Aik Solna - Djurgårdens IF, 28/9 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
PNY
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Aik Solna - Djurgårdens IF, 28/9 2010

Inlägg av PNY »

Hemma igen efter den mest pinsamma matchen jag sett med DIF på länge.
Vi hade ingenting. Gnaget var bättre än oss på isen och på läktarna.

MEN, det mest pinsamma var de där kompletta IDIOTERNA dfg i klacken. Först springa bort mot gnaget-klacken för att slåss, sedan slänga in en bengal mot våra egna spelare. Efter gnagets första mål börjar de slåss med vakter och polisen kommer in och spärrar av så att de inte kommer längre. De går ut ur globen innan matchen är slut och lämnar tydliga spår efter sig i form av trasiga säten och räcken på klacksektionen, sönderslagna rutor på dörrarna vid utgångarna och omkringkastade bord.
Dessuton finns det en del här på forumet såm försvarar dessa idioter.
Fan, idag skämdes jag över DIF-skölden på min tröja och halsduk.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

lefflan skrev:När man tänker på allt som kan göras framöver och all tid som faktiskt finns att jobba på (sett possetivt) då är det inte några problem... folk som klagar på energin och har en dålig inställning har fan sämre energi än vad djurgården hade... Ändra inställning eller byt klubb!

Vi snackar om högbetalda spelare som är där för att utföra sitt jobb.

Hade spelarna lirat för symboliska summor då hade jag köpt dina argument, men i detta läge inte en chans.

Vi köper deras arbete som betalande åskådare / fans och då har vi ta mig faan rätt att ställa krav på inställning och kämpaglöd.

De spelare som antagligen har minst i lön, juniorerna, är de som presterar minst dåligt...
kaminor

Inlägg av kaminor »

Jag skäms för fan. En helt otroligt lam och pinsam insats av DIF. AIK vinner helt välförtjänt och typ samtliga djurgårdare beter sig som handlingsförlamade, inkompetenta pajasar. Brodin och Cehlin är väl de enda som kan förtjäna godkänt, möjligtvis. AIK åker dubbelt så mycket skridskor och vinner varenda närkamp. Djurgården verkar inte bry sig alls, och många spelare pissar på klubbmärket genom sin genomruttna inställning och attityd. Bom-Bom är helt totalt kass idag. Printz lika värdelös. Honken slår bort pass på pass. Power play är obefintligt och stundtals är spel 5 mot 5 som powerplay för AIK. Det finns ingen glöd och ingen vilja - och idag är vi helt enkelt helt jävla sämst i stan.

Offensiven är ju inte bättre. Widing är ett mysterium till värvning och Kempe mot Danielsson känns som ett definitivt nedköp. Jag är så besviken att jag inte finner ord. AIK är för fan ett lag som på maximal förmåga skulle ligga till i toppen av hockeyallsvenskan. Att vi blir utspelade av dem i det första derbyt på jag vet inte hur länge är helt oacceptabelt. Jag SKÄMS! Jag hoppas att spelarna skäms i alla fall häften så mycket.

Ölvestad som ska vara DIF personifierad är också helt osynlig och hans fysiska spel och kämpainsats från ifjol är obefintlig. Vem är bra? Bara "juniorerna". Ingen annan. Ridderwall säljer sig också för billigt. Ordet är piss helt enkelt.

Edit: Om sen fansen har gjort bort sig också, så är det precis lika kasst. Men jag har ändå viss förståelse för att det uppstår frustration när spelare spelar som de gör. Den ÄCKLIGA pajasen från DIF-klacken som kastade in en bengal (bland DIF-spelarna) innan matchstart bör dock identifieras och stängas av från att närvara på matcher under resten av säsongen.

Allt är helt enkelt bajs idag. Det är bara att be till hockeygudarna att bättring sker och att Nilson och Kronwall kommer hem.
Senast redigerad av kaminor den 2010-09-28 21:36:02, redigerad totalt 3 gång.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Visst ska man ha tålamod, men just nu känns lagbygget mer som ett luftslott. LHO kallade DIF för ett fuskbygge, vilket kanske är rätt benämning då gnaget sparkade in dörren och hela jäkla huset rasade ihop.

Hur mycket mark ska vi tappa innan laget spelat ihop sig? Kan dom spela ihop sig? Kommer backsidan att bli bättre iom. Lassens intåg? Visst han frigör Falk, men hur kommer det att se ut när nästa back blir skadad? Just nu är det många frågetecken kring DIF och efter en match som denna så blir vecken i panna allt djupare.
lefflan

Inlägg av lefflan »

Var kanske inte helt tydlig menar inte att man inte får ha åsikter om hur spelet var osv.. menar bara att det är dåligt av som som slutar tro på djurgården och slutar stötta totalt.. med det enkla sagt så var det nu utrett.
Användarvisningsbild
M_or0t

Inlägg av M_or0t »

Ritterwand skrev:
M_or0t skrev:AIK - DIF, 5-2

Monteen står och småler i båset.

