Allsvenskan 2012/13
Sv: Allsvenskan 2012/13
Karlskrona - Karlskoga 3-6 nu
Re: Allsvenskan 2012/13
gogo asplöven står ju 3-2 till VIk men allt kan hända!
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Man kan ju lugnt påstå att resultaten gick helt åt helvete för oss idag, vilket var rätt väntat.
Jävla fitta till domare
Västeråsarn borde åka ut för holding the stick snarare men istället åker ryssen för hooking och Västerås gör 4-2
Västeråsarn borde åka ut för holding the stick snarare men istället åker ryssen för hooking och Västerås gör 4-2
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Nej men det här med läggmatcher finns ju inte...... Leksand är bland det äckligaste jag någonsin skådat! Tänk om vi ändå mot all förmodan kunde ta oss till Kvalserien så vi får möjlighet att dra till de där fuskande knäckebrödsrunkarna på käften...
Känns väl som rätt väntade reslutat?SirDIFalot skrev:Vilka fantastiska resultat överallt... Herregud.
Leksand har inget att spela för samtidigt som Örebro jagar för KS/ bra lottning i playoff.
Att BIK skulle vinna mot KHK även utan sina bästa är ingen större överraskning.
Att Västerås kommer tappa poäng denna vecka räknar jag inte med.
Enda resultatet som jag är förvånad över är att Oskarshamn går mot förlust borta mot Almtuna, förvisso jagar Almtuna för att slippa hamna i negativt kval, men OIK måste skärpa sig annars är risken stor att vi får se Malmö eller Mora på sjunde platsen istället.
Västerås kommer ta tredjeplatsen. Men om inte Leksand känner för att spela mer så är risken stor att vi inte tar fjärdeplatsen framför BIK.
VIK har kvar: Örebro (H), KHK (B) = 6 poäng (borde det bli)
BIK har kvar: LIF (H), Örebro (B) 3 poäng (om vi har tur förlorar dem mot Örebro i sista matchen)
DIF har kvar: KHK (H) ASP (B) = 6 poäng - Allt annat är underkänt!
Örebro har kvar: VIK (B) BIK (H) = 3 poäng tror jag, vinst mot BIK men förlust mot VIK.
Vi behöver verkligen krossa KHK och Asplöven i de två sista matcherna. Gärna 6-0 vinster eller dylikt i båda två för att bättre på våran målskillnad.
- SirDIFalot
Tror du på allvar att det är en läggmatch?Manijock skrev:Nej men det här med läggmatcher finns ju inte...... Leksand är bland det äckligaste jag någonsin skådat! Tänk om vi ändå mot all förmodan kunde ta oss till Kvalserien så vi får möjlighet att dra till de där fuskande knäckebrödsrunkarna på käften...
Expert.
Allsvenskan 2012/13
Fan att man ska behöva sitta och hoppas på att diverse bonngäng tappar och tar poäng....
Jag är inne på Manijock spår, jag tror dem lägger sig, av två anledningar, dem gör allt för att förstöra för DIF, samt att de redan är klara och knappast behöver kämpa.SirDIFalot skrev:Tror du på allvar att det är en läggmatch?Manijock skrev:Nej men det här med läggmatcher finns ju inte...... Leksand är bland det äckligaste jag någonsin skådat! Tänk om vi ändå mot all förmodan kunde ta oss till Kvalserien så vi får möjlighet att dra till de där fuskande knäckebrödsrunkarna på käften...
Tror dem kommer göra en plattmatch mot BIK och sen köra över Malmö i sista matchen. Leksands IF är ett riktigt jävla pisslag.
SirDIFalot tycker du inte att det är lite märkligt att dem kämpade som fan mot oss fast de i princip var klara serievinnare redan då, sen förlorat både mot VIK och Örebro hemma? Klart som fan dem inte ger 100 % och det är i mina ögon att lägga sig.
Tror du på allvar att det inte är det? Asså vakna upp, va inte så jävla naiv. Det här händer varje säsong i alla ligor. Leksand har noll anledning att kämpa, gå in med en bra känsla i Kvalserien säger du. De går in med en oerhört mycket bättre känsla när de slipper DIF som de så uppenbart avskyr att möta. Fansen vill absolut inte att Djurgården går vidare heller. Detta är inga chansningar det är klara fakta.SirDIFalot skrev:Tror du på allvar att det är en läggmatch?Manijock skrev:Nej men det här med läggmatcher finns ju inte...... Leksand är bland det äckligaste jag någonsin skådat! Tänk om vi ändå mot all förmodan kunde ta oss till Kvalserien så vi får möjlighet att dra till de där fuskande knäckebrödsrunkarna på käften...
