DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
laxen

Re: DIF Fotboll

Inlägg av laxen »

Stentuff skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/f ... 6614307.ab

"DIF sågar domaren"

Ja, vad mer kan man säga? SvFF gör det igen.
Ur Djurgårdens yttrande: ”Samtiga förutom domarteamet ville att matchen skulle spelas vidare, men att vi naturligtvis skulle respektera domarens beslut. (…) Det är med stor förvåning som vi nåddes efter matchen att påståendet att beslutet var enhälligt och att domaren uttalat att det var ett lätt beslut att fatta. Polisen, Djurgården Fotboll, Mjällby AIF var eniga om att återuppta matchen”.
Skönt att man blivit grundlurad senaste veckan.
Ja man märkte ju redan på presskonferensen att den där domaren inte hade så bra koll på vem som skötte vad och vad som gällde vid bruten match. Att han drog till med en fet lögn chockerade mig dock. Borde såklart bli konsekvenser för honom. Det var inte så kul att frysa i 50 minuter när matchen egentligen skulle spelats klart.

Gällande att päronkastaren får ett straff så är det ju solklart att han ska få det. Handlingar får konsekvenser i vårat samhälle. Tror inte han förstod konsekvensen av sitt handlande men det gör han nog nu. Man får inte på fullaste allvar tro att han kommer få böter på en halv miljon.

Och när bodström och andra säger att det är överdrivna proportioner med "hussrannsakan" för det brott han gjort så kan man säga två saker. För det första så lades det inte ner så mycket resurser som folk tror från polisens sida. De fick klockrena övervakningsbilder serverat på silverfat. Vi i DIF betalar stora summor pengar för polisen och det ligger ett stort intresse för oss att statuera ett exempel så det fanns all anledning att gripa honom direkt och få detta ärendet avklarat snabbt. Detta är vinning för Djurgårn och polisen i det långa loppet. Sedan är det media som blåser upp det.

DIF har varit så jävla bra förberedda och har räddat sin image så mycket det går i en sån här situation. Är riktigt omponerad över arbetet som Mats och de andra gjort.
Rattlehead

Inlägg av Rattlehead »

VISA NÅD, Tommy Jacobson!

När, du, en gång skrev "Nu lämnar jag DIF hockey" (som om någon kan lämna DIF hockey). Då skrattade många med dig. Visar du inte nåd nu så kommer många att skratta åt dig.

Förstör du dessa människors liv så kommer jag göra allt för att förstöra ditt.
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Sv: Re: DIF Fotboll

Inlägg av pulverapa »

Rattlehead skrev:VISA NÅD, Tommy Jacobson!

När, du, en gång skrev "Nu lämnar jag DIF hockey" (som om någon kan lämna DIF hockey). Då skrattade många med dig. Visar du inte nåd nu så kommer många att skratta åt dig.

Va?
Rattlehead

Re: Sv: Re: DIF Fotboll

Inlägg av Rattlehead »

pulverapa skrev:

Va?
Bara för att det är du, pulverapa. Jag hade inte tagit mig tiden om det inte vore du.

http://dif.se/2008/04/21/jacobson-nu-la ... en-hockey/

Sätt det i paritet i och med att tre unga personer kommer att få sina liv förstörda. Sätt det i paritet...
Användarvisningsbild
Eriksson

Inlägg av Eriksson »

Jag har konstaterat att då jag ser Djurgårdens matcher så förlorar de. Utifrån detta faktum så har jag slutat titta då de spelar och bestämt mig för att följa AIK.

Idag så fick jag glädjas! Kollar på AIK - MFF och vad händer då det återstår knappa 2 minuter av tilläggstiden, pang 1-0 till MFF.

