Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
-
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
Lite komiskt att Jocke väljer Reideborn för att man inte vill riskera något och ha en etablerad shl målvakt och då tar i princip marknadens osäkraste målvakt. Aja nu jag sluta klaga och Reideborn lär va taggad och har mycket att bevisa, hoppas jag verkligen har fel om honom!
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Söderström är ingen långsiktig lösning. Gör han en godkänd SHL-säsong så rycker väl Islanders honom snabbare än vad någon kan skrika "avgå, Jocke". Frågan är ju också vad hans motkrav faktiskt var. Jag gissar att han ändå inte är mogen att bära en förstaspade. Med det scenariot hade vi också stått utan målvakt efter nästa säsong eftersom Tellan av allt att döma kastar in handduken. Vad får man då slanta för en redan etablerad förstamålvakt?
Reideborn är ju tveklöst tillräckligt osexig för att undkomma intresse från större ligor. Kan vi få en hyfsad utväxling på honom under nästa säsong så kan han säkert utgöra en stabil grund under 17/18 när vi inte längre har Tellan att falla tillbaka på. Då kan vi välja att satsa hårdare på Jensen eller att ta in ett vassare alternativ utifrån om det finns något rimligt på marknaden.
Reideborn är ju tveklöst tillräckligt osexig för att undkomma intresse från större ligor. Kan vi få en hyfsad utväxling på honom under nästa säsong så kan han säkert utgöra en stabil grund under 17/18 när vi inte längre har Tellan att falla tillbaka på. Då kan vi välja att satsa hårdare på Jensen eller att ta in ett vassare alternativ utifrån om det finns något rimligt på marknaden.
Väntar bara på #backaReideborn.
Nu är han vår spelare och då har han mitt stöd tills motsatsen är bevisad. Snacka om taggad att bevisa att merparten här inne har fel. Öhman har gjort Mantas till Nhl målvakt på en säsong då kan han nog göra Reideborn till SHL backup.
Nu är han vår spelare och då har han mitt stöd tills motsatsen är bevisad. Snacka om taggad att bevisa att merparten här inne har fel. Öhman har gjort Mantas till Nhl målvakt på en säsong då kan han nog göra Reideborn till SHL backup.
Vad är det för kontraktslängd på Possler och Reideborn?
Hultström och Thoresen är ännu inte ersatta i det lagbygge som pågår säger Jocke... Kanske mest för att de inte GÅR att ersätta!!!
mb81 skrev:Vad är det för kontraktslängd på Possler och Reideborn?
2år på båda
Läs artikeln på difhockey.semb81 skrev:Vad är det för kontraktslängd på Possler och Reideborn?
Skickat från min E6853 via Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Alla skriver att han ska vara backup. Tellan var inte riktigt bra förra säsongen, vad får er att tro att han kommer vara bättre nästa säsong när han är ett år äldre? Risken finns att de ser Adam som ett första alternativ, något Modo säkert ångrar att de gjorde.EspenK skrev:Väntar bara på #backaReideborn.
Framför allt hur mycket orkar Tellan med fysiskt kommande säsong?
Hade inte mantas o tellan samma räddnings%? Vare inte mantas som släppte 5 raka straffar? Jag är lite skeptisk till Adam men förlitar mig mer än gärna på tellan. Men spelare suger alltid när dom spelar för oss sen är dom alltid oersättliga när dom lämnat. Bara en klassisk diflogik.
Som några säger sitt ner i båten! Lång väg kvar och Peppe o varakas är i slutspelet Växjös bättre spelare....
Som några säger sitt ner i båten! Lång väg kvar och Peppe o varakas är i slutspelet Växjös bättre spelare....
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Man får ju hoppas att Jocke sitter på några riktiga guldkort....
En forwardsuppställning som typ de här vill då knte jag se iaf...
Possler - Sallinen - Brodin
Lundh - Ljungh - karlqvist
Vejdemo - Linus - strömwall
Ahlén - Lundin - Hank
En forwardsuppställning som typ de här vill då knte jag se iaf...
Possler - Sallinen - Brodin
Lundh - Ljungh - karlqvist
Vejdemo - Linus - strömwall
Ahlén - Lundin - Hank
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Raderat. /Webmaster
Senast redigerad av förevigtdjurgården den 2016-04-07 18:54:55, redigerad totalt 1 gånger.
25/4-2025
Tycker jag också. Problemet är väl att halva serien rycker i honom.linkan9 skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=27331
Tycker man ska försöka värva denna spelare!
Från artikeln på difhockey.se:Örebroarn skrev:Alla skriver att han ska vara backup. Tellan var inte riktigt bra förra säsongen, vad får er att tro att han kommer vara bättre nästa säsong när han är ett år äldre? Risken finns att de ser Adam som ett första alternativ, något Modo säkert ångrar att de gjorde.EspenK skrev:Väntar bara på #backaReideborn.
"Vi tycker att Adam har en bra utvecklingskurva i sig och blir ett bra komplement till Mikael Tellqvist."
Det där låter ju onekligen som att Adam kommer vara backup. Annars hade de förmodligen skrivit "... de kommer komplettera varandra..."
I övrigt hoppas jag att Adam kommer motbevisa oss alla. Om Jocke, Janne Öhman och även Anders Persson tror på honom, så måste det finnas något mer där.