Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
B.I.B.A

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av B.I.B.A »

minalman skrev:Jag tror fanimig vi har fler som tror de är bra sportchefsämnen än vad vi har folk som står upp och sjunger i klacken nuförtiden.
Edit: Ta det inte personligt BIBA ;)
Tog inte det personligt. :)

Men att man kritiserar betyder inte att man automatiskt tror att man är bättre själv.
Avgå Jocke.
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Det där med Söderström tror jag inte på. Tror verkligen det skar sig med Söderström för rätt länge sen. Vilket har outats i media också. Men Jocke vill nog inte säga att det är anledningen.

Annars bra värvningar. Varakas och Emil Johansson känns bra.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

B.I.B.A skrev:
#87 skrev:" I det läget som vi befinner oss i på målvaktssidan har vi sökt en mer etablerad SHL-målvakt som komplement till Mikael Tellqvist och därför väljer vi att inte förlänga med Linus Söderström."

De ratade alltså Söderström och valde Reideborn istället. Vågat.
Varför satsa på talangfulla spelare när det finns dåliga spelare på marknaden?
Ska man skratta eller gråta? Varför kunde inte Tellan vara "fadder" åt Linus? Snacka om att begå ett stort jävla misstag!
Bild
Manijock

Inlägg av Manijock »

Ger Jocke höst två månader på höstsäsongen att visa att han har fingertoppskänsla som ingen annan tidigare har haft. Sen är det bara att packa ihop och lämna. Fullständigt oförlåtligt! Vi hade helt klart något på gång i DIF. Nytt och fräscht där vi hela tiden gått framåt. Det här är den mest katastrofala sillyn jag någonsin skådat. Då är vi bara i april fortfarande.

Inaveln inom DIF slår till igen. Plockar in en lekman på ett jobb, bara för att han visade ledaregenskaper som spelare, och för att han tydligen har ett intresse för att spela FM på sin fritid. Det räckte för att ge honom det viktigaste uppdraget i föreningen. Han svarar genom att slarva bort vår största målvaktstalang på hur många år som helst, och plocka tillbaka årtiondets utan tvekan blekaste. Han ska backa upp en gammal gubbe som redan börjat vackla. Då är det Adam Reideborn som ska stå där, med ett garanterat bottenlag framför sig. Jocke har redan gått ut med att vi inte kommer kunna ersätta våra skickliga spelare med likvärdig kraft, så vi kommer att få ett blekare lag nästa säsong. Ett blekare lag, än det här mittenlaget vi just haft.

Hur många matcher vann Adam senast åt oss utan att övriga försvaret gjorde en kanon insats? Inte en enda! Noll förmåga att stå på huvudet. Likadant i Modo! Det är den målvakten som ska stå i det här bottenlaget...

Back to basic nu, fjäska arsle för Säcken. Ska vi ha ett halvpissigt HA-lag på pappret, så är det bara Säcken som kan rädda oss från fullständigt fiasko. Sen blir det att bygga igelkottförsvar och be till gudarna.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Vargtass känns spännande

Sen blir man väl inte svinkåt av Reiderborn just nu, så det får bli en positiv överraskning helt enkelt. Vi har också en bra första-keeper.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
daaviid

Inlägg av daaviid »

Ok, Reideborn alltså? Är skeptisk, men han får gärna bevisa motsatsen kommande säsong. Det som är fruktansvärt surt och irriterande är att man ratar Söderström. Ok om han hade valt att gå själv, men nu slänger man bort en talang. Slår vad om att han kommer göra en helt galet bra säsong vart han än hamnar. Ser redan rubrikerna i aftonblaskan "Söderström slår rekord i SHL, 15 matcher i sträck utan insläppt mål!!"

Kanske inte så realistiskt, men tro fan att han kommer göra en grym säsong. Och det kastar vi bort. :evil:
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

Rent spontant så tror jag mer på Robin Jensen än Adam. Positivt dock är att vi lär få behålla Adam. Det finns ju knappast något intresse från KHL eller NHL...

Skulle inte vi börja med att värva mer efter statistik i år?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
mb81

Inlägg av mb81 »

Andspe skrev:Rent spontant så tror jag mer på Robin Jensen än Adam. Positivt dock är att vi lär få behålla Adam. Det finns ju knappast något intresse från KHL eller NHL...

Det gör vi nog också. Målvakter är väl svårare att bedöma på det sättet kanske? Vet inte vad för stats man går efter där? Men finns säkert.

