Djurgårdens IF - Brynäs IF 27/9 2011
Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF 27/9 2011
Okej, vi fick stryk och vi fick stryk helt rättvist. Så är det.
Ska vi get det hela lite mer tid innan vi avskedar Järlan och friställer #78 och säljer Carlsson/Almtorp på Blocket?!
Brynäs är inget skitlag. De är, i mina ögon bättre och hungrigare än många av årets lag. Tippar dem på en topp-4-placering.
Spelar vi som vi gjort sedan försäsongen kommer vi att få det tungt, igen, men jag vägrar tro det. Jag tror vi kommer att spela bättre och bättre. Vad annat kan jag göra?! Att ge upp nu är inte att tänka på.
/M
Ska vi get det hela lite mer tid innan vi avskedar Järlan och friställer #78 och säljer Carlsson/Almtorp på Blocket?!
Brynäs är inget skitlag. De är, i mina ögon bättre och hungrigare än många av årets lag. Tippar dem på en topp-4-placering.
Spelar vi som vi gjort sedan försäsongen kommer vi att få det tungt, igen, men jag vägrar tro det. Jag tror vi kommer att spela bättre och bättre. Vad annat kan jag göra?! Att ge upp nu är inte att tänka på.
/M
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
-
Fast vi har fortfarande inte spelet bra, eller ens godkänt, i 60 (eller ens 45!) minuter i en och samma match på SEX f*cking försök! Underkänt, underkänt, UNDERKÄNT!Kentta skrev:Alltså, förlorade vi med 5-0 mot Timrå eller nåt? För det låter så här..
Fan, vi var fyra man kort mot ett hungrigt och bra Brynäs, det var bra att vi höll emot i en period iaf..
*försöker vara lite positiv*
Hemma. Fruktansvärt besviken IGEN. Vi gör för en gångs skull en hyfsad förstaperiod. Sen kollapsar vi helt. Brynäs är överlägsna i period 2 och 3. Vi är usla, på alla sätt det går att vara usel.
Som det står i artikeln på hemsidan:
"Djurgården mäktar bara med 17 skott på hemmaplan och det går inte att säga annat än att Brynässegern är totalt rättvis och närmast i underkant målmässigt sett till spelet. Djurgården blir helt enkelt totalt utmanövrerat på sin egen hemmabana."
Andra artikeln på hemsidan:
"Bästa publikstarten någonsin [...] Därmed krossade Djurgården ett 32 år gammalt publikrekord, aldrig förr har så många åskådare sett de tre första hemmamatcherna."
Grattis DIF! Ett problem bara. Fortsätter spelarna visa NOLL karaktär, noll vilja och noll skicklighet kommer publiksiffrorna rasa illa kvickt. Det här var sista matchen i det s.k. september-paketet. Jag skulle tippa på att siffrorna till nästa hemmamatch sjunker med typ 1 500 pers, minst. Och det är fan rätt. Nånstans måste nån förstå att publiken kommer svika när laget inte verkar bry sig det minsta. Varför ska då publiken, som får BETALA, bry sig? När inte ens spelarna som får BETALT bryr sig.
+ till Åberg, Wesslau och Sillen.
Minus till andra alla. Usla allihop. Nilson, vad fan hände? Grym på försäsongen - nu lika kass som ifjol.
17 skott på mål. HAHAHAHA.
Att man ska behöva sätta allt sitt hopp till att en 18-åring inte får chansen i NHL. Inte ett litet tryck som vilar på Zibbes axlar.
Hardy. Hur trött är du?
Järlan, ring Linkan?
Som det står i artikeln på hemsidan:
"Djurgården mäktar bara med 17 skott på hemmaplan och det går inte att säga annat än att Brynässegern är totalt rättvis och närmast i underkant målmässigt sett till spelet. Djurgården blir helt enkelt totalt utmanövrerat på sin egen hemmabana."
Andra artikeln på hemsidan:
"Bästa publikstarten någonsin [...] Därmed krossade Djurgården ett 32 år gammalt publikrekord, aldrig förr har så många åskådare sett de tre första hemmamatcherna."
Grattis DIF! Ett problem bara. Fortsätter spelarna visa NOLL karaktär, noll vilja och noll skicklighet kommer publiksiffrorna rasa illa kvickt. Det här var sista matchen i det s.k. september-paketet. Jag skulle tippa på att siffrorna till nästa hemmamatch sjunker med typ 1 500 pers, minst. Och det är fan rätt. Nånstans måste nån förstå att publiken kommer svika när laget inte verkar bry sig det minsta. Varför ska då publiken, som får BETALA, bry sig? När inte ens spelarna som får BETALT bryr sig.
+ till Åberg, Wesslau och Sillen.
Minus till andra alla. Usla allihop. Nilson, vad fan hände? Grym på försäsongen - nu lika kass som ifjol.
17 skott på mål. HAHAHAHA.
