Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

mb81 skrev: 2021-05-16 17:47:26
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-05-16 15:46:54
EspenK skrev: 2021-05-16 08:16:46 Undrar om man ska tolka tystnaden som att vi väntar in vad som händer i NHL/AHL innan det blir klart med de sista pusselbitarna. Ska man tävla med lag som Färjestad nästa år lär det behövas ett par spets till. Både back och fw
Sedan blir Saik minst lika bra som i år. Värvat in fint. Tappade Lindholm, men de har grym backsida och skickliga forwards.

Förutom klassback plus klassforward måste vi nu verkligen få till ett eget fungerande spel. Ett spel med mindre och färre dalar.
Då kan vi utmana om topp 6.
Robbans spelidé flöt liksom ut i sanden och försvann sakta men säkert.
Tycker Skellefteå har värvat helt ok men skulle vi haft samma silly så skulle Jocke avgå flera gånger om enligt typ alla härinne. Det enda "namnet" de tagit in är Pudas och de har tappat Berggren, Söderblom,Lindholm, Burström, Lundberg och sannolikt Frödén. Mycket meriterat ut alltså.
Många du nämner har de ju släppt med vilje. Fanns ingen plats kvar för backarna, exempelvis.
Sedan har de, förutom skickliga spelare, ett bra grundspel. Om nu inte Robban lyckas med bedriften att förstöra det. :D
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-05-17 09:49:07
EspenK skrev: 2021-05-16 08:16:46 Undrar om man ska tolka tystnaden som att vi väntar in vad som händer i NHL/AHL innan det blir klart med de sista pusselbitarna. Ska man tävla med lag som Färjestad nästa år lär det behövas ett par spets till. Både back och fw
Sedan blir Saik minst lika bra som i år. Värvat in fint. Tappade Lindholm, men de har grym backsida och skickliga forwards.

Förutom klassback plus klassforward måste vi nu verkligen få till ett eget fungerande spel. Ett spel med mindre och färre dalar.
Tycker Skellefteå har värvat helt ok men skulle vi haft samma silly så skulle Jocke avgå flera gånger om enligt typ alla härinne. Det enda "namnet" de tagit in är Pudas och de har tappat Berggren, Söderblom,Lindholm, Burström, Lundberg och sannolikt Frödén. Mycket meriterat ut alltså.
Många du nämner har de ju släppt med vilje. Fanns ingen plats kvar för backarna, exempelvis.
Sedan har de, förutom skickliga spelare, ett bra grundspel. Om nu inte Robban lyckas med bedriften att förstöra det. :D
Precis som vi släppte Dick till exempel men det är väl ändå ett tapp och det har väl låtit en del här inne för att vi gjorde det. :D

Burström och Lundberg är väl egentligen de enda de släppte, de andra ville de nog ha kvar. Jämför man deras ut och in än så länge är de just nu på stort minus. Tyckte det var ett dumt exempel. Sen gillar jag Skellefteå och deras lagbygge och det blir nog bra till slut.
mb81

Inlägg av mb81 »

Praetori skrev: 2021-05-17 09:21:28
mb81 skrev: 2021-05-17 09:01:46
Manijock skrev: 2021-05-17 08:28:00
mb81 skrev: 2021-05-17 07:28:17 Sanny och Svensson s0nackar om att vi ska ha en bomb på g. Dock har de inga belägg för det.
Hur kan de snacka om det utan belägg? En magkänsla?

Tråkigt med Dick. Borde ha spelat minst en säsong hos oss till. Förstår dock att han tappat sugen dock såsom ligan utvecklats(invecklats). Tack för allt! Evigt en Djurgårdshjälte.
Sanny hade väl hört det ryktats om en bomb till DIF. Höken började prata om att han hör från så många olika håll att Vejdemo är klar att det borde stämma. Sanny inflikar att det inte är en bomb(det är det inte såklart). Får se om det finns något substans i det.
Sanny hintar om att Vejdemo inte skulle vara Sannys "bomb", tolkar jag dig rätt där? Vad är en bomb för Sanny då och vad har han för källor?
Oftast när de inte avslöjar källor så brukar de ju ha fiskat hos diverse agenter men det är ett tveeggat svärd då agenturerna i sin tur gärna försöker använda media för att driva på hype och skramla lite fler kronor (och Svenska klubbar pratar inte löner med varandra av nån anledning). Är det kroater i farten? Gragnani tex är han att räkna som en "bomb" för Sanny?
Jag var väldigt nyvaken och ljudet sög när jag lyssnade. Men Sanny har alltså inget namn(inte vad han säger iaf) men han har hört att vi ska ha nån kanon på gång. Han tycker inte Vejdemo är den bomb han hört det skulle vara. Vejdemo är väldigt nära enligt Höken om jag fattar och hörde rätt(Hökens ljud var fan det sämsta jag hört och då har jag ändå varit nere med lo-fi indie).
Puckey

