Malmö Redhawks - Djurgårdens IF, 28/2 2007
En otroligt jävla skön och viktig seger!
Men nu är det på tiden att jag delar ut en ordentlig känga till Ronnie Pettersson, som jag tycker har slarvat regelbundet den här säsongen. Idag gjorde han t.ex. sig skyldig till en fasthållning för att han inte hänger med/orkar ta några extra skär. Inte nog med det så slår han otroligt dåliga passningar och mestadels av våra icingpuckar.
Ronnie är en säkerhetsrisk för laget och en bidragande orsak till att jag har en puls på över 200. Det är skärpning som krävs om han ska få förlängt kontrakt och inte minst om DIF ska ha en chans nu när det börjar där ihop sig.
Nu är det färdigt med kritik en dag som denna :lol:
Men nu är det på tiden att jag delar ut en ordentlig känga till Ronnie Pettersson, som jag tycker har slarvat regelbundet den här säsongen. Idag gjorde han t.ex. sig skyldig till en fasthållning för att han inte hänger med/orkar ta några extra skär. Inte nog med det så slår han otroligt dåliga passningar och mestadels av våra icingpuckar.
Ronnie är en säkerhetsrisk för laget och en bidragande orsak till att jag har en puls på över 200. Det är skärpning som krävs om han ska få förlängt kontrakt och inte minst om DIF ska ha en chans nu när det börjar där ihop sig.
Nu är det färdigt med kritik en dag som denna :lol:
Stämmer bra det, Mora har sämre målskillnad så vi kommer in på sista plats med 78 poäng.Erik I skrev:Avd spekulation:
OM alla de andra resultaten går helt åt h-e med våra ögon, dvs Mora, VF, SAIK och LHF alla tar 3p så behöver vi vad jag kan se bara 2p mot LHC för att ta oss till slutspel (taddis.org räknar ej målskillnad så lita inte på den, jämför med tabell på ex text-tv)
Fasen va nervös man har varit ikväll då! Grymt av DIF o klara detta trots att alla spelare led av spagettisyndromet dom sista 10 min.
Nu är det bara till att åka ner till LKPG och kirra hem slutspelsplatsen!
psst, till nästa säsong fixar jag till en bättre sajt

Senast redigerad av taddis den 2007-02-28 21:53:23, redigerad totalt 1 gånger.
He he, gör inget, har haft stor nytta av den de senaste veckorna...har bara ibland inte fattat vafan de på SR talar om när de rabblar tabell.taddis skrev:Stämmer bra det, Mora har sämre målskillnad så vi kommer in på sista plats med 78 poäng.Erik I skrev:Avd spekulation:
OM alla de andra resultaten går helt åt h-e med våra ögon, dvs Mora, VF, SAIK och LHF alla tar 3p så behöver vi vad jag kan se bara 2p mot LHC för att ta oss till slutspel (taddis.org räknar ej målskillnad så lita inte på den, jämför med tabell på ex text-tv)
Fasen va nervös man har varit ikväll då! Grymt av DIF o klara detta trots att alla spelare led av spagettisyndromet dom sista 10 min.
Nu är det bara till att åka ner till LKPG och kirra hem slutspelet!
psst, till nästa säsong fixar jag till en bättre sajt ;)
Hmm
Luleå möter Brynäs hemma, och brynäs är genomruttna... tar dom mindre än 3 poäng skall vi vara glada. Men Luleå fixar nog en 3p hemma.
Frölunda har timrå hemma... denna match känns oviss... kan sluta hur som helst... men jag tror Frölunda tar minst 1p hemma.
Mora har modo borta, rent logiskt skall dom inte vinna där... men efter dagens insats vete fan...
Enklast vore det om vi tog o vann helt enkelt.
Luleå möter Brynäs hemma, och brynäs är genomruttna... tar dom mindre än 3 poäng skall vi vara glada. Men Luleå fixar nog en 3p hemma.
Frölunda har timrå hemma... denna match känns oviss... kan sluta hur som helst... men jag tror Frölunda tar minst 1p hemma.
Mora har modo borta, rent logiskt skall dom inte vinna där... men efter dagens insats vete fan...
Enklast vore det om vi tog o vann helt enkelt.

Ronnie har fortfarande än av de bästa +- statistiken i hela laget och skall man klaga på klantig utvisning tar Lassilas flytt av målburen priset utan tvekan. Ronnies utvisning är inte bra, men Lassilas är rent katastrofalt korkad. Är det någon som är en säkerhetsrisk i dagens DIF är det Lassila, med Ronnie på isen känns det lugnt, eller så lugnt det nu kan bli med "tvålen" i målet.Elias skrev:En otroligt jävla skön och viktig seger!
Nu är det färdigt med kritik en dag som denna
Värst idag är dock det urusla spelet i PP. Ronnies utvisning uppkommer ju mer eller mindre pga av att laget knappt vågar anfall i spel en man mer. Detta håller inte. PP måte bli klasser bättre om vi vill ha minsta chans mot både LHC och i ett eventuellt slutspel. Om man bortser från sista 12-13 minutrarna såg dock defensiven väldigt bra ut, eller var det mIF som helt enkelt var svaga framåt?
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
-
ok
Brynäs har inte vunnit på 13 matcher väl? Nån gång måste trenden brytas förvänad över att Boorken inte lyckats få laget att vinna.
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
Nerverna var nog lite utanpå för inte fan har Lassila satt i system att flytta målburar.
Måste få avreagera mig lite mer: inte för jag inbillar mig att MoDo, HV eller nån annan skulel ha speciell förkärlek för DIF och hett önska oss til slutspel, men jag hoppas fan att ni samtliga flyger åt helvete redan i kvarten om ni så lottas mot Knäckebröhult. Skador hit och dit, såpass breda trupper har ni väl?? Och om ni har missat det så kan tabellplacering spela roll även mot toppen av tabellen? Så skärper ni er inte i sista omgången kommer exempelvis TIK och BIF att mangla er likt de ångvältar ni har hemma i bygden!
Måste få avreagera mig lite mer: inte för jag inbillar mig att MoDo, HV eller nån annan skulel ha speciell förkärlek för DIF och hett önska oss til slutspel, men jag hoppas fan att ni samtliga flyger åt helvete redan i kvarten om ni så lottas mot Knäckebröhult. Skador hit och dit, såpass breda trupper har ni väl?? Och om ni har missat det så kan tabellplacering spela roll även mot toppen av tabellen? Så skärper ni er inte i sista omgången kommer exempelvis TIK och BIF att mangla er likt de ångvältar ni har hemma i bygden!