Djurgårdens IF - Luleå HF, 22/10 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Millwall
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 22/10 2011

Inlägg av Millwall »

Svika är Bajenstyle... Däremot ska det självklart markeras att nuvarande inställning bland spelarna och nuvarande spel inte accepteras.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Lee Harvey Oswald skrev: Likadant som Herr stork med familj, ner med huvudet i sanden och ”blunda bort” problemen så löser sig allt.
:lol:
Struts?
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

kaminor skrev:
Lee Harvey Oswald skrev: Likadant som Herr stork med familj, ner med huvudet i sanden och ”blunda bort” problemen så löser sig allt.
:lol:
Struts?

Ah, skitsamma. långa ben.... fjädrar...typ

Haha :D
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Lee Harvey Oswald skrev:
Magnutz skrev:Jo, men som sagt. Sviker vi nu är vi sämre än bajen. Vad vinner Djurgårdens IF Hockey på att vi sviker. Ovärt. Fruktansvärt trist.

Man kan som du vet vända och vrida på allt.
Görs ingenting NU, då är vi inom en inte allt för lång framtid DIF-Fans-Hockey....på en rink nära dig
Jag vänder och vrider inte på en enda jävla sak. Det jag säger är: Min "relation" är med klubben, föreningen. Spelare och ledare kommer och går, men föreningen är där den varit sedan 1891. Klyschigt?! Inte mig emot.

Att markera för en klubb som presterar dåligt på isen genom att inte gå på matcher, att skrika att man hatar den och helst vill se ledare och vissa spelare "halshuggna" är oförenligt med Djurgårds-andan som vissa här förespråkar. Åtminstone verbalt.

Att hacka spelares prestationer under match eller efter hör till. Att ifrågasätta ledares coachning hör till. Men att överge, att hata, att svika sitt lag. Det HÖR INTE TILL. Vänd på det du...

Till dig som överväger att bojkotta DIF Hockey nu: Du är inte en Djurgårdare. Inte så som JAG ser det i alla fall.

Om du däremot samlar mod och ringer en klubbrepresentant och för fram tankar och åsikter för att försöka hjälpa till att förändra konstruktivt är det en helt annan sak. Om supporterföreningen (JK etc) samlar ihop en grupp på fem pers som stämmer möte med DIF Hockey och pratar om hur det ser ut och ser till att snacka om saken. Fine. Men överger du DIF Hockey nu så är det bara anus.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
henka83

Inlägg av henka83 »

Magnutz, Kära gosse....

Ingen här inne sviker DIF, däremot så får man väl för fan svika denna ledning/tränarstabb/organisation? Att jag ska sponsra/köpa årskort/souvenirer och allt fan det är kommer jag aldrig sluta med. Sen om jag går eller inte det är saksamma. Sålänge denna ledning inte agerar eller kommer ut med en redogörelse för vad man misslyckats med och hur man ska vända detta så kommer inte jag visa mig på hovet/globen.

Jag må vara jävligt gnällig här med flera andra. Men jag tror också det är sunt och jävligt mycket DIF i det. Vi har varit framgångsrika i både fotboll/hockey under min tid i livet och har alltid haft en och samma drivkraft år efter år och det är att etablera oss i toppen och ha chans på guld. Missminner jag mig inte så hade denna trupp precis den målsättningen, SM-GULD och top4 placering i tabellen.

Man har tills nu presterat i klass med Timrå, ja om inte sämre tom. DIF har varit "bättre" än sina motståndare i EN ENDA JÄVLA MATCH, möjligtvis Timrå borta, och det va mot Linköping hemma. Borta mot Linköping gjorde man en bra match, likaså HV, men vi va INTE BÄTTRE. Inte änns Timrå har varit så usla.

Det är bara sanning och inget man kan blunda för, vi hade haft en permanent plats i botten om inte fru fortuna varit med oss, och så sitter folk härinne och gnäller att vi har otur, PINSAMT och ännu mer PINSAMT. Iställer får vi som sitter här och gnäller och gnäller yxa efter yxa av folk som är precis lika deprimerade och kravlösa som våran kära upplaga ano 2012.

Har ni ingen drivkraft, pansion, vinnarskalle, eller något som helst hockeykunnande? Min son (1år) ser för fan att detta lag är sämre än fotbollslagets 10 första matcher. Vi är ett riktigt soplag, som hör hemma i botten och JAG och andra i DIF-FAMILJEN accepterar inte det. Man har en lönebudget som är i toppen av elitserien och man presterar för att ha den sämsta, och då måste man få gnälla och ställa vissa ultimatum.