Inlägg av Puckey »

Nu får man nästan upp hoppet om Sörensen. Kommer från en tung säsong där han stundtals varit petad till taxi-squad, SJS sägs vilja ha in någon mer defensivt lagd rollspelare istället. Att han inte blev trejdad vid TDL trots utgående kontrakt i ett avsågat lag som inte planerar att förlänga tyder på att hans aktie i NHL har sjunkit rätt rejält. Annars hade man förmodligen skeppat honom med lite retention till något topplag som velat bredda i utbyte mot ett draftval i 3-4e rundan.

Fortsatt högoddsare såklart, men inte omöjligt som för två år sen när Scorensen verkade redo att slå på allvar.
mb81

Inlägg av mb81 »

Puckey skrev: 2021-05-17 10:16:16 Nu får man nästan upp hoppet om Sörensen. Kommer från en tung säsong där han stundtals varit petad till taxi-squad, SJS sägs vilja ha in någon mer defensivt lagd rollspelare istället. Att han inte blev trejdad vid TDL trots utgående kontrakt i ett avsågat lag som inte planerar att förlänga tyder på att hans aktie i NHL har sjunkit rätt rejält. Annars hade man förmodligen skeppat honom med lite retention till något topplag som velat bredda i utbyte mot ett draftval i 3-4e rundan.
Där snackar vi bomb. Men Sörensen verkar ändå tänka på NHL.

https://hockeynews.se/articles/20214/
Användarvisningsbild
TheForsa

Inlägg av TheForsa »

Kan det vara Ryan Lasch? Rhett kanske kan locka honom och att rekryteringen av Barry Smith på något vis ger en hint om satsning?

Otroligt långskott dock och förmodligen svindyr.

Edit: Lasch fru gillade iaf att Rhett signade 2 år med oss på DIF Insta.
Manijock

Inlägg av Manijock »

TheForsa skrev: 2021-05-17 10:26:48 Kan det vara Ryan Lasch? Rhett kanske kan locka honom och att rekryteringen av Barry Smith på något vis ger en hint om satsning?

Otroligt långskott dock och förmodligen svindyr.
Det är ju en spelare som dock hade varit värt pengarna. Garanterad poängkung liksom!

Vejdemo är ju väldigt mellanmjölk. Tredjecenter-material men säkert en smart uppbackning med tanke på Josefson-situationen.
Puckey

Inlägg av Puckey »

mb81 skrev: 2021-05-17 10:18:38
Puckey skrev: 2021-05-17 10:16:16 Nu får man nästan upp hoppet om Sörensen. Kommer från en tung säsong där han stundtals varit petad till taxi-squad, SJS sägs vilja ha in någon mer defensivt lagd rollspelare istället. Att han inte blev trejdad vid TDL trots utgående kontrakt i ett avsågat lag som inte planerar att förlänga tyder på att hans aktie i NHL har sjunkit rätt rejält. Annars hade man förmodligen skeppat honom med lite retention till något topplag som velat bredda i utbyte mot ett draftval i 3-4e rundan.

Den artikeln hade jag missat, låter som att vi får vänta ytterligare något år. Hade varit fantastiskt för föreningen på så många plan utöver de rent sportsliga om han återvänt, varenda knatte hade Sörensen som favorit när han var här. Den generationen förtjänar att få växa upp med åtminstone en spelare av samma dignitet som Falk, Challe, Otto och gänget.
Användarvisningsbild
Czerkawski

Inlägg av Czerkawski »

Hellre att dicken slutar än går till några rivaler dock!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

mb81 skrev: 2021-05-17 10:01:11

Precis som vi släppte Dick till exempel men det är väl ändå ett tapp och det har väl låtit en del här inne för att vi gjorde det. :D

Burström och Lundberg är väl egentligen de enda de släppte, de andra ville de nog ha kvar. Jämför man deras ut och in än så länge är de just nu på stort minus. Tyckte det var ett dumt exempel. Sen gillar jag Skellefteå och deras lagbygge och det blir nog bra till slut.
Är lite skillnad om man är ett BRA lag och som vanligt behöver byta ut en del kännbara tapp mot att vara ett DÅLIGT lag med kännbara tapp.
Min poäng var (och är) att Saik kommer vara ett topplag, precis som FBK ser ut att kunna bli det.
Saik har hela sin grund kvar, plus att de spetsat backsidan ytterligare. Till det en av seriens bästa målvakter.
Vi däremot....tja, kan bli lite vad som helst. Ett havererat spelsystem, otroligt skadebenägen förstecenter, värvat ålderstigen spets som kanske inte klarar av SHL.
Så, kan vi utmana Saik till vintern blir jag positivt överraskad. Än en gång, ställer mitt hopp till att Robban raserar deras spel som varit imponerande senaste 10 åren. Kämpa Robban. :D
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
mb81

