SHL 2014-15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Henke_F »

Daniel942 skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Jepe skrev:SLUTA JINXA FÖR I HELVETE!!
Jobbigt för er som faktiskt på riktigt tror att sånt existerar.
Det som sker sker, oavsett vad som sagts momentet innan
Jinxar borde vara ban på forumet. :wink:
Eller iaf ban på dom som yttrar "J-ordet". ;)
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

mb81 skrev:Snackade just med en leksandspolare. Han var inte nådig gällande Cehlin. Pengar i sjön enligt honom.
Nån som sett Leksand? Har han varit katastrofal?
Haha, hade väl varit samma sak här.

En match där han är jetlaggad och den andra matchen torskar dom med fem mål mot Växjö. Det är väl först efter uppehållet man får bedöma honom ordentligt. Dom Leksand-supportrarna jag pratat med har mer beskrivit honom som "anonym". Han har bara ett skott på två matcher så det stämmer nog bra. Å andra sidan har ju Leksand torskat båda matcherna rätt ordentligt.
Expert.
Kalliasson

Inlägg av Kalliasson »

mb81 skrev:
Isabo skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
PATRIK. skrev:Att folk tycker det är jobbigt när Modo vinner? Förstår verkligen inte det. Klart som fan de får kvala oavsett. Synd att Brynäs lyckades vända igår. De såg hungriga ut av det lilla jag såg, men är inte alls orolig att både Brynäs och Leksand går om. Ska väldigt mycket till med tanke på hur bleka de är borta.
(det räcker att en av dom går om)

Men annars, nej precis.
Speciellt inte om vi väger in hur grymt starka DIF är i bortaspelet och hur vi "ägt" de sista matcherna Hovet.
Känner mig lika lugn som en extacy-stinn iller.
Både Brynäs och Leksand måste väl gå om oss för att vi ska hamna på kvalplats?
Nä inte om Modo går om oss.
11 matcher och 33 poäng kvar att spela om. 16 poängs differens mellan Djurgården och MoDo.
Vinner vi nästa match vilket är mot MoDo så är det ett definitivt bye bye till dem att gå om oss i tabellen.
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av mb81 »

Kalliasson skrev:
mb81 skrev:
Isabo skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
PATRIK. skrev:Att folk tycker det är jobbigt när Modo vinner? Förstår verkligen inte det. Klart som fan de får kvala oavsett. Synd att Brynäs lyckades vända igår. De såg hungriga ut av det lilla jag såg, men är inte alls orolig att både Brynäs och Leksand går om. Ska väldigt mycket till med tanke på hur bleka de är borta.
(det räcker att en av dom går om)

Men annars, nej precis.
Speciellt inte om vi väger in hur grymt starka DIF är i bortaspelet och hur vi "ägt" de sista matcherna Hovet.
Känner mig lika lugn som en extacy-stinn iller.
Nä inte om Modo går om oss.
11 matcher och 33 poäng kvar att spela om. 16 poängs differens mellan Djurgården och MoDo.
Vinner vi nästa match vilket är mot MoDo så är det ett definitivt bye bye till dem att gå om oss i tabellen.
Ja sa inte att de kommer göra det.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Isabo skrev:
Korrekt,

Dumstrut på :oops:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Kalliasson

Inlägg av Kalliasson »

Mantas Armalis ska få en ny hjälm, riktigt cool om jag får säga. Åtminstone ett uppköp från hans nuvarande.
Kanske däremot bara jag som intresserar mig över målvakters design på hjälmen :lol:
olympusPr1me

Inlägg av olympusPr1me »

Kalliasson skrev:Mantas Armalis ska få en ny hjälm, riktigt cool om jag får säga. Åtminstone ett uppköp från hans nuvarande.
Kanske däremot bara jag som intresserar mig över målvakters design på hjälmen :lol:
nej det är fan det viktigaste efter räddningsprocenten.

Länk på Mantas nya mask/hjälm
https://www.flickr.com/photos/daveartma ... 614207605/
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

olympusPr1me skrev:
Kalliasson skrev:Mantas Armalis ska få en ny hjälm, riktigt cool om jag får säga. Åtminstone ett uppköp från hans nuvarande.
nej det är fan det viktigaste efter räddningsprocenten.

Länk på Mantas nya mask/hjälm
https://www.flickr.com/photos/daveartma ... 614207605/
Jävligt snygg!
Grimster

Inlägg av Grimster »

Jag intresserar mig för designs på hjälmar. :-)

Hade inget emot Mantas gamla hjälm men hans nya är ju sjukt läcker! :-)

Inlägg av #10 »

Luleå på väg att bli nya Malmö, Joakim Posser ( en av grundaren till minecraft) går in med miljoner i klubben flera år framöver.
Morwin

Re: Sv: SHL 2014-15

Inlägg av Morwin »

#10 skrev:Luleå på väg att bli nya Malmö, Joakim Posser ( en av grundaren till minecraft) går in med miljoner i klubben flera år framöver.
borde prata med notch så vi kan få lite av hans miljard vinst ;) andra blir man lite äcklad. Skaffa lönetak!!!!

Skickat från min D6603 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Det bästa med HA var att man slapp alla jävla landslagsuppehåll.
Kalliasson

Inlägg av Kalliasson »

Enbom skrev:Det bästa med HA var att man slapp alla jävla landslagsuppehåll.
Djurgården är nog ett av lagen som gynnas mest för just där här landslagsuppehållet. Åtminstone om man får tillbaka några spelare tills nästa vecka, så som Fällström, Ljungh och förhoppningsvis Samuelsson.
Sen är det säkert också bra för nyförvärven Lundberg och Gysbers.

Nu är jag ganska säker på att du inte åberopade just detta i ditt inlägg men var bara tvungen att flika in.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Kalliasson skrev:
Djurgården är nog ett av lagen som gynnas mest för just där här landslagsuppehållet. Åtminstone om man får tillbaka några spelare tills nästa vecka, så som Fällström, Ljungh och förhoppningsvis Samuelsson.

Nu är jag ganska säker på att du inte åberopade just detta i ditt inlägg men var bara tvungen att flika in.
Ja, just nu ja. I övrigt avskyr jag alla dom här landslags/chl-uppehållen. Fy fan.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Jim Morrison skrev:
Kalliasson skrev:

Ja, just nu ja. I övrigt avskyr jag alla dom här landslags/chl-uppehållen. Fy fan.
Usch CHL.

Även om Sörensen inte hade varit med så hade dubbelmötet mot Finland i helgen varit hyperintressant jämfört med en trött CHL final.

Kan tänka mig att CHL blir stort på sikt men just nu känns det mer som: Hmm, Hem till gården eller CHL final. Ett val som inte skulle vara jättesvårt.
Låst