Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Härligt att det händer spännande saker i SS. Ändå tror jag det mesta händer efter påsk, då alla spelare ska in på kvartsamtal. Drömma om Linkan går ju, Tellan likaså. Fimpen, Otto, DT. Varför är Mackan så tyst?
Rått-Dick uttalade sig tidigare i våras om att det är finare att ta upp sitt lag till Elitserien än att vinna SM-guld. Kanske kan få järnkaminer med hjärtat på rätta stället att ansluta...
Rått-Dick uttalade sig tidigare i våras om att det är finare att ta upp sitt lag till Elitserien än att vinna SM-guld. Kanske kan få järnkaminer med hjärtat på rätta stället att ansluta...
Så länge Fernholm håller sig långt borta från DIF e jag nöjd!
Snittlönen borde ligga på ca 40k i månaden, några tjänar 25k, några 55k.robin975 skrev:Bjurre skrev:Kommer avslöja den när #23 och #32 är klara.robin975 skrev:
Vilken källa var det innan Madhawk då, om man får fråga?
Tror du verkligen Bremberg tar imot tex 20 000 i månaden?
Knappast, eller bara om han har ett stort hjärta.
Räknar man på 40.000, 13% i semesterersättning och ca 25% i arbetsgivaravgifter
så kostar det i snitt 660.000 per spelare. Och det pratades om att spelarlönerna
skulle hamna på ca 15 mkr i HA.
Timrå orkade väl knappast betalat mkt mer än 80-100k i månaden till Linkan?
Inte lätt att halvera sin lön, tänk på vad ni tjänar själva, och halvera det. Alla skaffar sig
utgift efter inkomst så det är lätt att säga att "dom har tjänat så mkt innan".
Men det är klart Linkan vill spela upp DIF till ES, ett år med 50k i månaden och kanske
ett sista år 13/14 i ES med 100-150k borde locka, kanske ev framtidsuppdrag i DIF också.
Kan vi själva få lite fart på köp av eviga medlemskap samt "ett slags DIF-kort" á 150 kr/mån,
många säs-plåtar, sponsorer, privata DIF-miljonärer osv så tror jag vi har goda förutsättningar att gå upp direkt. Men det krävs oerhört mkt av alla, ledning, tränare, spelare, fans med flera.
Oavsett vad, snääääälla Linkan och Tellan kom hem!
Evigt medlem i DIF, alltid oavsett!
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
15 miljoner är väl ändå exklusive sociala avgifter, samma som 35 miljoner var exklusive soc.avg.Carl_G skrev:Snittlönen borde ligga på ca 40k i månaden, några tjänar 25k, några 55k.robin975 skrev:Bjurre skrev:Kommer avslöja den när #23 och #32 är klara.robin975 skrev:
så kostar det i snitt 660.000 per spelare. Och det pratades om att spelarlönerna
Inte lätt att halvera sin lön, tänk på vad ni tjänar själva, och halvera det. Alla skaffar sig
Men det är klart Linkan vill spela upp DIF till ES, ett år med 50k i månaden och kanske
ett sista år 13/14 i ES med 100-150k borde locka, kanske ev framtidsuppdrag i DIF också.
Kan vi själva få lite fart på köp av eviga medlemskap samt "ett slags DIF-kort" á 150 kr/mån,
många säs-plåtar, sponsorer, privata DIF-miljonärer osv så tror jag vi har goda förutsättningar att gå upp direkt. Men det krävs oerhört mkt av alla, ledning, tränare, spelare, fans med flera.
Jasså, trodde en budget var en budget, och då räknar man ju med allt.-daniel- skrev:15 miljoner är väl ändå exklusive sociala avgifter, samma som 35 miljoner var exklusive soc.avg.Carl_G skrev:Snittlönen borde ligga på ca 40k i månaden, några tjänar 25k, några 55k.robin975 skrev:Bjurre skrev:Kommer avslöja den när #23 och #32 är klara.robin975 skrev:
Men om du har rätt så är det ju f-n så mkt bättre

Evigt medlem i DIF, alltid oavsett!
Umicevic har ju redan spelat i DIF en säsong, i förstalinan om jag minns rätt. Har aldrig gillat snubben, en divig, odisciplinerad, lat trubbelmakare som spelar max en säsong i varje lag han är i, får oftast kicken innan det är färdigspelat.robin975 skrev:Vad säger ni om Dragan Umicevic? Klubblös.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=549
Påminner om Dick, fantastisk talang, men slösar bort den.
Jag har växt upp i närheten av honom och har ett par goda vänner som lirade med honom som ungdom och det var ännu värre då.
Nej tack.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Enligt Mrmadhawk är det 90% chans att Tellqvist skriver på för DIF nu.
