Allsvenskan 2012/13

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
AdamPickard
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av AdamPickard »

SirDIFalot skrev:
AdamPickard skrev:
joakime70 skrev:Så här ser den spännande avslutningen ut och vilka kanaler
matcherna går på så ni kan heja fram våra fienders motståndare ;)

Bild
Nu blir SirDIFalot glad när han får slippa Viasat och titta på HAs egna HD sändning.
Haha va? Jag har väl aldrig uttalat något ogillande mot Viasat överhuvudtaget? Jag är väl dock en av få som verkligen gillar S24 av den enda anledningen att man slipper HA's egna sändningar.
haha jag drev, tror alla vet hur mycket du avskyr HAs sändningar så därför tänkte jag skämta till med dig på så här på måndagskvällen <3 puss å godnatt
joakime70

Inlägg av joakime70 »

Leksands statistik mot lagen som troligtvis går till PO/KS, finns en stark anledning till att de fruktar oss, vi är de enda som har +statistik mot dem när de gett allt :)

Bild
Användarvisningsbild
Fiskmaesen

Inlägg av Fiskmaesen »

crike skrev:Vad får er att tro att Malmö skulle ta sig till kvalet?

Oskarshamn har 6p tillgodo och några brögäng att möta. Malmö har Ssk hemma, Troja borta och Leksand borta. Näe jag ser inte att dom tar in 6p där.
Givetvis är det så, min avsikt var givetvis att skriva Oskarshamn istället för Malmö. Hur som helst blir det Örebro som går vidare från förkvalet, vi blir tvåa och forumet blir en verbal krigszon efter en miserabel säsong.
YNWA

Inlägg av YNWA »

Lagen som i dagsläget är kvalificerade till playoff:

Djurgården, Bofors, Örebro och Oskarshamn. Känns sådär om jag ska vara ärlig!
Manijock

Inlägg av Manijock »

YNWA skrev:Lagen som i dagsläget är kvalificerade till playoff:

Örebro är storfavoriter. Överlägset bäst lag på pappret, spelar bara Sandberg okej så ser jag inget hinder. Kommer dock klassas som en skräll i media om de går vidare helt enkelt eftersom de fått för sig att DIF fortfarande är ett Elitserielag som ska slåss om guldet.

Är inte särskilt skraj för Bofors och Oskarshamn, ta i trä!
YNWA

Inlägg av YNWA »

Manijock skrev:
YNWA skrev:Lagen som i dagsläget är kvalificerade till playoff:

Örebro är storfavoriter. Överlägset bäst lag på pappret, spelar bara Sandberg okej så ser jag inget hinder. Kommer dock klassas som en skräll i media om de går vidare helt enkelt eftersom de fått för sig att DIF fortfarande är ett Elitserielag som ska slåss om guldet.

Är inte särskilt skraj för Bofors och Oskarshamn, ta i trä!
Håller med. Tyvärr kommer vi, som du säger, vara favoriter i en playoff hur som helst. Det får vi leva med. Och andra sidan så var Örebro av många tippade att vinna serien innan säsongen.

Bara hoppas på att Bofors fortsätter att darra samt att Örebro är sämst när det gäller, som förra årets playoff.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Håller inte med.

Vi är - och ska vara - favoriter i Play Off-serien. I synnerhet om vi får två extrapoäng på Örebro.

Örebro har Aulin och Yetman skadade, det måste märkas i Play Off.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

kaminor skrev:Håller inte med.

Vi är - och ska vara - favoriter i Play Off-serien. I synnerhet om vi får två extrapoäng på Örebro.

Samt att om man bortser från början av säsongen, när vi hade challe, så är vi ett bättre lag än samtliga i den förkvalserien.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

B.I.B.A skrev:

Samt att om man bortser från början av säsongen, när vi hade challe, så är vi ett bättre lag än samtliga i den förkvalserien.
Örebro tog enormt mycket poäng i början, vi tog inga alls typ. Jämför man lagen mellan omgång 21 och framåt (vilket nästan är mer relevant) så är vi ju favoriter med hästlängder.
Expert.
Användarvisningsbild
Jepe

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Jepe »

B.I.B.A skrev:

Jämför man från den perioden är vi väl bäst i serien? Eller tvåa efter Lif. Har för mig att de nämnde det i matchen mot lyxfällan att räknar man från November så låg DIF, Lyx delad 1a och ssk på tredjeplats. Sen var det ett gap på 12 poäng till fjärdeplatsen.
2014-04-07, vad hände?
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Jepe skrev:
B.I.B.A skrev:

Jämför man från den perioden är vi väl bäst i serien? Eller tvåa efter Lif. Har för mig att de nämnde det i matchen mot lyxfällan att räknar man från November så låg DIF, Lyx delad 1a och ssk på tredjeplats. Sen var det ett gap på 12 poäng till fjärdeplatsen.
Ja vi bör ju vara etta eller tvåa. Med andra ord så är vi ett riktigt bra lag och våra chanser borde inte vara riktigt så små som många verkar tro här inne.

