Säsongen 2010/2011
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Säsongen 2010/2011
Nu var Cehlin bara ett exempel. Brodin är ett annat. Eller varför inte Kempe?
Hur som helst tror jag att den taktiken möjligen kan fungera om man spelar med rätt kort och får en hel del tur med sig. Det är därför inte fel att prova.
Hur som helst tror jag att den taktiken möjligen kan fungera om man spelar med rätt kort och får en hel del tur med sig. Det är därför inte fel att prova.
Säg den glädje som varar
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Det är ju rätt svårt för att att säga vem. De måste ju ha någon form av ledaregenskaper. Dessutom klara av pressen med en kaptensroll. Flera av våra absolut största spelare som Falk, Otto och Jimmie har ju inte klarat det.DIF_Soldier skrev:Nu var Cehlin bara ett exempel. Brodin är ett annat. Eller varför inte Kempe?
Expert.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Precis. Därför är det upp till tränarna att styra skutan åt den yngre och utvecklingsbara spelaren som man anser kan hantera pressen bäst. Jag tog Cehlin iochmed att han hade åtminståne de yttre färdigheter som var optimala, dvs.SirDIFalot skrev:Det är ju rätt svårt för att att säga vem. De måste ju ha någon form av ledaregenskaper. Dessutom klara av pressen med en kaptensroll. Flera av våra absolut största spelare som Falk, Otto och Jimmie har ju inte klarat det.DIF_Soldier skrev:Nu var Cehlin bara ett exempel. Brodin är ett annat. Eller varför inte Kempe?
- DIF-produkt
- Utvecklingsbar
- Rätt inställing
- Möjlighet att bli solid poängplockare
Hans egentliga ledaregenskaper har jag emellertid ytterst lite koll på förutom det faktum att han burit ett A i J20.
Det var snarare den taktiken jag ville skulle anammas. OM man nu i ledarstaben känner att någon är up for the challenge.
Säg den glädje som varar
Tycker nog snarast att vissa matcher varit väldigt loja och tempot inte alls funnits där.
Dessutom brukar spelet i dessa matcher vara mer öppet, medan det är mera "stängt" i elitserien. Det kan alltså vara lite enklare att "lyckas framåt" i denna typ av matcher då man får lite mer utrymme.
Jag menar för övrigt inte att man skall byta ut Norman eller göra sig av med honom om han inte lyckas och köpa in en ersättare. Det jag menade var att man inte skall bedöma hans kapacitet förrän det gått 8-10 matcher av elitserien. Om det går bra där bör han få mer och mer istid, men om det går lite trögare bör den minska och skulle det visa sig att motståndet är lite för tufft kanske en utlåning kan vara aktuellt. Unga spelare måste spela annars utvecklas de aldrig. Det kan ta lite tid för unga spelare att komma in i elitserien och den tiden måste de få. Frågan är bara om vi har bredden nog på centersidan om Norman "behöver lite mer tid för att slå igenom"?
I övrigt delar jag åsikten att Widing varit den enskilt största besvikelsen. Är inte heller direkt nöjd med Ekman heller kanske skall tilläggas. Förväntar mig VÄLDIGT mycket mer av de spelarna.
Dessutom brukar spelet i dessa matcher vara mer öppet, medan det är mera "stängt" i elitserien. Det kan alltså vara lite enklare att "lyckas framåt" i denna typ av matcher då man får lite mer utrymme.
Jag menar för övrigt inte att man skall byta ut Norman eller göra sig av med honom om han inte lyckas och köpa in en ersättare. Det jag menade var att man inte skall bedöma hans kapacitet förrän det gått 8-10 matcher av elitserien. Om det går bra där bör han få mer och mer istid, men om det går lite trögare bör den minska och skulle det visa sig att motståndet är lite för tufft kanske en utlåning kan vara aktuellt. Unga spelare måste spela annars utvecklas de aldrig. Det kan ta lite tid för unga spelare att komma in i elitserien och den tiden måste de få. Frågan är bara om vi har bredden nog på centersidan om Norman "behöver lite mer tid för att slå igenom"?
