Djurgårdens IF - MODO, 29/11 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: Djurgårdens IF - MODO, 29/11 2011

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Modo gör färre amatörmissar än DIF och har kyligare avslutare, därför vinner man helt rättvist.
DIF får in några random-slumppuckar men bränner 3st frilägen, symtomatiskt för ett ickeskickligt lag med 99% brunkare .....och en Svensk-Finsk-Iranier som tycker att han borde spelat i NHL istället (maken till löjligt hopplösa finter i 1-1 situationer var det länge sedan jag såg,.....ahh förutom av knattarna i paus då)

Kan man inte utöka ES med några lag och köra typ 95 omgångar, får liksom inte nog av detta.
Det är liksom som syra enda in i själen

(Cyanid-kapseln ligger där och slirar mellan hörntänderna)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Magnutz »

Lee Harvey Oswald skrev:Modo gör färre amatörmissar än DIF och har kyligare avslutare, därför vinner man helt rättvist.
DIF får in några random-slumppuckar men bränner 3st frilägen, symtomatiskt för ett ickeskickligt lag med 99% brunkare .....och en Svensk-Finsk-Iranier som tycker att han borde spelat i NHL istället (maken till löjligt hopplösa finter i 1-1 situationer var det länge sedan jag såg,.....ahh förutom av knattarna i paus då)

Kan man inte utöka ES med några lag och köra typ 95 omgångar, får liksom inte nog av detta.
Det är liksom som syra enda in i själen

(Cyanid-kapseln ligger där och slirar mellan hörntänderna)
Svart humor är mysigt. Den här säsongen blir, vad det verkar en fullkomligt omvänd bild jämfört med 2000/2001. Vafan
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

jensa85 skrev:
Mäklaren skrev:Herregud vilket bottenlöst horribelt skitlag DIF är. Det är samma visa som ifjol: några godkända matcher i rad (som man själva tycker är hur bra som helst), sedan vänder man hem och blir våldtagna på ett välfyllt Hov.

Plus till Otto och Jimmie. Resten kan bajsa ner sig.
Just dom bägge är verkligen fruktansvärt bra nu. Mackan är egentligen alldeles för dålig för de bägges formtoppar dom nu prickat in.
Ottosson tror jag inte sett så här bra sen guldtiderna.
Ja Otto ser oförskämt bra ut. Oerhört bra överallt. Mackan kan inte åka skridskor och det är ingen nyhet. Jimmie är het som fan.

Printz är också okej. Boumedienne och Kyle är en skam för DIF. Holmqvist likaså. Dessutom är våra unga backar pinsamt bedrövliga. Där brister det i utbildningen.

Zibanejad är också han kraftigt underkänd än så länge. Ser ut som Cehlin med ett ständigt ramlande i sina försök att göra omöjliga dragningar. Men det är ju knappast en överraskning då han inte på långa vägar är någon producerande spelare.
Senast redigerad av Mäklaren den 2011-11-29 21:37:46, redigerad totalt 1 gånger.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Edin
Säsongskort: Ja

Inlägg av Edin »

+Jimmie Ölvestad
+Publiken

Årets bästa drag på Hovet vid ställning 1-4 under en redan sjukt frustrerande säsong.

Djurgårn tills jag dör!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Sline

Inlägg av Sline »

jensa85 skrev:Du får skriva hur mycket du vill sline, när skrev jag att det inte var okej att andra får skriva?
Bara skrev hur det ligger till.
Ok så om alla skriver positiva saker, då är man hockeykunnig enligt dig?
http://www.difhockey.se/truppen ...en skam för Djurgårdens IF för all framtid!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

DIF_Soldier skrev:
kryddan skrev:Orkar inte. Den här matchen är värre än den mot ajk. Stick.
En godkänd period där vi sliter arslet av oss, efter 3-4 slår vi AV på tempot, slänger bort puckar och spelar bajs.

