Växjö Lakers - Djurgårdens IF, 18/11 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Växjö Lakers - Djurgårdens IF, 18/11 2011

Inlägg av Jim Morrison »

Kentta skrev:
Jim Morrison skrev:
Kentta skrev:
pulverapa skrev:Helt okej bortamatch! Ett fall framåt. Klart mer imponerande än hemmamatchen mot FBK som inte var någon värdemätare.
+1.

Tyvärr, så kommer dom flesta endast komma ihåg tredjeperioden.
Med all rätt. Det laget visar upp i den tredje perioden är DIF i ett nötskal, denna och förra säsongen. Sjukt trist bara.
Tycker att vi ska lägga fokus på dom två oerhört bra perioder vi gjorde innan det, men det är ju bara jag.
Jahapp. Som alltid då? Du låter som någon av tränarna under intervju efter förlust.

"Vi är bra med i dom två första sedan händer någonting - jag vet inte vad - men vi tar med det till nästa match och hoppas på en bättre insats där."

Okej om laget hade visat upp någon annan sorts spelutveckling, men nu ser det fan likadant ut varje, jävla, match.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Don66-2
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Don66-2 »

Jim Morrison skrev:Hardy om systemet, och hur man inte ska ändra;

"Nej, vi har haft det i tre år nu så."

Haha, endast en gammal mans envishet. Och dess envishet kör oss ned i botten.
Han pratade om tränarnas system att ta var tredje dust med media, inte spelsystemet!
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Jim Morrison skrev:Hardy om systemet, och hur man inte ska ändra;

"Nej, vi har haft det i tre år nu så."

Haha, endast en gammal mans envishet. Och dess envishet kör oss ned i botten.
Om nu Hardy & Co vill ha det så, så låt dom..

Hade Hardy tagit intervjuven efter derbyt så hade alla gnällhalsar skrikit på vad han hade sagt i den så vad hade det hjälpt?
Jag är inte arg, och inte besviken.
gurra

Inlägg av gurra »

Jim Morrison skrev:

Okej om laget hade visat upp någon annan sorts spelutveckling, men nu ser det fan likadant ut varje, jävla, match.

Det ser mycket bättre ut nu än vad det gjorde i början a sässongen. Känns som att iaf 2 kedjor börjar komma igång på riktigt. Jag ser mycket positivt på framtiden!
Användarvisningsbild
Challen
Säsongskort: Ja

Inlägg av Challen »

Vart har Hardy gjort intervjuer? :shock:
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Jim Morrison skrev: Jahapp. Som alltid då? Du låter som någon av tränarna under intervju efter förlust.

"Vi är bra med i dom två första sedan händer någonting - jag vet inte vad - men vi tar med det till nästa match och hoppas på en bättre insats där."

Men vad i helvete är ditt problem? Så du tycker alltså inte att dom två första perioderna är bättre än på bra länge? Något att bygga vidare på?

Om dom skulle spelat skit hela matchen och förlorat så skulle jag varit lika bitter som du, men du är fan bara löjlig. Nu gjorde vi en dålig period, men två riktigt bra perioder innan det. Varför bara fokusera på den sämre? Fyfan.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Jag kunde inte hålla mig. Sudden bojkottade jag i vredesmod, men när ilskan hade lagt sig smög sig nyfikenheten på. Åberg suddade, med sin delikatess, ut det sista som fanns av min ilska och Fimpen gjorde kvällen en aning lugnare. Dessutom bjöd Iggulden på ett gott skratt med sina urusla försök till straffar.

Nu kommer jag att kunna sova gott i alla fall till slut. Men om inte DIF vinner på tisdag kommer jag att bojkotta laget fram till jul.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Är försiktigt positiv...
Såg Frölunda senast bli mosade i Växjö..
DIF krigar och gör det förbannat bra trots 1-3 tapp .
Härligt att "Fimpen" kliver in i och visar riktig tåga...
Bra DIF . Nu vill jag se Frölunda malas ner till fiskmjöl på tisdag ...
MGC

Inlägg av MGC »

Tycker att det var en okej match fram till att vi lev bekväma i tredje. Mot färjestad upplevde jag att alla kämpade hela tiden, i dag var det likadant fram till 3-1 ledninen, då smög en rädsla in att förlora i stället för viljan att vinna.

Ja, ser i alla fall ljusare ut än på länge, 1 poäng borta i nästa match och 3 hemma, då kan man lägga undan asma sprayen ett tag!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Kentta skrev:
Jim Morrison skrev: Jahapp. Som alltid då? Du låter som någon av tränarna under intervju efter förlust.

Men vad i helvete är ditt problem? Så du tycker alltså inte att dom två första perioderna är bättre än på bra länge? Något att bygga vidare på?

Om dom skulle spelat skit hela matchen och förlorat så skulle jag varit lika bitter som du, men du är fan bara löjlig. Nu gjorde vi en dålig period, men två riktigt bra perioder innan det. Varför bara fokusera på den sämre? Fyfan.
Mitt problem? Ja, vad tror du? Att suga i 60 minuter har aldrig varit Djurgårdens problem, utan det är ojämnheten som vi har sett i snart två år nu. Två bra perioder, sedan en värdelös. Två värdelösa sedan en bra. En bra match, sedan tre dåliga. Etc, etc. Okej, du kanske är frälst nu men för mig kommer det krävas två stycken matcher där dom spelar bra i 60 minuter innan jag blir lite positiv. Sorry, men det är jag.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

För övrigt: Plus till Åberg och Honken. Men varför lirar inte Åberg och Zibbe tillsammans? Tror att både dessa skulle få ut mer av att spela ihop. Carlsson lika trött och ofarlig som vanligt (nåja, han jobbar ju bra i alla fall). Otto - vilken kille! Grym för tusan! Mackan tycks också vara i bättre form för närvarande. Bra av Printz också!

