Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
vr6power

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av vr6power »

Manijock skrev:Ville Varakas hade jag helt glömt. En riktig betongsugga i egen zon. På ett bra sätt! Synd att han inte stannade. Där har vi en finne till som lyckades i DIF.

Glöm inte Lehtonen som hade en sejour här också. Mindre lyckad dock!

Mika Strömberg får man ju heller intr glömma var ju inte heller allt för dålig fick väl avsluta i förtid pga vattenskalle eller hur det var?
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Tim Söderlund har ju fått en tung start i Frölunda. Om inte AJF kommer skulle jag kunna tänka mig att man hör sig av hos Frölunda. Tror han skulle passa bra ihop med bröderna
Användarvisningsbild
TheForsa
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av TheForsa »

Glory1 skrev:Tim Söderlund har ju fått en tung start i Frölunda. Om inte AJF kommer skulle jag kunna tänka mig att man hör sig av hos Frölunda. Tror han skulle passa bra ihop med bröderna
Mejla Jocke det brukar jag göra.
joakim.eriksson@difhockey.se
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Någon som hört något mer om Wirtanen, om/när han ansluter? Det jag läst om honom låter som bra musik, kan nog tillföra en hel del!
gaspo

Inlägg av gaspo »

Buford skrev:Någon som hört något mer om Wirtanen, om/när han ansluter? Det jag läst om honom låter som bra musik, kan nog tillföra en hel del!
Hans kontrakt med TPS går väll ut imorgon.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

gaspo skrev:
Buford skrev: Någon som hört något mer om Wirtanen, om/när han ansluter? Det jag läst om honom låter som bra musik, kan nog tillföra en hel del!
Okej, då vore ju uppehållet ett bra tillfälle att skola in honom i så fall!
gaspo

Inlägg av gaspo »

Buford skrev:
gaspo skrev:
Buford skrev: Någon som hört något mer om Wirtanen, om/när han ansluter? Det jag läst om honom låter som bra musik, kan nog tillföra en hel del!
Okej, då vore ju uppehållet ett bra tillfälle att skola in honom i så fall!
+1
Detblir3poäng

Inlägg av Detblir3poäng »

Nu har Högström gått ut och sagt rakt ut att han inte kommer att spela för oss den här säsongen, inte om han själv får välja. Dock att han älskar att spela i djurgården och att han vill göra det i framtiden igen.

Så nu kan vi nog defenitivt sluta drömma om att se honom den här säsongen.....

Källa sportbladet
Användarvisningsbild
Rudi

Inlägg av Rudi »

Med ett ettårskontrakt vore det rätt korkat av honom att sitta långtidsskadad i AHL och gråta ut i media.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Rudi skrev:Med ett ettårskontrakt vore det rätt korkat av honom att sitta långtidsskadad i AHL och gråta ut i media.
Fan va hår du är, är väl snarare du som gråter ut här på forumet.. Så klart han vill ge NHL en ärlig chans, och inte komma hem med svansen mellan bena, då han bara har den här säsongen på sig att bevisa att han platsar. Han beräknas vara tillbaka på isen efter jul, om inte tidigare till och med. Högström är en järnkamin och ger så klart inte upp i första taget.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Benjamin L. Willard skrev:
Rudi skrev:Med ett ettårskontrakt vore det rätt korkat av honom att sitta långtidsskadad i AHL och gråta ut i media.
Fan va hård du är, är väl snarare du som gråter ut här på forumet.. Så klart han vill ge NHL en ärlig chans, och inte komma hem med svansen mellan bena, då han bara har den här säsongen på sig att bevisa att han platsar. Han beräknas vara tillbaka på isen efter jul, om inte tidigare till och med. Högström är en järnkamin och ger så klart inte upp i första taget.
Senast redigerad av Benjamin L. Willard den 2018-11-04 15:37:13, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

Bekräftat att Wirtanen lämnar TPS nu. Hade tydligen korttidskontrakt. Ville spela utomlands.

Länk: https://www.eliteprospects.com/transfer ... tps/367740
Puckey

Inlägg av Puckey »

DRC skrev:Bekräftat att Wirtanen lämnar TPS nu. Hade tydligen korttidskontrakt. Ville spela utomlands.

Länk: https://www.eliteprospects.com/transfer ... tps/367740
Jag är riktigt spänd på att få se vad han kan göra i SHL, känns som om det kan bli hur bra eller dåligt som helst.
Puckey

Inlägg av Puckey »

Detblir3poäng skrev:Nu har Högström gått ut och sagt rakt ut att han inte kommer att spela för oss den här säsongen, inte om han själv får välja. Dock att han älskar att spela i djurgården och att han vill göra det i framtiden igen.

Källa sportbladet
Backen vi borde flirta med är Emil Johansson. Han har Jeremy Lauzon framför sig - som är både yngre, draftad tidigt och går som tåget i AHL atm. Skulle skadeläget bli akut kan Pittsburgh dessutom lyfta upp erfarne olympiern Goloubef som inte på något sätt är lastgammal.

Sannolikheten för Emil att få speltid i NHL är inte jättestor och han hade en fin utveckling hos oss. Med ett kontrakt över 19/20 kunde det göra alla parter gott om han fick spela 18-20 minuter per match i Djurgården resten av säsongen.
JiWe

Inlägg av JiWe »

Puckey skrev:
Detblir3poäng skrev:Nu har Högström gått ut och sagt rakt ut att han inte kommer att spela för oss den här säsongen, inte om han själv får välja. Dock att han älskar att spela i djurgården och att han vill göra det i framtiden igen.

Källa sportbladet
Backen vi borde flirta med är Emil Johansson. Han har Jeremy Lauzon framför sig - som är både yngre, draftad tidigt och går som tåget i AHL atm. Skulle skadeläget bli akut kan Pittsburgh dessutom lyfta upp erfarne olympiern Goloubef som inte på något sätt är lastgammal.

Sannolikheten för Emil att få speltid i NHL är inte jättestor och han hade en fin utveckling hos oss. Med ett kontrakt över 19/20 kunde det göra alla parter gott om han fick spela 18-20 minuter per match i Djurgården resten av säsongen.
Nu vet jag inte hur han ser på sitt äventyr ocer there och kanske vill ta ett försök i någon annan organisation innan han blickar hemåt. Nu är man på inget sätt missnöjda med honom i Bruins men jag skulle nog säga han har fler än Lauzon före sig i pipen så tveklöst väldigt liten chans på nhl som det ser ut nu. Men absolut ja tack till Emil J framöver!
Låst