Onödigt, men ljusglimten är att vi bevittnade ett embryo till ett seglivat lag.
3p i nästa match ett måste.
Sandberg ska få fortsatt förtroende.
NEJ
Sandberg är perfekt som inhoppare i såna här matcher, men han är verkligen inget 1:a keepers-ämne, han syns knappt i målet.
Av de 35p DIF tagit kan man tacka Wesslau för iaf hälften.
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2011-11-29 21:36:44, redigerad totalt 1 gånger.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Sline skrev:
jensa85 skrev:Du får skriva hur mycket du vill sline, när skrev jag att det inte var okej att andra får skriva?
Hahaha, precis. Du har fattat allt.
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

+ Publiken
+ Första femman
+ Tellan
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Mäklaren skrev:
jensa85 skrev:
Mäklaren skrev:Herregud vilket bottenlöst horribelt skitlag DIF är. Det är samma visa som ifjol: några godkända matcher i rad (som man själva tycker är hur bra som helst), sedan vänder man hem och blir våldtagna på ett välfyllt Hov.

Plus till Otto och Jimmie. Resten kan bajsa ner sig.
Just dom bägge är verkligen fruktansvärt bra nu. Mackan är egentligen alldeles för dålig för de bägges formtoppar dom nu prickat in.
Ottosson tror jag inte sett så här bra sen guldtiderna.
Ja Otto ser oförskämt bra ut. Oerhört bra överallt. Mackan kan inte åka skridskor och det är ingen nyhet. Jimmie är het som fan.

Printz är också okej. Boumedienne och Kyle är en skam för DIF. Holmqvist likaså. Dessutom är våra unga backar pinsamt bedrövliga. Där brister det i utbildningen.
Skulle egentligen vilja lägga till några spelare till som inte hör hemma i DIF men väntar nog med det.
Användarvisningsbild
android

Djurgårdens IF - MODO, 29/11 2011

Inlägg av android »

Intressant live-match. Hyfsat spel fem mot fem. Dåligt PP och ett par flaxmål från Modo.

Bra drag idag.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Den svårflörtade Pipharen....

Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2011-11-29 21:46:14, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
Sline

Inlägg av Sline »

jensa85 skrev:
Sline skrev:
Så du påstår att du hade kallat folk okunniga om vi vunnit Sm guld och alla hyllat laget?
http://www.difhockey.se/truppen ...en skam för Djurgårdens IF för all framtid!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Det håller ju som bekant inte att göra såna bedrövliga backprestationer som vi stundvis står för.
Soppatorsk modell värre efter halva 3:e perioden, har lite förståelse för det faktiskt.

Annars är vi helt underbart duktiga på spel utan målvakt! Våra spelskickliga backar får återigen briljera i det momentet.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Sline skrev:
jensa85 skrev:
Sline skrev:
Så du påstår att du hade kallat folk okunniga om vi vunnit Sm guld och alla hyllat laget?
Hur mår du?

Nu räcker det. Ovidkommande personliga pajkast sköter ni via PM om det måste skötas över huvudtaget. //Mod.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Tycker vi, faktiskt, gör en bra match. Vi skänker tyvärr bort den genom försvarsmissar (som vanligt) i första perioden. Annars tycker jag att spelet är bland det bästa vi presterat den här säsongen. Med lite tur hade vi fått in ett par baljor redan i första perioden. Vid Tims friläge är ju Tellan ute och handlar korv. Modo är bättre än deras tabellplacering visar.

Visst, det blir 0-4 och Modo slappnar av och släpper till viss del upp oss till 3-4. Men det beror ABSOLUT INTE bara på modoh. Vi spelar snabbt, med hög intensitet, tacklas och passningarna sitter bättre på bladet än oftast förr.

Tycker vi gör en bra match, men skänker bort den med missar i första perioden.

Wesslau är så klart chanslös på målen. Den som får för sig att Tellan är en bättre målvakt efter dagens match är en idiot. Sandberg gör bra ifrån sig när han kommer in. Annars går plusen framför allt till förstakedjan.

Edit: Det jag är mest missnöjd med är att vi verkar vara serien i SÄRKLASS sämsta lag vad gäller att plocka målvakten i rätt läge.

Edit2: Satt på Larrys och hade två inavlade idioter från ö-vik bredvid mig. FYFAN, jag ville ha en attackyxa, det var vad jag ville.
Senast redigerad av kaminor den 2011-11-29 22:07:43, redigerad totalt 3 gång.
Skriv svar