Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av MarcusDaze »

Detta är alltså dom spelare vi har kontrakt med alternativt är "klara" för oss nästa säsong. (enligt EP/Madhawk)

X - Sallinen - X
Lundh - Ljungh - Brodin
Possler - Johansson - Vejdemo
Hank - Lundin - Ahlén

Varakas - X
Johansson - X
Falk - Press
Westlund

Tellan
Reideborn
Jensen

Övriga spelare med kontrakt: Daniel Bernhardt & Jonathan Davidsson.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Det är endå lite märkligt hur majoriteten skyller på Jocke och Djurgården i Söderström fallet. Det kan likväl vara fel hos den andra parten. Han ansåg att han skulle spela i SHL från början redan innan säsongen 2015/16. Iaf enligt SB. Tänk så krävde han för mycket? Vi kan omöjligt veta.
Vi vet inte om Reideborn var första eller tredjevalet i målvaktsfrågan.
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

DRC skrev:Englund kan gott ha sig en släng av sleven också. Det är helvete vad bråttom alla ska ha. En halv ok säsong och sen över atlanten.

AOM stannar väl en säsong nu och för att göra samma sak nästa säsong.
Relativt stor skillnad dock på allt runt omkring...

Bild

En del saker är fortfarande kvar sedan Wikegårds tid
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

Kommer ihåg hur kritiserad Järlan var när han bara åkte till Södertälje för att scouta men Jocke e ju fan värre. Bara gamla kompisar och lagkamrater. Fy fan, aldrig varit så otaggad för nästa säsong någonsin. Inte ens säsongen efter vi åkte ur var jag så otaggad.
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Örebroarn skrev:Kommer ihåg hur kritiserad Järlan var när han bara åkte till Södertälje för att scouta men Jocke e ju fan värre. Bara gamla kompisar och lagkamrater. Fy fan, aldrig varit så otaggad för nästa säsong någonsin. Inte ens säsongen efter vi åkte ur var jag så otaggad.
Med alla menar du alltså Reideborn? Annars är han väl bara ansvarig för Reideborn, Possler, Johannson och Lehtonen. Där bara Reideborn är en "gammal kompis"
Varakas kanske kan läggas till. De hade väl spelat ihop?
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Gillar värvningen av Varakas och Johansson! Tycker Varakas varit riktigt bra när jag sett honom och Johansson var riktigt bra av det jag såg i slutspelet. Possler tror jag kan komma igång ordentligt igen hos oss också men är väl lite floppvarning på honom.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
mb81

Inlägg av mb81 »

Benjamin L. Willard skrev:Gillar värvningen av Varakas och Johansson! Tycker Varakas varit riktigt bra när jag sett honom och Johansson var riktigt bra av det jag såg i slutspelet. Possler tror jag kan komma igång ordentligt igen hos oss också men är väl lite floppvarning på honom.

Varför floppvarning på Possler. Han har tre stabila säsonger poängmässigt i ett ruttet lag och är bara 21. Gillat det jag har sett. Borde verkligen kunna ligga runt 25 poäng.

Det är det här som är det jobbiga. Vi värvar en andramålvakt som inte så många gillar men gör flera andra bra värvningar men Jocke får ändå bara sjukt mycket skit!
johan_80
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av johan_80 »

vi letar fortfarande ersättare till thoresen och hultström dom kommer ta mer tid att hitta så alla får ha is i magen när laget blir mer eller mindre spikat kan man klaga/hylla
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

För alla undergångsprofeter som inte är på plats i kväll kan jag berätta att Hovet står kvar och vi ligger på en delad förstaplats i SHL, med noll i förlustkolumnen.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

"Reideborn bättre än Söderström"

Ja du Jocke den kommentaren, om den nu stämmer kan du få komma att äta upp ordentligt.

Av det jag sett med Reideborn i år har han varit uselt svag i sina insatser.

