BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 14/11 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Re: Sv: Re: Sv: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 14/11 201

Inlägg av SkönaDjurgårn »

SirDIFalot skrev:
SkönaDjurgårn skrev:
SirDIFalot skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Jag skulle vilja säga att Erik spelade riktigt bra första halvan för att sedan uppträda så mongoloid...t som bara han kan göra resten av matchen. Därför ni har olika åsikter kanske?

Granath var usel idag. Adam olycklig/dålig. Bengan kung framför mål.

Psykfall hela bunten. Lider med Challe som bett om full fart från start, vad mer kan han göra? Avgå alla.
Det är svårt att veta vad Challe gör fel. Men någonting är det ju. Man ligger inte 10:a med den här truppen annars..

Börjar nästa tro att det är för sent snart. Snart är vi för djupt nere i skiten för att ett tränarbyte ska ge effekt.
Tycker det är alldeles uppenbart ett mentalt problem till 90%. Gör de förändringar som behöver göras!

Vi spelar bara bra när vi inte har något att förlora. Känns som vi går ut och försvarar 0-0 i varje match. En bedrövlig inställning eller helt enkelt en sjujävla mental spärr som måste lösas upp.
Även om säkert inte allt är Challes fel så behöver vi verkligen en nystart nu. Dags att byta. Helst för en vecka sedan.
Ja, synd de inte tog in Säcken eller någon under uppehållet. Men visst, det är ju inte för sent än. Usch vad jag lider med Challe men vi är fler som är ledsna. Gör vad som måste göras.
Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Säsongskort: Ja

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 14/11 2012

Inlägg av Lidingö DIF »

Jaha, ännu en uppvisning av Djurgården som läggs till det pärlband av besvikelser man hitintills denna säsong har tvingats genomlida. Otto är dock som sagt ren kärlek. Såg på Fotbollskanalen att det fanns en Zlatan-cam. Jag vill ha en Otto-cam inför nästa bortamatch så jag kan njuta och åtminstone ta med mig lite glädje efter matchen.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Sv: Re: Sv: Re: Sv: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 14/11 201

Inlägg av SkönaDjurgårn »

-daniel- skrev:
SkönaDjurgårn skrev:
SirDIFalot skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Jag skulle vilja säga att Erik spelade riktigt bra första halvan för att sedan uppträda så mongoloid...t som bara han kan göra resten av matchen. Därför ni har olika åsikter kanske?

Granath var usel idag. Adam olycklig/dålig. Bengan kung framför mål.

Psykfall hela bunten. Lider med Challe som bett om full fart från start, vad mer kan han göra? Avgå alla.
Det är svårt att veta vad Challe gör fel. Men någonting är det ju. Man ligger inte 10:a med den här truppen annars..

Börjar nästa tro att det är för sent snart. Snart är vi för djupt nere i skiten för att ett tränarbyte ska ge effekt.
Tycker det är alldeles uppenbart ett mentalt problem till 90%. Gör de förändringar som behöver göras!

Vi spelar bara bra när vi inte har något att förlora. Känns som vi går ut och försvarar 0-0 i varje match. En bedrövlig inställning eller helt enkelt en sjujävla mental spärr som måste lösas upp.
Ja, visst är det delvis ett mentalt problem. Det är väldigt uppenbart.

Förstår inte att man redan under förra säsongen försökte ta hjälp av en mental coach. Finns liksom inget att förlora, sjukligt billigt i jämförelse med andra utgifter...

Sen är det fortfarande så att jag tvivlar på att Challe som coach har lagets fulla förtroende.
Ja, varför inte prova. Svälj stoltheten om det nu är sådant det handlar om.