Sen är jag övertygad om att förkvalet kommer vara stentufft och att allt kan hända i kvalserien.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jepe skrev:
B.I.B.A skrev:

Nä, Leksand är fortfarande före. Men vi låg tvåa sist jag räknade. Men tror Västerås kan ha knaprat sig om nu.
Expert.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Bla bla det är bara en match osv men vi fick tydliga bevis senaste matchen mot Örebro att vi är flertalet steg bakom. Det var dessutom en match som hade playoff-karaktär, åtminstone för Örebro. Våra spelarna stod med arslet i vädret och vek ner sig. Zabel såg uppgiven ut över att våra spelare inte hade glöden i ögonen. Varför hade de inte det? Jo, för att precis som förra säsongen så är vi rädda att förlora. Det är en sådan press att spela i DIF, finns inte särskilt många som har rätt karaktär att spela här. Gustafsson, Lennhammer, Timmy, Granath, Guter, Johner, Sörensen, Ljungh, Åberg, Ölvestad och Kalus är några spelare som fullständigt brakat ihop psykiskt när det hettat till som mest(notera: den här säsongen). Dumma labila utvisningar, misstag spelare ett par divisioner ner inte bjuder på, missar i grundläggande markeringsspel osv.

Nu kommer det bli en växel till. Publiken kommer bli mer desperata, media kommer kräva vinster, motståndarna kommer älska att möta DIF inför fullsatta arenor och HELA hockeysverige kommer hoppas att vi förlorar. Jag är väldigt nyfiken på hur våra spelare kommer att agera då. De kan inte hantera femmans växel, nu kommer sexan. Vinna/försvinna VARJE match! Publiken kommer inte vara nådig. Slänger Åberg bort puckarna i PP kommer det visslas, kommer Gustafsson fortsätta med sitt nonchalanta försvarsspel kommer det buas, tar Ölvestad en dum ful utvisning så kommer det sågas.

Säger inte att det säkert kommer gå åt helvete, jag säger att spelarna inte visat att de har vad som krävs än. Det är upp till bevis, det är upp till spelarna själva att kunna, som Honken Jr sa under finalåret, offra en arm för att vinna. Inte bara säga det i Media utan också visa det!

För att sy ihop det hela, det är bara vi som förväntas gå till kvalserien. För alla andra är det en bonus. Antar dock att Karlskoga-publiken är skapligt besvikna på sina spelare efter deras enorma tapp, men inte i närheten av vad vi är på våra för den extremt lama starten vi bjöds på. Tippar Playoffen:

Örebro
Karlskoga
Djurgården
Oskarshamn
Rix

Inlägg av Rix »

Om vi går via förkvalserien till KS, visst måste vi inledda borta mot Timrå då i KS?

Sett till tabellen nu så slutar ju Timrå på 11 plats och om vi kommer in som sista lag borde vi få möta dem. Samma scenario som förra året då DIF mötte Rögle hemma på hovet i första omgången.

Om inte jag tänker helt galet nu så måste ju första omgången i KS bli såhär : (Förutsätter att vi går dit).

Timrå - DIF
Rögle - Västerås
Leksand - SSK

Det borde väl stämma?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Örebro saknar sina två bästa spelare. BIK saknar sina två bästa spelare. Vi bör verkligen klara av dom två. Men visst. Det finns aldrig några "säkra" matcher. Men vi bör, enligt mig, ha 60-75% chans att vinna mötena mot dessa lag. Men sedan kommer man ju alltid förlora matcher. Precis som vi förlorade mot Örebro nyligen. Det är ändå så pass jämna lag så vi kommer förlora ett par matcher. Då gäller det ju såklart att inte dra för stora växlar av det (som jag tycker Manijock gör ovan) utan att lägga det bakom sig och gå vidare.

Men självklart är en sak att vara favoriter på pappret och sedan vinna i verkligheten. Det är mycket tillfälligheter inblandade och saker och ting kan förstås gå fel. Men vi får nog leva med ett relativt starkt favoritskap med tanke på avbräcken i Örebro och BIK. Jag tycker dessutom att Pickard är en bättre målvakt än Gistedt, Ridderwall och Sandberg.
Expert.
Skriv svar