Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2025-02-28 12:00:50 Han är nog mer än bara brådmogen den killen.
Blir troligen något utöver det vanliga på seniornivå också.

Sedan är det viktig att se bortom den tidiga utvecklingen. Sällan någon blivit så hypad i liknande ålder som Holtz, och han har ju inte alls levt upp till att vara den "supertalang" de flesta experterna (bl.a. Håkan Andersson) talade om då.
Håller med. Man ska inte ta poäng i juniorålder på för stort allvar. Men just i Viggos fall är han ju snarare underutvecklad rent fysiskt (till skillnad från exempelvis Holtz) och har inget större övertag där heller vilket gör det hela än mer intressant.

Oerhört spelsinne och det ska bli spännande att se vart allt tar vägen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
DIFLuWi
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIFLuWi »

Jim Morrison skrev: 2025-02-28 13:05:48
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2025-02-28 12:00:50 Han är nog mer än bara brådmogen den killen.

Sedan är det viktig att se bortom den tidiga utvecklingen. Sällan någon blivit så hypad i liknande ålder som Holtz, och han har ju inte alls levt upp till att vara den "supertalang" de flesta experterna (bl.a. Håkan Andersson) talade om då.
Håller med. Man ska inte ta poäng i juniorålder på för stort allvar. Men just i Viggos fall är han ju snarare underutvecklad rent fysiskt (till skillnad från exempelvis Holtz) och har inget större övertag där heller vilket gör det hela än mer intressant.

Han verkar ju dessutom vara en otroligt mogen och jordnära kille, valde att stanna längre i Täby än många andra gjort för tryggheten och närheten till hallen. Ödmjuk, men samtidigt mogen i intervjuer och liknande.
Hoppas han kan få utvecklas i en bra takt och inte hamna i giriga pissagenters klor.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Jim Morrison skrev: 2025-02-28 13:05:48

Jo, sedan tycker jag ( det lilla jag sett) att han har det mesta. Både skott, passningar och ” spelet”.
Känns komplett.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
DanD
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av DanD »

Alla våra juniorlag (U16, J18, J20) är vidare i slutspelet. Riktigt kul! Är det någon som vet vilka spelare som intagna till hockeygymnasiet nästa år? Om vi tagit in spelare utanför vårt eget U16-lag. Tänker på till exempel Täby och Flempan som ju är vidare i SM-slutspelet för U16 (roligt att även mindre föreningar i Stockholmsområdet får framgångar där).
Användarvisningsbild
Philly Flu
Säsongskort: Ja

Inlägg av Philly Flu »

De som är intagna på Hockeygymnasiet presenterades på Hovet för någon vecka sedan. Vad jag minns så hade de flesta andra moderklubbar. Jag tror dock att alla som presenterades spelar för Djurgården nu. Det var tio-femton grabbar som presenterades på isen.
Användarvisningsbild
DanD

Inlägg av DanD »

Philly Flu skrev: 2025-03-24 13:38:27 De som är intagna på Hockeygymnasiet presenterades på Hovet för någon vecka sedan. Vad jag minns så hade de flesta andra moderklubbar. Jag tror dock att alla som presenterades spelar för Djurgården nu. Det var tio-femton grabbar som presenterades på isen.
Tack, jag missade det. Kommer samtliga från vårt U16 alltså? Brukar väl ofta vara ett par spelare som tillkommer till J18 laget från andra klubbar i Stockholmsområdet.
Användarvisningsbild
Rojk

Inlägg av Rojk »

DanD skrev: 2025-03-24 13:28:34 Alla våra juniorlag (U16, J18, J20) är vidare i slutspelet. Riktigt kul! Är det någon som vet vilka spelare som intagna till hockeygymnasiet nästa år? Om vi tagit in spelare utanför vårt eget U16-lag. Tänker på till exempel Täby och Flempan som ju är vidare i SM-slutspelet för U16 (roligt att även mindre föreningar i Stockholmsområdet får framgångar där).
Måste vara tufft för Huddinge att Flempan har gått längre än dem. Framför allt efter att herrlaget kom sist i Hockeyettan Södra vår med två vinster på 14 matcher.
It's easier to be an asshole to words than to people
Användarvisningsbild
DanD

Inlägg av DanD »

Rojk skrev: 2025-03-24 14:22:17
DanD skrev: 2025-03-24 13:28:34 Alla våra juniorlag (U16, J18, J20) är vidare i slutspelet. Riktigt kul! Är det någon som vet vilka spelare som intagna till hockeygymnasiet nästa år? Om vi tagit in spelare utanför vårt eget U16-lag. Tänker på till exempel Täby och Flempan som ju är vidare i SM-slutspelet för U16 (roligt att även mindre föreningar i Stockholmsområdet får framgångar där).
Måste vara tufft för Huddinge att Flempan har gått längre än dem. Framför allt efter att herrlaget kom sist i Hockeyettan Södra vår med två vinster på 14 matcher.
Också anmärkningsvärt att både Brinken och Täby kvalificerade sig till U16 SM men inte Solna.

När jag spelade pojk- och juniorhockey var Brinken alltid en slagpåse.
mb81

Inlägg av mb81 »

Philly Flu skrev: 2025-03-24 13:38:27 De som är intagna på Hockeygymnasiet presenterades på Hovet för någon vecka sedan. Vad jag minns så hade de flesta andra moderklubbar. Jag tror dock att alla som presenterades spelar för Djurgården nu. Det var tio-femton grabbar som presenterades på isen.
Tror inte alla spelar i DIF redan nu. Har för.mig jag kollade det när de presenterades. Nån får gärna bekräfta. Tycker nog vårt u16 borde vara bättre isf.
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Om ni vill se J20 finalen, brukar ju typ alltid spelas i Nyköping? Men nu är det ändrat. Kan bli SM-guld på Hovet:

Finalmatch 1: onsdag 9 april, 19.00 – Skellefteå AIK – Djurgårdens IF, Skellefteå Kraft Arena
Finalmatch 2: fredag 11 april, 19.00 – Djurgårdens IF – Skellefteå AIK, Hovet
Finalmatch 3: lördag 12 april, 15.00 – Djurgårdens IF – Skellefteå AIK, Hovet (vid behov)
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Jävligt surt att J20 finalen kan avgöras imorgon på Stora mossen istället för Hovet. Aik lirar ju...
Avskaffa tre mot tre.
Morwiin

Inlägg av Morwiin »

J18 torska tyvärr 1a/3 mot skoter raggarna Fuleå med 3-2.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Grattis boys!
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Grattis, vilken kross!
GULD

Inlägg av GULD »

Buford skrev: 2025-04-11 20:19:57 Grattis, vilken kross!

Hur mycket blev det ?
The DIF ONE
Skriv svar