Äppelmos skrev:Tänkte just på de, täck om "Mackan" nästa säsong börjar lira som han gjorde silver året, då får man väll nästan se det som ett nyförvärv?
Menar på det att folk säger att vi behöver nån vass framåt, känns ju dock också som att dom vi har måste börja leverera.
Precis, och om Ölvestad får lira hela säsongen utan skada så har vi ännu en spelare som vi oftast saknade under delar av säsongen. Precis som vi gjorde med Mackan..
Hoppas för allt i världen att Hannula och Kronwall bestämmer sig för att stanna en säsong till. Känns som vi har fina chanser nästa säsong.
Vi har ju dessutom flera spelare som bör ta kliv framåt. Snackar om Norman, Cehlin, Brodin, Zibbe och några fler junisar. Ölve och Mackan bör göra fler poäng. De enda som egentligen borde tappa är Ottosson, som förmodligen itne kommer spela lika mycket PP och sånt. Sen också Tjärnqvist, tvivlar på att det blir lika många mål nästa säsong, ingen speciellt anledning men kändes som det studsade lite väl mycket rätt för honom ifjol. Men minst 10 mål bör han göra i alla fall.
Äppelmos skrev:Tänkte just på de, täck om "Mackan" nästa säsong börjar lira som han gjorde silver året, då får man väll nästan se det som ett nyförvärv?
Menar på det att folk säger att vi behöver nån vass framåt, känns ju dock också som att dom vi har måste börja leverera.
Precis, och om Ölvestad får lira hela säsongen utan skada så har vi ännu en spelare som vi oftast saknade under delar av säsongen. Precis som vi gjorde med Mackan..
Hoppas för allt i världen att Hannula och Kronwall bestämmer sig för att stanna en säsong till. Känns som vi har fina chanser nästa säsong.
Just de två känns som de viktigaste att vi förlänger med. Ju fler matcher jag ser Hannula destoo mer förtjust blir jag. Spelar som en äkta järnkamin. Sedan är Staffan en klippa i försvaret även om hans offensiv ebbade ut rätt kraftigt efter ett par matcher.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Det första jag reagerar på gällande Kyle är hur kul det är att han som transatlant verkligen trivdes i DIF och vill tillbaka. Det visar på att vi har en bra organisation och tar väl hand om våra spelare.
Personligen känner jag att det skulle vara skönt att få tillbaka Kyle, han blev en riktig favorit under fjolåret och skulle behövas då vi behöver mixa lite på backsidan. Han är inte den där stora tuffa backen men duktig tvåvägsback med ganska bra fart på rören.
SirDIFalot skrev:"Förra året hade Leksand Stefan Lassen i laget. Hans belöning blev ett elitseriekontrakt med Djurgården.
Nu är hans bror på väg till Sverige.
Lasse Lassen."
Källa: Mrmadhawk
Nu kommer bomben....
Man måste ju bara älska brorsans namn. Det vore en riktigt voffvärvning med Lasse Lassie!
Mackan var körde väl ingen försäsong med Djurgården? Mackan var sjuk och gick på 4 pencilinkurer och var i usel form...
Mackan gjorde 23 poäng på 38 matcher vilket ändå ses som en stabil produktion över 55 omgångar men det är uselt för att heta Marcus Nilson.
Med detta i åtanke så fattar man ju vilken lirare herr Nilson är ! en försäsong och friska ungar så får vi nog se vad vi vill från elitseriens största lirare
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Billx skrev:
Mackan var körde väl ingen försäsong med Djurgården? Mackan var sjuk och gick på 4 pencilinkurer och var i usel form... Mackan gjorde 23 poäng på 38 matcher vilket ändå ses som en stabil produktion över 55 omgångar men det är uselt för att heta Marcus Nilson.
Billx skrev:
Mackan var körde väl ingen försäsong med Djurgården? Mackan var sjuk och gick på 4 pencilinkurer och var i usel form... Mackan gjorde 23 poäng på 38 matcher vilket ändå ses som en stabil produktion över 55 omgångar men det är uselt för att heta Marcus Nilson.
Vem sa du?
Lite övertydlig kanske
Angående Marcus så hoppas och tror jag att han kommer göra mycket bättre ifrån sig. Få en riktigt bra sommarträning och slippa sjukdomar. Förhoppningsvis gör det jävligt mycket för honom. Det är ju så otroligt svårt att få ut något av träningen om man går på penicillin kurer.
Datsyuk_13 skrev:Den som tackar nej till en spelare av Kyles kaliber kan - på allvar - inte vara riktigt frisk. Jag skulle till och med gå så långt som att påstå att han var den enskilt största orsaken till att vi överhuvudtaget tog oss så långt som vi gjorde förra året.
Det är så mycket "what have you done for me lately"-skit att jag inte förstår mig på folk som tackar nej till en spelare som Videll. Stor, stark, hårt arbetande poängplockande forward? Ja tack.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Hej jag heter Mark Owuya, jag åker ut till tekningscirkelför att möta upp både puck men även daniel bång... jag har även lyckats ta förste spaden från Ridderwall samt få laget till en kvartsfinal!!
Nej tack, Owuya och Ridderwalls tid i Djurgården är över för denna gång.
Ersättare till förste spaden:
Prio1 Tellan
Prio2 Wesslan
Prio3 Lassila
I samband med att någon av dessa kommer in och håller tätt
så har vi nu Sandberg som får mogna och konkurera ut Tellan/ Wesslan eller Lassila
innom något/några år!!
Järnkamin90 skrev:Hej jag heter Mark Owuya, jag åker ut till tekningscirkelför att möta upp både puck men även daniel bång... jag har även lyckats ta förste spaden från Ridderwall samt få laget till en kvartsfinal!!
Nej tack, Owuya och Ridderwalls tid i Djurgården är över för denna gång.
Ersättare till förste spaden:
Prio1 Tellan
Prio2 Wesslan
Prio3 Lassila
I samband med att någon av dessa kommer in och håller tätt
så har vi nu Sandberg som får mogna och konkurera ut Tellan/ Wesslan eller Lassila
innom något/några år!!
Så du missade derbyt efter det då han gjorde sin tabbe? Du missade att Owuya blev bättre och bättre för varje match han spelade, du missade även att han gjorde ett bra slutspel? Så jävla trött på alla som klankar ner på Owuya. Ända negativa med att se honom i DIF nästa säsong är att han sticker säsongen efter.
Det är så mycket "what have you done for me lately"-skit att jag inte förstår mig på folk som tackar nej till en spelare som Videll. Stor, stark, hårt arbetande poängplockande forward? Ja tack.
Det har redan framgått ganska väl att du gillar honom, men det var särdeles chevalereskt ändå att länka hans försvarstal. Du får dra din lans för precis vem du vill. Jag tycker Linus har varit ganska blek, för att inte säga osynlig, i de flesta matcher jag sett med honom. Är denna allergi möjligen kronisk? Slår den till lite då och då i matcher vilket resulterar i att han helt försvinner ur spelet?
Jag avskyr inte Videll, men för de pengar jag förmodar vi får hosta upp för honom går det att få en mer stabil och rejäl spelare med bättre psyke. Ponera att Ritchie skulle gå att signa för samma summa, skulle du på fullt allvar välja Linus över honom då?