Jag tror nu att det är väldigt många som vill ha svar på tal vad som försigår bakom dörrarna, spelarna ser inte glada ut för tillfället, nåt är fel, men vad? Jag tycker Järlan/ordförande/tränarstabb eller någon kan prata ut i DIF-tv och i ärlighetens namn försöka lugna oss. Jag tror det här tyvärr kommer synas på publiksiffror, sponsorpengar och kanske än längre ner, degradering inom snar framtid med alla dessa kosekvenser. Vi ska inte bli nya DIF Fotboll som tappat all publik och stolthet, vi ska gräva oss ur detta, men det gör vi bara om spelare/ledare/organisation kan se oss i ögonen......
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

henka83 skrev:Magnutz, Kära gosse....

Ingen här inne sviker DIF, däremot så får man väl för fan svika denna ledning/tränarstabb/organisation? Att jag ska sponsra/köpa årskort/souvenirer och allt fan det är kommer jag aldrig sluta med. Sen om jag går eller inte det är saksamma. Sålänge denna ledning inte agerar eller kommer ut med en redogörelse för vad man misslyckats med och hur man ska vända detta så kommer inte jag visa mig på hovet/globen.

Jag må vara jävligt gnällig här med flera andra. Men jag tror också det är sunt och jävligt mycket DIF i det. Vi har varit framgångsrika i både fotboll/hockey under min tid i livet och har alltid haft en och samma drivkraft år efter år och det är att etablera oss i toppen och ha chans på guld. Missminner jag mig inte så hade denna trupp precis den målsättningen, SM-GULD och top4 placering i tabellen.

Man har tills nu presterat i klass med Timrå, ja om inte sämre tom. DIF har varit "bättre" än sina motståndare i EN ENDA JÄVLA MATCH, möjligtvis Timrå borta, och det va mot Linköping hemma. Borta mot Linköping gjorde man en bra match, likaså HV, men vi va INTE BÄTTRE. Inte änns Timrå har varit så usla.

Det är bara sanning och inget man kan blunda för, vi hade haft en permanent plats i botten om inte fru fortuna varit med oss, och så sitter folk härinne och gnäller att vi har otur, PINSAMT och ännu mer PINSAMT. Iställer får vi som sitter här och gnäller och gnäller yxa efter yxa av folk som är precis lika deprimerade och kravlösa som våran kära upplaga ano 2012.

Har ni ingen drivkraft, pansion, vinnarskalle, eller något som helst hockeykunnande? Min son (1år) ser för fan att detta lag är sämre än fotbollslagets 10 första matcher. Vi är ett riktigt soplag, som hör hemma i botten och JAG och andra i DIF-FAMILJEN accepterar inte det. Man har en lönebudget som är i toppen av elitserien och man presterar för att ha den sämsta, och då måste man få gnälla och ställa vissa ultimatum.

Jag tror nu att det är väldigt många som vill ha svar på tal vad som försigår bakom dörrarna, spelarna ser inte glada ut för tillfället, nåt är fel, men vad? Jag tycker Järlan/ordförande/tränarstabb eller någon kan prata ut i DIF-tv och i ärlighetens namn försöka lugna oss. Jag tror det här tyvärr kommer synas på publiksiffror, sponsorpengar och kanske än längre ner, degradering inom snar framtid med alla dessa kosekvenser. Vi ska inte bli nya DIF Fotboll som tappat all publik och stolthet, vi ska gräva oss ur detta, men det gör vi bara om spelare/ledare/organisation kan se oss i ögonen......
Dåså. Börja gräva. Det enda jag läser här är i denna tråd är skräp. Okvalificerat skräp. Sånt jag förväntar mig se på flashback eller kanske sorkarnas forum.

Att sitta här och kalla föreningens representanter för det ena och det andra och säga att "... om inte Hardy avgår... så kommer inte jag på fler matcher..." är bara skräp. Det tillför absolut inte något. Inte ett dyft. Skräp.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Magnutz skrev: Jag vänder och vrider inte på en enda jävla sak. Det jag säger är: Min "relation" är med klubben, föreningen. Spelare och ledare kommer och går, men föreningen är där den varit sedan 1891. Klyschigt?! Inte mig emot.

Att markera för en klubb som presterar dåligt på isen genom att inte gå på matcher, att skrika att man hatar den och helst vill se ledare och vissa spelare "halshuggna" är oförenligt med Djurgårds-andan som vissa här förespråkar. Åtminstone verbalt.

Att hacka spelares prestationer under match eller efter hör till. Att ifrågasätta ledares coachning hör till. Men att överge, att hata, att svika sitt lag. Det HÖR INTE TILL. Vänd på det du...

Till dig som överväger att bojkotta DIF Hockey nu: Du är inte en Djurgårdare. Inte så som JAG ser det i alla fall.