Att man ska behöva sätta allt sitt hopp till att en 18-åring inte får chansen i NHL. Inte ett litet tryck som vilar på Zibbes axlar.
Hardy. Hur trött är du?
Järlan, ring Linkan?
Senast redigerad av kaminor den 2011-09-27 21:05:10, redigerad totalt 1 gånger.
Men ändå har vi tagit poäng..Metal Machine skrev:Fast vi har fortfarande inte spelet bra, eller ens godkänt, i 60 (eller ens 45!) minuter i en och samma match på SEX f*cking försök! Underkänt, underkänt, UNDERKÄNT!Kentta skrev:Alltså, förlorade vi med 5-0 mot Timrå eller nåt? För det låter så här..
Fan, vi var fyra man kort mot ett hungrigt och bra Brynäs, det var bra att vi höll emot i en period iaf..
*försöker vara lite positiv*
Håller med dig om att spelet inte alls har varit bra, men är jävligt glad över att vi ens har tagit poäng.
Försöker verkligen se nånting positivt med allt det här men kan seriöst inte hitta nånting som tyder på att vi ska vända på det här...
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det är spelet vi klagar på. Vi har spelat sex matcher nu och varit godkända i en - den första.Kentta skrev:Alltså, förlorade vi med 5-0 mot Timrå eller nåt? För det låter så här..
Allt annat har varit jojjo deluxe.
Men visst, 4 borta... Jag får väl trösta mig med det då.
Sammanfattningsvis, jag orkar snart inte mer Djurgården. Det är som med vanliga droger - roliga i början, men ju mer du använder desto mer skada gör det, och det roliga försvinner mer och mer. Till slut är det roliga helt borta och vad som blir kvar är ångest.
Jag kan inte jubla åt ett mål när jag vet att det var flax.... På samma sätt orkar jag inte bli uppgiven när det blir mål.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2011-09-27 21:01:11, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Underkänt till alla minus Wesslau, även klacken och de på sittplats. Idag var en dålig match ta med första 10 min och glöm resten.
-
Järlan och Hardy kan väl få sitta säsongen ut. Bomboms kontrakt ska rivas rakt av, något som borde ha gjorts för länge sen. Carlsson har i min bok 5-6 matcher på sig att bevisa att han vill spela i DIF. Almtorp gör det över förväntan, ingen skugga över honom.Magnutz skrev:Okej, vi fick stryk och vi fick stryk helt rättvist. Så är det.
/M
Sedan anser jag att vi åtminstone ska jobba för att ta hem Linkan, och en ersättare till Bombom (behöver absolut inte vara någon märkvärdig spelare) måste naturligtvis in illa kvickt.
-
Inga fler mål i första perioden Djurgårn, då går det så här! FAAAN!!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Det är väl isåfall att det inte kan bli sämre.Djurgårn skrev:Försöker verkligen se nånting positivt med allt det här men kan seriöst inte hitta nånting som tyder på att vi ska vända på det här...
Eller vänta nu....det kan det nog bli.

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Tyckte synd om Erik Gustafsson idag, vilken praktusel start på ES-karriären...usch så fel han kom i många byten.
Jag förstår inte riktigt vad som är fel. Cehlin är den enda som får godkänt, tyckte Otto kämpade och slet bättre än tidigare, Åberg gör det också bra, D.Tjärnqvist spelar fan 80% av matcherna känns det som och gör det naturligtvis bra. Men det saknas så oerhört mycket på många spelare...vad har hänt med hungriga Djurgården från 09/10? Varför ser det ut som en påse med nötter försöker lira hockey? Förstår ingenting.
Jag förstår inte riktigt vad som är fel. Cehlin är den enda som får godkänt, tyckte Otto kämpade och slet bättre än tidigare, Åberg gör det också bra, D.Tjärnqvist spelar fan 80% av matcherna känns det som och gör det naturligtvis bra. Men det saknas så oerhört mycket på många spelare...vad har hänt med hungriga Djurgården från 09/10? Varför ser det ut som en påse med nötter försöker lira hockey? Förstår ingenting.
Vi kunde ha varit Färjestad.BOMBOM BOUCHARD skrev:Det är väl isåfall att det inte kan bli sämre.Djurgårn skrev:Försöker verkligen se nånting positivt med allt det här men kan seriöst inte hitta nånting som tyder på att vi ska vända på det här...
Eller vänta nu....det kan det nog bli.
Eller Bajen...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Jag har nämnt det ett antal gånger tidigare, men det kan fan inte nämnas för många gånger. Vi är, likt fjolåret, det enda hemmalag i hela jävla hockeyvärlden som inte lyckas skapa en enda målchans under 60 minuters spel på hemmaplan. Normala hockeylag kör gasen i botten hemma och, speciellt när man ligger under, så sätter de ofta en våldsam press i slutminuterna. Till och med lag som Timrå, Modo och Växjö är ofantligt mycket bättre än oss på att skapa tryck på hemmaplan och vaska fram chansen.
