mb81 skrev:Får ändå kredda Jocke+styrelse. Vi verkar gå typ +/-0 denna säsong trots uteblivet slutspel, sjunkande publiksiffror och dyrare spelarvärvningar under säsong(Dick+Rämö).
I dessa blåsiga tider känns det väldigt tryggt att ha så ansvarfulla personer som Jocke, Bosse, Jenny och Henke osv på ledande positioner.
Tänkte precis samma sak. Jag är otroligt stolt över Djurgården och resan de gjort sedan återkomsten. Man sparar och tar det lugnt med ekonomin och det ger nu resultat.
Extra plus för att man inte budgeterar med slutspel. Där "vann" vi mycket med denna pandemi.
Tror att hon är som klippt och skuren för uppgiften, hoppas hon tar med mycket av vad som varit viktigt för oss supportrar i DIF och introducerar det för hela ligan!!! Grattis Jenny!!!
Det jag framförallt tror hon besitter är en förmåga att samla samt ena spretiga idéer & tankar. Hon kanske dock inte har en hundraprocentigt auktoritär ledarstil men det behövs ju sällan i svenska företag, utan här tror jag just det diplomatiska kan vara positivt för svensk hockey.
Puckey skrev:Grattis Jenny! Hoppas att hon lyckas med monsteruppgiften att reparera förtroendet för SHL, det behövs illa kvickt.
Exakt. Jag tror hon har precis det som krävs för att göra SHL bättre. Fötterna på isen (och läktaren) så att säga.
Instämmer!
Stämmer in. Stort grattis Jenny. Men aj vilket hårt slag för DIF. En oviss och orolig känsla infann sig plötsligt. Vilken riktning kan DIF ta nu? Gillar det inte.
Puckey skrev:Grattis Jenny! Hoppas att hon lyckas med monsteruppgiften att reparera förtroendet för SHL, det behövs illa kvickt.
Ur vilket avseende tycker du att förtroendet för SHL behöver repareras?
Det jag sett av Jenny på hemsidan tycker jag hon har gett ett bra intryck. Stålbadet och avstampet efter degraderingen gjorde vi med facit i hand riktigt bra, säkert mycket hennes förtjänst. Nu tycker jag föreningen har en bra idé och framåtanda som andas lite återhållsam djävlar anamma, vilket jag gillar. Kloka beslut överlag vad jag kan överskåda och e ekonomi i balans. Säkert en hel del av hennes beslut i det. 16 år på samma ställe är länge, bra jobbat! Kan bara gratulera och önska henne lycka till på nya jobbet!
Skulle vara intressant å veta vilka spår valberedningen följer nu. Nån som har nån idé?
edit x3: stavade som en kratta...
Senast redigerad av m0ng00se den 2020-04-02 13:18:50, redigerad totalt 3 gång.
minalman skrev:VD-Jenny lämnar oss och tar över SHL. Det måste ändå vara en bra grej för oss, även om hon blir svår att ersätta.
Varför tror du det är bra för oss?
Hon bär ju på samma hockeykultur som alla andra Djurgårdare. Den kulturen skiljer sig en hel del från alla kommundopade och miljardärsdopade och kommunala-bolags-dopade lag som fått oförtjänt mycket fokus under en lång följd av år.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
minalman skrev:VD-Jenny lämnar oss och tar över SHL. Det måste ändå vara en bra grej för oss, även om hon blir svår att ersätta.
Varför tror du det är bra för oss?
Hon bär ju på samma hockeykultur som alla andra Djurgårdare. Den kulturen skiljer sig en hel del från alla kommundopade och miljardärsdopade och kommunala-bolags-dopade lag som fått oförtjänt mycket fokus under en lång följd av år.