En hel del prestige inblandat här tror jag. Har fått en idé. Ska fundera lite.#10 skrev:Ja men om man gick ut med ett erbjudande till medlemmarna om att stödja med en hundring i månaden som går till att direkt förbättra truppen så tror jag att många skulle hoppa på det, man skulle kunna kalla det för "Dif-hundringen",pulverapa skrev:Eller så kan man gå ner till shopen en gång i månaden och handla nåt för några hundralappar. Jag har varit dålig på det men ska bli bättre från och med nu.Berra skrev:Ja, det är väl ingen. Lät dock som att du föreslog ständigt medlemskap som alternativ till förslaget ovan men jag beklagar missförståndet. Har man möjlighet att i nuläget bli ständig medlem och ändå fortsätta stödja ekonomiskt på månatlig basis eller liknande är det givetvis bäst rent ekonomiskt.JohanPez skrev:Vem har sagt att man ska bli ständig medlem och sedan inget mer?Berra skrev: Jag tror dock att ett stadigt flöde av en mindre summa är bättre än 3000kr och sen inget mer.
Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm
Re: Re: Säsongen 2012/2013 (Gamla Allsvenskan 2012/2013)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Säsongen 2012/2013 (Gamla Allsvenskan 2012/2013)
Vad som är viktigt enligt mig är att det inte blir någon jävla Bajennivå på det.
Jag vill aldrig se DIF med mössa i hand - det är ovärdigt.
Däremot om vi supportrar går ihop och "ställer en säck" utanför kansliet är jag helt för och ställer gärna upp på enskilda såväl som månatliga bidrag.
Jag vill aldrig se DIF med mössa i hand - det är ovärdigt.
Däremot om vi supportrar går ihop och "ställer en säck" utanför kansliet är jag helt för och ställer gärna upp på enskilda såväl som månatliga bidrag.
- BaronVonDif
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Säsongen 2012/2013 (Gamla Allsvenskan 2012/2013)
DIF har ju möjligheten att dra in pengar själva om dom jobbar för det, bra spel lockar publik,snygga tröjor säljer, bra samarbetspartner/sponsorer bidrar sen kan man ju alltid krydda med ett jippo eller två.
Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
-
Vi kan spela på Stockholmsarenan...med taket stängt! Alla nöjda?minalman skrev:Nu tycker jag du var tråkigJepe skrev:Spela hockey i "gnagetland" - NEJ för i hel*****!minalman skrev:Tänk "Årets Klassiker", Djurgården - Leksand veckan före bandyfinalen på ett utsålt Friends Arena!
Spela hockey utomhus? - NEJ! Sånna där jippomatcher kan andra lag få hålla på med.
Absolut, men för bra spel krävs bra spelare och även om dyrare inte alltid är bättre så innebär det större möjligheter om man kan ta spelarna man vill ha och inte de man utan vår hjälp har råd medBaronVonDif skrev:DIF har ju möjligheten att dra in pengar själva om dom jobbar för det, bra spel lockar publik,snygga tröjor säljer, bra samarbetspartner/sponsorer bidrar sen kan man ju alltid krydda med ett jippo eller två.

När den skiten är klar lirar vi i ES igen, det gör inte Leksand.fillefilander skrev:Vi kan spela på Stockholmsarenan...med taket stängt! Alla nöjda?minalman skrev:Nu tycker jag du var tråkigJepe skrev:Spela hockey i "gnagetland" - NEJ för i hel*****!minalman skrev:Tänk "Årets Klassiker", Djurgården - Leksand veckan före bandyfinalen på ett utsålt Friends Arena!
Spela hockey utomhus? - NEJ! Sånna där jippomatcher kan andra lag få hålla på med.
-
Men just denna säsong skulle det betyda massor tror jag om många passade på att bli ständiga medlemmar. En bra boost till kassan.JohanPez skrev:Jag tror dock att ett stadigt flöde av en mindre summa är bättre än 3000kr och sen inget mer.Berra skrev:Bra idé. Jag har själv börjat fundera på om jag ska bli ständig medlem. DIF lär behöva kulorna.#10 skrev:Konstigt att ingen jävel kommenterat mitt inlägg om ett månadsbidrag på ca 150:- av alla medlemmar till dif, om hälften gick med på det så skulle det innebära ca 450000:-/ månad, skulle innebära att vi skulle kunna få 3 toppspelare som kan vara skillnad på es/as nästa år!
Money talks. Varje krona in är bra. Insamlingar, gåvor, etc.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
-
Tänkte inte på det...sorry! Sen hoppas jag att vi får med oss Leksand upp.JohanPez skrev:När den skiten är klar lirar vi i ES igen, det gör inte Leksand.fillefilander skrev:Vi kan spela på Stockholmsarenan...med taket stängt! Alla nöjda?minalman skrev:Nu tycker jag du var tråkigJepe skrev:Spela hockey i "gnagetland" - NEJ för i hel*****!minalman skrev:Tänk "Årets Klassiker", Djurgården - Leksand veckan före bandyfinalen på ett utsålt Friends Arena!
Lugntfillefilander skrev:Tänkte inte på det...sorry! Sen hoppas jag att vi får med oss Leksand upp.JohanPez skrev:När den skiten är klar lirar vi i ES igen, det gör inte Leksand.fillefilander skrev:Vi kan spela på Stockholmsarenan...med taket stängt! Alla nöjda?minalman skrev:Nu tycker jag du var tråkigJepe skrev: Spela hockey i "gnagetland" - NEJ för i hel*****!

