Färjestads BK - Djurgårdens IF, 20/1 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
SirLeas
Säsongskort: Ja

Re: Färjestads BK - Djurgårdens IF, 20/1 2011

Inlägg av SirLeas »

Har läst igenom tråden och det är helt sjukt vilka reaktioner ett misstag får här inne.. Nästan läskigt.
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Mäklaren »

lilleman skrev:
jensa85 skrev:
Mäklaren skrev:Mackan försöker ju inte ens. Han verkar sakna karaktär helt och hållet eftersom han inte ens försöker att ta sig ur svackan. Kan ju för övrigt meddela att jag hade vunnit 12 000 kronor om vi hade vunnit...
Kan meddela tillbaka att jag inte tror att en enda forummedlem bryr sig ett skit om det. Varför tippar du ens på DIF när dom är så "patetiskt dåliga"?
Nu kommer han skriva:

" Nejmen det var ju bara ett skämt. Jag skojjar ju bara. Varför tar ni mig ens på allvar?"
Du är patetisk, Mäklaren. PATETISK!

--

För övrigt,
Fy fan vilken usel läktarkultur de har uppe i Karlstad.
Håll igen käften din korkade fransmanswannabe. Bara för att alla jävla kappvändare här inne tycker vi är bäst i världen så fort vi gör ett mål, och jag inte tycker det, så blir det ett jävla liv. Folk verkar inte se de inlägg när jag berömmer de delar av spelet som är bra. Jag kan vara brutal i min kritik, men jag anser mig vara rättfärdigad till det.

Eftersom alla här inne verkar vara så trötta på mig så kanske ni bör göra en revolution likt den franska och på så sätt tvinga fram en avrättning av herr Mäklare på Globentorget. Jag gör allt i livet för DIF - lägger ut runt 30 000 kronor per säsong för klubben, sjunger som ett as på alla matcher och hetsar vänner och bekanta att gå på matcherna. Jag anser mig då vara rättfärdigad att på ett forum, i ilska efter en match, använda hårda ordalag för att få ut mina aggressioner.

Du däremot, som sitter i Frankrike och är så jävla mallig över nån tipstävling, bör hålla lite lägre profil än vad du gör. Parasit.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

-daniel- skrev:
AMMC skrev: Mycket lik Claesson tycker jag. Han är kanske lite vassare med puck, samtidigt som han inte är lika långt framme fysiskt ännu. För 1-2 år sen var Claesson långt före Gustafsson, men nu börjar Gustafsson krypa sig närmre. Riktigt bra utvecklingskurva den här säsongen, vilket i höstas kulminerade i en första landslagsuttagning för hans del.

Ok, låter lovande! En fråga; hur gör ni som slaviskt följer DIF's junior-hockey? Är väl mest du och android... antar att ni försöker se så mycket matcher ni kan live och sen läser på nätet? Eller personliga kontakter?
Jag ser nästan alla J20's hemmamatcher. J18 kollar jag mer sporadiskt.
Sen känner jag lite folk i och kring laget. Utöver det är det väl statistik och rapporter kring dem som lirar landslag och så som får fylla ut mina omdömen.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

SirLeas skrev:Har läst igenom tråden och det är helt sjukt vilka reaktioner ett misstag får här inne.. Nästan läskigt.
Tråden ska läsas under pågående match. nerverna ligger utanpå många av oss då och vad som skrivs under de formerna7omständigheterna måste ha immunitet. ;)

Det blir lätt lite hett direkt på en situation... :) Aggro-lås på dator/mobil kanske?! :lol:
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

Både Kempe och Tim gör riktiga tabbar som inte bör få förekomma på elitnivå. Svagt att tappa 2 måls överläge men kul att Widing satte mål 3 med bara 7 sek kvar :D Dock är jag lite bitter över att det inte blev 3p.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

jensa11 skrev:

Måste fråga om du har varit och sett nå matcher med DIF i år?
Kempe,kämpar och sliter på jävligt bra tycker jag! Han,fimpen och Tim är en riktigt bra kedja som bidrar med mycket energi och är jobbiga att möta.

Jag är så otroligt trött på folk som hänger ut en spelare i DIF och säger att han ska avgå efter ett misstag i en match. Väx upp istället! Vi vann ikväll,njut istället av det! 2 poäng är bättre än 1 poäng!

Har du redan glömt vilken hjälte Mackan var under slutspelet förra året? Att kalla han tjock är okunighet från din sida! Han har varit sjuk till och från under hösten och säkert tappat en del p.g.a. Han kommer ta sig ur svackan, han är i och leda laget i slutspelet! Ända fram till Guldet!
Jadu har sett nästan samtliga matcher med DIF. Kempe jobbar och verkar vara en Järnkamin men det räcker inte. Samma att han faktiskt kan få till det ibland och är en duktig straffskytt, men återigen det räcker inte. Använt samma argument varför Fimpen inte borde få förlängt, men nu undrar jag med tanke på vilken helt annorlunda spelare han blivit som center. Får inte Kempe samma förvandling så håller han inte på Elitserienivå.

Jag tänker inte njuta då du vet lika väl som jag att i det här skedet av serien så är det tre poäng som gäller. Speciellt, när man som DIF hade idag, har full kontroll. Enda fram tills en spelare vänder på myntet. Han är en betald hockeyspelare för helvete. Med en lön därefter, då har man fanimej inte råd med några knattemisstag. Det värsta är att man sett tendenser hela säsongen på att han med jämna mellanrum tar på tok för stora risker mot vad han klarar av. Mario är en spelare som enbart kommer vara en belastning i ett eventuellt slutspel och ska därför inte ha mer speltid än några minuter. Vi har ju för helvete en anfallstrupp som håller topp 3-klass i Sverige.

