Djurgårdens IF - Timrå IK, 17/1 2012.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 17/1 2012.
Ger blanka fan i vem som gör målet. Tim Eriksson och Gustaf Wesslau. Så stavas segern idag! Sen att våra tränare saknar all form av kunnande för att coacha ett lag är ju bara överjävligt. Klart som fan att vår fettokedja med Tjärna i spetsen inte ska lira i viktiga skeden av matchen. In med Eriksson, Kempe osv i PP istället för att kasta bort läget och istället riskera mål bakåt. Är ni sinnesjuka eller är ni bara slut i huvudet? Kempe och Kyle gör helt okej insatser. Ni övriga är rent ut sagt pinsamma.
Herregud ni Stevie Wonder-tomtar som ser potential i Cehlin måste vara tappade bakom en vagn. Helvetes jävlar sicken urusel spelare. Tror fan att stora stygga vargen står på isen och blåser så fort han är inne med tanke på hur svårt han verkar ha för att stå upp. Förlänger vi med honom så ska även Carlsson vara kvar. Plus återsigna Mitman och Arvid Strömberg för det är den nivån vi lägger ribban på isåfall.
Nepp det här är inte bra någonstans. Lhc kommer leka upp det här laget på läktarn nästa match. Då spelar det ingen roll om Wesslau står på huvudet eller om Tim ensam bär offensiven. Det kommer smälla så enkelt är det. Städa i leden nu för fan Järlan, eller vänj dig vid tanken att käka korv uppe i Gärdehovs ishall nästa säsong. Tränarna kan inte coacha, närvaron finns inte där, fel spelare på isen vid fel tillfälle. Ett powerplay som folk garvar åt. Kommentatorerna på Canal+ satt ju för fan helt chockade över vad de fick se. Jag brukar gå lite på hockey härnere i Nyköping och titta på det lokala laget. De lirar i ettan och jag garanterar er, jag GARANTERAR, att deras offensiv och powerplay är betydligt mera fantasifullt och påhittigt. Sen så gör deras tränare något som heter, hör och häpna Hardy, en toppning i PP... De spelar de hetaste, mest lämpliga och spelskickligaste killarna med varandra när de har en man mer. Håll i gubbtrosorna nu herr Nilsson och andas 2010-tal.
Det allra värsta är att nu är vi nöjda igen. Vi lyckades på grund av ett par spelare besegra Elitseriens svar på Halmstad BK. Ett skämt med självförtroende lägre än ett gatufnask med tandställning. Så nu är allt frid och fröjd i våra led, skönt eller hur Järlan? Nu tar vi en öl! Börjar bli dags att visa vad vi supportrar tycker. Bua under vårat PP är en början men snart måste signalerna bli tydligare. Järlan är den största boven i dramat som ännu inte agerat. Tamenfan mera tjänstefel än kaptenen på Costa Concordia. Skäms din okunniga rövslickare.
Usch jag blir inte klok på det inkompetenta meningslösa vraket till hockeylag...
Herregud ni Stevie Wonder-tomtar som ser potential i Cehlin måste vara tappade bakom en vagn. Helvetes jävlar sicken urusel spelare. Tror fan att stora stygga vargen står på isen och blåser så fort han är inne med tanke på hur svårt han verkar ha för att stå upp. Förlänger vi med honom så ska även Carlsson vara kvar. Plus återsigna Mitman och Arvid Strömberg för det är den nivån vi lägger ribban på isåfall.
Nepp det här är inte bra någonstans. Lhc kommer leka upp det här laget på läktarn nästa match. Då spelar det ingen roll om Wesslau står på huvudet eller om Tim ensam bär offensiven. Det kommer smälla så enkelt är det. Städa i leden nu för fan Järlan, eller vänj dig vid tanken att käka korv uppe i Gärdehovs ishall nästa säsong. Tränarna kan inte coacha, närvaron finns inte där, fel spelare på isen vid fel tillfälle. Ett powerplay som folk garvar åt. Kommentatorerna på Canal+ satt ju för fan helt chockade över vad de fick se. Jag brukar gå lite på hockey härnere i Nyköping och titta på det lokala laget. De lirar i ettan och jag garanterar er, jag GARANTERAR, att deras offensiv och powerplay är betydligt mera fantasifullt och påhittigt. Sen så gör deras tränare något som heter, hör och häpna Hardy, en toppning i PP... De spelar de hetaste, mest lämpliga och spelskickligaste killarna med varandra när de har en man mer. Håll i gubbtrosorna nu herr Nilsson och andas 2010-tal.