Tack minalman. :)
Användarvisningsbild
David1891

Sv: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 14/11 2012

Inlägg av David1891 »

Intressant att kolla på fotbollen som omväxling till skiten på is. Zlatan är allt Djurgården inte är. Visst en träningsmatch men ändå.. Jag har ärligt talat gett upp den här säsongen. Allt förutom Div. 1 kval nu är en bonus. Den här föreningen har sjunkit så lågt det bara går. Tänker inte skrika avgå hit och avgå dit för det räcker inte med att Challe avgår. Hela jävla styrelsen är inavlad och är totalt inkappabla att ta beslut för klubbens eget bästa, endast eftersom att Challes tröja hänger där den gör och att man inte har modet att sparka honom. Fyfan vad jag är besviken över att Garpen lämnade, med honom vid rodret tror jag allvarligt talat att vi inte hade varit där vi är nu. Den mannen kan hockey, han vet vad som krävs och han är allt Djurgården behöver nu. Aja blir bara att härda ut nu till mars eller så, alltid oavsett..
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
079656794

Inlägg av 079656794 »

Jag saknar stabila defensiva backar, typ Ronnie Pettersson, stabilt och enkelt.
Användarvisningsbild
Alexander

Inlägg av Alexander »

minalman skrev:
Alexander skrev:
Alexander skrev:Hyfsat imponerad av BIKs försvarsspel stundtals, dem kunde vara väldigt snabba med att flytta bak och hamna i en perfekt synkad * position

* x x
[
x x
Det där såg ju inte alls ut som jag ville ....
Du har kanske också Challe som tränare?
Det ska se rätt ut om man citerar !
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
diftobbe89 skrev:
-daniel- skrev:
diftobbe89 skrev:Kan inte förstå hur fan Erik Gustafsson kan få så mycket skit.
En av få spelare som kan vara kall med pucken och leta en utmärkt förstapass, han har även ett bra skott och är relativt stark i närkampspelet och har bra timing i tacklingarna.
Han kan verka nonchalant emellanåt, MEN jag kan inte förstå hur fan man kan haka upp sig på honom i detta laget när vi har Kim Lennhammer, Philip Holm och David Lidström. Fyfan vilka urusla backar.

Men Gustafsson får väl mest isitid av alla våra backar och iallafall jag förstår varför.
Jag tycker hans problem är hans extrema ups & downs; de andra du nämner är liksom dåliga hela tiden (nästintill). Erik blandar och ger åt helvete för mycket, sådana spelare tenderar att reta upp folk. Mig i synnerhet.
Jag blir också förbannad när han dräller med pucken, men jag tror inte han dräller för att han tycker det är kul, han har inga passningsalternativ och håller hellre i pucken en att kasta iväg den som alla andra.
Han har väl dessutom århundradets sämsta backpartner och det underlättar ju inte.

Skulle vilja se Gustafsson med en riktigt duktig back (tyvärr har vi ju inga sådana).

Han har potential som fan och är viktig för oss redan nu.
För mig handlar det inte om just drället med puck, utan sättet man gör det på. Försöker sig på svåra konstnummer när man SKALL SPELA ENKELT är bara så frapperande frustrerat att titta på. Gillar inte backar som chansar; då tycker jag man inte riktigt förstått sin roll som försvarare fullt ut. Naturligtvis är det en svår balansgång det där men jag har aldrig varit direkt svag för offensiva backar...
Jo, han är ju inte perfekt. Men 20 år gammal.. Mina krav på hans hockeysmartness är kanske inte så höga i den åldern. Framför allt är han bättre än resten vi har på backsidan idag. (Enligt mig)
Expert.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Här var det muntert :D Tack och lov slapp jag se skiten idag på grund av min egna träning!

Kan någon svara mig på en fundering, kan någon förklara för mig varför man inte ska spola ner biljetten till Leksandsmatchen i toan?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:
diftobbe89 skrev:
-daniel- skrev:
diftobbe89 skrev:Kan inte förstå hur fan Erik Gustafsson kan få så mycket skit.
En av få spelare som kan vara kall med pucken och leta en utmärkt förstapass, han har även ett bra skott och är relativt stark i närkampspelet och har bra timing i tacklingarna.
Han kan verka nonchalant emellanåt, MEN jag kan inte förstå hur fan man kan haka upp sig på honom i detta laget när vi har Kim Lennhammer, Philip Holm och David Lidström. Fyfan vilka urusla backar.