Om du däremot samlar mod och ringer en klubbrepresentant och för fram tankar och åsikter för att försöka hjälpa till att förändra konstruktivt är det en helt annan sak. Om supporterföreningen (JK etc) samlar ihop en grupp på fem pers som stämmer möte med DIF Hockey och pratar om hur det ser ut och ser till att snacka om saken. Fine. Men överger du DIF Hockey nu så är det bara anus.
Magnutzzzzzzz...
Det var alltså jag som gjorde en vändning, så du kan tagga ner från ditt höga falsettläge.

Jag stödjer DIF genom mitt medlemskap, matchbiljett på Hovet och PPV.
Ser det inte som min uppgift att lösa problem som uppstår under en säsong, då DIF:s organisation redan har ett flertal välavlönade personer som ska ta ansvar för dessa frågor.
Har vid några tidigare tillfällen samspråkat Järlan och Ednertz bla, så visst, det kan vara ett sätt att vara mer konstruktiv.
Att bojkotta DIF har nog aldrig varit helt aktuellt för mig.

Alla är vi olika individer, vi tar oss an problem på olika sätt, mer eller mindre smart.
Men när du går ut och förklarar vilka som är riktiga Djurgårdare här så blir det bara tramsigt
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
henka83

Inlägg av henka83 »

Fans har levererat länge i både med och motgång på läktaren, igår tog uppenbarligen energin även slut där.

En intressant fråga jag vill ställa, men som man bara kan spekulera i:

Hur hade DIF presterat utan klack? Skulle vi ligga klart sist? Eller kanske i toppen? (;))
Användarvisningsbild
Doyle
Säsongskort: Ja

Inlägg av Doyle »

Börjar bli genuint orolig för detta lag och lagbygge. Alla pratar om att serien är i sin linda och man försöker slipa bort misstagen. Det är små marginaler och allt annat som uttrycks från ledarstabben låter inte ens trovärdigt. Finns liksom ingen tanke i spelet vad jag kunnat utläsa iaf. Laget börjar ofta i god krigarstil och skyfflar ner pucken i anfallszon och alla orkar åka efter. Efter ett tag tryter dock orken men inte spelideen utan pucken skyfflas in men ingen orkar kämpa den kvar och vi blir våldtagna i form av giftiga kontringar. Så summan av kardemumman vi har inte material att spela "Hardy hockey" inse det snälla...ledare i båset. Vill inte bli ett åtlöje som Djurgårdare. Det gäller nu att ta ett samlat grepp och vända denna misserabla inställning hos spelare och ledare innan det är för sent, suck (:@((
henka83

Inlägg av henka83 »

henka83 skrev:Fans har levererat länge i både med och motgång på läktaren, igår tog uppenbarligen energin även slut där.

En intressant fråga jag vill ställa, men som man bara kan spekulera i:

Hur hade DIF presterat utan klack? Skulle vi ligga klart sist? Eller kanske i toppen? (;))
Edit: Det som är jobbigt är att det finns spelare i andra klubbar som skulle dö för att spela i DIF, och som skulle göra allt för skölden. Folk som verkligen älskar att åka in för våra underbara fans.
Dagens spelare har tyvärr tagit det för givet....
Användarvisningsbild
Daniel942
Säsongskort: Ja

Inlägg av Daniel942 »

Äckligt att se hur många som drar när Luleå gör 1-3. En match är 3 perioder, 20 minuter var + ev. förlängning!
Sen klagas det på att spelarna inte står upp för skölden och bla bla. Ni är inte mycket bättre.
DIF!
Highwind

Inlägg av Highwind »

Svika och svika. För mig handlar det om enkel logik. DIF och kanske hela elitserien producerar just nu en tråkig ishockey med sitt defensiva spel utan finess. Det är knappt så att jag orkar titta på tv-apparaten under DIF's matcher. Denna "dump and chase-hockey" är verkligen döden. Att det sedan blir färre och färre tacklingar i svensk hockey gör inte saken bättre.

Nu behövs en europaliga mer än någonsin. Och vi ska behålla en stor rink så vi kan se lite spel istället för transatlantisk tråkhockey.
henka83

Inlägg av henka83 »

Daniel942 skrev:Äckligt att se hur många som drar när Luleå gör 1-3. En match är 3 perioder, 20 minuter var + ev. förlängning!
Sen klagas det på att spelarna inte står upp för skölden och bla bla. Ni är inte mycket bättre.
Nu har jag inte varit och kollat på matchen, men det kan väl mer vara att man har bil och vill slippa köer. Så när matchen är "körd" så går man väl i ren automatik? Att klacken lämnar är väl kanske en annan sak, men de visade sitt missnöje vilket jag i detta fall backar upp till 100%. De har levererat i med- och motgång länge nu....
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Lee Harvey Oswald skrev:
Magnutz skrev: Jag vänder och vrider inte på en enda jävla sak. Det jag säger är: Min "relation" är med klubben, föreningen. Spelare och ledare kommer och går, men föreningen är där den varit sedan 1891. Klyschigt?! Inte mig emot.

