsutvisningar och han var då inte konsekvent. Tycker synd om linjedomarna som måste åka runt med Shane där ute, kan inte vara lätt... Självklart inte hans fel att vi endast tog en pinne men matchtempot och atmosfären framförallt blev så otroligt tråkig och långsam så det kändes som en träningsmatch i Augusti. Fy fan, stick hem Shane.
I övrigt tycker jag tempot är lägre än vanligt i laget. Det känns som det inte finns något go eller krigarinstinkt. Ser ut som laget har siktet inställt på förkvalet och bara lirar av matcherna en efter en på halvfart. Undrar verkligen hur säsongen kommer sluta för just nu känns det som vi kan sluta var som helst. Ytterst svårt att se DIF klara en kvalserie, åtminstone i dagsläget.
Tre saker. Med annan domare än det där pinsamma lönnlövet, med Erik Gustafsson skadad och med Reideborn i mål vinner vi matchen idag. Gustafsson ger bort tre mål, första är ren och skär parodi från hans sida, det andra är snudd på lika genant och tredje tror jag att det är han som har läge att slänga ut pucken men istället är precis förstenad. Det jag menar med Reideborn, är att med honom i mål släpper vi inte in det andra målet. Just där visar Pickard sin enorma akilleshäl när han säljer sig som en prostituerad på Repebahn. Aj aj! Domaren tar två direkt avgörande skitutvisningar när han plockar bort Kalus och Ölvestad under Djurgårdens kanske viktigaste period under matchen. Direkt mördande för matchen och där kommer Vik undan jävligt billigt. Även utvisningen på Otto är löjligväckande och Västerås framstår mer som ett italienskt fotbollslag än som stora starka hockeykillar som jagar Kvalserien.
Riktigt skit från vår sida och nu kan vi väl allesammans enas om att Karlskoga vunnit racet. Nog för att DIF verkar vara mycket för starka vändningar så krävs det mer än ett mirakel för att ro i land detta. Att vi sen tvingas möta äckel-Johansson i Västerås och Mintu-Conny i örebro i en förjävlig playoff-serie där alla kommer jaga DIF i någon form av en jävla massa David mot en rädd Goliat, det skrämmer mig.
Men Guter och Johner ska också få sitt av sleven idag. Förjävla onödig utvisningar i förlängningen av den förstnämnda och Johner måste vara vassare när det verkligen gäller. Slänger tillsammans med en för dagen blek Otto bort majoriteten av våra powerplay. Även om Gustafsson ensam får ta på sig denna förlust. Han personifierar begreppet sämst när det gäller. Grabben är ett nervvrak och kommer kosta Djurgården chansen på avancemang helt på egen hand om detta fortsätter. Att han sen hänger en puck här och var ursäktar inte hans brist på pondus i egen zon. Han uppträder som en hare som hamnat i strålkastaren på en bil. En pojke som ska på lekis första gången. Han är inte redo att axla ansvaret som ledande back i DIF det är ren och skär fakta. En som dock är det är Holm, vilken kung han blivit.
Andra plus idag är Åberg(vilken sinnesjuk utveckling), Ölvestad(bäst när det gäller), Holmqvist(Linkan-klass på reduceringen) och Kalus(den på isen som vill absolut mest).
Tack för mig
Riktigt skit från vår sida och nu kan vi väl allesammans enas om att Karlskoga vunnit racet. Nog för att DIF verkar vara mycket för starka vändningar så krävs det mer än ett mirakel för att ro i land detta. Att vi sen tvingas möta äckel-Johansson i Västerås och Mintu-Conny i örebro i en förjävlig playoff-serie där alla kommer jaga DIF i någon form av en jävla massa David mot en rädd Goliat, det skrämmer mig.
Men Guter och Johner ska också få sitt av sleven idag. Förjävla onödig utvisningar i förlängningen av den förstnämnda och Johner måste vara vassare när det verkligen gäller. Slänger tillsammans med en för dagen blek Otto bort majoriteten av våra powerplay. Även om Gustafsson ensam får ta på sig denna förlust. Han personifierar begreppet sämst när det gäller. Grabben är ett nervvrak och kommer kosta Djurgården chansen på avancemang helt på egen hand om detta fortsätter. Att han sen hänger en puck här och var ursäktar inte hans brist på pondus i egen zon. Han uppträder som en hare som hamnat i strålkastaren på en bil. En pojke som ska på lekis första gången. Han är inte redo att axla ansvaret som ledande back i DIF det är ren och skär fakta. En som dock är det är Holm, vilken kung han blivit.
Andra plus idag är Åberg(vilken sinnesjuk utveckling), Ölvestad(bäst när det gäller), Holmqvist(Linkan-klass på reduceringen) och Kalus(den på isen som vill absolut mest).
Tack för mig
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Tråkigt att Erik haft en handfull svaga matcher efter nyår. Två i rad där när vi torskade två raka och nu idag. Det är ingen slump att vi torskar när han är dålig. Han är vår bästa back och måste hålla den nivån, annars får vi oerhört svårt att vinna. Tyvärr.
