Säsongen 2011/2012
Re: Säsongen 2011/2012
Han ska va på läktarn, ingen annanstans.
Sillen i intervju med Jimmy P: "... kanske har målskytten själv lösningen på lagets problem med att hitta de synliga nätmaskorna?
- Försöka få in folk på mål. Skjuta för retur. Få in skitpuckarna helt enkelt. Det är så det måste se ut. Och vi jobbar på det hela tiden på träningar och matcher, säger Cehlin. "
Herregud...
- Försöka få in folk på mål. Skjuta för retur. Få in skitpuckarna helt enkelt. Det är så det måste se ut. Och vi jobbar på det hela tiden på träningar och matcher, säger Cehlin. "
Herregud...
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Ja du har glömt en sak... Han brukar "tappa" klubban lite väl mycket tycker jag. Något jag har noterat när han är i närkamp.18DIF91 skrev:crike skrev: Sen måste en av tre coacher iaf kunna lära junisbackarna hur man stoppar en puck på blålinjen, blir så in i helvetes förbannad när dom alltid låter pucken passera ut i mittzon.
Tycker Klubertanz borde lära sig detta också.
Och att stå på skridskorna.. och att inte ta onödiga utvisningar.. och att vara på rätt position..
Något jag glömt?
Men detta är inte samma Klubb:ertanz som vi såg i finalåret. Men hela jävla laget är skrot denna säsong. Vi alla är överens om att denna säsong suger, men varför? Vi har alla våra olika idér!
Varför är den stora frågan.... Och det tror jag ingen kan riktigt svara på.
Fy fan, jag spyr på detta jävla pinsamma fuskbygge.
Kan inte Zabel bara lämna WO resten av matcherna och sätta var och en av spelarna i karantän fram tills KS börjar? Kanske även under KS också när jag tänker efter? Detta är ändå TVÄRKÖRT.
Ser absout INGENTING som tyder på att vi skulle överleva en Kvalserie. Det finns bara inte. Eller tror någon på allvar det? Isf skulle jag vilja se en detaljerad analys på hur den människan tänkt sig att det skulle gå till?
Vi har noll skicklighet, värdelöst PP, uselt BP, inget självförtroende, sviktande stöd från fans(med all rätt), en FULLKOMLIGT inkompetent ledning, en helt orutinerad coach, #14 & #49, samt ALL PRESS PÅ OSS.
Så återigen, hur ska detta gå till?
Om vi utgår från att samma ledning med Järlan och Mats Larsson och de andra stjärnorna fortsätter att styra DIF även efter i år borde den långsiktiga planen vara att fortf spela kvar i Division 1 även efter 2013/2014. Då ska vi vara väldigt nöjda.
Kan inte Zabel bara lämna WO resten av matcherna och sätta var och en av spelarna i karantän fram tills KS börjar? Kanske även under KS också när jag tänker efter? Detta är ändå TVÄRKÖRT.
Ser absout INGENTING som tyder på att vi skulle överleva en Kvalserie. Det finns bara inte. Eller tror någon på allvar det? Isf skulle jag vilja se en detaljerad analys på hur den människan tänkt sig att det skulle gå till?
Vi har noll skicklighet, värdelöst PP, uselt BP, inget självförtroende, sviktande stöd från fans(med all rätt), en FULLKOMLIGT inkompetent ledning, en helt orutinerad coach, #14 & #49, samt ALL PRESS PÅ OSS.
Så återigen, hur ska detta gå till?
Om vi utgår från att samma ledning med Järlan och Mats Larsson och de andra stjärnorna fortsätter att styra DIF även efter i år borde den långsiktiga planen vara att fortf spela kvar i Division 1 även efter 2013/2014. Då ska vi vara väldigt nöjda.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 2011/2012
Säsongen 2011/2012 var rekordjämn. Tio lag som alla hade kvalité att vinna SM-bucklan plus två lag som fanns med som utfyllnad.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Måste ha nya kedjor va faan spelet har ju kört fast sig totalt!
Ölvestad-Otto-Zibanejad
Sille-Norman-Kempe
Nilson-Fimpen-Carlsson
Tim-Almtorp-Brodin
EG-FC
DT-holm
Printz-Honken
Ölvestad-Otto-Zibanejad
Sille-Norman-Kempe
Nilson-Fimpen-Carlsson
Tim-Almtorp-Brodin
EG-FC
DT-holm
Printz-Honken
Svaret är enkelt: Chuck Norris, lösningen på alla problem!jensa85 skrev:Så återigen, hur ska detta gå till?
