K3: Luleå HF - Djurgårdens IF, 12/3 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Metal Machine

Re: K3: Luleå HF - Djurgårdens IF, 12/3 2011

Inlägg av Metal Machine »

Widing ledde ju laget från och med första derbysegern, efter vilken han satte typ 8 mål på 10 eller 11 matcher. Men i övrigt har han varit helt värdelös. Mackan har varit bra stundtals (bl.a. i dag). Nisse höll inte heller måttet innan han drabbades av stroken, men såg ut att vara på väg att hitta formen mot slutet. Boumedienne har varit värdelös större delen av säsongen, och med tanke på att han skulle vara vår ledande back känns det riktigt illa. Frågan är vem som bär ansvaret. Hardy - som bevisligen inte har lyckats få igång de här killarna - eller Järlefelt - som har värvat helt snett? Det som avgör frågan är huruvida spelarna har underpresterat (då är det Hardy som bär ansvaret) eller om de helt enkelt inte är bättre (då är det Janne som bär ansvaret).

För övrigt... det var domarna som avgjorde den här gången. Och jag anser mig ha rätt att tycka det, eftersom jag brukar vara konsekvent i min bedömning. Punkt slut.
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av tomten »

detvarsaemrefoerr skrev:Inget lag har någonsin lyckats vända 0-3 i bäst av sju. Djurgården blir de första nu i kvarten! Luleå kommer inte att orka att stå emot på hovet på måndag, blir trötta uppe i Luleå nästa gång och tappar allt sista två matcherna. Kom ihåg var ni läste det först!
Haha, jag tror dig jag tror dig men ljug aldrig mer.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Metal Machine skrev:Widing ledde ju laget från och med första derbysegern, efter vilken han satte typ 8 mål på 10 eller 11 matcher. Men i övrigt har han varit helt värdelös. Mackan har varit bra stundtals (bl.a. i dag). Nisse höll inte heller måttet innan han drabbades av stroken, men såg ut att vara på väg att hitta formen mot slutet. Boumedienne har varit värdelös större delen av säsongen, och med tanke på att han skulle vara vår ledande back känns det riktigt illa. Frågan är vem som bär ansvaret. Hardy - som bevisligen inte har lyckats få igång de här killarna - eller Järlefelt - som har värvat helt snett? Det som avgör frågan är huruvida spelarna har underpresterat (då är det Hardy som bär ansvaret) eller om de helt enkelt inte är bättre (då är det Janne som bär ansvaret).

För övrigt... det var domarna som avgjorde den här gången. Och jag anser mig ha rätt att tycka det, eftersom jag brukar vara konsekvent i min bedömning. Punkt slut.
En balansgång det där, men båda två bär väl ansvaret då en del spelare har underpresterat medans en del inte har hållit måttet.
tomten

Inlägg av tomten »

Metal Machine skrev:Widing ledde ju laget från och med första derbysegern, efter vilken han satte typ 8 mål på 10 eller 11 matcher. Men i övrigt har han varit helt värdelös. Mackan har varit bra stundtals (bl.a. i dag). Nisse höll inte heller måttet innan han drabbades av stroken, men såg ut att vara på väg att hitta formen mot slutet. Boumedienne har varit värdelös större delen av säsongen, och med tanke på att han skulle vara vår ledande back känns det riktigt illa. Frågan är vem som bär ansvaret. Hardy - som bevisligen inte har lyckats få igång de här killarna - eller Järlefelt - som har värvat helt snett? Det som avgör frågan är huruvida spelarna har underpresterat (då är det Hardy som bär ansvaret) eller om de helt enkelt inte är bättre (då är det Janne som bär ansvaret).

Widing är bedrövlig nu. Alla bär ansvar Janne, Hardy och spelarna. Ett felbyggt lag som kör en taktik som inte passar laget samtidigt som många spelare har dålig attityd och underpresterar. Gör om gör rätt!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Man har lyckats med en värvning Staffan Kronwall som ändå måste ses som bra.

Kempe vill jag nog ändå ge med tvekan godkänd.

Resten av värvningarna däremot hmmmmm.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Kall-El skrev:Man har lyckats med en värvning Staffan Kronwall som ändå måste ses som bra.

Kempe vill jag nog ändå ge med tvekan godkänd.

Resten av värvningarna däremot hmmmmm.

