F1: Djurgårdens IF - HV71, 15/4 2010 (Kampanj: Färga Hovet)

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
warrant
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: F1: Djurgårdens IF - HV71, 15/4 2010 (Kampanj: Färga Hovet)

Inlägg av warrant »

hv71 är best skrev:
Enbom skrev:Jag ska personligen mordhota Thörnberg om Wesslau inte är tillbaks till nästa match.
Men det var ju Printz som puttar in Thörnberg i Wesslau,
eller är det jag som behöver skaffa glasögon?

Du har helt rätt..
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

hv71 är best skrev:
Enbom skrev:Jag ska personligen mordhota Thörnberg om Wesslau inte är tillbaks till nästa match.
Spela roll. Han har samlat på sig hat så det räcker.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Nu känner man sig som en kung!
jaccan

Inlägg av jaccan »

YES 4-3 till oss.Ridderwall borde ha tagit 3 Hv-målet. Det vart alldeles för nervöst
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Skönt och så jävla välförtjänt. Jerusalem ska vara glada för de smickrande siffrorna. Med deras sedvanliga tur var de onödigt nära sista perioden.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
ConZzz

Inlägg av ConZzz »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
hv71 är best skrev:
Spela roll. Han har samlat på sig hat så det räcker.

Thörnberg har alltid varit och kommer alltid vara en fjolla!
isolerad

Inlägg av isolerad »

Hoppas vid gud (passande nog) att Holmqvist och Wesslau är okej.

Framförallt Wesslau. Ridderwall såg allt annat än bra ut.

Vi vann iaf. MEN vi borde ha avgjort i två första. Nu får HV ett bra självförtroende efter deras tredje period där de fullständigt kör över oss. Vi se ut som yra, tröttkörda höns.
i
Praetori

Inlägg av Praetori »

Jävligt rättvist.
Är det bara jag som har blivit dum i huvét eller spelar HV fruktansvärt fult?
Jag tycker domaren släpper helt galna grejjer med rena överköriningar i interference situationer och sedan tar petskit som Tjärnqvist mot Davidsson?

Eller ryggtacklingen på Falken innan 3-2 målet när han inte ens rört pucken?!
Näe de får fan statuera lite exempel nästa match å hacka lite hälsenor och knäcka lite knän på de fulaste av HV lirarna.
Stort som fan att DIFs hjältar tar smällarna utan att gnälla men nån jävla måtta får det väl vara.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Underbart skönt med en seger i första matchen. Hoppas att det inte är något allvarligt med Wesslan och att han kommer tillbaks nästa match, han behövs.

Vad tror ni, kommer vi att få se Ziggy göra upp med gorillan Ward?
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Vem fan är så dum att sätta Wolmer Edqvist i en SM-final? Thomas Andersson, Ulf Rönnmark, Christer Lärking, Patrik Sjöberg och Ulf Rådbjer är bara några som är bättre. Den enda som kan mäta sig med det där jävla stoplskottet är Pehr Claesson. Hiv får helt enkelt tacka Wolmer för att det överhuvudtaget blir match av det här. Annars så hade det kanske blivit 6-2 eller liknande.

Men nu ska jag bli glad men snälla någon, gör så att vi slipper Riddarn i finalserien. Jag vill ha kung-Wesslau och kommer han inte tillbaka så vågar jag säga att denna finalserie nästintill är förlorad. Han är ju för fan den stora anledningen till att vi är här. SÅ alla hä på forumet, be för fan till alla gudar som går att be till. O inte bara till gudar, be till mormor, faster ALLA. Wesslau kom tillbaka!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Buford skrev:Underbart skönt med en seger i första matchen. Hoppas att det inte är något allvarligt med Wesslan och att han kommer tillbaks nästa match, han behövs.

Vad tror ni, kommer vi att få se Ziggy göra upp med gorillan Ward?
Grymt jobbigt om Wesslan blir borta. Sedan vet jag inte vad som hände med Honken.

Man kan väl alltid hoppas att Ziggy fortsätter irritera Ward. Ziggy så helt klart road ut av uppgiften. :D
degen

Inlägg av degen »

Jockmaniac skrev:Vem fan är så dum att sätta Wolmer Edqvist i en SM-final? Thomas Andersson, Ulf Rönnmark, Christer Lärking, Patrik Sjöberg och Ulf Rådbjer är bara några som är bättre. Den enda som kan mäta sig med det där jävla stoplskottet är Pehr Claesson. Hiv får helt enkelt tacka Wolmer för att det överhuvudtaget blir match av det här. Annars så hade det kanske blivit 6-2 eller liknande.

Men nu ska jag bli glad men snälla någon, gör så att vi slipper Riddarn i finalserien. Jag vill ha kung-Wesslau och kommer han inte tillbaka så vågar jag säga att denna finalserie nästintill är förlorad. Han är ju för fan den stora anledningen till att vi är här. SÅ alla hä på forumet, be för fan till alla gudar som går att be till. O inte bara till gudar, be till mormor, faster ALLA. Wesslau kom tillbaka!
Lärking vill jag aldrig se igen på en Djurgårds-is.
Djurgården
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Helvete, det där såg inte bra ut för Wesslau. Troligtvis att ledbandet blev uttänjt när Thörnberg ramlade över benet på honom.

Oerhört tufft för Riddarn, men men nu har han i morgon på sig att förbereda sig.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Bigge

Inlägg av Bigge »

Helt rättvis seger även om matchen borde varit stängd inför tredje.

DIF äger period 1 & 2, för att sen spela lite på resultat i tredje ihop med PP för hv som gör att de skapar det tryck de gör i tredje. För i spel fem mot fem hade de inte en suck Hv.

Håller med de andra inläggen även om man är Djurgårdare så tycker man att cross-checkingen på falken som inte ens har pucken borde renderat i en utvisning. Tydligen va det bara DIF som spelade fult i tredje enl domarna.

Hoppas domarna skärper till sig inför nästa match, annars lär nog fler vara på skade listan.

Ber till våra kära Djurgårds gudar att Weslau och Holmqvist är spelbara på lördag.
There is no I in TEAM!!!!
Syjunta

Inlägg av Syjunta »

Så jävla skönt! BARA tre kvar nu! Sen är det inte längre så länge sedan :)
"100% av alla skott du inte skjuter blir inte mål"
Skriv svar