Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Svårt att sia om denna säsong.
Inför 08/09 hade vi en trupp som de flesta tippade till topp6. Slutspel med god marginal. Vi hade viktiga spelare som underpresterade. Såsom Fimpen, Danielsson, Ölvestad, Axelsson mm. Hur kunde dessa vara bra 07/08 men dåliga säsongen efter. Min teori är tränarfrågan. Säcken är och var en duktig tränare som bevisligen gör mycket med små resurser.
Johansson och Montén var två oprövade kort med begränsad erfarenhet. Laget underpresterade.
Nu har vi Hardy som kommer med en uttalad spelidé och tunga tränarmeriter. Frågan är hur han lyckas med ett lag med begränsade resurser. Jag är hoppfull.
Jag kan dock inte förstå varför man värvar en liten amerikansk back när vi kan värva skräcken Kudroc som passar utmärkt in i det nya hårda Djurgården.
Inför 08/09 hade vi en trupp som de flesta tippade till topp6. Slutspel med god marginal. Vi hade viktiga spelare som underpresterade. Såsom Fimpen, Danielsson, Ölvestad, Axelsson mm. Hur kunde dessa vara bra 07/08 men dåliga säsongen efter. Min teori är tränarfrågan. Säcken är och var en duktig tränare som bevisligen gör mycket med små resurser.
Johansson och Montén var två oprövade kort med begränsad erfarenhet. Laget underpresterade.
Nu har vi Hardy som kommer med en uttalad spelidé och tunga tränarmeriter. Frågan är hur han lyckas med ett lag med begränsade resurser. Jag är hoppfull.
Jag kan dock inte förstå varför man värvar en liten amerikansk back när vi kan värva skräcken Kudroc som passar utmärkt in i det nya hårda Djurgården.
- Lee Harvey Oswald
Visst, 2 SM-guld med DIF smakade förstås mumma.Highwind skrev: Nu har vi Hardy som kommer med en uttalad spelidé och tunga tränarmeriter. Frågan är hur han lyckas med ett lag med begränsade resurser. Jag är hoppfull.
Men då hade DIF så snuskigt bra spelarmaterial att Andrée Jeglertz hade kunnat stå i båset, grabbarna hade fixat biffen iaf
Annars är väl det här Hardys (med betoning på) Tunga tränarmeriter:
Vitryssland OS 2002
Tjeckien World Cup 2004