Utöver det ett stort, fett minus till Kyle. Vad har hänt?
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Tillbaka på ruta ett igen då... Vi gör en jättebra första period, den andra är okej, och den tredje så skämmer våra grabbar ut oss igen. Fanns bara tre poäng i denna och sen att Färjestad vann överraskande borta mot Brynäs så blev det ännu värre. Sen känner jag det är dags att hänga ut en ensam spelare igen för nu är måttet fan rågat. Ni gnäller på Mattias Carlsson så att forumet fullständigt väljs över av skit, när vi har en så talanglös tjockskalle i Mathias Tjärnqvist på isen. Carlsson jobbar och åker griller, Mika jobbar och åker griller, Tjärnqvist är tjock och ramlar i hörnen. Otränad kort och gott och att han överhuvudtaget får spela måste vara den största missen sen petningen av Tim. Bänka dig själv och kom inte tillbaka, du ska inte vara på isen, du hör hemma framför soffan med ett gott wienerbröd och en gyllengul Stockholmsbira.

Kul att man äntligen satte Fimpen på en straff och det lönade sig direkt. Att Kempe återigen får slänga en straff åt helvete är ju mer än måttligt beklagligt. Ser hellre Bom Bom slå en i nuläget! Sen har vi detta ständiga problem i Kyle. Vad har hänt men jänkaren, han ser ut som en nervös påtänd jättekanin som han håller på på isen. Lugna ner dig och kom igen för helvete...

Bra match av Tim-kedjan igen och bra match av Almtorp-kedjan. På backen var det Printz och Honken som dominerade och tråkigt nog var Wesslau mänsklig idag. Returen tredjemålet är minst sagt katastrof. Såg ut som han siktade på den enda Växjö-spelaren i zonen.

Nepp, kan vi få grabbarna att spela som mot Färjestad och som första perioden idag så kan vi klara oss undan kvalserien och kanske nosa på en niondeplats. Men fortsätter vi sälja oss som fnask och lägga oss som Anna Anka så blir det match mot Sundsvall nästa år.

Sen hur jävla svårt ska det vara, sätt stopp för dessa kulturlösa lag som kan vandra upp i Elitserien hur som helst med sina feta chipsmiljardärer och sina inköpta sterioid-invandrare. Seriöst, blir äcklad när de enda spelarna man behöver va skraj för mot Växjö heter något som inte ens tyda.se klarar av att uttala. Usch vilken plastförening, lhc ligger till och med i lä!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Haha, grymt kul att Fimpen fick lägga. Men det är lite samma sak som med Norman. Fimpen har satt sina 9 av 10 senaste straffar i DIF. ALLA mellan benen. Han satte åtta raka säsongen 07/08, sen var det allmänt känt att han bara kan lägga dom där och han missade... och har inte fått lägga sen dess. Som med Normans första kryss, nu skär dom av vinkeln.

Fimpen och Norman är nödfallsskyttar eftersom de bara har en grej. Kempes självförtroende måste vara ruggigt lågt nu men han har ändå många olika finter att plocka fram och har ju bevisligen satt en del straff, på många olika sätt.
Expert.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Metal Machine skrev:Men om inte DIF vinner på tisdag kommer jag att bojkotta laget fram till jul.
"Sjuuung när vi har vinst på gång och svik när det går snett?"

Nu vet jag inte om du är seriös (tvivlar på det), men om du tänker bojkotta DIF fram till jul om vi förlorar i Scandinavium, där Frölunda har tagit 30 av 36 möjliga poäng på 12 matcher den här säsongen, ja då kommer du inte saknas. Det är lika bra att du sitter hemma och tjurar då.

Skönt med en seger i alla fall. Det är bra för självförtroendet.
Matchens bästa spelare var utan tvekan Almtorp och Norman. Jävlar vilket snurr dom hade i Växjös zon flera gånger om i matchen. Hoppas dom fortsätter så.
Wesslau var som vanligt även riktigt bra han med.

Sämst idag var förstakedjan som var inne på samtliga baklängesmål. Bedrövligt är ordet.

Sen undrar jag varför Kempe får lägga straffar, han är verkligen usel på det. Ingen fart kombinerat med att hans finter gick att läsa om i gårdagens tidning, är inget som är ett recept för att sätta pucken i en straffläggning.
Senast redigerad av Salas den 2011-11-18 22:01:43, redigerad totalt 3 gång.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Fem pinnar på de här två matcherna är två mer än vad jag trodde på förhand. Men jag är självklart jävligt bitter över att vi torskar bonuspoängen på det sättet vi gör, särskilt eftersom att det är till en konkurrent i botten och med tanke på den omöjliga bortamatchen på tisdag.

Men jag är ändå försiktigt positiv inför framtiden, jag hoppas att den senaste tidens turbulens varit en väckarklocka för lagledningen och att det kan ha galvaniserat truppen. Men man vet ju aldrig med DIF, många gånger har det tänts en strimma hopp som släckts igen ganska omgående.
Metal Machine skrev:
Nu kommer jag att kunna sova gott i alla fall till slut. Men om inte DIF vinner på tisdag kommer jag att bojkotta laget fram till jul.

Så om Djurgården inte vinner borta mot ett lag som tagit 30 av 36 poäng på hemmaplan så ska du "bojkotta" laget? Gulligt. :roll:
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Skriv svar