SirDIFalot skrev:Gällande PP tror jag Kyle lider av att han numera är en av de spelarna som ska styra allting. När han var här sist stod han bara på blå och laddade för skott, hans direktskott är ju ett av det bästa jag sett i DIF sedan millieniumskiftet. Honken skulle aldrig kunna skjuta direkt på en flippmacka som Kyle kan. Krüger kunde verkligen slå dom. Nu när vi har Sillen-Almtorp-Tjärnqvist inne i PP så blir Kyle helt plötsligt en av spelarna som ska stå för det kreativa... Njae. Vill inte tjata om att vi skulle investerat i playmakers istället för Almtorp och Carlsson men det hade fan gynnat varenda spelare i hela laget.
Helt klart med dig här. Det är uppenbart nu efter att inledningen är över och vi är inne i säsongen. Vi har inga "stars" - inga mönsterbrytare, om man inte räknar Åberg och det gör inte jag för han är för ung än och bryter inte mönstren ofta nog. En Oscar Möller, en Mike Iggulden.. En eller ett par snuskigt läckra spelare som gör mål och som luckrar upp motståndet lite. Det är sååå mycket värt att ha en lina som de andra lagen måste anpassa sig efter för det öppnar upp för övriga kedjor att prestera.
Så, jag håller med dig här. Vi hade behövt spets.
Edit: #78 sög. (joke)
Vad har han, 3+2 efter 12 matcher? Spets? Njae... Inte vad han visat hittils i varje fall.
Har för mig att Bombom gjorde sina sedvanliga dundermissar. Skillnaden nu var att andra spelare snabbt klev in och täckte upp för dem, varför de inte blev lika tydliga. Kyle var dålig i dag, det håller jag med om, men det måste finnas någon måtta på kritiken. Han har varit vår solklart bästa back i offensiven såhär långt. När Honken kommer in får vi äntligen en back som kan skjuta bra i PP, det är ett av våra stora problem just nu. Kyle måste våga skjuta mer. Senast han var här noterade jag att han kanske inte sköt så hårt, men nästan alltid träffade mål. Vill gärna se mer av det framöver.
Ottosson var bra redan förra matchen. Han har verkligen klivit fram. Hoppas att detta håller i sig.
Återigen får vi tydliga bevis på att vi skulle behöva en Bremberg och det värsta är att det inte borde vara så dyrt att förmå honom att skriva på. Helt otroligt att inte ledningen håller med om detta. Mika lär ju komma ändå.
SirDIFalot skrev:Gällande PP tror jag Kyle lider av att han numera är en av de spelarna som ska styra allting. När han var här sist stod han bara på blå och laddade för skott, hans direktskott är ju ett av det bästa jag sett i DIF sedan millieniumskiftet. Honken skulle aldrig kunna skjuta direkt på en flippmacka som Kyle kan. Krüger kunde verkligen slå dom. Nu när vi har Sillen-Almtorp-Tjärnqvist inne i PP så blir Kyle helt plötsligt en av spelarna som ska stå för det kreativa... Njae. Vill inte tjata om att vi skulle investerat i playmakers istället för Almtorp och Carlsson men det hade fan gynnat varenda spelare i hela laget.
Helt klart med dig här. Det är uppenbart nu efter att inledningen är över och vi är inne i säsongen. Vi har inga "stars" - inga mönsterbrytare, om man inte räknar Åberg och det gör inte jag för han är för ung än och bryter inte mönstren ofta nog. En Oscar Möller, en Mike Iggulden.. En eller ett par snuskigt läckra spelare som gör mål och som luckrar upp motståndet lite. Det är sååå mycket värt att ha en lina som de andra lagen måste anpassa sig efter för det öppnar upp för övriga kedjor att prestera.
Så, jag håller med dig här. Vi hade behövt spets.
Edit: #78 sög. (joke)
Vad har han, 3+2 efter 12 matcher? Spets? Njae... Inte vad han visat hittils i varje fall.
Tror han hade passat in hos oss.
Tveksam om jag skall vara ärlig, dessutom är han gnagarsvin enligt egen utsago (har jag för mig jag läste) så jag är mest glad att slippa honom.
Men annars håller jag naturligtvis med. Vi hade behövt någon annan än den dyre M.Tjärnqvist som inte tillför ett jävla skit just nu.