Magnutzzzzzzz...
Det var alltså jag som gjorde en vändning, så du kan tagga ner från ditt höga falsettläge.

Jag stödjer DIF genom mitt medlemskap, matchbiljett på Hovet och PPV.
Ser det inte som min uppgift att lösa problem som uppstår under en säsong, då DIF:s organisation redan har ett flertal välavlönade personer som ska ta ansvar för dessa frågor.
Har vid några tidigare tillfällen samspråkat Järlan och Ednertz bla, så visst, det kan vara ett sätt att vara mer konstruktiv.
Att bojkotta DIF har nog aldrig varit helt aktuellt för mig.

Alla är vi olika individer, vi tar oss an problem på olika sätt, mer eller mindre smart.
Men när du går ut och förklarar vilka som är riktiga Djurgårdare här så blir det bara tramsigt
har närmat mig mer basiga toner.

Med "riktiga Djurgårdare"-resonemanget ville jag bara peka med hela handen åt de som är så jävla "alltid oavsett" när det går bra eller när vi råkar vinna och som sen kommer hit och skriker könsord och kräver den ene och den andres omedelbara avgång. Nu, i denna tråd är det #25 som helst ska självdö och om han tar med sig Montén är ju det att betrakta som en sign-on-bonus. Hardy, den jävla ihoptorkade gubbjäveln, han borde redan sitta i båten på väg över floden Styx för han är slut och kan inget etc. Att kräva Hardys och de andras avgång är ju bara korkat. Ska DIF betala deras löner då samtidigt som det måste tas in någon annan som ska avlönas för att täcka upp för Hardy/Micke/Tomas?!

Hur som helst. Det är en sak, tycker jag, när Mäklaren river av sina arkebuserings-salvor efter skitmatcher. De har ofta en syrligt ironisk klang eller sarkastisk (även han begår forum-fadäser, men ...).. De flesta andra här som kräks på DIF gör det lika träffsäkert och taktfullt som en snubbe med Asperbergers. Fullständigt off the mark. Könsord, annat. Fullständigt opassande.

Jag håller med om att det borde tas ett ordentligt möte. Av något slag (Som FBK gjort). För visst fruktar vi en skitsäsong nu. Det jag är mest rädd för är det jag såg igår. Det såg glädjelöst ut. Det såg uttråkat ut. Sånt är livsfarligt. Om jag uppfattade det fel är jag bara glad, men det såg ut som och kändes som att laget inte har harmoni. Varje man en ö. Jag är rädd för att glädjen saknas.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Jag har nog aldrig varit så besviken på ett Djurgårdslag någonsin som jag är just nu. Då har jag ändå följt fotbollen på senare år. Det är som man vill misslyckas! Stoltheten går före vinsten....

Djurgården är som några påpekar som en struts som kör huvudet i backen och väntar på bättre tider. Upp med skallen och agera, eller kliv åt sidan. Det finns andra människor som är beredda att göra jobbet fullt ut. Tror nästan att majoriteten härinne skulle göra ett bättre jobb än Hardy just nu. Skulle förmodligen vråla mig hes i örat på spelare som Ölvestad när de inte ger järnet. Jag skulle be Kempe gå och byta om efter hans miss på 1-2 målet. Kyle skulle sitta på första bästa flyg hem. Micke Johansson skulle ha en skridsko i röven efter hans garvande i intervjun, och avslutningsvis så skulle Linkan glida runt och leverera flippmackor i PP i röd tröja nr 23.

Men så länge ledningen ignorerar problemet så kommer vi förlora. Så länge Ottawa och Mika fortsätter våldta oss i stjärten meda Järlan skriker "MERA MERA" så kommer vi förlora. Så länge Hardy leder sin korphockey där alla är lika värda, även den feta ungen som inte ens kommer över sargen, så kommer vi förlora.

Därför hoppas jag att samtliga supportrar väljer att markera redan nästa hemmamatch. En period med ryggen mot isen? En period där man konstant sjunger Fredrik Brembergs Järnkaminer? Challe Berglunds Järnkaminer? Tom kortsida under en period? Vafan som helst, en tydlig gest att det här är inte okej någonstans. Jag betalar inte in tusentals varje säsong för det jag såg igår. Inte en chans, jag är inte bara Djurgårdare, jag är en kund också...
100% DJURGÅRDSJ***L
Skriv svar