K2: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 13/3 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
JoeG
Säsongskort: Ja

Re: Snart så

Inlägg av JoeG »

Lädersliparen skrev:Snart äntligen fotboll.
Där finns det sanna krigare som inte är rädda att gå ut på plan för att svetta ned sig lite.
Starkt dock av säcken att stå kvar i båset, om jag hade varit säcken hade jag knallat ut i omklädningsrummet under 2a perioden och öppnat en bärs för att fira att semestern snart börjar...

Uselt dif! skippar matchen och ser melodifestival på tv.
Kanske ngn svartabörs haj emottar mina plåtar 4-free ;-)
Här har vi ett bra exempel på en medgångssupporter.
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

JoeG skrev:
Där finns det sanna krigare som inte är rädda att gå ut på plan för att svetta ned sig lite.
Starkt dock av säcken att stå kvar i båset, om jag hade varit säcken hade jag knallat ut i omklädningsrummet under 2a perioden och öppnat en bärs för att fira att semestern snart börjar...

Det finns många såna... Jag köpte säsongskort första gången 2005/2006 (när det var som värst för föreningen) och då var det inte många människor på matcherna. I och med framgångarna (om nu det är rätt ord) så kommer även medgångssupportrarna.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

JoeG skrev:

Ja, eller snarare fotbollssupporter.
För 2-3 år sedan gick det flesta "Djurgårdare" & väntade på Allsvensk fotboll.

& för 10 år sedan innan riskkapitalets inträde var det samma visa i fotbollen (med så fina publiksiffror som 3500 på SS)
-"Skönt, snart drar hockeyn igång"
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av -daniel- »

Efter att ha slickat såren, gråtit blod, varit bitvis riktigt förbannad, besviken, bedrövad och påtagligt oroad har jag bestämt mig för att det inte är någon mening att gråta över spilld mjölk.

Den här kvartsfinalserien hade man ju, som många redan påtalat, hoppats så jävla mycket på och man trodde att vi skulle ha en bra chans att kunna avancera. Skall jag försöka analysera läget så tror jag på något sätt att laget hade räknat med en lättare resa, trott att LHC skulle kunna uppträda lika håglöst som de gjort i många perioder i matcherna mot oss tidigare i år. Jag tycker egentligen Monténs leende i videosekvensen när beskedet kom att LHC valde oss är väldigt talande för den allmänna känslan i DIF; - "Det här vinner vi...Lätt!". Samtidigt som att LHC fick en jävla kick av de många "experter" som trodde att LHC hade bitit sig själva i svansen och valt DIF, laget de hade haft extremt svårt för hela säsongen. Den enkla sanningen är att LHC har fattat att det är i slutspel man måste ge ALLT man har, medan våra grabbar fortfarande ser tagna ut av stundens allvar. Vi kan bättre. Oerhört mycket bättre en vad grabbarna visade senast.

Nu ser hela situation såklart mörk ut, men det finns fortfarande en teoretisk chans att vända den här skutan. Hoppet är definitivt det sista som lämnar oss, och det skall vi fan bevisa de resterande matcherna. Självfallet finns det inte mycket som talar för att vi lyckas med bedriften att ro hem den här matchserien, men kan vi hitta tillbaka till vårt spel igen så kan vi åtminstonde ge LHC en match de kvarvarande kamperna.

Jag hoppas verkligen att alla DIF supportrar inser det prekära läget, men att fortfarande fighting-andan finns kvar så att det blir ett minst lika bra tryck på Hovet på Lördag som i Tisdags. Vi är fan inga medgångssupportrar; när laget som bäst behöver vår stöttning måste vi leverera! Sjung för fulla muggar, och se till att dyka upp på lördag. Går man inte på matchen enbart för att vi ligger under med 0-2 i matchserien så är man ingen supporter. Så enkelt är det.
Fnatte79

Inlägg av Fnatte79 »

-daniel- skrev:Efter att ha slickat såren, gråtit blod, varit bitvis riktigt förbannad, besviken, bedrövad och påtagligt oroad har jag bestämt mig för att det inte är någon mening att gråta över spilld mjölk.

Den här kvartsfinalserien hade man ju, som många redan påtalat, hoppats så jävla mycket på och man trodde att vi skulle ha en bra chans att kunna avancera. Skall jag försöka analysera läget så tror jag på något sätt att laget hade räknat med en lättare resa, trott att LHC skulle kunna uppträda lika håglöst som de gjort i många perioder i matcherna mot oss tidigare i år. Jag tycker egentligen Monténs leende i videosekvensen när beskedet kom att LHC valde oss är väldigt talande för den allmänna känslan i DIF; - "Det här vinner vi...Lätt!". Samtidigt som att LHC fick en jävla kick av de många "experter" som trodde att LHC hade bitit sig själva i svansen och valt DIF, laget de hade haft extremt svårt för hela säsongen. Den enkla sanningen är att LHC har fattat att det är i slutspel man måste ge ALLT man har, medan våra grabbar fortfarande ser tagna ut av stundens allvar. Vi kan bättre. Oerhört mycket bättre en vad grabbarna visade senast.

Nu ser hela situation såklart mörk ut, men det finns fortfarande en teoretisk chans att vända den här skutan. Hoppet är definitivt det sista som lämnar oss, och det skall vi fan bevisa de resterande matcherna. Självfallet finns det inte mycket som talar för att vi lyckas med bedriften att ro hem den här matchserien, men kan vi hitta tillbaka till vårt spel igen så kan vi åtminstonde ge LHC en match de kvarvarande kamperna.