Idag ställer vi, som grädde på moset, upp med en back som stod för en av de sämsta försvarsinsatser jag någonsin skådat i DIF. Erik Gustafsson... jag menar, det är ju synd om människan. Spelar han ens ishockey? Tar för sig som om han vore Ragnarsson, men spelar som en blek kopia av en bakfull Erik Ryman.
Vidare är siraps-Nilson sämst bland forwards, vilket han alltid är. Självförtroendet verkar det dock inte vara något fel på då han har mage att glida omkring på isen och skaka på huvudet åt medspelare när han själv är en fet och seg slöfock. Att Mackan är kapten är ju helt sinnessjukt. Han har inga egenskaper som en kapten ska ha, i alla fall om man ska bedöma efter hur han agerar på isen, i båset och i intervjuer.
Mathias Tjärnvqvist orkar jag inte ens nämna, då han är lika dålig varje match. Han bör överhuvudtaget inte spela i fem mot fem. Fullständigt talanglös om man bortser från när han står i slottet.
Mattias Carlsson. Vem är det? Som någon skrev tidigare: man förstår att han spelat i en fjärdekedja i hela sin karriär.
Den enskilt största skandalen av alla är dock, som också någon nämnde, att spelare som Kempe och Tim blir så fruktansvärt felbehandlade. Det är banne mig mobbning som Hardy utför mot dessa spelare, som är bäst i laget match efter match genom att alltid skapa långa anfall. Istället för att spela dessa kvicka energiska lirare så skickar man in Mr. Sirap x2 i byte efter byte.
Vi har blivit fullständigt förnedrade i båda våra hemmamatcher på Hovet. I Globen blev vi också våldtagna, sedan hade vi lite flyt och lyckades vända. Stabila Djurgårn.
Plussen idag går till:
Cehlin - härlig fart, härlig teknik. Fortfarande lite ofarlig kring målet, men han är riktigt bra i år ''Sillen''.
Kempe - bra i BP och en jävla fart. Rolig att titta på nu när han verkar lärt sig att man ska passa pucken i hockey!
Tim - mest kreativ i laget och skapar långa anfall näst intill varje gång han är på isen.
Fimpen - bra arbetsinsats.
Otto - gör sin bästa match för säsongen enligt mig.
Wesslau får godkänt. Inte mer.
Idag ställer vi, som grädde på moset, upp med en back som stod för en av de sämsta försvarsinsatser jag någonsin skådat i DIF. Erik Gustafsson... jag menar, det är ju synd om människan. Spelar han ens ishockey? Tar för sig som om han vore Ragnarsson, men spelar som en blek kopia av en bakfull Erik Ryman.
Vidare är siraps-Nilson sämst bland forwards, vilket han alltid är. Självförtroendet verkar det dock inte vara något fel på då han har mage att glida omkring på isen och skaka på huvudet åt medspelare när han själv är en fet och seg slöfock. Att Mackan är kapten är ju helt sinnessjukt. Han har inga egenskaper som en kapten ska ha, i alla fall om man ska bedöma efter hur han agerar på isen, i båset och i intervjuer.
Mathias Tjärnvqvist orkar jag inte ens nämna, då han är lika dålig varje match. Han bör överhuvudtaget inte spela i fem mot fem. Fullständigt talanglös om man bortser från när han står i slottet.
Mattias Carlsson. Vem är det? Som någon skrev tidigare: man förstår att han spelat i en fjärdekedja i hela sin karriär.
Den enskilt största skandalen av alla är dock, som också någon nämnde, att spelare som Kempe och Tim blir så fruktansvärt felbehandlade. Det är banne mig mobbning som Hardy utför mot dessa spelare, som är bäst i laget match efter match genom att alltid skapa långa anfall. Istället för att spela dessa kvicka energiska lirare så skickar man in Mr. Sirap x2 i byte efter byte.
Vi har blivit fullständigt förnedrade i båda våra hemmamatcher på Hovet. I Globen blev vi också våldtagna, sedan hade vi lite flyt och lyckades vända. Stabila Djurgårn.
Plussen idag går till:
Cehlin - härlig fart, härlig teknik. Fortfarande lite ofarlig kring målet, men han är riktigt bra i år ''Sillen''.
Kempe - bra i BP och en jävla fart. Rolig att titta på nu när han verkar lärt sig att man ska passa pucken i hockey!
Tim - mest kreativ i laget och skapar långa anfall näst intill varje gång han är på isen.
Fimpen - bra arbetsinsats.
Otto - gör sin bästa match för säsongen enligt mig.
Wesslau får godkänt. Inte mer.
Senast redigerad av Mäklaren den 2011-09-27 21:08:06, redigerad totalt 1 gånger.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Har vi nått botten nu eller kan det fortfarande bli värre? Vet inte vad jag ska tro.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Där kom det! Har suttit på helspänn och väntat på Mäklarens A4! 

Expert.