Inlägg av mb81 »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-05-17 11:57:25
mb81 skrev: 2021-05-17 10:01:11

Är lite skillnad om man är ett BRA lag och som vanligt behöver byta ut en del kännbara tapp mot att vara ett DÅLIGT lag med kännbara tapp.
Min poäng var (och är) att Saik kommer vara ett topplag, precis som FBK ser ut att kunna bli det.
Saik har hela sin grund kvar, plus att de spetsat backsidan ytterligare. Till det en av seriens bästa målvakter.
Vi däremot....tja, kan bli lite vad som helst. Ett havererat spelsystem, otroligt skadebenägen förstecenter, värvat ålderstigen spets som kanske inte klarar av SHL.
Så, kan vi utmana Saik till vintern blir jag positivt överraskad. Än en gång, ställer mitt hopp till att Robban raserar deras spel som varit imponerande senaste 10 åren. Kämpa Robban. :D
Jag gjorde kanske för stor grej av det. De har ju värvat in några fina(från allsvenskan). Men deras "saldo" denna silly är på minus och därför tyckte jag det var konstigt att lyfta fram just att de värvat bra. Skellefteå är det enda laget som varit ett stabilt topplag de senaste 10 åren så de gör såklart mycket rätt. Sen hjälper kommundopingen från skellefteå kraft otroligt mycket.

Jag är faktiskt inte superimponerad av FBKs lagbygge. Haukeland/Eliasson är ett ok målvaktspar men inte mycket mer, Wikstrand tycker jag precis som Linus J är lite överskattade. Marcus Nilsson är en fin värvning. Albert Johansson är en stor förlust. Jag tror inte Viksten kommer producera lika mycket som denna säsong. Men kanske någon placering upp mot fjol.
mb81

Inlägg av mb81 »

Puckey skrev: 2021-05-17 11:40:39
mb81 skrev: 2021-05-17 10:18:38

Den artikeln hade jag missat, låter som att vi får vänta ytterligare något år. Hade varit fantastiskt för föreningen på så många plan utöver de rent sportsliga om han återvänt, varenda knatte hade Sörensen som favorit när han var här. Den generationen förtjänar att få växa upp med åtminstone en spelare av samma dignitet som Falk, Challe, Otto och gänget.
Vore verkligen fantastiskt att få hem Sören. Men jag tror vi får vänta några år till. Men han kanske övervärderar hans status i NHL. Men i så fall får man sitta och hoppas att han misslyckas i VM.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

mb81:

Helt överens om Saiks kommundoping. Sedan återstår att se om de kan få samma utveckling på sina Allsvenska toppvärvningar.

FBK: Är såklart ingen garanti att lyckas bara för att man värvar in spets.
Men Linus tänker jag kan lyfta många andra. Nilsson lyfter en kedja. Wikstrand är i mina ögon en bra SHL-back.
Men ska jag välja så tror jag mer på Saik än FBK. Som du är inne på, FBK har värvat "namn", inte alltid rätt väg.
Kan hända att jag överskattar Linus och Wikstrand. Hoppas det om inte annat. :D
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-05-16 15:46:54 Är lite skillnad om man är ett BRA lag och som vanligt behöver byta ut en del kännbara tapp mot att vara ett DÅLIGT lag med kännbara tapp.
Hahahaaa... "Å så böjer vi oss framåt, det skall vara framåtlutat" :lol:
Senast redigerad av Buford den 2021-05-17 13:20:39, redigerad totalt 1 gånger.
mb81

Inlägg av mb81 »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-05-17 13:07:29 mb81:

Helt överens om Saiks kommundoping. Sedan återstår att se om de kan få samma utveckling på sina Allsvenska toppvärvningar.

FBK: Är såklart ingen garanti att lyckas bara för att man värvar in spets.
Men Linus tänker jag kan lyfta många andra. Nilsson lyfter en kedja. Wikstrand är i mina ögon en bra SHL-back.
Men ska jag välja så tror jag mer på Saik än FBK. Som du är inne på, FBK har värvat "namn", inte alltid rätt väg.
Kan hända att jag överskattar Linus och Wikstrand. Hoppas det om inte annat. :D
Sen är det som du är inne på lättare att komma in som allsvensk toppspelare i ett fungerande lag. Men nu ska även Skellefteå starta om med ny tränare. Hoppas det blir en jobbig start för Robban.
Låst