Jag hoppas verkligen att alla DIF supportrar inser det prekära läget, men att fortfarande fighting-andan finns kvar så att det blir ett minst lika bra tryck på Hovet på Lördag som i Tisdags. Vi är fan inga medgångssupportrar; när laget som bäst behöver vår stöttning måste vi leverera! Sjung för fulla muggar, och se till att dyka upp på lördag. Går man inte på matchen enbart för att vi ligger under med 0-2 i matchserien så är man ingen supporter. Så enkelt är det.
Väl talat!
DIF 4 Ever
jjonas

Inlägg av jjonas »

Vafan är det här? Vi torskar 2 matcher mot LHC så är det kört enligt vissa här? Snarare tvärtom! Det här vänder vi förfan.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

jjonas skrev:Vafan är det här? Vi torskar 2 matcher mot LHC så är det kört enligt vissa här? Snarare tvärtom! Det här vänder vi förfan.
Man måste bryta ihop för att komma igen. ;)
jjonas

Inlägg av jjonas »

stolpskott skrev:
jjonas skrev:Vafan är det här? Vi torskar 2 matcher mot LHC så är det kört enligt vissa här? Snarare tvärtom! Det här vänder vi förfan.
Man måste bryta ihop för att komma igen. ;)
Sant. Men bryter vi ihop imorgon så är det inte många på det här forumet som kommer igen.
Norjo

Inlägg av Norjo »

Rocker skrev:
JoeG skrev:

Det finns många såna... Jag köpte säsongskort första gången 2005/2006 (när det var som värst för föreningen) och då var det inte många människor på matcherna. I och med framgångarna (om nu det är rätt ord) så kommer även medgångssupportrarna.
Den uteblivna publiken under 00-talet är inte pågrund av hur det gått i tabellen. Det trodde jag alla som har koll på DIF hockey visste.
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Norjo skrev:
Rocker skrev:
JoeG skrev:

Den uteblivna publiken under 00-talet är inte pågrund av hur det gått i tabellen. Det trodde jag alla som har koll på DIF hockey visste.
Eh, säsongen 06/06 stod det väl i snitt 40 personer i klacken. Det har enbart med tabell-läget att göra och det faktum att DIF hade ett lågbudgetlag...
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

-daniel- skrev:Jag hoppas verkligen att alla DIF supportrar inser det prekära läget, men att fortfarande fighting-andan finns kvar så att det blir ett minst lika bra tryck på Hovet på Lördag som i Tisdags. Vi är fan inga medgångssupportrar; när laget som bäst behöver vår stöttning måste vi leverera! Sjung för fulla muggar, och se till att dyka upp på lördag. Går man inte på matchen enbart för att vi ligger under med 0-2 i matchserien så är man ingen supporter. Så enkelt är det.

Tror inte någon behöver vara orolig, vi på läktaren kommer att göra allt vad vi kan för att hjälpa DIF. Det lär bli ett grymt tryck på Hovet, bättre än det var Tisdags. Vi påverkar det vi kan sedan är det upp till spelarna.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Caveman skrev:
Tror inte någon behöver vara orolig, vi på läktaren kommer att göra allt vad vi kan för att hjälpa DIF. Det lär bli ett grymt tryck på Hovet, bättre än det var Tisdags. Vi påverkar det vi kan sedan är det upp till spelarna.
Ja, det ser så ut med nästintill alla klackplåtar slutsålda och bra med folk annars också.
Användarvisningsbild
DIFference

Inlägg av DIFference »

Det var pinsamt dåligt i torsdags alltså. Bremberg sa det så bra: "Vi är som små rädda rådjur ute på isen.". Inte en jävel kämpade. Tvåa på pucken hela tiden. Inga tuffa tag. Ne fy fan va besviken jag är. Och t.o.m. Daniel Larsson släppte in ett par lätta. Men han får ädnå godkänt eftersom han gjorde ett antal svettiga räddningar sen också.

Tycker det är tragiskt att ollonet Pihl får lämnas så ensam framför Larsson som vid 3-1-målet. Skandal. Och Brembergs bjudning då? Suck.

Vi var inte värda att vinna denna match. Det kunde lika gärna blivit 10-1 så som matchbilden såg ut och efter hur bra Djurgården var denna kväll.

Nya tag ikväll! It aint over until the fat lady sings!

PS. Klacken var bedrövligt dålig. Bara massa "Hora. Horor. Din jävla fitta. Tjockis (åt en kille i White Lions)" Det var fan pinsamt att stå där i klacken bland de omogna stackarna.
Norjo

Inlägg av Norjo »

DIFference skrev:
PS. Klacken var bedrövligt dålig. Bara massa "Hora. Horor. Din jävla fitta. Tjockis (åt en kille i White Lions)" Det var fan pinsamt att stå där i klacken bland de omogna stackarna.
Ge dig för fan. Varför skulle vi behandla folk i White lions med respekt? De kan dra åt helvete. Skit ska behandlas som skit.
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Norjo skrev:
DIFference skrev:
Ge dig för fan. Varför skulle vi behandla folk i White lions med respekt? De kan dra åt helvete. Skit ska behandlas som skit.
Man stöttar ju inte direkt laget genom att skrika fitta åt nån i motståndarklacken, eller?
Skriv svar