(Vet inte om någon skrivit detta innan)
(Vet inte om någon skrivit detta innan)
Avskaffa tre mot tre.
Det här med att folk säger att dom inte vill ha en Fernholm. Ni måste vara från vettet, kan vi få in en spelare som är i rätt ålder, given i landslaget och uppenbarligen har hjärta för klubben så ska vi ta emot honom med öppna armar. Ännu öppnare i och med att vi spelar i AS nästa säsong!
Visst han valde bort DIF för LHC förut. Men då ska vi även tänka på att LHC hade de facto bättre förutsättningar att vinna än DIF, vi lyckades med ett sista dödsryck 09/10 sen har vi ju sett hur det gått.
Visst han valde bort DIF för LHC förut. Men då ska vi även tänka på att LHC hade de facto bättre förutsättningar att vinna än DIF, vi lyckades med ett sista dödsryck 09/10 sen har vi ju sett hur det gått.
Jag vill inte ha in Fernholm för att han är otrolig seg på rören. Vad jag har sett så är han inte så snabb med pucken och trasslar till det för sig själv i lätta lägen. Med andra ord, precis det vi har fått från Holmqvist, Kyle, Dum dum och co de senaste säsongerna.Gneblon skrev:Det här med att folk säger att dom inte vill ha en Fernholm. Ni måste vara från vettet, kan vi få in en spelare som är i rätt ålder, given i landslaget och uppenbarligen har hjärta för klubben så ska vi ta emot honom med öppna armar. Ännu öppnare i och med att vi spelar i AS nästa säsong!
Nu har jag långt ifrån sett mycket med Fernholm så om jag har fel ber om jag ursäkt, men det är iaf min uppfattning om honom.
- Lee Harvey Oswald
Delar den uppfattningen till 100%DIFÖrebro skrev: Umicevic har ju redan spelat i DIF en säsong, i förstalinan om jag minns rätt. Har aldrig gillat snubben, en divig, odisciplinerad, lat trubbelmakare som spelar max en säsong i varje lag han är i, får oftast kicken innan det är färdigspelat.
Jag har växt upp i närheten av honom och har ett par goda vänner som lirade med honom som ungdom och det var ännu värre då.
Nej tack.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Jag med. NEJ TACK. Basta.Lee Harvey Oswald skrev:Delar den uppfattningen till 100%DIFÖrebro skrev: Umicevic har ju redan spelat i DIF en säsong, i förstalinan om jag minns rätt. Har aldrig gillat snubben, en divig, odisciplinerad, lat trubbelmakare som spelar max en säsong i varje lag han är i, får oftast kicken innan det är färdigspelat.
Nej tack.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Umicevic är big nono. Dicken börjar nog känna revanschlust efter att ha misslyckats i MoDo, där glidet inte räckte till. Han har nog börjat fatta att man måste kämpa också. Är dock väldigt tveksam, men ett lag med spelare han respekterar och lyssnar någorlunda på skulle nog kunna få ut massvis av honom. Frågan är om DIF får ihop ett sådant.
Linkan och Dicken verkar sporra varandra. Ömsesidig respekt på något sätt.oskais skrev:Umicevic är big nono. Dicken börjar nog känna revanschlust efter att ha misslyckats i MoDo, där glidet inte räckte till. Han har nog börjat fatta att man måste kämpa också. Är dock väldigt tveksam, men ett lag med spelare han respekterar och lyssnar någorlunda på skulle nog kunna få ut massvis av honom. Frågan är om DIF får ihop ett sådant.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Om nu Tellqvist och DIF pratar hur kommer det sig att vi har signar en ny andra målvakt och dessutom förlänger med Tim?
- Lidingö DIF
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Lite OT men fastnade för förslaget. Jag har ingen spetskompetens när det gäller hockey men jag kan bidra ekonomiskt. Detta kommer troligtvis inte hända men jag gillar verkligen idén. Är som sagt jävlit narcissistisk & pretantiös (dock aldrig officiellt) & ett "speciellt" medlemskap skulle passa mig perfekt. 150-1500:-/mån för nån typ av specialmedlemskap skulle jag älska. Min barndomsvän (stackarn som blev Gnihare) är med i nån förening som heter Den Svarta Massan. De är en stödförening till AJK. Har DIF något liknande?Carl_G skrev:Kan vi själva få lite fart på köp av eviga medlemskap samt "ett slags DIF-kort" á 150 kr/mån,
många säs-plåtar, sponsorer, privata DIF-miljonärer osv så tror jag vi har goda förutsättningar att gå upp direkt. Men det krävs oerhört mkt av alla, ledning, tränare, spelare, fans!
Slut på OT.
Följer era spekulationer och inside information med nästintill sjuklig entusiasm.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16