Elitserien 12/13

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
lkpgsödra

Re: Elitserien 12/13

Inlägg av lkpgsödra »

Jepe skrev:Vem kan vara säker när det gäller "the heart of hockey" - modo

http://m.youtube.com/#/watch?v=Wc2SAsvf ... frWo&gl=SE
trodde fan inte det fanns sämre media anställda än jihde
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

lkpgsödra skrev:

Niklas eller Peter?
Expert.
Användarvisningsbild
lkpgsödra

Inlägg av lkpgsödra »

SirDIFalot skrev:
lkpgsödra skrev:

Niklas eller Peter?
Ser jag något jag ogillar så lägger jag det inte på minnet, men personen jag menar åker runt på isen, ställer dumma opålästa frågor och är pinsam som fan.
Låter väl såhär:
Leksand Mora 0 - 3
Till Leksand spelare:
Hur ska ni vända på det här då?
Spelare:
Aah vi har kommandot i matchen tycker jag men vi gör inte mål på chanserna
Jihde :
Hur ska ni göra det då?

Spelare:
Dom får med sig lite enkla utvisningar
Jihde:
Hur kommer det sig?

Jihde:
Du gjorde ett rätt snyggt mål där!
Spelare:
Jag har inte gjort något mål

Vet du nu vilken av dem jag menar?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Ja, jag vet vem du menar. Håller inte med dock.
Expert.
Användarvisningsbild
lkpgsödra

Inlägg av lkpgsödra »

SirDIFalot skrev:Ja, jag vet vem du menar. Håller inte med dock.
Vad fanns det att hålla med om? Jag undrade om det fanns mer okunnigt folk än Jihde och så var det tydligen? Jag motbevisade mig själv.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

lkpgsödra skrev:
SirDIFalot skrev:Ja, jag vet vem du menar. Håller inte med dock.
Vad fanns det att hålla med om? Jag undrade om det fanns mer okunnigt folk än Jihde och så var det tydligen? Jag motbevisade mig själv.
Jag håller inte med om att Jihde skulle vara okunnig. Eller ens dålig överhuvudtaget för den delen.
Expert.
Användarvisningsbild
seppuko
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Elitserien 12/13

Inlägg av seppuko »

Jag gillar Jihde. Dock får ni inte glömma bort att det är en innebandyspelare av världsklass. Med det bakom sig tycker jag han gör det riktigt bra.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

seppuko skrev:Jag gillar Jihde. Dock får ni inte glömma bort att det är en innebandyspelare av världsklass. Med det bakom sig tycker jag han gör det riktigt bra.
Bild

Här får du ett idolkort "seppuko" för din fina uppskattning!
Bild
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Rocky3000 skrev:
seppuko skrev:Jag gillar Jihde. Dock får ni inte glömma bort att det är en innebandyspelare av världsklass. Med det bakom sig tycker jag han gör det riktigt bra.
Bild

Här får du ett idolkort "seppuko" för din fina uppskattning!
HAHAHA :lol:
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Elitserien 12/13

Inlägg av seppuko »

Hahaha, det där var nog ditt bästa inlägg hittills Rocky! Tack :)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Tycker Aik´s nya tränare Anders Eldebrink ger ett mycket bra perspektiv till ansvaret över att vara med från start.

På en fundering från reportern om varför de inledde så dåligt (0-3 efter 15 min).

C More: "Är inte det din uppgift att de ska vara förberedda då?"

Anders :– "Är det? Tycker du det? När jag var spelare då fan förberedde jag mig själv också. Det är fan bådas uppgift att vara förberedd på match."

Tycker spelarna ofta kommer undan för enkelt. De är rikligt betalda för att vara 100% förberedda inför match.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Henke95

Inlägg av Henke95 »

BOMBOM BOUCHARD skrev: Tycker spelarna ofta kommer undan för enkelt. De är rikligt betalda för att vara 100% förberedda inför match.
Det där är väldigt intressant att spekulera kring. Överallt sparkas det tränare, vissa har förtjänat det mer än andra. Men hur mycket kan man egentligen anklaga tränaren för att resultaten uteblir?

Se bara på DIF under föregående säsong; Hardy Nilsson misslyckas och får sparken. Tony Zabel misslyckas och sätts åt sidan. Challe Berglund misslyckas och får (tillslut) sparken. Trots tre olika tränare uteblir resultaten. Varför?

Tre kompetenta tränare med en fullt duglig trupp misslyckas katastrofalt. Varför? Inte fan kan det bara vara tränarnas fel.
Victory is sweetest when you've known defeat.
Användarvisningsbild
Alexander

Inlägg av Alexander »

Henke95 skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev: Tycker spelarna ofta kommer undan för enkelt. De är rikligt betalda för att vara 100% förberedda inför match.
Det där är väldigt intressant att spekulera kring. Överallt sparkas det tränare, vissa har förtjänat det mer än andra. Men hur mycket kan man egentligen anklaga tränaren för att resultaten uteblir?

Se bara på DIF under föregående säsong; Hardy Nilsson misslyckas och får sparken. Tony Zabel misslyckas och sätts åt sidan. Challe Berglund misslyckas och får (tillslut) sparken. Trots tre olika tränare uteblir resultaten. Varför?

Tre kompetenta tränare med en fullt duglig trupp misslyckas katastrofalt. Varför? Inte fan kan det bara vara tränarnas fel.
Vet vad Henrik Dorsin skulle säga,
Användarvisningsbild
Henke95

Inlägg av Henke95 »

Alexander skrev:
Henke95 skrev:

Vet vad Henrik Dorsin skulle säga,
Mycket möjligt :D
Victory is sweetest when you've known defeat.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Henke95 skrev:

Håller med. Ofta ser man tränare som tar SM-guld i en klubb misslyckas helt i en annan.
Allt är mer komplext än att allt är tränarens fel.

Sportchefen är mycket viktigare. Han ska välja spelare OCH tränare som passar ihop. Helt enkelt sätta upp förutsättningar för vilken mentalitet som ska råda i klubben.
Senast blev det helt fel med Challe, där gjorde DIF en felbedömning. Jag var övertygad tidigt i vår om att Challe inte skulle vara rätt man för oss. Tycker inte han har tillräckliga kvalitéer.

Om klubben tar in rätt tränare/spelare och sätter upp en genomtänkt agenda för hur de ska agera, både på och utanför isen, finns förutsättningar för att kunna lyckas.

Dessvärre känner jag inte att DIF-hockey just nu har någon röd tråd från ledning ända till bänkspelare.
Tillsättningen av Challe vittnar om att rätt kompetens inom DIF saknas. Att vår ekonomi går illa trots att vi hade bland de högsta publiksiffrorna en annan (Ja, sluta skylla på att det är så synd om Stockholmslagen, då kan vi lika gärna ge upp).
DIF har en enorm tillgång till publik och sponsorer, utnyttja det. Allt handlar inte om att äga en egen Arena, finns många andra sätt att ta in pengar.

Sist, återkoppling till denna diskussions början, spelarna har ett oerhört stort ansvar i hur de presterar.
Man kan under vissa matchinledningar se spelare som inte är där mentalt. De tävlar inte. Det är inte tränarens fel. På denna nivå ska man inte behöva motivera spelare att ge 100%.

Spelare SKA innan match:
-ha sovit ordentligt
-ätit ordentligt
-tillsammans inom femman diskuterat igenom hur de ska agera första bytet
-m.m. många små saker som höjer den egna prestationen

Tränaren ska ha klargjort HUR de ska spela och ansvarat för träningsupplägget.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skriv svar