Jag ville det innan också tills de började gnälla i media, jag såg deras fula tröjor på långsidan på Hovet och tills jag åkte upp dit. Detta skenheliga skitlag önskar jag all olycka.
Tycker det var mer intressant då det var Division 1 (östra/västra/södra/norra) Sedan vid jul blev det allsvenskan där även lag 11-12 i elitserien ingick. Det innebar att alla Elitserielag var tvungna att vara rejält på tårna från start, vidare var det först en intern uppgörelse i varje region för Division 1 lagen.minalman skrev:Det blir ett för stort "ingenmansland" utan dagens upplägg. Många lag får ingenting att spela för tidigt på säsongen, vilket blir sportsligt orättvist.Mash skrev:Jag blir galen på Allsvenskans serieuppsättning. Är vi mellan fjärde och sjunde placeringen måste vi första lira ett förkval för att ha chans att lira kvalserie. Vad är det för jota? Jag ser hellre att fyra lag från Elitserien får möta de fyra bästa placerade lagen i Allsvenskan. Åtta lag, femton matcher.
Hellre det än förkval -> kval > ev. Elitserie. Varför göra det krångligt för, detta gör det även mer spännande och nagelbitande samt jävligt irriterande i vissa fall (speciellt för elitserielag). Inget lag får vila, man kämpar för sin överlevnad antingen i en kvalserie eller i ett slutspel. Vad tycks?
Fast det är klart hade upplägget varit så nu hade DIF utöver Altmuna och Södertälje fått möta lag som Nyköping och Arlanda Wings. Sedan kan man tycka att det skulle vara något orättvist mot lag 11-12 i Elitserien som efter typ 30 omgångar fått lämna Eliteserien för spel i först Allsvenskan för att klara sig kvar.
Notera att man på den tiden jag talar om (typ 89-95) spelade totalt 40 omgångar i elitserien.
Fick tillbaka 10k på skatten, blir givetvis ständig medlem när jag får dom pengarna.
- minalman
- Säsongskort: Ja
Tyvärr har de sparat in på konstfruset i Stockholmsarenan. Vill vi göra kosing på Leksandsbönderna är det Globen eller Friends. Förstår att hardcore DIF har svårt för Friends, men med det nyhetsvärde arenan får nästa vinter, plus svensk hockeys mest klassiska lag och ett av de som påstår sig vara det (som FBK, Brynäs och Göta också gör) så kan det bli klassikernas klassiker. Men det kräver nog eldsjälar som dagens DIF är helt befriade ifrån. En ny ledning borde, förutom att lägga ett nytt sportsligt angreppssätt på utmaningen att vinna SM också förnya hockeyupplevelsen i Stockholm.fillefilander skrev:Vi kan spela på Stockholmsarenan...med taket stängt! Alla nöjda?minalman skrev:Nu tycker jag du var tråkigJepe skrev:Spela hockey i "gnagetland" - NEJ för i hel*****!minalman skrev:Tänk "Årets Klassiker", Djurgården - Leksand veckan före bandyfinalen på ett utsålt Friends Arena!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Daniel942
- Säsongskort: Ja
minalman skrev:Tyvärr har de sparat in på konstfruset i Stockholmsarenan. Vill vi göra kosing på Leksandsbönderna är det Globen eller Friends. Förstår att hardcore DIF har svårt för Friends, men med det nyhetsvärde arenan får nästa vinter, plus svensk hockeys mest klassiska lag och ett av de som påstår sig vara det (som FBK, Brynäs och Göta också gör) så kan det bli klassikernas klassiker. Men det kräver nog eldsjälar som dagens DIF är helt befriade ifrån. En ny ledning borde, förutom att lägga ett nytt sportsligt angreppssätt på utmaningen att vinna SM också förnya hockeyupplevelsen i Stockholm.fillefilander skrev:Vi kan spela på Stockholmsarenan...med taket stängt! Alla nöjda?minalman skrev:Nu tycker jag du var tråkigJepe skrev:Spela hockey i "gnagetland" - NEJ för i hel*****!minalman skrev:Tänk "Årets Klassiker", Djurgården - Leksand veckan före bandyfinalen på ett utsålt Friends Arena!

DIF!
Jag skulle nog vara beredd att offra en match på Friends för att få in lite pengar. Men det känns som att det bara skulle bli max 20 000 åskådare, då är det nog inte värt det. Minst 40 000 för att jag köper det.