Angående Mackan så börjar jag bara garva åt ditt inlägg. Jag kallar honom tjockis då han faktiskt ser ut som en på isen. Inte för att han nödvändigtvis är tjock! Sen ger jag blanka fan i hur han såg ut förra säsongen. Vi lever i nuet och nu spelar han som en långsammare version av Andre Mattson med snäppet sämre spelförståelse. Killen har något problem i spelet och det måste repareras illa kvickt. Annars ska han bort från laget! Lånas ut till allsvenskan kanske?

Men ska vi leva på gamla meriter så kan vi ju annars lika gärna låta Södergren snöra på sig grillorna igen.Ta en Valium och skärp dig för fan!
Senast redigerad av Jockmaniac den 2011-01-20 23:01:44, redigerad totalt 1 gånger.
100% DJURGÅRDSJ***L
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Mycket bra inlägg, Jockmaniac. Håller med i samtliga ord utöver det du skriver om Fimpen.
Senast redigerad av Mäklaren den 2011-01-20 23:06:45, redigerad totalt 1 gånger.
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

Stor underhållning som vanligt härinne! Fimpen(????) får skit och Kempe. Visst att kempe gjorde en miss men snälla. Som jag påpekat många gånger så e det kanske just därför Micke(som berömde Kempe) är tränare och såna som Jokamnovich är härinne och gnäller Mäklaren går igång också. Ja vi sparkar Fimpen. Sen byter vi ut DIF skölden mot ett Lejon och flyttar till globen
Senast redigerad av DIFVästertorp den 2011-01-20 23:06:37, redigerad totalt 1 gånger.
Djurgårdens IF
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

DIFVästertorp skrev:Stor underhållning som vanligt härinne! Fimpen(????) får skit och Kempe. Visst att kempe gjorde en miss men snälla. Mäklaren går igång också. Ja vi sparkar Fimpen. Sen byter vi ut DIF skölden mot ett Lejon och flyttar till globen
Fimpen är kung, har aldrig klagat på honom, men du kanske har synfel, alternativt lässvårigheter?

För övrigt så är nog Josef Boumedienne en av seriens bästa backar.
lilleman

Inlägg av lilleman »

Mäklaren:

Hörrudu, du har inte en jävla aning om vad fan jag gör för DIF och inte och det är inte något du ska kommentera.
Jag ifrågasatte aldrig din kärlek till DIF, och vad du gör och inte för klubben, och därför ska inte du ifrågasätta min kärlek till DIF heller.

Det du just sa gjorde att jag tappade den sista gnytta respekt jag hade för dig och du visar bara igen hur jävla fel ute du är.
Fy fan för dig...
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Vi har ju dessvärre ingen direkt statistik på hur Mario skött sig i slutspel. Men i kvalserien ifjol var han ju bäst när det gällde och gjorde 7 mål på 10 matcher. Det är ju i alla fall något.

På vilka grunder tror ni att just han kommer vara en belastning i ett slutspel?
Expert.
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

Mäklaren skrev:
DIFVästertorp skrev:Stor underhållning som vanligt härinne! Fimpen(????) får skit och Kempe. Visst att kempe gjorde en miss men snälla. Mäklaren går igång också. Ja vi sparkar Fimpen. Sen byter vi ut DIF skölden mot ett Lejon och flyttar till globen
Fimpen är kung, har aldrig klagat på honom, men du kanske har synfel, alternativt lässvårigheter?

För övrigt så är nog Josef Boumedienne en av seriens bästa backar.
Läste fel. Men någon måste ha sagt att Fimpen inte bör få förlängt. Ber om usräkt. Att däremot inte inse att Kempe är en tillgång bör tyda på ett värre synfel
Djurgårdens IF
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Mäklaren skrev:Håll igen käften din korkade fransmanswannabe. Bara för att alla jävla kappvändare här inne tycker vi är bäst i världen så fort vi gör ett mål, och jag inte tycker det, så blir det ett jävla liv. Folk verkar inte se de inlägg när jag berömmer de delar av spelet som är bra. Jag kan vara brutal i min kritik, men jag anser mig vara rättfärdigad till det.

Eftersom alla här inne verkar vara så trötta på mig så kanske ni bör göra en revolution likt den franska och på så sätt tvinga fram en avrättning av herr Mäklare på Globentorget. Jag gör allt i livet för DIF - lägger ut runt 30 000 kronor per säsong för klubben, sjunger som ett as på alla matcher och hetsar vänner och bekanta att gå på matcherna. Jag anser mig då vara rättfärdigad att på ett forum, i ilska efter en match, använda hårda ordalag för att få ut mina aggressioner.

Du däremot, som sitter i Frankrike och är så jävla mallig över nån tipstävling, bör hålla lite lägre profil än vad du gör. Parasit.
Wannabehuligan.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Andas förfan killar..
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

lilleman skrev:Mäklaren:

Hörrudu, du har inte en jävla aning om vad fan jag gör för DIF och inte och det är inte något du ska kommentera.
Jag ifrågasatte aldrig din kärlek till DIF, och vad du gör och inte för klubben, och därför ska inte du ifrågasätta min kärlek till DIF heller.

Det du just sa gjorde att jag tappade den sista gnytta respekt jag hade för dig och du visar bara igen hur jävla fel ute du är.
Fy fan för dig...
Jag vet att du sitter på franska rivieran och tror att du är något orakel som alla lyssnar till och att alla blir taggade av dina matchtexter o s v. Det jag säger är att jag anser mig ha rätten till att få ut mina aggressioner på ett jävla internetforum, när jag lägger ner så oerhört mycket av min fritid och mina pengar på det lag som jag ibland kritiserar.

Pinsamma rackare.
Skriv svar