BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-02-28 12:00:50
Han är nog mer än bara brådmogen den killen.
Blir troligen något utöver det vanliga på seniornivå också.
Sedan är det viktig att se bortom den tidiga utvecklingen. Sällan någon blivit så hypad i liknande ålder som Holtz, och han har ju inte alls levt upp till att vara den "supertalang" de flesta experterna (bl.a. Håkan Andersson) talade om då.
Håller med. Man ska inte ta poäng i juniorålder på för stort allvar. Men just i Viggos fall är han ju snarare underutvecklad rent fysiskt (till skillnad från exempelvis Holtz) och har inget större övertag där heller vilket gör det hela än mer intressant.
Oerhört spelsinne och det ska bli spännande att se vart allt tar vägen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Sedan är det viktig att se bortom den tidiga utvecklingen. Sällan någon blivit så hypad i liknande ålder som Holtz, och han har ju inte alls levt upp till att vara den "supertalang" de flesta experterna (bl.a. Håkan Andersson) talade om då.
Håller med. Man ska inte ta poäng i juniorålder på för stort allvar. Men just i Viggos fall är han ju snarare underutvecklad rent fysiskt (till skillnad från exempelvis Holtz) och har inget större övertag där heller vilket gör det hela än mer intressant.
Han verkar ju dessutom vara en otroligt mogen och jordnära kille, valde att stanna längre i Täby än många andra gjort för tryggheten och närheten till hallen. Ödmjuk, men samtidigt mogen i intervjuer och liknande.
Hoppas han kan få utvecklas i en bra takt och inte hamna i giriga pissagenters klor.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Jo, sedan tycker jag ( det lilla jag sett) att han har det mesta. Både skott, passningar och ” spelet”.
Känns komplett.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Alla våra juniorlag (U16, J18, J20) är vidare i slutspelet. Riktigt kul! Är det någon som vet vilka spelare som intagna till hockeygymnasiet nästa år? Om vi tagit in spelare utanför vårt eget U16-lag. Tänker på till exempel Täby och Flempan som ju är vidare i SM-slutspelet för U16 (roligt att även mindre föreningar i Stockholmsområdet får framgångar där).
De som är intagna på Hockeygymnasiet presenterades på Hovet för någon vecka sedan. Vad jag minns så hade de flesta andra moderklubbar. Jag tror dock att alla som presenterades spelar för Djurgården nu. Det var tio-femton grabbar som presenterades på isen.
Philly Flu skrev: ↑2025-03-24 13:38:27
De som är intagna på Hockeygymnasiet presenterades på Hovet för någon vecka sedan. Vad jag minns så hade de flesta andra moderklubbar. Jag tror dock att alla som presenterades spelar för Djurgården nu. Det var tio-femton grabbar som presenterades på isen.
Tack, jag missade det. Kommer samtliga från vårt U16 alltså? Brukar väl ofta vara ett par spelare som tillkommer till J18 laget från andra klubbar i Stockholmsområdet.
DanD skrev: ↑2025-03-24 13:28:34
Alla våra juniorlag (U16, J18, J20) är vidare i slutspelet. Riktigt kul! Är det någon som vet vilka spelare som intagna till hockeygymnasiet nästa år? Om vi tagit in spelare utanför vårt eget U16-lag. Tänker på till exempel Täby och Flempan som ju är vidare i SM-slutspelet för U16 (roligt att även mindre föreningar i Stockholmsområdet får framgångar där).
Måste vara tufft för Huddinge att Flempan har gått längre än dem. Framför allt efter att herrlaget kom sist i Hockeyettan Södra vår med två vinster på 14 matcher.
It's easier to be an asshole to words than to people
DanD skrev: ↑2025-03-24 13:28:34
Måste vara tufft för Huddinge att Flempan har gått längre än dem. Framför allt efter att herrlaget kom sist i Hockeyettan Södra vår med två vinster på 14 matcher.
Också anmärkningsvärt att både Brinken och Täby kvalificerade sig till U16 SM men inte Solna.
När jag spelade pojk- och juniorhockey var Brinken alltid en slagpåse.
Philly Flu skrev: ↑2025-03-24 13:38:27
Tror inte alla spelar i DIF redan nu. Har för.mig jag kollade det när de presenterades. Nån får gärna bekräfta. Tycker nog vårt u16 borde vara bättre isf.