Jag tror inte det är nyttigt att en sån press ligger på den killen. Men precis som ifjol blir det ju så när övriga meriterade backar inte lever upp till förväntningarna.
Jag tror inte det är nyttigt att en sån press ligger på den killen. Men precis som ifjol blir det ju så när övriga meriterade backar inte lever upp till förväntningarna.
Expert.
Gustafsson är given.
Annars är David Lidström även han jävligt bra. Timmy och Holm också.
Annars är David Lidström även han jävligt bra. Timmy och Holm också.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Man kan konstatera att E.G var riktigt dålig/svag idag. Är det där målet han gjorde mot MAlmö (5-5) som spökar, börjar han tro att han är världsmästare, vattenskallen blir bara större. Tycker man känner igen det på hans säsong, gör han något riktigt bra så tror han att han är odödlig i nästa byte/match, eller vad är det frågan om?
Senast redigerad av Caveman den 2013-02-14 00:18:55, redigerad totalt 1 gånger.
- SirDIFalot
Har svårt att köpa det där resonemanget kring Erik. Att han skulle bli sämre när hans självförtroende är på topp? Tror snarare det är tvärtom. När han varit riktigt usel mot Tingsryd så lyckades han ju knappt med något alls mot Karlskrona. Känns lite klassiskt "gubbigt" att skylla på att någon ungtupp tror att han är bättre än vad han är.Caveman skrev:Man kan konstatera att E.G var riktigt dålig/svag idag. Är det där målet han gjorde mot MAlmö (5-5) som spökar, börjar han tro att han är världsmästare, vattenskallen blir bara större. Tycker man känner igen det på hans säsong, gör han något riktigt bra så tror han att han är odödlig i nästa byte/match, eller var är det frågan om?
Expert.
SirDIFalot skrev:Har svårt att köpa det där resonemanget kring Erik. Att han skulle bli sämre när hans självförtroende är på topp? Tror snarare det är tvärtom. När han varit riktigt usel mot Tingsryd så lyckades han ju knappt med något alls mot Karlskrona. Känns lite klassiskt "gubbigt" att skylla på att någon ungtupp tror att han är bättre än vad han är.Caveman skrev:Man kan konstatera att E.G var riktigt dålig/svag idag. Är det där målet han gjorde mot MAlmö (5-5) som spökar, börjar han tro att han är världsmästare, vattenskallen blir bara större. Tycker man känner igen det på hans säsong, gör han något riktigt bra så tror han att han är odödlig i nästa byte/match, eller var är det frågan om?
Tycker han har bevisat det i en hel del matcher, när han har självförtroende så ska det snurras, det ska slås flip-puckar vid blå i PP, det ska finliras, han blir stillastående vilket resulterar i att motståndarna bara runda honom, nonchalant.
Sedan så förstår inte jag allt dravel om att Erik är så ung, det är inte hans fel att dom andra underpresterar så pass mycket, vilket gör att Erik är kanske vår viktigaste back.
Han är med i A-laget nu där gäller det att prestera gammal som ung, man kan inte hela tiden hålla honom om ryggen och säga; han är fortfarande ung.
Senast redigerad av Caveman den 2013-02-14 12:18:16, redigerad totalt 1 gånger.
- SirDIFalot
Självklart ska han prestera på A-lagsnivå om han ska vara med. Men jag har ändå en större förståelse för "juniormisstag" hos en back som Erik än exempelvis hos Timmy.
Jag håller med om att han snurrar mycket och har sig när självförtroendet är på topp, men just dom sakerna har ju inte gått fel. När han försöker spela snyggt. När han varit dålig är det oftare simpla misstag. Misslyckas att få ur pucken ur zon, skjuter ett skott som täcks på offensiv blå och vi får en 2 mot 1 mot oss. Såna grejer.
Jag håller med om att han snurrar mycket och har sig när självförtroendet är på topp, men just dom sakerna har ju inte gått fel. När han försöker spela snyggt. När han varit dålig är det oftare simpla misstag. Misslyckas att få ur pucken ur zon, skjuter ett skott som täcks på offensiv blå och vi får en 2 mot 1 mot oss. Såna grejer.
Expert.
Det var en sådan nonchalant inställning som gjorde att tappade pucken på blå när DIF hade PP, istället för att spela resolut skulle han finlira pucken längst med blålinjen.SirDIFalot skrev:Självklart ska han prestera på A-lagsnivå om han ska vara med. Men jag har ändå en större förståelse för "juniormisstag" hos en back som Erik än exempelvis hos Timmy.
Tar han bort allt sån skit så kommer han att bli grym, men noggrann måste man vara varje byte/varje match, tycker det svänger för mycket i hans prestationer just nu, dagens match var inte alls bra.
