Djurgårdens IF - Örebro HK 9/1 2012
Djurgårdens IF - Örebro HK 9/1 2012
Kalus är en riktigt smart spelare. Tänd som fan hela tiden men blir liksom inte utvisad. Sen i vårat pp är det någon örebroare som gör något mot han och han bara backar bort. I 5 mot 5 hade han tagit fighten. Fimpen tex hade tagit fighten direkt, och kanske pajat vårat pp. Sen glädjen mot vår klack, oslagbart. Fortsätter han såhär kommer vi minnas honom för evigt.
För övrigt, medioker match men vi vinner. Starkt!
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Djurgårdens IF - Örebro HK 9/1 2012
Beror väl på vad du menar med smart. Spelsinne har han knappast. Vilket vi sett ett par gånger. Han har massa andra bra egenskaper dock som är sjukt nyttiga. En publikfavorit är på väg att växa fram.seppuko skrev:Kalus är en riktigt smart spelare. Tänd som fan hela tiden men blir liksom inte utvisad. Sen i vårat pp är det någon örebroare som gör något mot han och han bara backar bort. I 5 mot 5 hade han tagit fighten. Fimpen tex hade tagit fighten direkt, och kanske pajat vårat pp. Sen glädjen mot vår klack, oslagbart. Fortsätter han såhär kommer vi minnas honom för evigt.
Expert.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Var det bara jag som tyckte mig se Kalus "göra-en-Abbot" och sparka mot en Örebro spelare precis utanför deras bås någon gång i första perioden? Var i samband med lite gruff.
I övrigt gör han en jävligt bra första period, rätt trött efter den kan jag förmoda. Gillar hans energi. Det är lite "jag offrar mig och underkastar mig vilken jävla roll tränaren vill" attityd över honom som är ruskigt sällsynt. Kan faktiskt inte minnas någon sådan spelare som vi fått in utifrån tidigare...
I övrigt gör han en jävligt bra första period, rätt trött efter den kan jag förmoda. Gillar hans energi. Det är lite "jag offrar mig och underkastar mig vilken jävla roll tränaren vill" attityd över honom som är ruskigt sällsynt. Kan faktiskt inte minnas någon sådan spelare som vi fått in utifrån tidigare...
- caps-in-town
- Medlem: Ja, ständig medlem
Jag kan bara instämma med er som blivit förälskade av Kalus, vilken underbar hockeyarbetare. Han ger verkligen sitt yttersta i varje byte och Örebrospelarna blev bara mer och mer skitnödiga när de kände tjeckens flås i nacken!
Annars tycker jag vi gör en hyfsad match, inte mer. Hade det varit i början på säsongen, skulle det utan tvekan bli torsk i denna match, men vi är så mycket stabilare.
Otto är gud i spelet men om man ska klaga på nått över kungen och vårt övriga centerspel så måste tekningsstatistiken ha varit horribel för oss ikväll. Det kändes som att vi förlorade nästan varenda av de viktiga teknikarna.

Annars tycker jag vi gör en hyfsad match, inte mer. Hade det varit i början på säsongen, skulle det utan tvekan bli torsk i denna match, men vi är så mycket stabilare.
Otto är gud i spelet men om man ska klaga på nått över kungen och vårt övriga centerspel så måste tekningsstatistiken ha varit horribel för oss ikväll. Det kändes som att vi förlorade nästan varenda av de viktiga teknikarna.
Nån som är lite mer uppmärksam som kan kommentera Berglinds spel idag?
Dessutom hoppas jag verkligen att David Lidström får lite medvind och får smälla in nåt mål så han får lite självförtroende, tror att han är alldeles för osäker på sitt spel för att prestera.
Dessutom hoppas jag verkligen att David Lidström får lite medvind och får smälla in nåt mål så han får lite självförtroende, tror att han är alldeles för osäker på sitt spel för att prestera.
Vi ledde tekningarna stort i första. Men tillslut blev det 32-32 vunna tekningar för båda lagen.caps-in-town skrev:Jag kan bara instämma med er som blivit förälskade av Kalus, vilken underbar hockeyarbetare. Han ger verkligen sitt yttersta i varje byte och Örebrospelarna blev bara mer och mer skitnödiga när de kände tjeckens flås i nacken!![]()
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Vi gör egentligen ingen bra match sett över 60 min men vinner ändå, skönt som fan!
+
Otto
Tim
Kalus
Ölvestad (Hoppas han kommer tillbaka fort)
+
Otto
Tim
Kalus
Ölvestad (Hoppas han kommer tillbaka fort)
Tycker inte det var något fel på Berglind i dag, bättre än förra sämre än första. Dock inte lika offensivt framträdande som han kanske bör vara.
Kanske någon som har en bättre analys.
Kanske någon som har en bättre analys.
