Och orten, inte så mycket att göra åt.

Kentta skrev:Haha, nä, profilbilden får vara kvar, det är ändå Hardy man får lita på. Han har ju trots allt lett oss till en final, på något sätt..
Och orten, inte så mycket att göra åt.
AMMC skrev:Jag är verkligen superbesviken på förstafemman de senaste 2 matcherna, särskilt Ottosson som jag inte anser är förstalina och PP-material. Samt Mackan som är så sjukt frustrerande när det inte stämmer för honom.
Ändå ser interna poängligan ut såhär...inte helt lätt att döma ut då.
1 Marcus Nilson 9 matcher 5 mål 4 assist 9 poäng
2 Kristofer Ottosson 8 matcher 3 mål 4 assist 7 poäng
3 Patrick Cehlin 9 matcher 2 mål 5 assist 7 poäng
4 Mathias Tjärnqvist 9 matcher 3 mål 3 assist 6 poäng
5 Mattias Carlsson 9 matcher 2 mål 3 assist 5 poäng
Jag tycker att Mackan är mycket nyttig i 5 mot 5, håller fast pucken och skapar tryck och hotar ständigt med smarta lösningar. Vår bäste spelare där.-daniel- skrev:AMMC skrev:Jag är verkligen superbesviken på förstafemman de senaste 2 matcherna, särskilt Ottosson som jag inte anser är förstalina och PP-material. Samt Mackan som är så sjukt frustrerande när det inte stämmer för honom.
Ändå ser interna poängligan ut såhär...inte helt lätt att döma ut då.
1 Marcus Nilson 9 matcher 5 mål 4 assist 9 poäng
2 Kristofer Ottosson 8 matcher 3 mål 4 assist 7 poäng
3 Patrick Cehlin 9 matcher 2 mål 5 assist 7 poäng
4 Mathias Tjärnqvist 9 matcher 3 mål 3 assist 6 poäng
5 Mattias Carlsson 9 matcher 2 mål 3 assist 5 poäng
Tycker inte alls Mackan var så dålig idag som vissa verkar vilja få det till. Men Ottoson ser tyvärr lika seg, trög och usel ut som han gjorde stora delar av förra säsongen. Sätt upp Norman eller Almtorp i första linan. Flytta upp Jimmie istället för Tjärnqvist.
Det stämmer, dock så får kaffebönderna inte vinna med mer än ett mål.Swordthain skrev:Det finns ett till alternativ om jag räknat rätt att DIF går till slutspel.
Om Eisbären Berlin förlorar mot Sparta Praha ikväll (just nu 0-1) innebär det att Eisbären maximalt går upp på 13 poäng om de vinner sin sista. De bör dock ha sämre målskillnad än Djurgården. Detsamma gäller kaffebönderna som också kan nå 13 men med sämre målskillnad. Detta borde innebära att om Linköping vinner mot TPS i sista omgången får tvåan max 13 poäng och sannolikt sämre målskillnad än DIF.
Red Bull tar då tvåans plats i sin egen grupp och DIF går vidare med bättre målskillnad. Dock med en stor reservation för att jag räknat fel i detta snabba överslag.
De får inte vinna med mer än 9 mål. De har -4 inte +4.Edin skrev:Det stämmer, dock så får kaffebönderna inte vinna med mer än ett mål.Swordthain skrev:Det finns ett till alternativ om jag räknat rätt att DIF går till slutspel.
Om Eisbären Berlin förlorar mot Sparta Praha ikväll (just nu 0-1) innebär det att Eisbären maximalt går upp på 13 poäng om de vinner sin sista. De bör dock ha sämre målskillnad än Djurgården. Detsamma gäller kaffebönderna som också kan nå 13 men med sämre målskillnad. Detta borde innebära att om Linköping vinner mot TPS i sista omgången får tvåan max 13 poäng och sannolikt sämre målskillnad än DIF.
Red Bull tar då tvåans plats i sin egen grupp och DIF går vidare med bättre målskillnad. Dock med en stor reservation för att jag räknat fel i detta snabba överslag.
Det har du rätt i! My mistake.Swordthain skrev:De får inte vinna med mer än 9 mål. De har -4 inte +4.Edin skrev:Det stämmer, dock så får kaffebönderna inte vinna med mer än ett mål.Swordthain skrev:Det finns ett till alternativ om jag räknat rätt att DIF går till slutspel.
Måste Bili Tygri Liberec vinna eller räcker det med oavgjort?Edin skrev:Det har du rätt i! My mistake.Swordthain skrev:De får inte vinna med mer än 9 mål. De har -4 inte +4.Edin skrev:Det stämmer, dock så får kaffebönderna inte vinna med mer än ett mål.Swordthain skrev:Det finns ett till alternativ om jag räknat rätt att DIF går till slutspel.
Kan ju dock avgöras för våran del redan ikväll, bara hoppas att Bili Tygri Liberec kan slå Luleå.
Det räcker med att Fuleå inte vinner under ordinarie tid.hai_mundas skrev:Måste Bili Tygri Liberec vinna eller räcker det med oavgjort?
Står 0-0 efter en period.kaminor skrev:Det räcker med att Fuleå inte vinner under ordinarie tid.hai_mundas skrev:Måste Bili Tygri Liberec vinna eller räcker det med oavgjort?