Det allra värsta är att nu är vi nöjda igen. Vi lyckades på grund av ett par spelare besegra Elitseriens svar på Halmstad BK. Ett skämt med självförtroende lägre än ett gatufnask med tandställning. Så nu är allt frid och fröjd i våra led, skönt eller hur Järlan? Nu tar vi en öl! Börjar bli dags att visa vad vi supportrar tycker. Bua under vårat PP är en början men snart måste signalerna bli tydligare. Järlan är den största boven i dramat som ännu inte agerat. Tamenfan mera tjänstefel än kaptenen på Costa Concordia. Skäms din okunniga rövslickare.
Usch jag blir inte klok på det inkompetenta meningslösa vraket till hockeylag...
100% DJURGÅRDSJ***L
Medgångare? Av de 20 matcher vi har spelat på hemmaplan, har jag varit på plats vid 17 av dessa.gurra skrev:Ja nej är man medgångare som inte går på matcher kanske man tycker så. Självklart säger jag inte att vi har varit bra denna sässongen men om du inte sett en enda bra match i år så kanske du inte ska sitta framför datorn och skriva skit. TragisktMäklaren skrev:
Förra säsongen gjorde vi bara fyra-fem riktigt bra matcher i grundserien. I år kan jag inte komma på en enda förutom möjligtvis LHC hemma (4-1), men då var Linköping så dåliga att det saknade motstycke.Minns HV71 hemma i höstas som en riktigt bra match. Fan va kul det var.
Det är du som är tragisk som inte inser att detta skitgäng håller på att spela ner oss i Kvalserien.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Ja det är fullständigt jävla mystiskt. Men det är Hardy i ett nötskal; "DE ETABLERADE SKALL LEVERERA". Jättemärklig filosofi när både MT & MC har varit våra i särklass mest usla forwards i praktiken varenda match den här säsongen...helt ofattbart faktiskt.SirDIFalot skrev:Alltså, det är inte bara att de vägrar petas. Det är ju de två forwardsen som fått MEST istid. Helt sjukt.-daniel- skrev:Hahahahahahahahahhahah...vilken "icke-hockey" i kväll på Hovet. En av de tråkigaste matcher jag någonsin skådan.
Sen...helt ärligt alltså, spela två juniorer framför MT och Carlsson; blir såååå trött....
Bra signaler mot junisarna som vill visa upp sig. Verkligen.
Ojojoj. Två lag som tävlade i att vara mest usla. Surrealistiskt faktiskt.
Nu har jag äntligen kommit till punkten när jag kan skratta åt det. Skratta åt hur usla vi är. Skratta åt att DIF Hockey bara kastar bort det intresse som vuxit fram med åren, som om det bara vore något jobbigt störningsmoment.
Det här var en match som innehöll ingenting. Har aldrig sett det förut faktiskt. Matchen innehöll ingenting som var värt att se. Lagen var så dåliga att det nästan blev lite buskis stundtals.
Det här var verkligen en skandalmatch, i den bemärkelsen ordet borde användas. Men aftonbladet och hockeyförbundet är säkert skitnöjda med det håll hockeyn i sverige är på väg.
Nu har jag äntligen kommit till punkten när jag kan skratta åt det. Skratta åt hur usla vi är. Skratta åt att DIF Hockey bara kastar bort det intresse som vuxit fram med åren, som om det bara vore något jobbigt störningsmoment.
Det här var en match som innehöll ingenting. Har aldrig sett det förut faktiskt. Matchen innehöll ingenting som var värt att se. Lagen var så dåliga att det nästan blev lite buskis stundtals.
Det här var verkligen en skandalmatch, i den bemärkelsen ordet borde användas. Men aftonbladet och hockeyförbundet är säkert skitnöjda med det håll hockeyn i sverige är på väg.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Jag kan till viss del köpa att Tjärna anses etablerad och rutinerad. Han har gjort några säsonger i Nordamerika, vunnit SM-guld och långt inne i honom finns det trots allt en ganska bra hockeyspelare.