Magnutz skrev:M. Tjärnqvist tyckte jag var rätt bra idag?!
Jag kanske är överdrivet kritisk mot Mathias men jag tycker inte han tillför något alls, han ser dock något rappare ut på grillorna igen vilket känns positivt men det är typ det enda.
Boumedienne stabil? Får magsår av att se karln inne på isen varje gång. Vid flera tillfällen komplicerar han enkla pass eller håller i pucken för länge. Dock en förbättring jämfört med tidigare matcher. Men stabil? Nej aldrig.
Annars var Kyle tyvärr riktigt dålig ikväll. Har aldrig sett han så osäker och seg förut.
Segern kan vi tacka Wesslau för. Ruskigt stabil, förutom vid spelet runt mål.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
För övrigt måste jag bara kommentera sågningarna av Kyle en aning, som vissa menar tenderar att hålla i pucken lite för länge under uppspelsfasen. Detta är ett problem men beror mest troligt på att våra forwards ställer upp i mittzon, vilket gör det svårt för våra backar att leverera passningar. Och detta har med vårt spelsystem att göra. Tränarna vill ha det på det här sättet. Kyle har dock förmågan att ta upp pucken istället för att slå indianare ála Claesson.
Metal Machine skrev:Har för mig att Bombom gjorde sina sedvanliga dundermissar. Skillnaden nu var att andra spelare snabbt klev in och täckte upp för dem, varför de inte blev lika tydliga. Kyle var dålig i dag, det håller jag med om, men det måste finnas någon måtta på kritiken. Han har varit vår solklart bästa back i offensiven såhär långt. När Honken kommer in får vi äntligen en back som kan skjuta bra i PP, det är ett av våra stora problem just nu. Kyle måste våga skjuta mer. Senast han var här noterade jag att han kanske inte sköt så hårt, men nästan alltid träffade mål. Vill gärna se mer av det framöver.
Ottosson var bra redan förra matchen. Han har verkligen klivit fram. Hoppas att detta håller i sig.
Återigen får vi tydliga bevis på att vi skulle behöva en Bremberg och det värsta är att det inte borde vara så dyrt att förmå honom att skriva på. Helt otroligt att inte ledningen håller med om detta. Mika lär ju komma ändå.
HA HA.. Så när Kyle återigen är usel så måste det finnas någon måtta på kritiken, men du ger samtidigt Boumedienne kritik för sina dundermissar (vilka missar).....
Metal Machine skrev:Har för mig att Bombom gjorde sina sedvanliga dundermissar. Skillnaden nu var att andra spelare snabbt klev in och täckte upp för dem, varför de inte blev lika tydliga. Kyle var dålig i dag, det håller jag med om, men det måste finnas någon måtta på kritiken. Han har varit vår solklart bästa back i offensiven såhär långt. När Honken kommer in får vi äntligen en back som kan skjuta bra i PP, det är ett av våra stora problem just nu. Kyle måste våga skjuta mer. Senast han var här noterade jag att han kanske inte sköt så hårt, men nästan alltid träffade mål. Vill gärna se mer av det framöver.
HA HA..
Ja?
Edit: Okej, nu kom ett förtydligande upp. Kyle har varit bra hittills, Bombom har inte varit det. Vari ligger problemet i detta? Bombom gjorde ett par missar i dag, det är inget jag har antecknat med detaljer och hela kalaset, utan något jag noterade under matchens gång. Jag har inget intresse av att övertyga dig. Bra så.
Senast redigerad av Metal Machine den 2011-10-19 22:06:24, redigerad totalt 1 gånger.
HA HA..
Ja?
Caveman ÄR Josef Boumedienne.
För några säsonger sen var han Printz.
The man set out for one mission and one mission only; to defend the most criticised player on the interwebz. I give you....drumroll.....CAVEMAN!
HA HA..
Ja?
Caveman ÄR Josef Boumedienne.
För några säsonger sen var han Printz.
The man set out for one mission and one mission only; to defend the most criticised player on the interwebz. I give you....drumroll.....CAVEMAN!
...and to boldly go where no Boumedienne has gone before...
Då är det ett gemensamt DIF-spelarkonto som de använder för att klä skott för sina kamrater i.