Jag tycker att vi tvärt om, har sett ett väldigt fint spelsinne ett par gånger. Inte minst idag. Vad har han, nästan 1ppg? Han har förmågan att göra saker varken för mycket eller för lite. Smart kille, helt enkelt.SirDIFalot skrev:Beror väl på vad du menar med smart. Spelsinne har han knappast. Vilket vi sett ett par gånger. Han har massa andra bra egenskaper dock som är sjukt nyttiga. En publikfavorit är på väg att växa fram.seppuko skrev:Kalus är en riktigt smart spelare. Tänd som fan hela tiden men blir liksom inte utvisad. Sen i vårat pp är det någon örebroare som gör något mot han och han bara backar bort. I 5 mot 5 hade han tagit fighten. Fimpen tex hade tagit fighten direkt, och kanske pajat vårat pp. Sen glädjen mot vår klack, oslagbart. Fortsätter han såhär kommer vi minnas honom för evigt.
De svagheter jag kan se är spelet kring sarg med puck, där är han ibland svag/sårbar. Någon enstaka gång har han hängt med huvudet under en backcheck.
Det här är alltså små petitesser i helheten, och det måste vara så att han är lyckad här då det är märkligt att fiska upp en sådan här mångsidig spelare med så fina egenskaper mitt i säsongen.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- SirDIFalot
Mot Leksand gjorde han ett par horribelt dåliga beslut som antydde avsaknad av hockeyhjärna. Men det är inget jag kräver av honom heller.sensei skrev:Jag tycker att vi tvärt om, har sett ett väldigt fint spelsinne ett par gånger. Inte minst idag. Vad har han, nästan 1ppg? Han har förmågan att göra saker varken för mycket eller för lite. Smart kille, helt enkelt.SirDIFalot skrev:Beror väl på vad du menar med smart. Spelsinne har han knappast. Vilket vi sett ett par gånger. Han har massa andra bra egenskaper dock som är sjukt nyttiga. En publikfavorit är på väg att växa fram.seppuko skrev:Kalus är en riktigt smart spelare. Tänd som fan hela tiden men blir liksom inte utvisad. Sen i vårat pp är det någon örebroare som gör något mot han och han bara backar bort. I 5 mot 5 hade han tagit fighten. Fimpen tex hade tagit fighten direkt, och kanske pajat vårat pp. Sen glädjen mot vår klack, oslagbart. Fortsätter han såhär kommer vi minnas honom för evigt.
De svagheter jag kan se är spelet kring sarg med puck, där är han ibland svag/sårbar. Någon enstaka gång har han hängt med huvudet under en backcheck.
Det här är alltså små petitesser i helheten, och det måste vara så att han är lyckad här då det är märkligt att fiska upp en sådan här mångsidig spelare med så fina egenskaper mitt i säsongen.
Expert.
Precis, han är inte här för att tänka. Han är här för få motståndarna att tänkaSirDIFalot skrev:Mot Leksand gjorde han ett par horribelt dåliga beslut som antydde avsaknad av hockeyhjärna. Men det är inget jag kräver av honom heller.

-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Alexander skrev:Nån som är lite mer uppmärksam som kan kommentera Berglinds spel idag?
Jag o farsan satt o diskuterade samma sak. Han måste vara en bättre hockeyspelare.
Tror hans självförtroende är kört i botten, samt att han inte trivs i DIF(?). Känns så i alla fall.
Han ser så tafflig ut i egen zon. Går inte ens på forwards som anfaller. Något är det som inte stämmer....
(Lidström)
Senast redigerad av 1962FenderStrat den 2013-01-09 22:57:54, redigerad totalt 1 gånger.
Örebro vann tekningarna med 39-27 enligt swehockey.se. Kasst i period 2 och 3.Godnoken skrev:Vi ledde tekningarna stort i första. Men tillslut blev det 32-32 vunna tekningar för båda lagen.
Otto tekade ovanligt dåligt, Fimpen som vanligt excellent.
Senast redigerad av kaminor den 2013-01-09 23:00:07, redigerad totalt 2 gång.
Vi tekade katastrofalt i andra och tredje. Förlorade totalt med 39-27 enligt swehockeyGodnoken skrev:Vi ledde tekningarna stort i första. Men tillslut blev det 32-32 vunna tekningar för båda lagen.caps-in-town skrev:Jag kan bara instämma med er som blivit förälskade av Kalus, vilken underbar hockeyarbetare. Han ger verkligen sitt yttersta i varje byte och Örebrospelarna blev bara mer och mer skitnödiga när de kände tjeckens flås i nacken!![]()
- caps-in-town
- Medlem: Ja, ständig medlem
Haha ja där ser man hur fel ens känsla kan varaGodnoken skrev:Vi ledde tekningarna stort i första. Men tillslut blev det 32-32 vunna tekningar för båda lagen.caps-in-town skrev:Jag kan bara instämma med er som blivit förälskade av Kalus, vilken underbar hockeyarbetare. Han ger verkligen sitt yttersta i varje byte och Örebrospelarna blev bara mer och mer skitnödiga när de kände tjeckens flås i nacken!![]()