Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Pormestarinluoto
Kontakt:

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Pormestarinluoto »

Lucas skrev:Juhamatti Aaltonen
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3200

Elite prospects beskriver honom som;
En klasspelare med bra puckkontroll och fina händer. Kreativ och offensiv spelare. Bra spelförståelse och pålitlig poängplockare. Också en fysisk spelare.

Låter som en toppen värvning.
Aaltonen är en skicklig spelare, som kan många speciella trick. Men problemet är bara det att han kan realisera bara en del av hans skicklighet för lagets nytta. Så jag är inte helt överens med Eliteprospects med det där Bra spelförståelse.

Aaltonen har varit ung och begåvad spelare många år. Nu som 24-årig börjar han vara där på gränsen, antigen bryter han sig till hockeyeliten, eller blir för evigt en spelare som var en begåvad junior, men blev aldrig något mer.
Användarvisningsbild
puff

Inlägg av puff »

Pormestarinluoto skrev:

En klasspelare med bra puckkontroll och fina händer. Kreativ och offensiv spelare. Bra spelförståelse och pålitlig poängplockare. Också en fysisk spelare.

Aaltonen är en skicklig spelare, som kan många speciella trick. Men problemet är bara det att han kan realisera bara en del av hans skicklighet för lagets nytta. Så jag är inte helt överens med Eliteprospects med det där Bra spelförståelse.

Aaltonen har varit ung och begåvad spelare många år. Nu som 24-årig börjar han vara där på gränsen, antigen bryter han sig till hockeyeliten, eller blir för evigt en spelare som var en begåvad junior, men blev aldrig något mer.
Vi får vänta någon dag till och se vem det blir?
Någon som vet något Artistkontrakt aktuellt inför säsongen!
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Frasse »

puff skrev:
Pormestarinluoto skrev:

Vi får vänta någon dag till och se vem det blir?
Någon som vet något Artistkontrakt aktuellt inför säsongen!
En bra fråga att ställa på kvällens årsmöte.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Dif_in_my_heart

Inlägg av Dif_in_my_heart »

http://hockeykanalen.se/1.1133507/2009/ ... tt_bra_lag

Matte Tjärnqvist verkar vilja komma till Djurgården iaf... han är inte den vi behöver enligt mig
Highwind

Inlägg av Highwind »

Djurgården och svensk hockey behöver spelare som går rakt på mål. Jag hoppas det är ett sådant spel Hardy vill skapa i Djurgården. Tror Mattias kan passa i en sådan roll.
Användarvisningsbild
hjelm
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av hjelm »

Dif_in_my_heart skrev:http://hockeykanalen.se/1.1133507/2009/ ... tt_bra_lag

Matte Tjärnqvist verkar vilja komma till Djurgården iaf... han är inte den vi behöver enligt mig
Ja fel inställning har han ju verkligen inte! om han lämnar rögle för att Anledningen var att han vill ha nya utmaningar och spela i ett lag där han kan vinna titlar.
Och vill in i Djurgården...
Soulsic

Inlägg av Soulsic »

Jag har för mig att Mathias Tjärnqvist någon gång sa att han inte kan tänka sig att spela inför Rögles hemmafans i någon annan tröja än Rögles. Kan detta stämma?
DIFDIF

Inlägg av DIFDIF »

Soulsic skrev:Jag har för mig att Mathias Tjärnqvist någon gång sa att han inte kan tänka sig att spela inför Rögles hemmafans i någon annan tröja än Rögles. Kan detta stämma?
Ändå har han spelat i Hiv, DIF och lhc? plus att jag tror att han har ett större DIF-hjärta än rögle hjärta
Soulsic

Inlägg av Soulsic »

DIFDIF skrev:
Soulsic skrev:Jag har för mig att Mathias Tjärnqvist någon gång sa att han inte kan tänka sig att spela inför Rögles hemmafans i någon annan tröja än Rögles. Kan detta stämma?
Ändå har han spelat i Hiv, DIF och lhc? plus att jag tror att han har ett större DIF-hjärta än rögle hjärta
När han spelade för oss och för HV71 lite senare lirade ju Rögle inte i Elitserien och då "slapp" han på så vis möta Rögle. LHC har han väl aldrig spelat i.
Användarvisningsbild
hjelm

Inlägg av hjelm »

Konstigt om det skulle stämma med tanke på var media skriver om honom:
Tjärnqvist är intresserad av att spela i både svenska och utländska klubbar. På senare tid har han kopplats ihop med Djurgården.

Och som DIFDIF säger tror jag hans hjärta bultar lite extra om Djurgården.
DIFDIF

Inlägg av DIFDIF »

Tjärnqvist var klar för Lhc fast fick 2 veckor seanre ett nhl-kontrakt så han stack dit istället..

Sedan tror jag inte DIF har pengar för att få aaltonen eftersom han har kontrakt nästa år..Hellre spendera dom pengarna på lönen och övergånssumman på en bättre spelare
peter johansson

Inlägg av peter johansson »

Och vad är det som säger att inte Aaltonen är bra??? :roll:
peter johansson

Inlägg av peter johansson »

stolpskott skrev:Visst är det det de, men det står även att han har kontrakt nästa år också.

Personligen säger jag nej till Tjärnqvist jr. vi behöver någon som jobbar hårt OCH producerar, och enligt mig så besitter Tjärna inte dessa egenskaperna. Får vi tjärna känns det som vi ¨få ett lag som jobbar hårt och är väldigt tuffa att möta men samtidigt producerar vi ingenting framåt...

Det hårda jobbet har han helt klart det är ju hans signum!!!
Användarvisningsbild
puff

Inlägg av puff »

Jag hoppas på Mika Hannula.
Precis vad vi behöver!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

puff skrev:Jag hoppas på Mika Hannula.
Precis vad vi behöver!
Knappast vad vi hehöver, Mika är väl borta sep,okt,nov till att börja med...

Vi behöver ha alla spelklara till seriestarten & sedan försöka undvika "den stora dy-dykningen" i november som blivit så kostsam några säsonger
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Låst