Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012

Inlägg av Manijock »

Stackars en proffsig kommentator som får jobba med en sån praktfjolla som Ros. Hur fan kan en sån satans amatör bli "expert" på denna nivån? Jävla lattjo lajban...

Gustafsson är precis lika dum i huvudet som bara han kan vara när det kommer till försvarsspel. Iom att Västerås är ett betydligare proffsigare lag som kan hantera bottenlag så är det här en fri biljett att slippa spela kvalseriematcher, grattis DIF!

Det här var det verkliga testet och ni misslyckades....
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Skitmatcher kommer alltid. Och hellre nu än senare under våren.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Mäklaren skrev:
SirDIFalot skrev:Har Sörensen utgått? Inte sett honom på jättelänge.
Otto också borta.

Ingen spelare med lite pondus kvar på isen.
Vi hade ju inte ens fyra kedjor när matchen började... Detta kan ju definitivt vara en förklaring till att det ser så svagt ut då. Hur få spelare orkar man spela på? När det dessutom är de formstarkaste som saknas.. Otto, Sörensen, Jimmie, Linkan osv.
Expert.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

SirDIFalot skrev:
#87 skrev:Folk ger alltså upp p.g.a. 1 förlust på de 13(?) senaste matcherna?

Att 3e platsen är körd är ju känt sedan länge. Men det tror jag inte är något negativt, tvärtom.

Som många har sagt så har det bara varit en tidsfråga innan första plattmatchen skulle komma.

Allt handlar just nu om att bita tag i fjärdeplatsen.

Sur förlust p.g.a. hur spelarna uppträder, men att den skulle komma mot Tingsryd kunde man ju nästan räknat ut.
Exakt. Bakslag kommer förr eller senare. Precis som mot Karlskrona för ett tiotal matcher sedan. Det finns inget "förlorar man mot XXX så går man inte till kvalserien" Brynäs låg väl under mot oss med 3-0 ifjol och hade släppt in två mål i SAMMA powerplay. Vi åkte ur och dom vann SM-guld. Man kan inte basera någonting på EN match.

Vi hade flyt mot Leksand, vi hade flyt mot Örebro och fick med oss sex poäng som vi kanske inte förtjänade fullt ut. Örebro borde haft segermålet baserat på tredje och Chet stal tre poäng i Leksand. Det måste liksom komma ett bakslag förr eller senare. Och då föredrar jag att det kommer mot lagen vi inte konkurrerar med. Viktigt däremot att detta bara blir en match och inte håller i sig 2-3 matcher.
Sen kan ju bakslag se ut lite olika...
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Som om vi inte redan har presterat tillräckligt med skitmatcher innan denna?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
AdamPickard

Inlägg av AdamPickard »

Vad är det för inställning Djurgården spelar med? De verkar inte ens vilja spela, skäms så mycket just nu
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

#10 skrev:
SirDIFalot skrev:

Att 3e platsen är körd är ju känt sedan länge. Men det tror jag inte är något negativt, tvärtom.

Som många har sagt så har det bara varit en tidsfråga innan första plattmatchen skulle komma.

Sur förlust p.g.a. hur spelarna uppträder, men att den skulle komma mot Tingsryd kunde man ju nästan räknat ut.
Exakt. Bakslag kommer förr eller senare. Precis som mot Karlskrona för ett tiotal matcher sedan. Det finns inget "förlorar man mot XXX så går man inte till kvalserien" Brynäs låg väl under mot oss med 3-0 ifjol och hade släppt in två mål i SAMMA powerplay. Vi åkte ur och dom vann SM-guld. Man kan inte basera någonting på EN match.

Vi hade flyt mot Leksand, vi hade flyt mot Örebro och fick med oss sex poäng som vi kanske inte förtjänade fullt ut. Örebro borde haft segermålet baserat på tredje och Chet stal tre poäng i Leksand. Det måste liksom komma ett bakslag förr eller senare. Och då föredrar jag att det kommer mot lagen vi inte konkurrerar med. Viktigt däremot att detta bara blir en match och inte håller i sig 2-3 matcher.
Ja, jag definierar bakslag som en plattmatch. Typ detta. Eller vad syftar du på?
Expert.
Användarvisningsbild
minalman

Sv: Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012

Inlägg av minalman »

Det är bra att vi bara möter lag som är bättre än oss i en eventuell kvalserie.
Senast redigerad av minalman den 2013-01-13 18:01:32, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Och vad är fördelen med att missa kvalserieplatsen och riskera att säsongen tar slut INNAN vi ens fått chansen att ta oss upp?

Förstår inte det där resonemanget. Rögle lyckades ifjol men inget i övrigt talar för att det är lyckat att missa top3. Vi får bränna en massa energi på nerviga matcher där vi har ALLT att förlora och inget att vinna.
Jag vet inte, det är bara en känsla jag har. Känns som att laget kan komma in, supertaggat och superladdat genom att ha vunnit en playoffserie, samtidigt som de är inne i matchtempot.

Känns inte helt optimalt mot att ställas mot det tuffaste motståndet för året när man har haft ett uppehåll på två-tre veckor.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Som om vi inte redan har presterat tillräckligt med skitmatcher innan denna?
Men det som hände under Challe är ju historia.

Vi har två förluster under ordinarie tid och en strafförlust på Zabels 15 matcher.

No reason to panic.
Expert.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: Sv: Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

minalman skrev:Det är bra att
Jepp, alltid..
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Praetori

Inlägg av Praetori »

warrant skrev:Skitmatcher kommer alltid. Och hellre nu än senare under våren.
Förvisso. Jag vidhåller dock att det inte är högstanivån i laget som brister utan lägstanivån.
Jämför man med tidigare säsonger, speciellt guldåren så är det just lägstanivån som är förjävla usel. När vi spelar dåligt så är det pinsamt tydligt att vi inte har i ES att göra. Det är en F1 motor som någon tankat med billig diesel.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Baggso

Sv: Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012

Inlägg av Baggso »

Zzzzzz

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

SirDIFalot skrev:
#10 skrev:
SirDIFalot skrev:

Ja, jag definierar bakslag som en plattmatch. Typ detta. Eller vad syftar du på?
Man kan ju förlora och spela sådär, sen kan man ju förlora som i denna match och inte spela och bry sig alls vilket jag inte tycker är acceptabelt men det kanske andra gör.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Med tanke på att vi inte ens har tillräckligt med folk för att få ihop fyra kedjor är det ett under att vi inte torskat mer än idag senaste tiden.
Expert.
Skriv svar