Men att man har Carlsson som någon slags etablerad toppspelare som skall ''spelas igång'' är helt barockt. Killen har gjort en enda bra säsong i Elitserien, men behandlas som om han vore Mario Lemiux för 15 år sedan. Helt sjukt.
Men att man har Carlsson som någon slags etablerad toppspelare som skall ''spelas igång'' är helt barockt. Killen har gjort en enda bra säsong i Elitserien, men behandlas som om han vore Mario Lemiux för 15 år sedan. Helt sjukt.
- SkönaDjurgårn
Har inte läst sidorna än, spar det till inatt. Tack Kempe, Tim, Kyle, Claesson och Wesslau för era individuella insatser idag - ni räddade oss!
Annars var det inte mycket att hurra för. Ont om publik och två hopplöst usla lag på isen. Man undrar ju hur det här ska sluta.
Annars var det inte mycket att hurra för. Ont om publik och två hopplöst usla lag på isen. Man undrar ju hur det här ska sluta.

- -daniel-
Jag säger inte att JAG tycker Carlsson är "etablerad", men Järlan & Co tyckte ju uppenbarligen det eftersom han signades till en i sammanhanget (antar vi) absurd lön. Notera att absurd i det här fallet överstiger ett häfte rikskuponger och en skurhink i månaden.Mäklaren skrev:Jag kan till viss del köpa att Tjärna anses etablerad och rutinerad. Han har gjort några säsonger i Nordamerika, vunnit SM-guld och långt inne i honom finns det trots allt en ganska bra hockeyspelare.
- SirDIFalot
Jag tror framför allt Hardy är jävligt envis och vill göra lite tvärtom mot vad utomstående tror sig vara bäst, de som inte kan något om hockey, vi, vilket förmodligen stämmer till viss del. Tvivlar inte på att Hardy kan mer hockey än någon på detta forum men detta är ett jävligt konstigt mysterium.-daniel- skrev:Ja det är fullständigt jävla mystiskt. Men det är Hardy i ett nötskal; "DE ETABLERADE SKALL LEVERERA". Jättemärklig filosofi när både MT & MC har varit våra i särklass mest usla forwards i praktiken varenda match den här säsongen...helt ofattbart faktiskt.SirDIFalot skrev:Alltså, det är inte bara att de vägrar petas. Det är ju de två forwardsen som fått MEST istid. Helt sjukt.-daniel- skrev:Hahahahahahahahahhahah...vilken "icke-hockey" i kväll på Hovet. En av de tråkigaste matcher jag någonsin skådan.
Sen...helt ärligt alltså, spela två juniorer framför MT och Carlsson; blir såååå trött....
Bra signaler mot junisarna som vill visa upp sig. Verkligen.
Kan köpa att man fördelar istiden på de välbetalda i början på säsongen när man ska ha igång dom. Men nu har vi verkligen spelat tillräckligt länge för att börja spela de som faktiskt varit bra.
Expert.
Tack till Timrå som inte utnyttjade de helt makabra misstagen som Claesson stod för i var och varannat byte.SkönaDjurgårn skrev:Har inte läst sidorna än, spar det till inatt. Tack Kempe, Tim, Kyle, Claesson och Wesslau för era individuella insatser idag - ni räddade oss!
-
Claessons inviduella insatser hade utan Wesslaus skickat oss rätt ner djupare i fördärvet. Nämn för fan inte den människan i samma mening som "rädda"!SkönaDjurgårn skrev:Har inte läst sidorna än, spar det till inatt. Tack Kempe, Tim, Kyle, Claesson och Wesslau för era individuella insatser idag - ni räddade oss!
100% DJURGÅRDSJ***L
Frågan: Laget spelar inte bra. Det händer inget. I båset händer inget? Varför lever inte tränarna upp och visar hur viktigt det är att kriga? Jag blir fan tokig.
När jag leder grupper, då jävlar leder jag grupper. Det är min förbannade skyldighet att ge mina grupper fart och energi för utan fart och energi blir det skräp. Om/När jag märker att gruppen sackar gasar jag på, ökar farten, skäller ut någon (lite), bryter mönstret. Jag står aldrig bredvid och tittar på.