Mmmmh....
Kronwall javisst, iaf fram till jul, sedan tog han klivet över till de övriga stekheta nyförvärvens skara.
Kempe får ut väldigt lite av sitt trampande, men han är väl till viss del ursäktad pga hans högst sporadiska speltid.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Anderberg

Inlägg av Anderberg »

Kronwall är vår sämsta back tillsammans med Oscar.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Magnutz »

Spelarmaterial, taktik, tränare, värvningar etc. Fan. Min förväntade ilska är dämpad. Det är liksom inte lönt att bli arg när Hardy står där och låter samma spelschema rulla trots att det gett 1-4 under ordinarie serie mot ett skotergäng som vet precis hur de ska spela för att mörda vårt spel. Precis som brunäs visste om det och alla andra jävla lag utom saik och friskelunda.

Att inte Mackan och Bombom och Widing fick stanna hemma i Stockholm är en gåta det med.

Nåja. På måndag ska jag upp och försöka få tag i en biljett. Ska lämna över tavlan också. Det ena behöver inte nödvändigtvis vara beroende av det andra... men det vore ju kul att se matchen också. Nån som har en klackbiljett att sälja till mig?!

FAN.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

detvarsaemrefoerr skrev:Inget lag har någonsin lyckats vända 0-3 i bäst av sju. Djurgården blir de första nu i kvarten! Luleå kommer inte att orka att stå emot på hovet på måndag, blir trötta uppe i Luleå nästa gång och tappar allt sista två matcherna. Kom ihåg var ni läste det först!
Jag är inne på din linje. Vi ger oss aldrig. Vi är DIF och vi viker oss inte. Ge upp får andra göra. :wink:
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Acke83

Inlägg av Acke83 »

Jag får ändå säga att jag gillat Kempe hela säsongen, han åker inte runt och glider utan ger alltid energi i sina byten vilket är en bristvara i övrigt.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Anderberg skrev:Kronwall är vår sämsta back tillsammans med Oscar.
Skärp dig. Nog har Kronwall varit dålig vissa stunder, men i kväll var han kung på isen. Att du sedan klagar på Oscar övergår mitt förstånd. Han har varit bra hela säsongen, och ursäktas dessutom av att han inte har någon ledande roll i laget. Annat är det med Boumedienne som presterar skit trots att han kostar oss massor med pengar.

Angående Kempe instämmer jag med LHO. Han jobbar väldigt hårt men får inte ut mycket av det arbete han lägger ner.
djmoden

Inlägg av djmoden »

Vi alla vill att dif ska vända de här o vinna guld. Vi alla vet att de inte kommer hända i år tyvär. Hade vart skit kul o se falk få lyfta bucklan en sista gång. Hoppas nu att dif rensar upp lite till nästa säsong. ta upp några hungriga juniorer. Vi Ska stötta dif ännu bättre nästa säsong. Man ska alltid ställa upp även om de går skit.

Och att aik tror att dom är bra är ju pinsamt. Hv71 är inte alls bra nu o aik har en målvakt som räddar dom. HV71 spelar mott en spelare inte ett lag. snacka om att aik har medgångssupportrar. 3000 under serien o nu när de går bra i slutspelet så har dom fullsatt..

Häng inte läpp nu. Nu kör vi mot nästa säsong. Och tänk på att stå upp för dif.
Mindrocker

Inlägg av Mindrocker »

Det vore spännande med en redovisning av löneligan i laget och ställa den mot prestationsligan.
Avgå DJ Yes!
j.jansson

Inlägg av j.jansson »

Total depp ! en grå massa.... dif spelare som visar sin frustration, genom att ta den ena efter den andra idiotiska utvisningen . laget mår skit, var är ledarna på plan ???? De flesta ute spelare underpresterar, coachingen som jag ser de ,verkar vara helt obefintlig . De e bara bryta ihop o komma igen... Mån då j-vla kommer vändningen. Blå ränderna går aldrig ur
Anderberg

Inlägg av Anderberg »

Metal Machine skrev:
Anderberg skrev:Kronwall är vår sämsta back tillsammans med Oscar.
Skärp dig. Nog har Kronwall varit dålig vissa stunder, men i kväll var han kung på isen. Att du sedan klagar på Oscar övergår mitt förstånd. Han har varit bra hela säsongen, och ursäktas dessutom av att han inte har någon ledande roll i laget. Annat är det med Boumedienne som presterar skit trots att han kostar oss massor med pengar.

Angående Kempe instämmer jag med LHO. Han jobbar väldigt hårt men får inte ut mycket av det arbete han lägger ner.
Tycker han är så ofantligt trög på skridskorna och helt och hållet saknar explosivitet i sitt agerande. Han började serien bra och var vår bästa back ett tag men efter landslagsuttagningen gick han ner sig något fruktansvärt. Det hela började i 6-2-torsken mot HV71 borta när Linkan snurrade upp honom ett antal gånger.
Skriv svar