Fantastiskt.
Det är omöjligt att veta vad tränarna tänker på och få vet vad som pågår bakom kulisserna. Montén småler, so what? Vad han småler kan vi inte ens spekulera om. Vad vi vet är att vi tappade smarta centrar och adderade enkelspåriga vingar. Sen undrar folk varför vi tappat vårt lagspel..
Du får ju läsa mellan raderna jö.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Grabbar, kom igen. Kasta inte skit på laget i våra hjärtan. Inga är fittor i DIF. Vi älskar dem även fast de har förlorat. Alltid Oavsett, kom ihåg det!
DIF!
Janzoo

Inlägg av Janzoo »

DAHLBERG skrev:Vinner vi fotbolls derbyt så kan jag ta denna förlust.
Inte jag. Fotboll är den tråkigaste sporten som existerar.

Börjar undra vad fan det är som händer med DIF och HV. Inte för att jag bryr mig om HV, men båda lagen kanske borde tänka lite extra på att de inte sköter sitt jobb överhuvudtaget.

Vill inte göra en lista, men Widing och Printz... finner inte ord.
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

Lee Harvey Oswald skrev:
Millwall skrev:Ordet FITTOR är en bra sammanfattning för hur DIF uppträdde idag. Dom Pissade på alla Djurgårdare som slutit upp.

FY FAN VAD USELT!
app app app....
Kryp du tillbaka till korpfotbollens forum igen.
Här diskuterar vi ishockey
Skillnaden mellan dig och mig synes vara att jag är DIF i allt, medan du tendarar att endast vara engagerad DIF Hockey.

Att inte ställa krav är att inte bry sig.
lilleman

Inlägg av lilleman »

Janzoo skrev:

.
SKIT I DET NU! Slut upp på Råsunda och hjälp DIF att täppa igen käften på alla jävla hybrisfittor nu. Krossa Gnaget!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Detta var en av alla år jag följt DIF's mest pinsamma och knäckande förluster. Sämsta insatsen någonsin i DIF-dressen står våra välbetalda spelare i form av Boumedienne, Widing & Ekman. Jag skäms något så jävla kopiöst just nu....
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Millwall skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Millwall skrev:Ordet FITTOR är en bra sammanfattning för hur DIF uppträdde idag. Dom Pissade på alla Djurgårdare som slutit upp.

FY FAN VAD USELT!
app app app....
Kryp du tillbaka till korpfotbollens forum igen.
Här diskuterar vi ishockey
Skillnaden mellan dig och mig synes vara att jag är DIF i allt, medan du tendarar att endast vara engagerad DIF Hockey.

Att inte ställa krav är att inte bry sig.
Att kalla DIF för Fittor är ju verkligen att ställa krav?
Idiot :twisted:

Men återigen, du är förlåten (med tanke på ditt nick)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

Janzoo skrev:
BondeDIF är bara att förakta i dessa fall. De har ingen riktig förankring i hur djupt DIF går.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Jag skulle vilja vända upp och ner på hela mitt jävla rum, jag skulle vilja döda en gnagare, jag skulle vilja hoppa från en bro (nåja), men inte fan gör jag det. Detta klarar vi, till och med jag som bor mitt bland råttjävlarna. KOM IGEN NU FÖRFAN! Dock så måste jag säga hur mycket jag skämdes när jag såg alla "fina grabbar" kasta stolar och fan vet allt.

Nä, nu gör nog Järlan något drastiskt snart, det här funkar ju förfan inte, det måste ju till och med han se.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

PNY skrev:Hemma igen efter den mest pinsamma matchen jag sett med DIF på länge.
Vi hade ingenting. Gnaget var bättre än oss på isen och på läktarna.

MEN, det mest pinsamma var de där kompletta IDIOTERNA dfg i klacken. Först springa bort mot gnaget-klacken för att slåss, sedan slänga in en bengal mot våra egna spelare. Efter gnagets första mål börjar de slåss med vakter och polisen kommer in och spärrar av så att de inte kommer längre. De går ut ur globen innan matchen är slut och lämnar tydliga spår efter sig i form av trasiga säten och räcken på klacksektionen, sönderslagna rutor på dörrarna vid utgångarna och omkringkastade bord.
Dessuton finns det en del här på forumet såm försvarar dessa idioter.
Fan, idag skämdes jag över DIF-skölden på min tröja och halsduk.
Förlusten i sig är enormt jobbig. Men att läsa om detta gör mig fan än mer besviken. Sådana här kompletta idioter borde stängas av för gott.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skriv svar