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Hehe, du visar dig från din bästa sida Lee. Kul att du la in en ironi-smiley i alla fall. Och att säga att vem som helst kunde vinna är ju fel. Var flera lag som hade bra trupper då. Och det var ju inget superlag såsom dom senaste guldlagen i fotbollen var. Hardy har presterat nästan jämt. Nu måste han visa det igen.
Varför värva kudroc när vi har Ragge och Printz som är minst lika tuffa. För att Kudroc tog en fight mot DIF förra säsongen? Sen så kan man proppa folk även fast man inte är över 1.90. Kyle är ändå 184. Kronwall är 182 och har hyfsat tryck i tacklingarna.
Personligen tror jag Ölvestad kommer höja sig iår. Förhoppningsvis höjer Fimpen sin lägstanivå.
Varför värva kudroc när vi har Ragge och Printz som är minst lika tuffa. För att Kudroc tog en fight mot DIF förra säsongen? Sen så kan man proppa folk även fast man inte är över 1.90. Kyle är ändå 184. Kronwall är 182 och har hyfsat tryck i tacklingarna.
Personligen tror jag Ölvestad kommer höja sig iår. Förhoppningsvis höjer Fimpen sin lägstanivå.
Född till sportchef.
Inte fan hade det blivit rätt om de använt hans tröja i Norrtälje som facit heller...DIF_Soldier skrev:Aftonbladet har som vanligt koll; " Lyle Klubertanz"
Jag säger då det...
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5611187.ab
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
/Friedrich Nietzsche
Tja...det är ju klart.. Med artisten Jonas Finn-Olsson går det ju inte att misslyckas. Tänkte inte på det.Lee Harvey Oswald skrev: Men då hade DIF så snuskigt bra spelarmaterial att Andrée Jeglertz hade kunnat stå i båset, grabbarna hade fixat biffen iaf
- Tartarus
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Jag vill aldrig se den killen i Djurgården. Han är ju helt galen... och då menar jag inte på ett positivt sätt.puff skrev:Det finns ju hyfsade Free Agents kvar:
Kristian Kudroc
Visst är det spelarna som gör jobbet men tränaren är väldigt viktig för laget. Håller själv på med lagidrott och en tränare med en god vision och bra praktik gör stor skillnad med samma material. Tycker inte man kan ta ifrån Hardy SM-gulden utan eftertanke. Klart han och hans team spelade en viktig roll. I ett landslag kan man inte jobba långsiktigt såsom i ett klubblag. Det kanske inte passade Hardy.Lee Harvey Oswald skrev:Visst, 2 SM-guld med DIF smakade förstås mumma.Highwind skrev: Nu har vi Hardy som kommer med en uttalad spelidé och tunga tränarmeriter. Frågan är hur han lyckas med ett lag med begränsade resurser. Jag är hoppfull.
Men då hade DIF så snuskigt bra spelarmaterial att Andrée Jeglertz hade kunnat stå i båset, grabbarna hade fixat biffen iaf
Annars är väl det här Hardys (med betoning på) Tunga tränarmeriter:
Vitryssland OS 2002
Tjeckien World Cup 2004
Men som sagt. Även jag är tveksam. Får lite Zoran-vibbar över att ta tillbaka en gammal mästare för att sedan hoppas på frälsning.
Men han är dessutom en riktigt bra back och precis vad DIF behöver!Tartarus skrev:Jag vill aldrig se den killen i Djurgården. Han är ju helt galen... och då menar jag inte på ett positivt sätt.puff skrev:Det finns ju hyfsade Free Agents kvar:
Kristian Kudroc
Dom tyngsta Free Agent namnen i Europa + Tänkbara Free Agents ifrån Amerika:
Marcus Kristofferson
Ross Lupaschuk
Steve Kariya
Sami Torkki
Jiri Bicek
Lasse Pirjetä
Jussi Tarvainen
Justin Kurtz
Kevin Estrada
Don Maclean
Patrick Yetman
Janne Niinimaa
Brad Isbister
Justin Mapletoft
Egor Averin
Mika Hannula
Atvars Tribuncovs
Aleksei Vasiliev
Dmitri Yuskevich
Tim Ramholt
Juha Outila
Matias Tjärnqvist
Martin Strbak
Kristian Kudroc
Fredrik Krekula
Marcus Kristofferson
Ross Lupaschuk
Steve Kariya
Sami Torkki
Jiri Bicek
Lasse Pirjetä
Jussi Tarvainen
Justin Kurtz
Kevin Estrada
Don Maclean
Patrick Yetman
Janne Niinimaa
Brad Isbister
Justin Mapletoft
Egor Averin
Mika Hannula
Atvars Tribuncovs
Aleksei Vasiliev
Dmitri Yuskevich
Tim Ramholt
Juha Outila
Matias Tjärnqvist
Martin Strbak
Kristian Kudroc
Fredrik Krekula
intressant om detta blir verklighet ,det om att de kan komma att finasiera fler sporter inom Djurgården än endast fotbollen
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/f ... 5618460.ab
DIF kommer vara nummer 1 igen
- Doyle
Har för mig att hockeyn en gång avvisat samarbete med dessa. Men som sagt det är nya tider nu. Vi svultna hockeynördar lever ju på hoppet som finns där runt hörnet nånstans

samiam skrev:intressant om detta blir verklighet ,det om att de kan komma att finasiera fler sporter inom Djurgården än endast fotbollen
- Tartarus
- Kontakt:
En spelare som får helt obegripliga utbrott och tar onödiga utvisningar/matchstraff? Okej...puff skrev:Men han är dessutom en riktigt bra back och precis vad DIF behöver!Tartarus skrev:Jag vill aldrig se den killen i Djurgården. Han är ju helt galen... och då menar jag inte på ett positivt sätt.
- Lee Harvey Oswald
humor, kul.Jitenu skrev:Tja...det är ju klart.. Med artisten Jonas Finn-Olsson går det ju inte att misslyckas. Tänkte inte på det.Lee Harvey Oswald skrev: Men då hade DIF så snuskigt bra spelarmaterial att Andrée Jeglertz hade kunnat stå i båset, grabbarna hade fixat biffen iaf
Den bjuder jag på..

Men seriöst då, kolla igenom truppen 2000-2001 & förstå fakta.
DIF hade ett ruskigt starkt lag (Jaa, Finn-Olsson får va me på ett hörn)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Mark Mancari och Steve Kariya skulle kunna vara bra nyförvärv så att Kyle får en kompis att snacka med. tror sånt gör väldigt mycket både på och utanför isen.
Hoppas på Mika........ och att Linkan återvänder efter nyår samt att Sudden vill köra lite.....

Hoppas på Mika........ och att Linkan återvänder efter nyår samt att Sudden vill köra lite.....

- Ritterwand
Om någon supertät gubbe nu verkligen vill sponsra DIF Hockey så hoppas jag att de hjälper till med ny arena. Det är viktigare än någonting annat, sett ur ett lite längre perspektiv.samiam skrev:intressant om detta blir verklighet ,det om att de kan komma att finasiera fler sporter inom Djurgården än endast fotbollen