Funderar på bann... allvarligt. Anser man att Shame Warshaw är en kompetent domare är man inte klok.DIFVästertorp skrev:Att skriva att shane e den bästa domaren i HA borde betyda automatisk avstägning från forumet. Hoppas du skämtar..........
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- SirDIFalot
Jag tycker han får en taskig passning och han är trängd och kan inte slå en 100% säker passning. Ser inte att han skulle sabbat det genom att försöka finlira på något sätt.Caveman skrev:Det var en sådan nonchalant inställning som gjorde att tappade pucken på blå när DIF hade PP, istället för att spela resolut skulle han finlira pucken längst med blålinjen.SirDIFalot skrev:Självklart ska han prestera på A-lagsnivå om han ska vara med. Men jag har ändå en större förståelse för "juniormisstag" hos en back som Erik än exempelvis hos Timmy.
Tar han bort allt sån skit så kommer han att bli grym, men noggrann måste man vara varje byte/varje match, tycker det svänger för mycket i hans prestationer just nu, dagens match var inte alls bra.
Expert.
-daniel- skrev:Känns meningslöst att hetsa upp sig för domaren, han var precis lika urusel åt bägge hållen. Skrattretande dålig insats, men man är ju luttrad och van. Orkar inte bry sig över domarna efter den här helvetessäsongen... finns så mycket annat att vara bedrövad över.
Man ska inte skylla allt på domaren, sant, men tanken att "han var lika usel åt båda hållen" funkar inte så bra när ett lag är spelförande och blir hakade, trippade, fasthållna etc och får NOLL för det medan det icke spelförande laget tillåts spela sitt skitspel med sagda hakningar, fasthållningar etc. VIK gynnades definitivt av Shame Warshaws vidriga skitinsats ikväll.
I period 2 tog han inte en enda 2a för spelförstörande förseelser trots att vik hängde och hakade och bar sig åt. Han plockade två 2or för Too Many Players samt nån mer skitutvisning på vik-keepern tror jag det var. Han tar Kalus för en boarding som inte fanns. Han tog Otto för hakningen som inte heller fanns och ... det värsta är att sopan står och ser våra killar bli hakade, trippade på nära håll men släpper allt för att i slutet av matchen plocka allt. Lika illa är det när han missar att viks målbur är ut sitt läge med en decimeter och att vi i publiken får påpeka detta.......
Sen ska vi väl klara av att göra fler mål än vik när vi skjuter så mycket, visst, men jag anser att Shame Warshaw aktivt är med och avgör matchen åt viks fördel. Talanglösa vrak.
Framförallt så tyckte jag det var helt klart på sin plats med en hög diving-utvisningar på Västerås. Aldrig sett på maken till slängande därute på isen, absolut noll moral och sorgligt om den där sortens fuskande ska få fäste i denna underbara sport också.
Gustafsson ger som sagt bort åtminstone två mål ENSAM. Kom inte och säg något annat! Även om jag tycker att Chet ska ha tvåan helt klart. Sorgligt att ha Erik som en ledande back eftersom han klart och tydligt är för svag mentalt för att hantera situationen. Han spelar inte i något meningslöst lag som Oskarshamn, Mora eller Västerås nu. Han spelar i mesta mästarna och där ska han vara en av dem som leder oss tillbaka till finrummet... Kräks lite på tanken på honom som sista back i en avgörande match i Kvalserien. Jaussa!
Gustafsson ger som sagt bort åtminstone två mål ENSAM. Kom inte och säg något annat! Även om jag tycker att Chet ska ha tvåan helt klart. Sorgligt att ha Erik som en ledande back eftersom han klart och tydligt är för svag mentalt för att hantera situationen. Han spelar inte i något meningslöst lag som Oskarshamn, Mora eller Västerås nu. Han spelar i mesta mästarna och där ska han vara en av dem som leder oss tillbaka till finrummet... Kräks lite på tanken på honom som sista back i en avgörande match i Kvalserien. Jaussa!
När det går bra är Erik bra, han växer med den positiva stämning som finns i medgång. Tyvärr verkar det vara så att han är exakt motsatt när det inte går bra.Manijock skrev:Framförallt så tyckte jag det var helt klart på sin plats med en hög diving-utvisningar på Västerås. Aldrig sett på maken till slängande därute på isen, absolut noll moral och sorgligt om den där sortens fuskande ska få fäste i denna underbara sport också.
Jag hoppas han kan träna bort det där och spela lika bra oavsett hur det går ute på isen. Stabilitet eftersöks.
Jag tycker att man måste göra fler än 2 mål för att vinna en hockeymatch.
Så att hänga ut en enskild spelare känns sådär.
18 poäng kvar att spela om ,det är mycket.
Jag tror att det är lättare att ta tredjeplatsen än att ta sig vidare från en förkvalserie helt klart!
Så att hänga ut en enskild spelare känns sådär.
18 poäng kvar att spela om ,det är mycket.
Jag tror att det är lättare att ta tredjeplatsen än att ta sig vidare från en förkvalserie helt klart!