Sen att Appelqvist inte står och säger inför matchen att han vill torska det är självklart. Men varenda enskild individ vet vad som gäller inom Leksand det lovar jag dig.
Leksand står för en misstänksamt stort tapp efter mötet med oss, precis som vi fruktade inför. Eller fruktade, för mig var det glasklart. Det är inga idioter vi talar om!
- SirDIFalot
Tycker de gjorde en rätt slätstruken match mot oss och kämpade inte märkbart mycket. Vann på ett par tillfälligheter i tredje perioden och hade en storspelande målvakt.Rix skrev:Jag är inne på Manijock spår, jag tror dem lägger sig, av två anledningar, dem gör allt för att förstöra för DIF, samt att de redan är klara och knappast behöver kämpa.SirDIFalot skrev:Tror du på allvar att det är en läggmatch?Manijock skrev:Nej men det här med läggmatcher finns ju inte...... Leksand är bland det äckligaste jag någonsin skådat! Tänk om vi ändå mot all förmodan kunde ta oss till Kvalserien så vi får möjlighet att dra till de där fuskande knäckebrödsrunkarna på käften...
Tror dem kommer göra en plattmatch mot BIK och sen köra över Malmö i sista matchen. Leksands IF är ett riktigt jävla pisslag.
SirDIFalot tycker du inte att det är lite märkligt att dem kämpade som fan mot oss fast de i princip var klara serievinnare redan då, sen förlorat både mot VIK och Örebro hemma? Klart som fan dem inte ger 100 % och det är i mina ögon att lägga sig.
Expert.
Åh detta vidriga jävla leksand!
Det är väl ingen hemlighet att vissa bondlag tar i lite extra när det handlar om att sätta åt "08:orna"!
Det är väl ingen hemlighet att vissa bondlag tar i lite extra när det handlar om att sätta åt "08:orna"!
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Vilken jävla sits vi satt oss i. Beroende av Leksand. Fy fan vad vidrigt.
- SirDIFalot
Ok, jag tror inte ett dugg på det. Jag tror att de förlorar för att Örebro och Västerås är bra lag och har väl en 40% chans att besegra seriens bästa lag, precis som vi hade. Men Leksand har ju mindre att spela för nu än de hade mot oss. Så Örebros odds förbättras ju en del.Manijock skrev:Tror du på allvar att det inte är det? Asså vakna upp, va inte så jävla naiv. Det här händer varje säsong i alla ligor. Leksand har noll anledning att kämpa, gå in med en bra känsla i Kvalserien säger du. De går in med en oerhört mycket bättre känsla när de slipper DIF som de så uppenbart avskyr att möta. Fansen vill absolut inte att Djurgården går vidare heller. Detta är inga chansningar det är klara fakta.SirDIFalot skrev:Tror du på allvar att det är en läggmatch?Manijock skrev:Nej men det här med läggmatcher finns ju inte...... Leksand är bland det äckligaste jag någonsin skådat! Tänk om vi ändå mot all förmodan kunde ta oss till Kvalserien så vi får möjlighet att dra till de där fuskande knäckebrödsrunkarna på käften...
Sen att Appelqvist inte står och säger inför matchen att han vill torska det är självklart. Men varenda enskild individ vet vad som gäller inom Leksand det lovar jag dig.
Leksand står för en misstänksamt stort tapp efter mötet med oss, precis som vi fruktade inför. Eller fruktade, för mig var det glasklart. Det är inga idioter vi talar om!
Tycker det är smått barnsligt att hävda att Leksand medvetet skulle förlora mot Västerås och Örebro men kämpa extra hårt mot DIF bara för att de skulle hata Djurgården. Tror inte de bryr sig mer om DIF än något annat lag. Tror du på riktigt att de sitter och spanar in tabellen idag och tänker "Åh det kan ju faktiskt missgynna DIF en del om Örebro får lite poäng idag, tycker ni inte att vi ska förlora boys? Är alla i laget med på det? Ja då kör vi på det".
Expert.