Hoppas vid gud (passande nog) att Holmqvist och Wesslau är okej.
Framförallt Wesslau. Ridderwall såg allt annat än bra ut.
Vi vann iaf. MEN vi borde ha avgjort i två första. Nu får HV ett bra självförtroende efter deras tredje period där de fullständigt kör över oss. Vi se ut som yra, tröttkörda höns.
Jävligt rättvist.
Är det bara jag som har blivit dum i huvét eller spelar HV fruktansvärt fult?
Jag tycker domaren släpper helt galna grejjer med rena överköriningar i interference situationer och sedan tar petskit som Tjärnqvist mot Davidsson?
Eller ryggtacklingen på Falken innan 3-2 målet när han inte ens rört pucken?!
Näe de får fan statuera lite exempel nästa match å hacka lite hälsenor och knäcka lite knän på de fulaste av HV lirarna.
Stort som fan att DIFs hjältar tar smällarna utan att gnälla men nån jävla måtta får det väl vara.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Underbart skönt med en seger i första matchen. Hoppas att det inte är något allvarligt med Wesslan och att han kommer tillbaks nästa match, han behövs.
Vad tror ni, kommer vi att få se Ziggy göra upp med gorillan Ward?
Vem fan är så dum att sätta Wolmer Edqvist i en SM-final? Thomas Andersson, Ulf Rönnmark, Christer Lärking, Patrik Sjöberg och Ulf Rådbjer är bara några som är bättre. Den enda som kan mäta sig med det där jävla stoplskottet är Pehr Claesson. Hiv får helt enkelt tacka Wolmer för att det överhuvudtaget blir match av det här. Annars så hade det kanske blivit 6-2 eller liknande.
Men nu ska jag bli glad men snälla någon, gör så att vi slipper Riddarn i finalserien. Jag vill ha kung-Wesslau och kommer han inte tillbaka så vågar jag säga att denna finalserie nästintill är förlorad. Han är ju för fan den stora anledningen till att vi är här. SÅ alla hä på forumet, be för fan till alla gudar som går att be till. O inte bara till gudar, be till mormor, faster ALLA. Wesslau kom tillbaka!
Buford skrev:Underbart skönt med en seger i första matchen. Hoppas att det inte är något allvarligt med Wesslan och att han kommer tillbaks nästa match, han behövs.
Vad tror ni, kommer vi att få se Ziggy göra upp med gorillan Ward?
Grymt jobbigt om Wesslan blir borta. Sedan vet jag inte vad som hände med Honken.
Man kan väl alltid hoppas att Ziggy fortsätter irritera Ward. Ziggy så helt klart road ut av uppgiften.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Jockmaniac skrev:Vem fan är så dum att sätta Wolmer Edqvist i en SM-final? Thomas Andersson, Ulf Rönnmark, Christer Lärking, Patrik Sjöberg och Ulf Rådbjer är bara några som är bättre. Den enda som kan mäta sig med det där jävla stoplskottet är Pehr Claesson. Hiv får helt enkelt tacka Wolmer för att det överhuvudtaget blir match av det här. Annars så hade det kanske blivit 6-2 eller liknande.
Men nu ska jag bli glad men snälla någon, gör så att vi slipper Riddarn i finalserien. Jag vill ha kung-Wesslau och kommer han inte tillbaka så vågar jag säga att denna finalserie nästintill är förlorad. Han är ju för fan den stora anledningen till att vi är här. SÅ alla hä på forumet, be för fan till alla gudar som går att be till. O inte bara till gudar, be till mormor, faster ALLA. Wesslau kom tillbaka!
Lärking vill jag aldrig se igen på en Djurgårds-is.
Helt rättvis seger även om matchen borde varit stängd inför tredje.
DIF äger period 1 & 2, för att sen spela lite på resultat i tredje ihop med PP för hv som gör att de skapar det tryck de gör i tredje. För i spel fem mot fem hade de inte en suck Hv.
Håller med de andra inläggen även om man är Djurgårdare så tycker man att cross-checkingen på falken som inte ens har pucken borde renderat i en utvisning. Tydligen va det bara DIF som spelade fult i tredje enl domarna.
Hoppas domarna skärper till sig inför nästa match, annars lär nog fler vara på skade listan.
Ber till våra kära Djurgårds gudar att Weslau och Holmqvist är spelbara på lördag.