Den sanna glädjen är trots allt skadeglädjen, man griper efter halmstrån av lycka.
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

SirDIFalot skrev:Päronkastaren är ju stämd på en halvmiljon och jagad som värsta serievåldtäktsmannen. Tycker ärligt talat synd om honom just nu. En sekunds psykbryt på fyllan och nu är han numero uno på Polisens most wanted lista. De gör husrannsakan hemma hos honom. Varför? Letar de efter fler päron?
Sverige... vilken jävla äcklig bananrepublik det har blivit av det här skitlandet. Vart fan tog alla sunda människor vägen? Vart fan ska JAG ta vägen? Så inåt helvete less...

De riktiga bovarna går fria, ty de sitter ju i riksdagen. Demokrati - jo, jag tackar ja. Hade föredragit fascism alla dagar i veckan. Lite ordning och reda i alla fall.
Användarvisningsbild
Eriksson

Inlägg av Eriksson »

Inget konstigt i att han blir stämd på det han kostat föreningen.
Kanske lära sig ta ansvar för sina handlingar och får man ett psykbryt på fyllan, så kanske man skall ge fan i att dricka alkohol.

Sorry, men jag kan tyvärr inte känna minsta sympati för en sådan idiot.
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Re: Sv: Re: DIF Fotboll

Inlägg av pulverapa »

Rattlehead skrev:
pulverapa skrev:

Va?
Bara för att det är du, pulverapa. Jag hade inte tagit mig tiden om det inte vore du.

http://dif.se/2008/04/21/jacobson-nu-la ... en-hockey/

Sätt det i paritet i och med att tre unga personer kommer att få sina liv förstörda. Sätt det i paritet...
Jag skiter i vad Tommy Jacobson gjort. Det jag undrar är varför du tycker synd om huliganerna som kastade föremål...

Få sitt liv förstört? Snälla nån, det är väl bara att betala!! Jag säger ÄNTLIGEN har man fått tag i någon som begått den här typen av brott. Nu kanske nästa person tänker sig för nästa gång man vill förstöra en fotbollsmatch. Inte vilken match som helst heller, utan VÅR match.

Jag njuter.
Magistern
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Magistern »

Fascinerande att dessa klagomål på folk i ledningen när det gäller saker utanför sporten alltid har en tendens att inträffa då de sportsliga resultaten inte går som man tänkt sig.
20002001

Inlägg av 20002001 »

Slut upp på Stadion ikväll så skapar vi en grym inramning.

Stadion-Bottenmöte- Bara hardcore fansen där och DIF, kan det bli bättre? Nu kör vi!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
Jepe

DIF Fotboll

Inlägg av Jepe »

20002001 skrev:Slut upp på Stadion ikväll så skapar vi en grym inramning.

Stadion-Bottenmöte- Bara hardcore fansen där och DIF, kan det bli bättre? Nu kör vi!
Fotboll -> Regn -> Stadion = kan knappast bli bättre!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Jepe skrev:

Det är halvklart i Nykvarn/Södertälje just nu så det där regnet kanske uteblir ;)
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
Jepe

DIF Fotboll

Inlägg av Jepe »

Stulle skrev:
Jepe skrev:

Det är halvklart i Nykvarn/Södertälje just nu så det där regnet kanske uteblir ;)
Riktigt pissigt nu verkar solen titta fram här i City också....
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

DIF Fotboll

Inlägg av Tessan »

Eriksson skrev:Jag har konstaterat att då jag ser Djurgårdens matcher så förlorar de. Utifrån detta faktum så har jag slutat titta då de spelar och bestämt mig för att följa AIK.

Idag så fick jag glädjas! Kollar på AIK - MFF och vad händer då det återstår knappa 2 minuter av tilläggstiden, pang 1-0 till MFF.

Den sanna glädjen är trots allt skadeglädjen, man griper efter halmstrån av lycka.
+1
HomeOfSvenTumba

DIF Fotboll

Inlägg av HomeOfSvenTumba »

När ska vi förstå att det inte fungerar att skjuta långbollar till jawo?
Jag ser ett mönster...
Skriv svar