Har sagt det förr och fått mkt skit av andra på forumet, Men sanningen är den att Mackan måste bort, han är en fruktansvärd energislukare på resten av laget, det smittar av sig på andra spelare, Absolut ingen ledare.
Kyle ska man som inte ens nämna, Han är en basketspelare i kvinnornas liga =/
Kyle ska man som inte ens nämna, Han är en basketspelare i kvinnornas liga =/
- Daniel942
Personerna som svek den vackraste föreningen.
Målvakter
01 Tim Sandberg
35 Tyler Plante
41 Gustaf Wesslau
Backar
07 Andreas Holmqvist
14 Fredrik Claesson
28 Kim Lennhammer
33 Erik Gustafsson
34 Daniel Tjärnqvist
36 Philip Holm
49 Kyle Klubertanz
55 David Printz
Forwards
04 Marcus Nilson
09 Kristofer Ottosson
15 Mattias Carlsson
17 Mathias Tjärnqvist
18 Jonas Almtorp
19 Jimmie Ölvestad
20 Christian Eklund
24 Fredric Weigel
26 Tim Eriksson
29 Patrick Cehlin
37 John Norman
44 Stefan Söder
46 Pontus Åberg
64 Daniel Brodin
70 Mario Kempe
93 Mika Zibanejad
Hardy Nilsson
Mikael Johansson
Tony Zabel
Nichlas Falk
Tomas Montén
Janne Järlefelt
Thomas Magnusson
Patrik Högberg
Johan Kellerstam
Johan Engdahl
Bengt Gustafsson
Lars-Erik Lindgren
Christian Schumacher
+ STYRELSEN
DIF!
Eller så var han lika dålig även finalåret, bara det att lagets övriga kvalité dolde det.Hawk skrev:Ja du har glömt en sak... Han brukar "tappa" klubban lite väl mycket tycker jag. Något jag har noterat när han är i närkamp.18DIF91 skrev:crike skrev: Sen måste en av tre coacher iaf kunna lära junisbackarna hur man stoppar en puck på blålinjen, blir så in i helvetes förbannad när dom alltid låter pucken passera ut i mittzon.
Tycker Klubertanz borde lära sig detta också.
Och att stå på skridskorna.. och att inte ta onödiga utvisningar.. och att vara på rätt position..
Något jag glömt?
Men detta är inte samma Klubb:ertanz som vi såg i finalåret. Men hela jävla laget är skrot denna säsong. Vi alla är överens om att denna säsong suger, men varför? Vi har alla våra olika idér!
Varför är den stora frågan.... Och det tror jag ingen kan riktigt svara på.
Jag har inte tänkt på det förut, men som många sagt på forumet långt innan så.. denna gropen började grävas för länge sedan.
En anledning tror jag är att vi fanemig inte bänkat spelare som underpresterat, utan låtit dem sova sig igenom match efter match. Gett signaler om att du får spela hur skit som helst och komma undan med det.
Men nej.. istället har vi rullat runt på spelare gång efter gång som fått sega ner allting.
Alltid Oavsett.
Tycker iofs inte Wesslau förtjänar att finnas med på den listan.Daniel942 skrev:Personerna som svek den vackraste föreningen.Målvakter
01 Tim Sandberg
35 Tyler Plante
41 Gustaf Wesslau
Backar
07 Andreas Holmqvist
14 Fredrik Claesson
28 Kim Lennhammer
33 Erik Gustafsson
34 Daniel Tjärnqvist
36 Philip Holm
49 Kyle Klubertanz
55 David Printz
Forwards
04 Marcus Nilson
09 Kristofer Ottosson
15 Mattias Carlsson
17 Mathias Tjärnqvist
18 Jonas Almtorp
19 Jimmie Ölvestad
20 Christian Eklund
24 Fredric Weigel
26 Tim Eriksson
29 Patrick Cehlin
37 John Norman
44 Stefan Söder
46 Pontus Åberg
64 Daniel Brodin
70 Mario Kempe
93 Mika Zibanejad
Hardy Nilsson
Mikael Johansson
Tony Zabel
Nichlas Falk
Tomas Montén
Janne Järlefelt
Thomas Magnusson
Patrik Högberg
Johan Kellerstam
Johan Engdahl
Bengt Gustafsson
Lars-Erik Lindgren
Christian Schumacher
+ STYRELSEN
Han är väl den enda som egentligen kämpat på.
Sen så tycker jag inte Tyler Plante direkt förtjänat att vara med heller, då han inte fått spela öht.
Men i övrigt så ja.