Men Gustafsson får väl mest isitid av alla våra backar och iallafall jag förstår varför.
Jag tycker hans problem är hans extrema ups & downs; de andra du nämner är liksom dåliga hela tiden (nästintill). Erik blandar och ger åt helvete för mycket, sådana spelare tenderar att reta upp folk. Mig i synnerhet.
Jag blir också förbannad när han dräller med pucken, men jag tror inte han dräller för att han tycker det är kul, han har inga passningsalternativ och håller hellre i pucken en att kasta iväg den som alla andra.
Han har väl dessutom århundradets sämsta backpartner och det underlättar ju inte.

Skulle vilja se Gustafsson med en riktigt duktig back (tyvärr har vi ju inga sådana).

Han har potential som fan och är viktig för oss redan nu.
För mig handlar det inte om just drället med puck, utan sättet man gör det på. Försöker sig på svåra konstnummer när man SKALL SPELA ENKELT är bara så frapperande frustrerat att titta på. Gillar inte backar som chansar; då tycker jag man inte riktigt förstått sin roll som försvarare fullt ut. Naturligtvis är det en svår balansgång det där men jag har aldrig varit direkt svag för offensiva backar...
Jo, han är ju inte perfekt. Men 20 år gammal.. Mina krav på hans hockeysmartness är kanske inte så höga i den åldern. Framför allt är han bättre än resten vi har på backsidan idag. (Enligt mig)
Jag tycker också Erik totalt sett är en av de bästa backarna (eller minst sämst, om du förstår mig) vi har den här säsongen. Vet dock inte om det säger mer om backsidans kompetens i övrigt, eller Erik själv...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Manijock skrev:Här var det muntert :D Tack och lov slapp jag se skiten idag på grund av min egna träning!

Kan någon svara mig på en fundering, kan någon förklara för mig varför man inte ska spola ner biljetten till Leksandsmatchen i toan?
Det kan bli stopp i rören..
Div1Norra

Inlägg av Div1Norra »

Fy vad det är tungt just nu. Men vi är inte tillräckligt jobbiga att möta. Vi skapar chanser och skjuter mer nu än tidigare på säsongen. Men det går att skjuta 200 skott utan att göra mål. Vi är inte ettriga, vi saknar energi i avgörande lägen, vi måste ta kampen och vara småfula retstickor på isen. In och markera i varje situation och reta upp motstånarna.

Motståndarna får ju fan göra vad de vill. Vi kommer efter och petar med klubbor och tar utvisningar i idiotiska lägen.

Visa desperation för fan! Varenda jävla bondegäng lyckas med sin gameplan att få oss ur balans. Vi kör allmänhetens åkning och hoppas att nån annan gör jobbet. Anpassa spelet till den här brötarserien! Skit i spelide och slå dem på käften istället. Gör nåt.

Jag är desperat...
Användarvisningsbild
minalman

BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 14/11 2012

Inlägg av minalman »

Manijock skrev:Här var det muntert :D Tack och lov slapp jag se skiten idag på grund av min egna träning!

Det kan vara Challes sista match som hockeytränare på elitnivå.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

minalman skrev:

Det kan vara Challes sista match som hockeytränare på elitnivå.
Kan nog vara så!
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Erik Gustafsson är så fruktansvärt usel, han är precis likadan som Claesson var, han är uppblåst/vattenskalle, tror att han är bättre än vad han är, men sedan visade sig att han inte ens kan få ut puckjäveln ur zonen, han verkar inte vara direkt klipsk heller, han har svårt att värdera situationerna. Detta kan INTE vara Challes fel, men det är märkligt att Challe väljer att spela honom så pass mycket.

Adam i målet var inte bra alls.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Enligt de äckliga bondfittorna på aftonhoran så dömde domarna visst i DIF's favör. Fast inte konstigt egentligen, med tanke på hur de måste sugit av domarna så lär de ju fått pink eye varenda jävel.

Jag orkar seriöst inte mer. DIF påverkar mig så förbannat mycket både i skolan och på fritiden. Man orkar ju seriöst inte bry sig om någonting.
Skriv svar