När jag levererar kan ni ge er fan på att mina grupper levererar också. Detta borde vara det absolut mest grundläggande för en Head Coach. Utan denna egenskap, att ge energi i grupp, är man olämplig som tränare.
När jag leder grupper, då jävlar leder jag grupper. Det är min förbannade skyldighet att ge mina grupper fart och energi för utan fart och energi blir det skräp. Om/När jag märker att gruppen sackar gasar jag på, ökar farten, skäller ut någon (lite), bryter mönstret. Jag står aldrig bredvid och tittar på.
När jag levererar kan ni ge er fan på att mina grupper levererar också. Detta borde vara det absolut mest grundläggande för en Head Coach. Utan denna egenskap, att ge energi i grupp, är man olämplig som tränare.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Jag tror på en 6:e-8:e plats. Sedan är jag skeptisk till att vi skulle kunna ta oss långt i slutspelet men lite tro har jag iaf. Jag trodde på laget innan säsongen vilket många med mig gjorde. Nu ska många vara läktarcoacher och säga att spelarna är sämst. Jag tycker det är synd att det är så. Men jag låter det vara sagt att jag inte är nöjd med säsongen så här långt.Mäklaren skrev:
Det är du som är tragisk som inte inser att detta skitgäng håller på att spela ner oss i Kvalserien.
Men den dagen jag börjar låta som dig så hade jag definitivt inte följt hockeyn. Du verkar ju bara acceptera sm-guld och inget mindre. Jag dykrar min förening för att vi klivit upp ur skiten och fått igång en lysande juniorverksamhet och har bra publik på matcherna. Lag har motgång, det har flera lag i denna serien. Det är bara 2-3 lag i år som kan vara nöjda med sin säsong. Tänk på alla spelare som vi förlorar bort till andra sidan. Det är fan inte lätt att få igång ett lag när mycket folk byts ut. Det är så mycket mer än bara att ha bra spelare på pappret för att vinna sm-guld.
Ja jo, jag nämnde väl aldrig heller att du hävdat att Carlsson är etablerad.-daniel- skrev:Jag säger inte att JAG tycker Carlsson är "etablerad", men Järlan & Co tyckte ju uppenbarligen det eftersom han signades till en i sammanhanget (antar vi) absurd lön. Notera att absurd i det här fallet överstiger ett häfte rikskuponger och en skurhink i månaden.Mäklaren skrev:Jag kan till viss del köpa att Tjärna anses etablerad och rutinerad. Han har gjort några säsonger i Nordamerika, vunnit SM-guld och långt inne i honom finns det trots allt en ganska bra hockeyspelare.

- -daniel-
Håller verkligen med, Claesson är vår i särklass sämsta back i försvaret alla kategorier. Han gör ett bra ingripande i dag (vid uppåkningen vid 2-0 målet) annars är han faktiskt banans sämsta spelare. Det säger en hel del...Jockmaniac skrev:Claessons inviduella insatser hade utan Wesslaus skickat oss rätt ner djupare i fördärvet. Nämn för fan inte den människan i samma mening som "rädda"!SkönaDjurgårn skrev:Har inte läst sidorna än, spar det till inatt. Tack Kempe, Tim, Kyle, Claesson och Wesslau för era individuella insatser idag - ni räddade oss!
- -daniel-
Jag är så jävla trött på all icke-hockey just nu att jag hugger på allt. Ledsen för det!Mäklaren skrev:Ja jo, jag nämnde väl aldrig heller att du hävdat att Carlsson är etablerad.-daniel- skrev:Jag säger inte att JAG tycker Carlsson är "etablerad", men Järlan & Co tyckte ju uppenbarligen det eftersom han signades till en i sammanhanget (antar vi) absurd lön. Notera att absurd i det här fallet överstiger ett häfte rikskuponger och en skurhink i månaden.Mäklaren skrev:Jag kan till viss del köpa att Tjärna anses etablerad och rutinerad. Han har gjort några säsonger i Nordamerika, vunnit SM-guld och långt inne i honom finns det trots allt en ganska bra hockeyspelare.