Alltid Oavsett.
- Daniel942
Vi vinner och vi förlorar som ett lag. Detta är en lagsport.18DIF91 skrev:Tycker iofs inte Wesslau förtjänar att finnas med på den listan.Daniel942 skrev:Personerna som svek den vackraste föreningen.Målvakter
01 Tim Sandberg
35 Tyler Plante
41 Gustaf Wesslau
Backar
07 Andreas Holmqvist
14 Fredrik Claesson
28 Kim Lennhammer
33 Erik Gustafsson
34 Daniel Tjärnqvist
36 Philip Holm
49 Kyle Klubertanz
55 David Printz
Forwards
04 Marcus Nilson
09 Kristofer Ottosson
15 Mattias Carlsson
17 Mathias Tjärnqvist
18 Jonas Almtorp
19 Jimmie Ölvestad
20 Christian Eklund
24 Fredric Weigel
26 Tim Eriksson
29 Patrick Cehlin
37 John Norman
44 Stefan Söder
46 Pontus Åberg
64 Daniel Brodin
70 Mario Kempe
93 Mika Zibanejad
Hardy Nilsson
Mikael Johansson
Tony Zabel
Nichlas Falk
Tomas Montén
Janne Järlefelt
Thomas Magnusson
Patrik Högberg
Johan Kellerstam
Johan Engdahl
Bengt Gustafsson
Lars-Erik Lindgren
Christian Schumacher
+ STYRELSEN
Han är väl den enda som egentligen kämpat på.
Sen så tycker jag inte Tyler Plante direkt förtjänat att vara med heller, då han inte fått spela öht.
Men i övrigt så ja.
Även om Wesslau har varit bra och Tyler stått och öppnat båset så är vi ett lag. Hela laget förtjänar skit.
DIF!
- SirDIFalot
Rätt spännande att läsa vår +/- statistik.
Norman +12, Claesson +8 och Holm +4 (Samt Söder+1) är dom enda som ligger på plus.
Fatta att ingen "vuxen" spelare i hela laget ligger på plus. Carlsson har varit inne på makalösa NIO mål framåt. Jämför det med Claessons 28, Ölvestads 24, Klubertanz och Ottossons 29 (Kyle och Otto är bäst i laget i den kategorin)
Nu ska jag kanske rikta lite oförtjänt kritik. Nog för att han är vår bästa back. Men jag hade faaaan förväntat mig en bättre back i Daniel Tjärnqvist. Framför allt offensivt där han ska vara vårt bästa kort på offensiv blå. 13 poäng är lägre än vad jag någonsin kunde föreställa mig. Framför allt när han inte är kapabel till att spela fysiskt i egen zon. Jag är lite allergisk mot spelare som inte kan tacklas. Även om DT är fantastisk med sin långa klubba och smartness i egen zon. Vi hade behövt en spelare som varit betydligt elakare framför egen kasse där bara Printz står upp. Samt en back som leder offensiven som Ragge gjorde 08/09.
Norman +12, Claesson +8 och Holm +4 (Samt Söder+1) är dom enda som ligger på plus.
Fatta att ingen "vuxen" spelare i hela laget ligger på plus. Carlsson har varit inne på makalösa NIO mål framåt. Jämför det med Claessons 28, Ölvestads 24, Klubertanz och Ottossons 29 (Kyle och Otto är bäst i laget i den kategorin)
Nu ska jag kanske rikta lite oförtjänt kritik. Nog för att han är vår bästa back. Men jag hade faaaan förväntat mig en bättre back i Daniel Tjärnqvist. Framför allt offensivt där han ska vara vårt bästa kort på offensiv blå. 13 poäng är lägre än vad jag någonsin kunde föreställa mig. Framför allt när han inte är kapabel till att spela fysiskt i egen zon. Jag är lite allergisk mot spelare som inte kan tacklas. Även om DT är fantastisk med sin långa klubba och smartness i egen zon. Vi hade behövt en spelare som varit betydligt elakare framför egen kasse där bara Printz står upp. Samt en back som leder offensiven som Ragge gjorde 08/09.
Expert.
Ännu intressantare vore att jämföra allas +/- i förhållande till istiden, att Carlsson bara varit inne på 9 framåt med den istiden han haft till och från under säsongen är fan sjukt.SirDIFalot skrev:Rätt spännande att läsa vår +/- statistik.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Har precis kollat på Late Night Elitserien. Boork, Sjögren och Rönnkvist tippar Djurgården på 11 plats. Wikegård tror fortfarande lite på DIF och tippar oss på 10 plats.