I övrigt delar jag åsikten att Widing varit den enskilt största besvikelsen. Är inte heller direkt nöjd med Ekman heller kanske skall tilläggas. Förväntar mig VÄLDIGT mycket mer av de spelarna.
Angående Widing och Ekman så tar det dels tid att lära sig laget, dels så är dom lite äldre och är nog lite trögstartade. Brukar ju ofta va så att juniorerna imponerar på försäsongen för att sedan ha svårt att hålla samma nivå hela säsongen (finns ju undantag, ex Krüger).
Återstår att se om Norman klarar av att hålla en jämn bra nivå. Ekman och Widing känner jag mig rätt lugn över.
Men som sagt man får utvärdera efter en 10-15 matcher.
Återstår att se om Norman klarar av att hålla en jämn bra nivå. Ekman och Widing känner jag mig rätt lugn över.
Men som sagt man får utvärdera efter en 10-15 matcher.
SirDIFalot skrev:Det är ju rätt svårt för att att säga vem. De måste ju ha någon form av ledaregenskaper. Dessutom klara av pressen med en kaptensroll. Flera av våra absolut största spelare som Falk, Otto och Jimmie har ju inte klarat det.DIF_Soldier skrev:Nu var Cehlin bara ett exempel. Brodin är ett annat. Eller varför inte Kempe?
Precis, Falk vill inte vara det, Otto skulle vara kapten samma säsong som hans fru gick in i väggen.
Jimmie har varit mycket bättre utan kaptensskap.
Att Fimpen skulle bli assisterande igen, är mycket tveksamt.
Det skulle inte förvåna mig om Krüger får ett A på bröstet denna säsong.
Nu på försäsong spelar ju Krüger och Falk med A på "bröstet", sitter ju så jäkla dåligt så sitter ju nästan i armhålan på dom tack vare det där European Trophy-märket.maag--80 skrev: Precis, Falk vill inte vara det, Otto skulle vara kapten samma säsong som hans fru gick in i väggen.
Jimmie har varit mycket bättre utan kaptensskap.
Att Fimpen skulle bli assisterande igen, är mycket tveksamt.
Det skulle inte förvåna mig om Krüger får ett A på bröstet denna säsong.
Kruger är en naturlig ledare på plan. Hårt jobb, bra framåt, men nästan ännu bättre bakåt. Utanför planen vet jag inte hur han är. Interjuverna med honom är ju positiva i alla fall. Tror inte att det är någon i omklädningsrummer som stör sig på Marcus direkt..
Jag skulle kunna tänka mig Mathias Tjärnqvist också. Han verkar växa med ansvar. Synd att inte hans bror kom hem. Det skulle ha varit ett kaptensämne.
Jag skulle kunna tänka mig Mathias Tjärnqvist också. Han verkar växa med ansvar. Synd att inte hans bror kom hem. Det skulle ha varit ett kaptensämne.
Född till sportchef.
Hahahaha. Hv71 Blue bulls kommer att bojkotta premiären. Som om dom hade kommit med folk ändå. Ednertz svar i interjuvn på AB var fan klockrent. Skönt med lite humor innan lunch idag!
Född till sportchef.
Hahaha, åh nej! Kommer det inte komma 40-HV bönder till Hovet på premiären?
Snacka om lyckad hämndaktion, genast så sjönk mitt intresse för att gå på matchen.
Snacka om lyckad hämndaktion, genast så sjönk mitt intresse för att gå på matchen.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Härliga Ednertz! Så ska det låta!
Perfekt kommentar till det helaAMMC skrev:Härliga Ednertz! Så ska det låta!

Edit: Tog bort det som var OT.
Just because I'm paranoid doesn't mean they're not out to get me.
Vilken hämndaktion av Hv71. Tveksamt om jag orkar gå på matchen nu... 
INGA HV SVIN I VÅRAN BORG, INGA HV SVIN I VÅRAN BORG, INGA HV SVIN, INGA HV SVIN, INGA HV SVIN I VÅRAN BORG!!!

INGA HV SVIN I VÅRAN BORG, INGA HV SVIN I VÅRAN BORG, INGA HV SVIN, INGA HV SVIN, INGA HV SVIN I VÅRAN BORG!!!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Ja HIV-Köping förnekar sig inte... Pinsamt håve... Det som störde mig mest var att deras klubbdirektör förnekade att håve skulle ha några problem med sina fans, det var bara DIF som hade problem med sina fans.
Och det gör han när dom flesta vet att håve's fan är bland dom vidrigare i elitserien...

Förövrigt så anser jag att barnungar och pöbel kan dra åt helvete...