Men man märker iaf på de andra värvningarna. Emil Johansson, Varakas, Lund Possler att vi är ute efter spelare som kan spela i ett högt tempo.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Att säga att Reideborn är en etablerad shlmålvakt är bara taskigt mot de andra målvakterna. Tror dock det skar sig med Linus och inte att vi valde bort honom.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Manijock skrev:Ger Jocke höst två månader på höstsäsongen att visa att han har fingertoppskänsla som ingen annan tidigare har haft. Sen är det bara att packa ihop och lämna. Fullständigt oförlåtligt! Vi hade helt klart något på gång i DIF. Nytt och fräscht där vi hela tiden gått framåt. Det här är den mest katastrofala sillyn jag någonsin skådat. Då är vi bara i april fortfarande.

Inaveln inom DIF slår till igen. Plockar in en lekman på ett jobb, bara för att han visade ledaregenskaper som spelare, och för att han tydligen har ett intresse för att spela FM på sin fritid. Det räckte för att ge honom det viktigaste uppdraget i föreningen. Han svarar genom att slarva bort vår största målvaktstalang på hur många år som helst, och plocka tillbaka årtiondets utan tvekan blekaste. Han ska backa upp en gammal gubbe som redan börjat vackla. Då är det Adam Reideborn som ska stå där, med ett garanterat bottenlag framför sig. Jocke har redan gått ut med att vi inte kommer kunna ersätta våra skickliga spelare med likvärdig kraft, så vi kommer att få ett blekare lag nästa säsong. Ett blekare lag, än det här mittenlaget vi just haft.

Hur många matcher vann Adam senast åt oss utan att övriga försvaret gjorde en kanon insats? Inte en enda! Noll förmåga att stå på huvudet. Likadant i Modo! Det är den målvakten som ska stå i det här bottenlaget...

Back to basic nu, fjäska arsle för Säcken. Ska vi ha ett halvpissigt HA-lag på pappret, så är det bara Säcken som kan rädda oss från fullständigt fiasko. Sen blir det att bygga igelkottförsvar och be till gudarna.
Skriver under på vart enda ord. Överlever vi denna säsongen så lär vi få det ännu värre året efter. Med Jocke vid rodret ser det nattsvart ut.

och ja, man kan ju undra hur den där avancerade statistiken och scoutingen man jobbar så mycket med används. Kanske bara appliceras på Jockes gamla lagkamrater som finns tillgängliga. Därför Adam blev enda målvaktsalternativet.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Andspe skrev:Rent spontant så tror jag mer på Robin Jensen än Adam. Positivt dock är att vi lär få behålla Adam. Det finns ju knappast något intresse från KHL eller NHL...

Vi får behålla Adam tills det börjar lukta kval neråt, då kommer han krita på för Leksand elr nått...

Nu ska ju bara Tellan till att skada sig på försäsongen så är "Målvaktsfadäs 2016/17" ett faktum!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
jarnkamin136

Inlägg av jarnkamin136 »

Man väljer alltså att inte förlänga med Linus Söderström. Där tror jag våra sportchefer gör bort sig.

Anser för övrigt att ljusblå matchställ aldrig ska införas igen.
Donkels

Inlägg av Donkels »

Om Gnagarforum är hybrisens hemvist så är detta forum lika med ragnarök stundtals!
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

Benjamin L. Willard skrev:Att säga att Reideborn är en etablerad shlmålvakt är bara taskigt mot de andra målvakterna. Tror dock det skar sig med Linus och inte att vi valde bort honom.

Eller att han krävde för mycket. Han ser sig själv nog som en SHL-mässig målvakt redan nu och enligt den bilden som jag fått av honom så verkar han inte förstå att det krävs mycket för att få det ansvaret att vara tilltänkt förstakeeper i SHL.

Missförstå mig inte nu. Han har potential att bli riktigt bra och det är riktigt synd att han inte får vara 2:a bakom Tellqvist som förmodligen hade kunnat utveckla honom likt Mantas. Samma sak känner jag gentemot Robin. Jag hoppas verkligen att han åtminstone får chansen trots att numera Adam anses som vår 2:a.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

Englund kan gott ha sig en släng av sleven också. Det är helvete vad bråttom alla ska ha. En halv ok säsong och sen över atlanten.

AOM stannar väl en säsong nu och för att göra samma sak nästa säsong.
Låst