Och vad tyder på att vi skulle skapa ett bättre försvar till kommande säsong?
RobTheOne

Inlägg av RobTheOne »

Jag minns att många av er tjurade ur när Reideborn lämnade för Modo i och med återkomsten till SHL. Blir inte ni överlyckliga av detta? :D
Alltid Oavsett Djurgårdens IF

Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

mb81 skrev:
Örebroarn skrev:Kommer ihåg hur kritiserad Järlan var när han bara åkte till Södertälje för att scouta men Jocke e ju fan värre. Bara gamla kompisar och lagkamrater. Fy fan, aldrig varit så otaggad för nästa säsong någonsin. Inte ens säsongen efter vi åkte ur var jag så otaggad.
Med alla menar du alltså Reideborn? Annars är han väl bara ansvarig för Reideborn, Possler, Johannson och Lehtonen. Där bara Reideborn är en "gammal kompis"
Varakas kanske kan läggas till. De hade väl spelat ihop?
Tänker på Musse, Bemström, Adam, Sallinen, märkliga kontaktsförlängningarna på Hank och Åhlén, att Lundberg kom tillbaks i slutet på förra säsongen. Ibland är det bra att använda sitt kontaktnät när det är bra nivå på spelarna men vårt PP var kasst förra säsongen, vilket inte heller motiverade en förlängning med Musse.

I min mening är Musse en stor svikare från tiden när han spelade och borde inte tillåtits komma tillbaka till finaste föreningen.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

mb81 skrev:
Benjamin L. Willard skrev:Gillar värvningen av Varakas och Johansson! Tycker Varakas varit riktigt bra när jag sett honom och Johansson var riktigt bra av det jag såg i slutspelet. Possler tror jag kan komma igång ordentligt igen hos oss också men är väl lite floppvarning på honom.

Varför floppvarning på Possler. Han har tre stabila säsonger poängmässigt i ett ruttet lag och är bara 21. Gillat det jag har sett. Borde verkligen kunna ligga runt 25 poäng.

Det är det här som är det jobbiga. Vi värvar en andramålvakt som inte så många gillar men gör flera andra bra värvningar men Jocke får ändå bara sjukt mycket skit!
Jag gillar värvningen av Possler och som sagt finns mycket potential. Anledningen är bara att av de jag sett så har han stannat lite i utvecklingen och tycker han behöver ett miljöbyte. Tycker det är en bra värvning men skulle inte vara jätte förvånad om det inte blir samma utdelning som tidigare säsonger. Dock lutar det ju mer åt att han kommer vara riktigt bra hos oss.
Användarvisningsbild
ken1968

Inlägg av ken1968 »

Är också skeptisk till värvningen av Reiderborn, men nu är han här och får väl bevisa att han är rätt man för 2:a spaden. Sen vet jag att Linus söderström inte är lätt att ha och göra med utanför isen då jag har många års erfarenhet av Linus under hans karriär. Inte sagt att det är nåt fel men det kan också va en trolig orsak till varför man inte signar personligen gillar jag Linus. Kul med Possler som jag tror blir en kanon värvning och har stor talang och säkert kan blomma ut ordentligt i DIF. Vad det gäller Englund så är det synd att han inte tar ett år till i SHL, men samtidigt förstår att han vill över och prova vingarna.

Jag ser ändå positivt på hur nästa års lagbygge kan se ut, då nästan varje SHL lag byter mellan 6-10 spelare per säsong och nån kontinuitet är svår att hålla i alla SHL lag. Det gäller att värva en stomme som är bra i SHL men för dålig för NHL/KHL vilket inte är lätt med dom talangfull juniorerna som Dif föder fram år efter år.
Senast redigerad av ken1968 den 2016-04-07 17:33:21, redigerad totalt 1 gånger.
Zäta84

Inlägg av Zäta84 »

Nån kanske har skrivit detta redan isåfall ber jag om ursäkt.

Men såg att madhawk skrev att han tidigt hörde om HV71 för Linus.
Kan mycket väl bli det då dom bara har F P-W i mål. Där kan ju Linus få en bra chans att ta första spaden. Vilket han absolut borde fått chansen att göra i Djurgården med.
Han var ju grym i JVM så Det är väldigt tråkigt att det sket sig med honom
Låst