En känsla jag har bara. Så vi får hoppas att det blir såDIF_Soldier skrev:Gissning eller underbyggd teori?Hawk skrev:Tellan lär nog krita på för DIF nästa säsong.

En känsla jag har bara. Så vi får hoppas att det blir såDIF_Soldier skrev:Gissning eller underbyggd teori?Hawk skrev:Tellan lär nog krita på för DIF nästa säsong.
Vill du spela att Djurgården spelar med Leksand, Rögle och Malmö i allsvenskan säsongen 2012/2013, eller vad är problemet?Lugnet skrev:Kronwall - Eklund
Holmqvist - Claesson
Tjärnqvist - Deilert
Jag utgår ifrån att kontraktet bryts med Lassen. Han gör ett arbete som varje J-20 back skulle kunna göra bättre gratis, så om han inte rycker upp sig 2-3 snäpp så måste ju DIF förklara läget och bryta kontraktet. Allt annat vore ju bara korkat.SirDIFalot skrev:Räknar du med att Lassen och DIF bryter kontraktet eller? Vore en dröm enligt mig. För han har kontrakt över nästa år med. Han och Tim Eriksson är spelare jag gärna sparkar och ersätter med juniorer som kan göra det minst lika bra.
Printzen knocks Deilert:Salas skrev:Vill du spela att Djurgården spelar med Leksand, Rögle och Malmö i allsvenskan säsongen 2012/2013, eller vad är problemet?Lugnet skrev:Kronwall - Eklund
Holmqvist - Claesson
Tjärnqvist - Deilert
Vem som helst inser att din uppställning på backsidan i bästa fall hade lett till en tiondeplats, och du får ursäkta mig, men jag vill faktiskt se Djurgården spela slutspel nästa säsong.
Backsidan bör se ut enligt följande:
Holmqvist - En tvåvägsback (t.ex. Tjärnqvist)
Boumedienne - En defensivt stabil back med hyfsade offensiva kvalitéer (t.ex. Kronwall)
Printz - Eklund
Deilert
Det kostar självklart en del, men vi är i behov av en stabil defensiv.
Utöver detta så förnyas kontrakten inte med varken Owuya eller Ridderwall. Tellqvist kommer hem och får back-up av Sandberg, och om någon av dessa blir skadade under en kortare period så plockas Marcus Due-Boje upp från J-20 laget.
Med andra ord, spelare som borde lämna är:
Ridderwall (AHL)
Owuya
Lassen
Widing
Krüger (NHL)
Falk (slutar)
Det ger oss följande lag:
Ny förstemålvakt (Tellqvist)
Sandberg
Due-Boje
Holmqvist - ny back (Tjärnqvist?)
Boumedienne - Kronwall (förhoppningsvis stannar han)
Printz - Eklund
Extra backar: Claesson (Deilert utlånas och plockas hem vid skador).
Ekman - skicklig tvåvägscenter (Patrik Zackrisson?) - Cehlin
Nilson - Ottosson - Ölvestad
Eriksson - Norman - Kempe
Fimpen - Zibanejad - Brodin
Extra forwards: Mitman, Sörenssen, Weigel.
Den här truppen borde inte överstiga våra nuvarande kostnader så som jag ser det, och de spelarna som värvas enligt min teori bör inte heller vara så svåra att locka till Djurgården.
Tellqvist = 150k/månaden
Tjärnqvist = 200k/månaden
Zackrisson = 150k-200/månaden
Zibanejad, Mitman, Sörenssen och Weigel får juniorkontrakt, dvs ingen större kostnad.
Den sammanlagda summan bör jämnas ut med Widings (en del av Daniels lön kommer gå till Nilson, men i och med att Ragge inte blev ersatt borde det finnas kapital över), Krügers, Falks, Owuyas, Ridderwalls och Lassens sammanlagda löner.
Fantastiskt! Helt rätt!SirDIFalot skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8309685.ab
Förlängning med Brodin på g.
Salas skrev:Vill du spela att Djurgården spelar med Leksand, Rögle och Malmö i allsvenskan säsongen 2012/2013, eller vad är problemet?Lugnet skrev:Kronwall - Eklund
Holmqvist - Claesson
Tjärnqvist - Deilert
Vem som helst inser att din uppställning på backsidan i bästa fall hade lett till en tiondeplats, och du får ursäkta mig, men jag vill faktiskt se Djurgården spela slutspel nästa säsong.
Backsidan bör se ut enligt följande:
Holmqvist - En tvåvägsback (t.ex. Tjärnqvist)
Boumedienne - En defensivt stabil back med hyfsade offensiva kvalitéer (t.ex. Kronwall)
Printz - Eklund
Deilert
Det kostar självklart en del, men vi är i behov av en stabil defensiv.
Utöver detta så förnyas kontrakten inte med varken Owuya eller Ridderwall. Tellqvist kommer hem och får back-up av Sandberg, och om någon av dessa blir skadade under en kortare period så plockas Marcus Due-Boje upp från J-20 laget.
Med andra ord, spelare som borde lämna är:
Ridderwall (AHL)
Owuya
Lassen
Widing
Krüger (NHL)
Falk (slutar)
Det ger oss följande lag:
Ny förstemålvakt (Tellqvist)
Sandberg
Due-Boje
Holmqvist - ny back (Tjärnqvist?)
Boumedienne - Kronwall (förhoppningsvis stannar han)
Printz - Eklund
Extra backar: Claesson (Deilert utlånas och plockas hem vid skador).
Ekman - skicklig tvåvägscenter (Patrik Zackrisson?) - Cehlin
Nilson - Ottosson - Ölvestad
Eriksson - Norman - Kempe
Fimpen - Zibanejad - Brodin
Extra forwards: Mitman, Sörenssen, Weigel.
Den här truppen borde inte överstiga våra nuvarande kostnader så som jag ser det, och de spelarna som värvas enligt min teori bör inte heller vara så svåra att locka till Djurgården.
Tellqvist = 150k/månaden
Tjärnqvist = 200k/månaden
Zackrisson = 150k-200/månaden
Zibanejad, Mitman, Sörenssen och Weigel får juniorkontrakt, dvs ingen större kostnad.
Den sammanlagda summan bör jämnas ut med Widings (en del av Daniels lön kommer gå till Nilson, men i och med att Ragge inte blev ersatt borde det finnas kapital över), Krügers, Falks, Owuyas, Ridderwalls och Lassens sammanlagda löner.